od Aellen - FK » stř 28. kvě 2014 19:50:21
Zdravím všechny,
vlastním Škodu Felici Combi II GLXi, 1.3 MPi, r.v. 1999, podle tachometru najeto 216tis. km, loni v dubnu jsem auto koupila a nechala namontovat LPG, systém STAG u p.Čadka v Brně.
Po cca 2 měs. bezproblémového provozu začalo auto střílet do sání, postupem času se problém zhoršuje.
Střílí v těchto případech:
- pokud mám nižší otáčky a dám plný plyn, auto nezrychlí, ale začne cukat, dusit se a pokud okamžitě nepodřadím, střelí
- pokud například při jízdě z kopce vyřadím a pak tam zařadím rychlost a dám plný plyn,střelí, přestože otáčky mi to ukáže přes 2 tis.
- při ostřejším rozjezdu do křižovatky na jedničku
V průběhu roku se dělaly následující opravy:
- měněna zapalovací lišta
- dvakrát měněny svíčky, v servisu mi tam pokaždé dali Brisk Silver pro LPG DR15YS
- třikrát seřízeny ventily
- výměna lambda sondy - stará měla nalomený drátek, po výměně najeto střídavě na plyn i benzín 400 km, pamět závad na diagnostice VAG - COM hlásí pouze zkrat na kostru vstřikovacích válců, což prý je pro LPG naprosto v pořádku, jinak lambda nehlásí žádnou, ani sporadickou chybu
- čištěno čidlo otáček
- měněno čidlo teploty motoru
Dokonce jsem v průběhu roku měla dávkování směsi řízenou jak krokovým motůrkem, tak napevno pomocí škrtícího šroubu tak kombinací obou.
Před výměnou lambdy kolísal volnoběh, po výměně se drží jak za tepla, tak za studena,jak na benzín, tak na plyn.
Všechny opravy kromě výměny lambdy probíhaly v servisu, který mi LPG montoval, jelikož jsem nechtěla přijít o záruku.
Po provedení všech těchto oprav byl stav vždy stejný, střílí pořád, ať se děje co chce, za sucha i za mokra.
Ještě bych dodala, že v autě mám posilovač řízení.Jestli byly měněny rozvody nevím, auto není po prvním majiteli, servisku nemám. Olej, olejový filtr i vzduchový filtr byly po koupi vyměněny.
Chtěla jsem poprosit o radu:
- jakou máte zkušenost se svíčkami Brisk Silver pro LPG, jestli by nebylo lepší zkusit jiné,popř. sklepnout, zkoušel někdo, výsledek?
- ještě nějaký druh opravy popř. příčiny, se kterou máte zkušenost a není zde uvedena?
- popř. jestli neznáte šikovného servismana z okolí Brna se zkušenostmi s LPG, který by se nebál se v tom povrtat a najít,kde je zakopaný pes?
Díky za reakce a názory, už jsem docela bezradná, co dalšího s tím ještě dělat.
Zdravím všechny,
vlastním Škodu Felici Combi II GLXi, 1.3 MPi, r.v. 1999, podle tachometru najeto 216tis. km, loni v dubnu jsem auto koupila a nechala namontovat LPG, systém STAG u p.Čadka v Brně.
Po cca 2 měs. bezproblémového provozu začalo auto střílet do sání, postupem času se problém zhoršuje.
Střílí v těchto případech:
- pokud mám nižší otáčky a dám plný plyn, auto nezrychlí, ale začne cukat, dusit se a pokud okamžitě nepodřadím, střelí
- pokud například při jízdě z kopce vyřadím a pak tam zařadím rychlost a dám plný plyn,střelí, přestože otáčky mi to ukáže přes 2 tis.
- při ostřejším rozjezdu do křižovatky na jedničku
V průběhu roku se dělaly následující opravy:
- měněna zapalovací lišta
- dvakrát měněny svíčky, v servisu mi tam pokaždé dali Brisk Silver pro LPG DR15YS
- třikrát seřízeny ventily
- výměna lambda sondy - stará měla nalomený drátek, po výměně najeto střídavě na plyn i benzín 400 km, pamět závad na diagnostice VAG - COM hlásí pouze zkrat na kostru vstřikovacích válců, což prý je pro LPG naprosto v pořádku, jinak lambda nehlásí žádnou, ani sporadickou chybu
- čištěno čidlo otáček
- měněno čidlo teploty motoru
Dokonce jsem v průběhu roku měla dávkování směsi řízenou jak krokovým motůrkem, tak napevno pomocí škrtícího šroubu tak kombinací obou.
Před výměnou lambdy kolísal volnoběh, po výměně se drží jak za tepla, tak za studena,jak na benzín, tak na plyn.
Všechny opravy kromě výměny lambdy probíhaly v servisu, který mi LPG montoval, jelikož jsem nechtěla přijít o záruku.
Po provedení všech těchto oprav byl stav vždy stejný, střílí pořád, ať se děje co chce, za sucha i za mokra.
Ještě bych dodala, že v autě mám posilovač řízení.Jestli byly měněny rozvody nevím, auto není po prvním majiteli, servisku nemám. Olej, olejový filtr i vzduchový filtr byly po koupi vyměněny.
Chtěla jsem poprosit o radu:
- jakou máte zkušenost se svíčkami Brisk Silver pro LPG, jestli by nebylo lepší zkusit jiné,popř. sklepnout, zkoušel někdo, výsledek?
- ještě nějaký druh opravy popř. příčiny, se kterou máte zkušenost a není zde uvedena?
- popř. jestli neznáte šikovného servismana z okolí Brna se zkušenostmi s LPG, který by se nebál se v tom povrtat a najít,kde je zakopaný pes?
Díky za reakce a názory, už jsem docela bezradná, co dalšího s tím ještě dělat.