Filtrbox MPI, hadice příhřevu

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Filtrbox MPI, hadice příhřevu

Re: Filtrbox MPI, hadice příhřevu

od Rori » ned 10. zář 2023 15:00:44

Ahoj, neviete niekto kde by sa prosím dali dohľadať hodnoty pre tú klapku vo filterboxe? Teda pri akej teplote začína otvárať, kedy je úplne otvorená a podobne? Mám stiahnutú dielenskú príručku (snáď kompletnú), prešiel som aj tri knihy o Felícii a nikde som tieto hodnoty nedohľadal. Díky.

Re: Filtrbox MPI, hadice příhřevu

od steelboy - FK » pon 30. dub 2012 16:22:36

dneska jsem vrátil airbox na místo, kde jsem měl asi cca rok otevřené sání s konusem. mám dvě věci:
1/ nemám tu hadici co vede teplý vzduch do airboxu. podle toho co jsem četl výše to evidentně nevadí. je třeba tu díru něčím ucpat? zalepit? nebo tak něco? nebo je to jedno?
2/ už jsem nenašel matky, které drží airbox u kastle na těch šteftech. dal jsem to na silikon, snad to bude držet. nebude to nějak vadit, že je to jenom na silikon?

Re: Filtrbox MPI, hadice příhřevu

od Návštěvník » úte 10. dub 2012 15:54:17

Ahoj, prosím vás někoho o radu jestli do Felicie 1.3 MPi jde tohle sání.

http://www.simota.cz/simota/eshop/5-1-U ... iversal-77

Popř. co je pro to potřeba udělat, upravit, odstranit, apod.

Díky

Re: Demontáž airboxu MPI

od 103457 » ned 14. srp 2011 17:41:12

Povolíš ty plastové matky, nadzvedneš, aby oka byly nad těma šteftama a box vysuneš směrem k motoru, čili do prava. Je tam pouze zasunutej v dírach a je to vymezený gumou, aby to nedrnčelo. Za ta léta to může být i přilepené teplem.

Re: Demontáž airboxu MPI

od scomputers » ned 14. srp 2011 16:02:47

A ty aretační šrouby do nich se to jen zasazuje nebo se to musí někde šroubovat?

Re: Demontáž airboxu

od 103457 » ned 14. srp 2011 9:07:50

Box je zasunutej do boku do aretačních děr a dole přichycenej plastovýma matkam na výstupky podběhu. Zpravidla dvěma.

Demontáž airboxu MPI

od scomputers » ned 14. srp 2011 8:04:26

Mám problém s demontáží airboxu.. konkréntně spodní části.. v dílenský příručce jsou jediný dva šrouby u tý klapky nebo co to je a zbytek nevypadá jako šrouby... jak ho vyjmout? Díky.

Re: Hadica k air boxu

od Jozefj » pát 29. dub 2011 15:29:41

To přisávání vzduchu od výfuku je pro období chladna až mrazu.Po nastartování a zahřátí výfuku se nasáváným vzduchem přepne termostatické klapka v prostoru filtru a toto sací potrubí uzavře a saje se vzduch od přední masky.Takže, jestliže se vyndá tato hadice se celkem nic neděje,jenom,že se nasává studený vzduch z prostoru motoru a pokud teplota u motoru nepřekročí určitou teplotu tak to ani nepřepne .

Re: Hadica k air boxu

od Suri » pon 25. dub 2011 23:25:27

Jura - ak toto rozlúštiš tak mi pvoedz v čom je rozdiel

jediné čo ma napadá že 1,6 má sanie teplého vzduchu inak nasmerované ako 1,3 a aj ten násos vyzerá inak a pri škodovke je všetko možné

Re: Hadica k air boxu

od Jura_Favorit » pon 25. dub 2011 11:38:23

Využiju tohoto tématu k novému dotazu...

Neví někdo, v čem se liší airbox na 1.3MPi a 1.6MPi? Měl jsem za to, že samotné "krabice" jsou stejné, stejně jako vedení vzduchu a liší se až dekly na škrtící klapce, ale koukám do Etky, že tam je to u obou motorizací rozlišeno (koncové písmenko) :shock:

Re: Hadica k air boxu

od Ksanda » sob 28. bře 2009 20:38:26

Tak jsem dneska vyzkousel ten regulator teploty, jak jsem to privazal tak se mi zda ze to jde lepe za plynem a rychleji to reaguje s tim studenym vzduchem a ten termostat je uplne studeny, jak sem to dal zpet na teply, tak to ohreje cely air box a pak se to taky zavre na studeny a termostat je teply a saje to uz teply vzduch a jak pridam plyn tak se tomu moc nechce nekdy....

Re: Hadica k air boxu

od mr.Freak - FK » sob 28. bře 2009 14:47:57

myslím že by se to dalo zjednodušit - "co jde do motoru je potřeba chladný, co jde ven horký" :D mohl by nám to tu dedla trošku vysvětlit jestli uvažujem správně

Re: Hadica k air boxu

od Vlada320 » sob 28. bře 2009 8:31:22

tak v tom případě si rád počkám až to někdo vysvětlí.by mě zajímalo jak to teda je.a ty delší svody jsme myslel že je to kvůli tomu že se líp a hlavně rychlejc odváděj ty plyny z válců plus ještě k tomu když je na nich ta páska.otázka je jestli teda ta páska izoluje teplo ale asi máš pravdu.

Re: Hadica k air boxu

od mr.Freak - FK » pát 27. bře 2009 13:42:43

já myslel že ta páska se pouziva kvuli tomu aby naopak to teplo izolovala a pokud mě mysl neklame tak na starým foru snad i dedla psal ze ten horkej vzduch by se ve svodech (nebo obecne vyfuku?) mel udrzet co nejdele a proto i logicky jsou lepsi delsi svody

Re: Hadica k air boxu

od Vlada320 » pát 27. bře 2009 11:03:54

ono taky jsem přemejšlel nad tím jelikož mám vyndanej airbox a mám tam konus tak ten plech nad vejfukem dát pryč a v létě až tam pudou svody z fáčka tak ten pelch tam nedávat a ty svody omotat tou páskou na svody jak je ochlazuje a tím se líp odváděj splodiny z válců.já vím že ta páska nemrazí ale ikdyž jsou ty svody o pár stupňů chladnější tak tím líp.takhle to budu dělat já ale až v letě teď spíš hledám práci :(

Re: Hadica k air boxu

od mr.Freak - FK » pát 27. bře 2009 10:27:57

kdyby tam ta hadice nemusela bejt tak verim ze ji tam ve Skodovce nedavaji...ale ja sundal ten plech uplne, byl stejne uhnilej, sundal tu hadici a vytunil air box aby sál jen studenej vzduch (měl jsem to i v zimě) a rozdíl jsem opravdu nepocítil, auto se chová naprosto stejně, navíc se mi zdá že se motor ohřeje ještě dřív jak předtím a jede se s tím líp...ne že by tam skočilo 20 koní navíc ale víc jde za plynem (hned co se překoná ta šílená prodleva :x )...tohle doporučuju těm co si chtěj dát kónus :-D sice to tak nevypadá ale je to funkčnější

Re: Hadica k air boxu

od mikka » pát 27. bře 2009 9:03:40

Led v klapce asi samotnou klapku nepoškodí, ale ovlivní to chod motoru. Při daném sešlápnutí plynu motor táhne míň, kolísá volnoběh, někdy motor při volnoběhu zdechá.
Já bych tam to přisávání vzduchu od výfuku nechal.

Re: Hadica k air boxu

od Ksanda » pát 27. bře 2009 6:30:27

Muze to nejak ublizit te klapce ???

Re: Hadica k air boxu

od Dedla » čtv 26. bře 2009 22:04:52

Když už se tady o tom předehřevu sání motoru něco píše... :
Bez předehřevu sání může zamzrat škrtící klapka tak kolem venkovní teploty 0°+.

Re: Hadica k air boxu

od Ksanda » čtv 26. bře 2009 21:32:02

peleech:
teoreticky s tím studeným vzduchem máš pravdu, ale jestli si dobře pamatuju co nám říkal učitel tak pak z toho studenýho vzduchu kondenzuje na stěnách válce voda, porušuje olejovej film a to už je blbý..taky nevim jestli se studenym vzduchem směs prohoří jak má..proto existuje nějaká optimální teplota vzduchu kterou hlídá ta klapka cos "tuningově" přivázal[/quote]


Cím je vzduch studenejsi, tim se ho tam vic vleze, cim vic vzduchu tim vic kysliku a cim vic kysliku tim to lepe pojede. U vsech novych aut co se vyrabi uz to neni a saje to jen studeny vzduch.... A motor se zahriva stejne rychle tak i tak..... A jak jsem to kdysi privazal aby to salo jen z narazniku tak se mi zdalo ze to lepe tahlo ten motor....

Re: Hadica k air boxu

od rogalo - FK » stř 25. úno 2009 19:50:42

Abdul: je to rok výroby 2001 myslíš že už tám nějaký bordel bude a hlavně kde bude, jestli bvy to bylo dobré rozebrat .

Re: Hadica k air boxu

od peleech - FK » stř 25. úno 2009 10:02:18

Návštěvník píše:já sem tu hadici sundal a absolutně nepoznám rozdíl mezi tím jestli tam je nebo není, motor se ohřeje úplně stejně rychle a to jsem jeste udelal "tuning" v airboxu že jsem přivázal tu klapku k tělu airboxu aby to sálo jen vzduch z nárazníku...navíc tím že si to bere studenej vzduch tím by se ho víc mělo do motoru dostat ne?

teoreticky s tím studeným vzduchem máš pravdu, ale jestli si dobře pamatuju co nám říkal učitel tak pak z toho studenýho vzduchu kondenzuje na stěnách válce voda, porušuje olejovej film a to už je blbý..taky nevim jestli se studenym vzduchem směs prohoří jak má..proto existuje nějaká optimální teplota vzduchu kterou hlídá ta klapka cos "tuningově" přivázal

Filtrbox MPI, hadice příhřevu

od Návštěvník » ned 22. úno 2009 9:28:43

já sem tu hadici sundal a absolutně nepoznám rozdíl mezi tím jestli tam je nebo není, motor se ohřeje úplně stejně rychle a to jsem jeste udelal "tuning" v airboxu že jsem přivázal tu klapku k tělu airboxu aby to sálo jen vzduch z nárazníku...navíc tím že si to bere studenej vzduch tím by se ho víc mělo do motoru dostat ne?

Nahoru