od Alf » ned 06. pro 2009 16:17:45
Jelikož se mně víc lidí ptá jak zvýšit volnoběh tak doplním verzi pro 1.3 MPI
Odesláno: Ned 06. Pro 2009 11:44
od Alf
včera se mně na stejnou věc kdosi ptal přes e-mail.
Montoval jsem klimu do 1.3 MPI.
Volnoběh můžeš zvýšit signálem, že se zapnula klimatizace, ikdyž klimu nemáš.
Funguje to u motorů 1.3 BMM za předpokladu, že máš řj pro verzi s klimou, nebo na jakémkoliv 1.3 MPI, nebo 1.6.
Abych to nemusel všechno datlovat znova, tak to sem nakopíruju z toho e-mailu a upravím to na tvůj motor 1.3MPI.
1) musíš zvážit jestli to chceš mít zapojené na pořád, nebo přes vypínač. Osobně bych to udělal přes vypínač, alespoň kvůli měření emisí.
2) musíš zavolat nebo zajít do škoda salonu a objednat a koupit pin do svorkovnice na řj motoru, nad tím pinem je taková těsnící guma, tu můžeš koupit taky - různé barvy podle průměru drátu.
Musíš mít kus vodiče, průřez ne moc velký tak 0,5 , 0,75 , 1 s větším by se blbě dělalo ve svorkovnici.
Musíš někam umístit vypínač. Nejlépe do nějakého dílu, který můžeš při prodeji auta vyměnit. Třeba nějaký malý vypínač namontovat do panelu na ovládání sklonu světel. ( s drátem by jsi se mohl dostat s hadičkou co je ne regulaci sklonu )
3) odpojíš baterku
4) vyndáš 52-pinový konektor z řídící jednotky motoru a odděláš krytku. Potom najdeš pozici 10 a narovnanou kancelářskou sponkou vytlačíš gumovou záslepku. Shora naklapneš pin s kusem vodiče a složíš to zpět. Bude se hodit kousek černé izolačky a stahovací pásek.
Piny jsou číslované na krajích tak si to musíš dopočítat. Číslo pinu je pro motor 1.3 MPI !!!!
5) pokud na ten drát přivedeš +12V tak si bude řj motoru myslet, že je zapnutá klima a zvýší volnoběh na cca 1000 ot/min.
6) těch 12V by mělo být za pojistkou, teď mně nenapadá kam to připojit, pokud ten vodič potáhneš někde kolem plechu tak doporučuji nějakou izolaci, ať se ti to časem nezkratne.
Vypínač bych dal dovnitř, potom nemá cenu tahat další drát z baterky dovnitř do kabiny.
Pokud budeš tahat od řj motoru vodič kolem hadiček s kapalinou na reglaci světel a vypínač dávat do panelu na regulaci světel tak nejbližší místo co mně napadá je svorkovnice na přepínači stěračů - 9-ti pinová svorkovnice pin 53a , měli by na něj jít dva černé vodiče - ten pin by měl jít vycvaknout a koupit nový, nejsem si jistý jestli do něj vlezou tři vodiče, ale mělo by to jít.
To místo je jištěné pojistkou S2 - 20A a je tam napětí po zapnutí klíčku ( ale ne během startu ) což splňuje požadavky pro připojení. Na baterce máš napětí pořád, ale ty to musíš brát až za klíčkem !
Jinak u auta s klimou je to jištěné pojistkou co je na ventilátor topení a tam je taky 20A. Z důvodu tohoto jištění stačí abys to natáhl vodičem o průřezu 1mm² a nemusíš přidávat žádnou pojistku, originál u auta s klimou není větší průřez.
Jinak doporučuji pracovat pečlivě, pokud nemáš možnost pin kvalitně zamáčknout tak doporučuji sletovat.
Ještě mně napadla věc, já jsem kapalinovou regulaci sklonu světel vyhodil a dal jsem si tam s fábie elektrickou, tudíž nám tu gumovou průchodku volnou, ty by jsi ti tam možná nějak natáhnul, ale když se mění ten kapalinový regulátor tak se komplet vyhodí a dá nový s tou průchodkou, kama bys to tahal, takže by jsi měl problém, musíš vykoumat jiné místo, ale asi bych to netahal přes celé auto, aby to mohlo jít pravou stranou. Zkus využít něco na straně řidiče.
Jelikož se mně víc lidí ptá jak zvýšit volnoběh tak doplním verzi pro 1.3 MPI
Odesláno: Ned 06. Pro 2009 11:44
od Alf
včera se mně na stejnou věc kdosi ptal přes e-mail.
Montoval jsem klimu do 1.3 MPI.
Volnoběh můžeš zvýšit signálem, že se zapnula klimatizace, ikdyž klimu nemáš.
Funguje to u motorů 1.3 BMM za předpokladu, že máš řj pro verzi s klimou, nebo na jakémkoliv 1.3 MPI, nebo 1.6.
Abych to nemusel všechno datlovat znova, tak to sem nakopíruju z toho e-mailu a upravím to na tvůj motor 1.3MPI.
1) musíš zvážit jestli to chceš mít zapojené na pořád, nebo přes vypínač. Osobně bych to udělal přes vypínač, alespoň kvůli měření emisí.
2) musíš zavolat nebo zajít do škoda salonu a objednat a koupit pin do svorkovnice na řj motoru, nad tím pinem je taková těsnící guma, tu můžeš koupit taky - různé barvy podle průměru drátu.
Musíš mít kus vodiče, průřez ne moc velký tak 0,5 , 0,75 , 1 s větším by se blbě dělalo ve svorkovnici.
Musíš někam umístit vypínač. Nejlépe do nějakého dílu, který můžeš při prodeji auta vyměnit. Třeba nějaký malý vypínač namontovat do panelu na ovládání sklonu světel. ( s drátem by jsi se mohl dostat s hadičkou co je ne regulaci sklonu )
3) odpojíš baterku
4) vyndáš 52-pinový konektor z řídící jednotky motoru a odděláš krytku. Potom najdeš pozici 10 a narovnanou kancelářskou sponkou vytlačíš gumovou záslepku. Shora naklapneš pin s kusem vodiče a složíš to zpět. Bude se hodit kousek černé izolačky a stahovací pásek.
Piny jsou číslované na krajích tak si to musíš dopočítat. Číslo pinu je pro motor 1.3 MPI !!!!
5) pokud na ten drát přivedeš +12V tak si bude řj motoru myslet, že je zapnutá klima a zvýší volnoběh na cca 1000 ot/min.
6) těch 12V by mělo být za pojistkou, teď mně nenapadá kam to připojit, pokud ten vodič potáhneš někde kolem plechu tak doporučuji nějakou izolaci, ať se ti to časem nezkratne.
Vypínač bych dal dovnitř, potom nemá cenu tahat další drát z baterky dovnitř do kabiny.
Pokud budeš tahat od řj motoru vodič kolem hadiček s kapalinou na reglaci světel a vypínač dávat do panelu na regulaci světel tak nejbližší místo co mně napadá je svorkovnice na přepínači stěračů - 9-ti pinová svorkovnice pin 53a , měli by na něj jít dva černé vodiče - ten pin by měl jít vycvaknout a koupit nový, nejsem si jistý jestli do něj vlezou tři vodiče, ale mělo by to jít.
To místo je jištěné pojistkou S2 - 20A a je tam napětí po zapnutí klíčku ( ale ne během startu ) což splňuje požadavky pro připojení. Na baterce máš napětí pořád, ale ty to musíš brát až za klíčkem !
Jinak u auta s klimou je to jištěné pojistkou co je na ventilátor topení a tam je taky 20A. Z důvodu tohoto jištění stačí abys to natáhl vodičem o průřezu 1mm² a nemusíš přidávat žádnou pojistku, originál u auta s klimou není větší průřez.
Jinak doporučuji pracovat pečlivě, pokud nemáš možnost pin kvalitně zamáčknout tak doporučuji sletovat.
Ještě mně napadla věc, já jsem kapalinovou regulaci sklonu světel vyhodil a dal jsem si tam s fábie elektrickou, tudíž nám tu gumovou průchodku volnou, ty by jsi ti tam možná nějak natáhnul, ale když se mění ten kapalinový regulátor tak se komplet vyhodí a dá nový s tou průchodkou, kama bys to tahal, takže by jsi měl problém, musíš vykoumat jiné místo, ale asi bych to netahal přes celé auto, aby to mohlo jít pravou stranou. Zkus využít něco na straně řidiče.