Zdravím,
po kratší době se opět vracím „domů" kvůli trochu větší poradě a radě
Příští týden mám naplánovanou první fázi, především opravu zadních lemů, dodělání prahů a pokusím se trochu vzít lemy a dvě místa na předních blatnících. Koukal jsem po netu, nejlepší, co jsem tak nějak našel, byl stručný postup na webu autoopravy (zde jsem nenašel nebo si nevšimnul
) Jedná se mi hlavně o postup lakování a provádění některých metod. Sice jsem si již loni a předloni menší opravu těchto míst dělal, ale použil jsem pouze odrezovač, tmel se skelnými vlákny, štětec na základovku a namíchanou vrchní barvu ve sklenici alá hulvát. Chtěl bych to udělat trochu lépe, proto jsem si sestavil určitý postup opravy.
Fota lemů dodám zítra, auto mám na výměně oleje.
1) Demontáž zadní části auta - u zadního nárazníku mám již jeden šroub urvaný, bylo by možné koupit červa na M8, seříznout ho na patřičnou délku a nalepit ho třeba mamutem nebo nějakým superlepidlem? Nemám možnost sváření
Závit se mi urval v místě, kde již je podlaha/podběh či jak se to jmenuje.
2) Zbavení rzi - budu mít k dispozici aku brusku.
3) Ošetření koroze - nanesu a nechám působit do druhého dne odrezovač Kittfort forte extra silný
4) Mám z Lidlu koupený hliníkovo-zinkový sprej (
http://www.yoom.cz/img/44pk3sgw.jpg ). Stručné vlastnosti: tepelně odolný do 250 °C, lze ho přelakovat na vzduchu schnoucími akrylátovými laky a laky na bázi syntetické pryskyřice, umožňuje bodové svařování, vhodný jako ochrana proti korozi pro galvanizované povrchy a holé železné kovy.
Pokud by jeden ze 3. a 4. kroku byl zbytečný, asi bych radši upřednostnil tento krok se sprejem.
5) Nanasení tmelu - mám menší díry, hodí se víc tmel se skelnými vlákny nebo hliníkový tmel?
6) Další den decentní přebroušení tmelu papírem hrubosti 80. Co jsem našel u nás v obchodě, tak mají takový hnědý a velmi drsný, označený jako brusné plátno 650/P 80, nebo mají jemnější papír, takový do béžové barvy, označený pouze jako brusný papír P 80. Který mám zvolit?
7) Auto zakrýt papírem a nastříkat na opravovaná místa stříkací tmel - u nás jsem našel klasický škodovácký stříkací tmel, bude stačit?
8 ) Vytvrdnutí stříkacího tmelu, poté přebroušení papírem 120 a vodním 240 - u toho obyčejného papíru mají opět buď hnědý a velmi drsný, označený jako brusné plátno 650/P 120, nebo jemnější papír do béžové barvy, označený jako brusný papír P 120, který použít? Vodní papír asi neustále namáčím do obyčejné vody
9) Odmaštění, následně zamaskování - co na odmaštění mám konkrétně použít? Napadá mě pouze technický benzín
10) Nastříkání plniče - u nás mají standartní škodovácký plnič. Mám po plniči přebrušovat?
11) Lakování vrchní barvou - mám namíchanou barvu do odstínu auta, ve spreji, je ve sklepě (v paneláku, relativně stálé teploty), zhruba druhým rokem, zatím nepoužitý.
12) Přechodová místa nad lemy stříknout škodováckým rozstřikovým ředidlem.
13) Zaschnutí a montáž dílů.
Díky za rady