od Sumix » sob 25. úno 2012 2:19:51
Taky jsem měl nedávno (koncem ledna) problém se startováním. Ráno jsem normálně nastartoval a šel ometat sníh, pak jsem sednul do auta, chtěl se rozjet, a chcíplo to. Když jsem se pokusil znova nastartovat, tak to nešlo - startér točil, palivové čerpadlo se taky sepnulo, ale jinak ani ťuk. Tak jsem to vzdal a místo autem jsem jel šalinou... Když jsem se cca po hodině vrátil, tak jsem ještě zkusil zkontrolovat všechny pojistky (jediné, co mě zrovna napadlo) a zkusil znova nastartovat - tentokrát to chytlo okamžitě. Tak jsem to dál neřešil. Jenže když jsem potřeboval odjet po dvou dnech, tak opět nešlo nastartovat. Startér točil, čerpadlo se zdálo být OK, sem tam to vypadalo, jako by motor chtěl chytnout, ale bylo to jen sporadicky a jen mžikově. Nakonec jsem ještě zkusil, jestli není problém v zapalovacím modulu nebo někde dál - jiskru to házelo, takže to se taky zdálo v pořádku.
Nakonec mě kamarád odtáhnul do servisu, kde diagnostikovali vadný zapalovací modul (prý to jiskru sice házelo, ale asi už nebyla dost silná) a k tomu prý navíc byl nízký tlak v palivovém potrubí - vypadalo to, že odchází palivové čerpadlo, ale nakonec údajně stačilo vyčistit sítko u čerpadla. Dle slov technika, se kterým jsem to řešil, to vypadalo, jako kdyby se do nádrže lil benzín z kanystru nebo tak (nějaká červená barva nalepená na sítku, tak to prý vypadá, když se jezdí na benzín z kanystru - myšleno asi toho starého, plechového), no a mám si dávat pozor, kde tankuju.
To je sice možná tady trošku off-topic, ale to mě na celé věci asi nejvíc zarazilo. Že odejde modul, na tom není co řešit. Ale že se k tomu přidá ucpané sítko, které by se navíc ucpalo naráz (aniž bych předtím snížení tlaku nějak pocítil třeba na problémech se startováním nebo na výkonu) to se mi trošku nezdálo. Pravda je, že tankuju u jedné z nejlevnějších benzínek (Tank ONO) asi posledních 15000 km, a předtím sem tam taky, ale co jsem hledal na netu zkušenosti lidí s touhle benzínkou, tak až na pár "stěžovačů" byli většinou všichni spokojení (co se týká benzínu). Tak mě napadlo, jestli to nemohlo být (byť částečně) způsobené už od předchozího majitele, což se mi taky nezdá, protože auto je přivezené z Německa (v současnosti najeto cca 127 tkm, když jsme ho kupovali, tak cca 80 tkm) - a měl by tam někdo potřebu lít tam benzín ze "skladových zásob" v kanystrech, nebo tam tankovat nekvalitní benzín? Co si o tom myslíte? Máte s Tank ONO nějaké špatné zkušenosti v tomhle ohledu? Docela by mě štvalo, kdybych musel změnit benzínku, protože ta, kde tankuju, je pro mě výhodná kromě ceny i v tom, že ji mám šikovně při cestě...
Taky jsem měl nedávno (koncem ledna) problém se startováním. Ráno jsem normálně nastartoval a šel ometat sníh, pak jsem sednul do auta, chtěl se rozjet, a chcíplo to. Když jsem se pokusil znova nastartovat, tak to nešlo - startér točil, palivové čerpadlo se taky sepnulo, ale jinak ani ťuk. Tak jsem to vzdal a místo autem jsem jel šalinou... Když jsem se cca po hodině vrátil, tak jsem ještě zkusil zkontrolovat všechny pojistky (jediné, co mě zrovna napadlo) a zkusil znova nastartovat - tentokrát to chytlo okamžitě. Tak jsem to dál neřešil. Jenže když jsem potřeboval odjet po dvou dnech, tak opět nešlo nastartovat. Startér točil, čerpadlo se zdálo být OK, sem tam to vypadalo, jako by motor chtěl chytnout, ale bylo to jen sporadicky a jen mžikově. Nakonec jsem ještě zkusil, jestli není problém v zapalovacím modulu nebo někde dál - jiskru to házelo, takže to se taky zdálo v pořádku.
Nakonec mě kamarád odtáhnul do servisu, kde diagnostikovali vadný zapalovací modul (prý to jiskru sice házelo, ale asi už nebyla dost silná) a k tomu prý navíc byl nízký tlak v palivovém potrubí - vypadalo to, že odchází palivové čerpadlo, ale nakonec údajně stačilo vyčistit sítko u čerpadla. Dle slov technika, se kterým jsem to řešil, to vypadalo, jako kdyby se do nádrže lil benzín z kanystru nebo tak (nějaká červená barva nalepená na sítku, tak to prý vypadá, když se jezdí na benzín z kanystru - myšleno asi toho starého, plechového), no a mám si dávat pozor, kde tankuju.
To je sice možná tady trošku off-topic, ale to mě na celé věci asi nejvíc zarazilo. Že odejde modul, na tom není co řešit. Ale že se k tomu přidá ucpané sítko, které by se navíc ucpalo naráz (aniž bych předtím snížení tlaku nějak pocítil třeba na problémech se startováním nebo na výkonu) to se mi trošku nezdálo. Pravda je, že tankuju u jedné z nejlevnějších benzínek (Tank ONO) asi posledních 15000 km, a předtím sem tam taky, ale co jsem hledal na netu zkušenosti lidí s touhle benzínkou, tak až na pár "stěžovačů" byli většinou všichni spokojení (co se týká benzínu). Tak mě napadlo, jestli to nemohlo být (byť částečně) způsobené už od předchozího majitele, což se mi taky nezdá, protože auto je přivezené z Německa (v současnosti najeto cca 127 tkm, když jsme ho kupovali, tak cca 80 tkm) - a měl by tam někdo potřebu lít tam benzín ze "skladových zásob" v kanystrech, nebo tam tankovat nekvalitní benzín? Co si o tom myslíte? Máte s Tank ONO nějaké špatné zkušenosti v tomhle ohledu? Docela by mě štvalo, kdybych musel změnit benzínku, protože ta, kde tankuju, je pro mě výhodná kromě ceny i v tom, že ji mám šikovně při cestě...