od merlinii » sob 31. kvě 2014 13:56:02
Chci se zeptat a opravdu jen těch, kteří mají
osobní vlastní zkušenosti a ne "znalosti" načtené na internetu, jak vidí možnost použití tohoto oleje pro 1,3 MPi /1999 / 125 tisíc km:
1) GM OPEL DEXOS2 5W-30 5LITRŮ aktuálně
za 518 Kč
Parametry má tyto:
ACEA A3/B4 , C3 , API SM/CF a
GM-LL-A-025, GM-LL-B-025; BMW Longlife-04; VW 502.00 , 505.00 , 505.01; MB 229.51
ACEA A3 tedy splňuje (rozumím že A1 neb A5 by byly už příliš řídké podle teorie by mohl být olejový film už příliš tenký a motor by mohl brát více oleje), ale originální návod výrobce předepisuje normu VW 500 pro vícerozsahové lehkoběžné oleje 5W30 a 5W40
a pak normu VW 501 nebo VW 502 pro vícerozsahové normální oleje, kde však je už letní teplota omezena na grafu na 20 stupňů.
Viz
a
.
A viz taky
kde je vidět, že oleje 5W30 mohou mít (jistě, záleží i na kvalitě) po ujetí 5–6 tisíc km dokonce vyšší viskozitu než běžné 5W-40 nebo 10W-40.
A zkoušel někdo olej 5w-30 lehkoběžný A1/A5? Je to vyložený nesmysl? Opravdu to v praxi bude vadit a nižší spotřeba se tím nedosáhne? A opět: Má někdo OSOBNÍ ZKUŠENOST?
Jinak tedy platí toto, jak jsem se dočetl:
Norma VW 504.00 zahrnuje:
VW 501.01,
VW 502.00,
VW 503.00,
VW 503.01
a norma VW 507.00 zahrnuje:
VW 505.00,
VW 505.01 a
VW 506.00
Díky za vaše zkušenosti. Jde mi hlavně o snížení spotřeby a tedy o vyzkoušení lehkoběžného oleje.
A ještě se chci zeptat na váš názor na tyto oleje:
2) Shell Helix Ultra Extra 5W-30 5l] - za cenu necelých
700 Kč, viz
http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-O ... 0-5L-P119/
Specifikace: ACEA: A3/B4/C2/C3, VW 504.00/507.00, BMW LongLife-04, MB 229.51, Chrysler MS-11106, PSA B71 2290, Porsche C30, Fiat 9.55535 S1
3) Motorový olej LIQUI MOLY Leichtlauf 10W-40 5 l -
cena 641 Kč
http://www.agrozetshop.cz/motorovy-olej ... /d-121562/
Vysoce výkonný lehkoběžný motorový olej nejmodernějšího složení. Syntetické komponenty oleje a vybrané přísady splňují požadavky nejmodernějších koncepcí motorů. Rovněž se výborně hodí pro použití v osobních vozidlech s pohonem na plynná paliva (CNG/LPG). Doporučený je také pro dlouhé intervaly výměny oleje a vysoké motorické požadavky.
Specifikace: ACEA A3-04/B4-04; API SL/CF; MB 229.1; VW 501.01, 505.00; VW 500.00
4) Classic Meduna UT 10W-40 Plus 5l -
cena 449 Kč
http://maziva.heureka.cz/classic-meduna ... e/#section
Specifikace: API CI-4/SL ACEA E5/E7/A2/ A3/B3/B4 Global DHD-1
Splňuje normy: Mercedes-Benz 228.3/229.1, VW 500.00/505.00, BMW-speciální olej, Porsche, GM, MAN M 3275, Volvo VDS-3, MTU Typ 2, Renault RLD-2, Cummins CES 20.071/2/6/7/8, Allison C-4
Poznámka: Řekněme, že rozdíl v ceně 250 Kč (450 Kč až 700 Kč za 5 litrů) můžeme zanedbat, že jde hlavně o kvalitu, tedy o to, aby se nepokazil motor, měl dobrý výkon, a zároveň aby byla spotřeba v rámci možností minimální. V tomto okamžiku dojíždím cca 15 tisíc Total 5W-40, takže případný přechod na 5W-30 nebude problém. Jsem názoru, že olej s menším rozsahem je kvalitnější (což potvrzuje graf viskozity) a že v běžných podmínkách nevadí ani v létě, přestože je pouze "30".
Chci se zeptat a opravdu jen těch, kteří mají [u]osobní vlastní zkušenosti[/u] a ne "znalosti" načtené na internetu, jak vidí možnost použití tohoto oleje pro 1,3 MPi /1999 / 125 tisíc km:
1) GM OPEL DEXOS2 5W-30 5LITRŮ aktuálně [b][color=#FF0000]za 518 Kč[/color][/b]
Parametry má tyto:
ACEA A3/B4 , C3 , API SM/CF a
GM-LL-A-025, GM-LL-B-025; BMW Longlife-04; VW 502.00 , 505.00 , 505.01; MB 229.51
ACEA A3 tedy splňuje (rozumím že A1 neb A5 by byly už příliš řídké podle teorie by mohl být olejový film už příliš tenký a motor by mohl brát více oleje), ale originální návod výrobce předepisuje normu VW 500 pro vícerozsahové lehkoběžné oleje 5W30 a 5W40
a pak normu VW 501 nebo VW 502 pro vícerozsahové normální oleje, kde však je už letní teplota omezena na grafu na 20 stupňů.
Viz
[img]http://www.casodej.cz/olej1.jpg[/img] a
[img]http://www.casodej.cz/olej2.jpg[/img].
A viz taky
[img]http://www.casodej.cz/olej3.jpg[/img]
kde je vidět, že oleje 5W30 mohou mít (jistě, záleží i na kvalitě) po ujetí 5–6 tisíc km dokonce vyšší viskozitu než běžné 5W-40 nebo 10W-40.
A zkoušel někdo olej 5w-30 lehkoběžný A1/A5? Je to vyložený nesmysl? Opravdu to v praxi bude vadit a nižší spotřeba se tím nedosáhne? A opět: Má někdo OSOBNÍ ZKUŠENOST?
Jinak tedy platí toto, jak jsem se dočetl:
Norma VW 504.00 zahrnuje:
VW 501.01,
VW 502.00,
VW 503.00,
VW 503.01
a norma VW 507.00 zahrnuje:
VW 505.00,
VW 505.01 a
VW 506.00
Díky za vaše zkušenosti. Jde mi hlavně o snížení spotřeby a tedy o vyzkoušení lehkoběžného oleje.
A ještě se chci zeptat na váš názor na tyto oleje:
2) Shell Helix Ultra Extra 5W-30 5l] - za cenu necelých [color=#FF0000][b]700 Kč[/b][/color], viz
[url]http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/OSTATNI-NORMY-C219/Chrysler-MS-11106-C230/Shell-Helix-ULTRA-EXTRA-5W-30-5L-P119/[/url]
Specifikace: ACEA: A3/B4/C2/C3, VW 504.00/507.00, BMW LongLife-04, MB 229.51, Chrysler MS-11106, PSA B71 2290, Porsche C30, Fiat 9.55535 S1
3) Motorový olej LIQUI MOLY Leichtlauf 10W-40 5 l - [b][color=#FF0000]cena 641 Kč[/color][/b]
[url]http://www.agrozetshop.cz/motorovy-olej-liqui-moly-super-leichtlauf-10w-40-5l/d-121562/[/url]
Vysoce výkonný lehkoběžný motorový olej nejmodernějšího složení. Syntetické komponenty oleje a vybrané přísady splňují požadavky nejmodernějších koncepcí motorů. Rovněž se výborně hodí pro použití v osobních vozidlech s pohonem na plynná paliva (CNG/LPG). Doporučený je také pro dlouhé intervaly výměny oleje a vysoké motorické požadavky.
Specifikace: ACEA A3-04/B4-04; API SL/CF; MB 229.1; VW 501.01, 505.00; VW 500.00
4) Classic Meduna UT 10W-40 Plus 5l - [color=#FF0000][b]cena 449 Kč[/b][/color]
http://maziva.heureka.cz/classic-meduna-ut-10w-40-plus-5l/specifikace/#section
Specifikace: API CI-4/SL ACEA E5/E7/A2/ A3/B3/B4 Global DHD-1
Splňuje normy: Mercedes-Benz 228.3/229.1, VW 500.00/505.00, BMW-speciální olej, Porsche, GM, MAN M 3275, Volvo VDS-3, MTU Typ 2, Renault RLD-2, Cummins CES 20.071/2/6/7/8, Allison C-4
[i][color=#000080]Poznámka: Řekněme, že rozdíl v ceně 250 Kč (450 Kč až 700 Kč za 5 litrů) můžeme zanedbat, že jde hlavně o kvalitu, tedy o to, aby se nepokazil motor, měl dobrý výkon, a zároveň aby byla spotřeba v rámci možností minimální. V tomto okamžiku dojíždím cca 15 tisíc Total 5W-40, takže případný přechod na 5W-30 nebude problém. Jsem názoru, že olej s menším rozsahem je kvalitnější (což potvrzuje graf viskozity) a že v běžných podmínkách nevadí ani v létě, přestože je pouze "30". [/color][/i]