od MirekVen » pon 09. říj 2017 8:53:38
Dobrý den, mám z poslední doby podobnou zkušenost ... prostě auto má přes 300 000 km, motoricky OK, podvozek OK, kastle zlehka chaloupka strejdy Toma - samá ďoura, ale jinak spokojenost. Minulý týden jsem jel po R7 od Slaného a při 105 km/hod se najednou při vyšlápnutí spojky, abych podřadil do kopce, ozvalo lehké cinknutí a spojka propadla dolů ... první reakce byla brzda a do pravého ... a brzda nic, jen zlehka přibržďovala ... tak jsem nechal auto jet a na ručku a s přibržděním hlavní brzdou jsem "přistál" v pravém odstavném pruhu. Po ohledání příčiny, co to jako že bylo, jsem zjistil (po prohlídce MP, že tam je vše OK), že pedály jsou nějak podivně nakřivo ... Kývavým pohybem spojkou se mi najednou podařilo nahodit osu plastového distančního čepu brzdy zpět do díry v rampě pedálu. Pak jsem hmatem zjistil, že jaksi chybí segerovka na ose čepu spojkového pedálu a tím se vče vavlíklo ven a zcela pozbylo funkčnosti. Oprava trvala týden -- tedy přesně dvě hodiny a stála cca 2,50 -- a vlastní práci. zbylý zmarněný čas byl v tom, že na eShopech mají sice tuto položku v katalogu, na mnoha místech dokonce i skladem, ale jakmile objednám - cena pojistky čepu nebo jak to všude možně nazývají je 9,00 Kč u originálního dílu (ve skutečnosti jde o zlepšovák a to pojistný kroužek čepu s pojistkou, které se dříve používaly v Libertě Mělník u zajištění koleček dětských kočárků kolem r. 1960 - 67 a které kdosi ze Škodovky nebo VW opálil i s konstrukčními chybami). Prostě stalo se to, že za ta léta a počet km se xkrát vyšlápla spojka a tato pojistka se s čepem prostě otáčí. Stalo se, že se prostě zajišťovací vidlička "odbrousila" a vypadlo to celé ven. Jedinou možností bylo, po eskapádě s objednávkami a zamítnutí dodávky, odvrtat do osy čepu spojky otvor 3,2 mm a vyřezání závitu. pro zajištění pozice čepu jsem použil původní placku pojistky a dvojice předepínacích talířových podložek, které jsem ještě předpružil více a pomocí imbusu (na hlavu je tam místa dost) jsem to zatáhl. Jde jen o kývavý, pomaluběžný pohyb, tak vycentrování pojistného závitu není tolik kritické. Stejně tak v tomto místě nepůsobí žádné významně větší síly, tak není třeba spoj nijak extra dimenzovat. Oprava jednoduchá, ale je třeba sejmout celou rampu, po odpojení všech táhel a brzdového spínače a udělat to "na ponku", jinak je to bída. Zároveň, kdo již provedl, našel jedno 1029 vylepšení vozu Škoda - spodní třmen s upevňovacími šrouby, který jakmile to nevíte a vyndáte obě spodní matice, celý se odporoučí do MP (motorového prostoru) a svým umístěním (pod hrncem posilovače brzd je to docela komedie ho tam honem zase vrátit ... při zpětné montáži, pokud nemáte daší ochotné ruce se zapráskat od vazelíny a pod k dispozici, používám fígl jednoho staršílho mechanika, který, aby zamezil vypadnutí takovéto "konstrukční" libůstky, použil obyčejný kousek vázacího drátu (třeba od kabelu prodlužovačky) a po přidržení jednoho ze šroubů rukou nebo kleštěmi namotejte tento slabý drátek kolem druhého šroubu co nejblíže k podlaze a po přehození kleští na již omotaný, toto proveďte i na druhém šroubu. Drát není třeba stříhat na kus pro jeden a druhý šroub, naopak, nechte jej vcelku a motejte na sroub vždy jeden volný konec a mezi nechte drát volný. Pak už vám nikam neuhne a celý most bez problémů navěsíte a připevníte na šrouby celkem pohodlně.... Chce to pevné nervy, ale jde to a funguje to jako sovětské vojsko u nás ... na věčné časy až do celkového konce životnosti.
Dobrý den, mám z poslední doby podobnou zkušenost ... prostě auto má přes 300 000 km, motoricky OK, podvozek OK, kastle zlehka chaloupka strejdy Toma - samá ďoura, ale jinak spokojenost. Minulý týden jsem jel po R7 od Slaného a při 105 km/hod se najednou při vyšlápnutí spojky, abych podřadil do kopce, ozvalo lehké cinknutí a spojka propadla dolů ... první reakce byla brzda a do pravého ... a brzda nic, jen zlehka přibržďovala ... tak jsem nechal auto jet a na ručku a s přibržděním hlavní brzdou jsem "přistál" v pravém odstavném pruhu. Po ohledání příčiny, co to jako že bylo, jsem zjistil (po prohlídce MP, že tam je vše OK), že pedály jsou nějak podivně nakřivo ... Kývavým pohybem spojkou se mi najednou podařilo nahodit osu plastového distančního čepu brzdy zpět do díry v rampě pedálu. Pak jsem hmatem zjistil, že jaksi chybí segerovka na ose čepu spojkového pedálu a tím se vče vavlíklo ven a zcela pozbylo funkčnosti. Oprava trvala týden -- tedy přesně dvě hodiny a stála cca 2,50 -- a vlastní práci. zbylý zmarněný čas byl v tom, že na eShopech mají sice tuto položku v katalogu, na mnoha místech dokonce i skladem, ale jakmile objednám - cena pojistky čepu nebo jak to všude možně nazývají je 9,00 Kč u originálního dílu (ve skutečnosti jde o zlepšovák a to pojistný kroužek čepu s pojistkou, které se dříve používaly v Libertě Mělník u zajištění koleček dětských kočárků kolem r. 1960 - 67 a které kdosi ze Škodovky nebo VW opálil i s konstrukčními chybami). Prostě stalo se to, že za ta léta a počet km se xkrát vyšlápla spojka a tato pojistka se s čepem prostě otáčí. Stalo se, že se prostě zajišťovací vidlička "odbrousila" a vypadlo to celé ven. Jedinou možností bylo, po eskapádě s objednávkami a zamítnutí dodávky, odvrtat do osy čepu spojky otvor 3,2 mm a vyřezání závitu. pro zajištění pozice čepu jsem použil původní placku pojistky a dvojice předepínacích talířových podložek, které jsem ještě předpružil více a pomocí imbusu (na hlavu je tam místa dost) jsem to zatáhl. Jde jen o kývavý, pomaluběžný pohyb, tak vycentrování pojistného závitu není tolik kritické. Stejně tak v tomto místě nepůsobí žádné významně větší síly, tak není třeba spoj nijak extra dimenzovat. Oprava jednoduchá, ale je třeba sejmout celou rampu, po odpojení všech táhel a brzdového spínače a udělat to "na ponku", jinak je to bída. Zároveň, kdo již provedl, našel jedno 1029 vylepšení vozu Škoda - spodní třmen s upevňovacími šrouby, který jakmile to nevíte a vyndáte obě spodní matice, celý se odporoučí do MP (motorového prostoru) a svým umístěním (pod hrncem posilovače brzd je to docela komedie ho tam honem zase vrátit ... při zpětné montáži, pokud nemáte daší ochotné ruce se zapráskat od vazelíny a pod k dispozici, používám fígl jednoho staršílho mechanika, který, aby zamezil vypadnutí takovéto "konstrukční" libůstky, použil obyčejný kousek vázacího drátu (třeba od kabelu prodlužovačky) a po přidržení jednoho ze šroubů rukou nebo kleštěmi namotejte tento slabý drátek kolem druhého šroubu co nejblíže k podlaze a po přehození kleští na již omotaný, toto proveďte i na druhém šroubu. Drát není třeba stříhat na kus pro jeden a druhý šroub, naopak, nechte jej vcelku a motejte na sroub vždy jeden volný konec a mezi nechte drát volný. Pak už vám nikam neuhne a celý most bez problémů navěsíte a připevníte na šrouby celkem pohodlně.... Chce to pevné nervy, ale jde to a funguje to jako sovětské vojsko u nás ... na věčné časy až do celkového konce životnosti.