Problémy s termostatem

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Problémy s termostatem

Re: Problémy s termostatem

od Pawlick » úte 26. lis 2024 9:11:51

novi2 píše: pon 25. lis 2024 3:41:53 motor se neohříval s novým termostatem od VIKA se segerovkou,
použil jsem tenhle termostat na 88°Vernet TH3328.88J a dal jsem tam silikon, aby to těsnilo, motor se ohřeje a drží teplotu jak má
https://www.autodilyparts.cz/cs/hledani ... earch=true

tenhle by šel taky použít ale otvírá při 90°
https://www.autodilyparts.cz/cs/hledani ... 0d1/117613
Dobře, že jsi dospěl k funkčnímu řešení. Vernet je také OK. Jen sem poznamenám, že to funguje kvůli tomu, že je ten termostat 100% funkční. Ne kvůli dotěsnění termostatu silikonem, to opravdu nic neovlivní.

Re: Problémy s termostatem

od 103457 » pon 25. lis 2024 8:15:56

novi2 je to také řešení, ale za mně bych šel jednodušší cestou a to favoriťáckej termostat pod segrovku do plastového víka. Nemusel bych překopávat celý tělo termostatu, čidlo do mezikusu a ještě shánět zátku. Čím víc spojů, tím větší šance na možný průsak.

Re: Problémy s termostatem

od novi2 » pon 25. lis 2024 3:54:59

Rob píše: čtv 28. kvě 2015 7:51:52 Na plastová víka a domečky jsem po několika zkrouceních a prasknutích rezignoval a pořídil totok: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... #termostat . Dole jsou i obrázky. Je to ta hliníková verze č.2, ta mi funguje už půl roku k naprosté spokojenosti. Ono taky faka žádné problémy s termostaty neměly, takže jde jen o to předělat hliníkový domeček z faka na feldu a nechat stočit hliníkovou vložku na čidlo vody. Výkres zde: http://www.imghosting.cz/view-747_539_1 ... 2_07_1.jpg
Je s tím trochu více práce, ale zato s výhledem, že se problém vyřeší jednou provždy a termostat, respektive domeček už bude bezúdržbový po dobu životnosti auta...
edit: takto vypadá hotový výsledek: http://www.imghosting.cz/view-267_539_1 ... 2_07_1.jpg

dalo by se to udělat takhle s tím domkem s favorita a nemusíte nic frézovat:

https://youtu.be/eWt73sJmQPI?t=1537

za použití tohoto dílu 4A0819497 na čidlo teploty:
https://www.gafaauto.cz/products/potrub ... VJSUF9UXlE

Re: Problémy s termostatem

od novi2 » pon 25. lis 2024 3:41:53

motor se neohříval s novým termostatem od VIKA se segerovkou,
použil jsem tenhle termostat na 88°Vernet TH3328.88J a dal jsem tam silikon, aby to těsnilo, motor se ohřeje a drží teplotu jak má
https://www.autodilyparts.cz/cs/hledani ... earch=true

tenhle by šel taky použít ale otvírá při 90°
https://www.autodilyparts.cz/cs/hledani ... 0d1/117613

Re: Problémy s termostatem

od 103457 » sob 23. lis 2024 22:05:49

Už jsme ti odpověděli a ty se zase ptáš na to samý. :scratch:
Že je termostat ve víku volný, vůbec nevadí, neser tam žádnej silikon.
Vyhoď tenhle termostat a dej tam wahler.
Termostat má začít otevírat cca při 88° ± 2°C a plně otevřen je při 103°C.

Re: Problémy s termostatem

od Felinkar » sob 23. lis 2024 20:18:40

Byl jsem se včera zeptat v obchodě, kde jsem ten termostat koupil jak mi to nefunguje a bylo mi řečeno, že to ségrovkové uchycení je špatně konstrukčně řešené, že pod tím termostatem protéká voda a auto se neohřeje na provozní teplotu a že mám sundat ségrovku, vyndat termostat ven a napatlat na spod nějaký motorový silikon a na to přilepit termostat a vrátit ségrovku.
Takže pod tím termostatem musí být ještě silikon? Tak proč to neudělají tak už při výrobě?
No sundal jsem ségrovku a termostat jsem hodil do hrnce s vodou a zavařovacím teploměrem a začal ohřívat.Můžete mě někdo říct jak to teda má být?Při otevírací teplotě 88 stupňů se má teprve začít otevírat nebo už má být plně otevřený, kdy se začne otevírat při nižší teplotě?
Mě se začne pomalu otevírat při 72 stupních.Přitom je na něm vyznačeno 88 stupňů.

Re: Problémy s termostatem

od 103457 » ned 17. lis 2024 17:22:19

Přesně, jak píše kolega Pawlick. Tyhle víka termostatu jsou konstrukčně lepší než origo a s termostatem Wahler fungují spolehlivě. Termostat ve víku nemůže stoprocentně těsnit, protože při nalévání kapaliny do chladícího okruhu je potřeba, aby vzduch unikal, jak od spoda motoru stoupá hladina.

Re: Problémy s termostatem

od Pawlick » ned 17. lis 2024 13:58:13

To vypadá na vadný kus. To, že tam je na volno a jde s ním otáčet, je vcelku jedno.

Pokud máš již tento "segrovkový" typ, za mě je nejlepší úprava vyndat tělo pod segrovkou a nahradit ho termostatem Wahler na Favority a první Feldy s hliníkovým domkem. Tento termostat se musí jen dokola trochu ostřihnout a maličko jsem musel ubrousit i hmotu ve víku, aby dobře padnul. Tyto termostaty fungují bezvadně a drží správnou teplotu bez jakéhokoliv kolísání.

Re: Problémy s termostatem

od Felinkar » ned 17. lis 2024 13:12:13

Včera jsem vyměnil termostat, ale zaboha se nechce auto ohřát na 90 stupňů.Ručička je stále dole po ujetí pár kilometrů se zvedne trochu pod 70 a tak to vydrží opravdu dlouhou dobu až po ujetí tak 25 kilometrů se ručička začne zvedat k devadesáti pak spadne k cca 80-83 stupňům.
Je vadný ten vyměněný termostat?¨
Už když jsem ho prvně vybalil mě překvapilo, že v tom víku je nějak pofidérně uchycený ségrovkou, viklá se a dá se sním otočit do libovolné polohy.To by asi dělat nemělo ne?
Ten co jsem tam měl předtím uchycený na packy byl teda taky vadný, ale aspoň se prokazatelně otevíral a zavíral a ukazoval teplotu byť teda nedobře.

Re: Problémy s termostatem

od 103457 » úte 19. bře 2024 20:13:40

Joo je to v pohodě, segrovkový termostaty jsou méně poruchové, tím, řže nemají ty packy. Navíc se do této komory pod segrovku dá dát po menším zmenšení termostat wahlewr z fáva a ty byly naprosto spolehlivé.

Re: Problémy s termostatem

od Felinkar » úte 19. bře 2024 17:55:41

Zdar, budu měnit v lednu měněný termostat.Přijde mi vadný.Teplota vystoupá na 90 pak se otevře a teplota klesne lehce nad 70 a poté se udržuje cca na 80-85.Ale to je teďka jedno.Koupil jsem nový a chtěl bych se zeptat, zda je normální, že ten termostat drží ségrovka, ale trošičku se pod ní viklá a dá se s ním točit.Termostat se ségrovkou jsem nikdy neměl, vždy byl chycený na plastové packy.Díky za informace.

Re: Pozor na šmejd termostaty

od Lemosen » čtv 10. říj 2019 15:53:22

Ivarek píše:Nakonec jsem koupil víko s termostatem zn Vernet (made in france),nedrží ho žádný packy ani ségrovky,je tam pouze vložený a dotažený do skříně.Zatím to vypadá dobře,cena 490 kč.Tak uvidíme.
Tak taky mi přestal fungvat termostat, respektive se ulomilo to plastový ouško co drží termostat. Dík za tip. :thumleft: Taky jsem objednal víko s termostatem Vernet. Vypadá to lépe řešený. Nemá se tam co ulomit. Pasovalo perfektně a zatím funguje taky super. Klep, klep. :geek:

Re: Problémy s termostatem

od Rob » čtv 28. kvě 2015 7:51:52

Na plastová víka a domečky jsem po několika zkrouceních a prasknutích rezignoval a pořídil totok: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... #termostat . Dole jsou i obrázky. Je to ta hliníková verze č.2, ta mi funguje už půl roku k naprosté spokojenosti. Ono taky faka žádné problémy s termostaty neměly, takže jde jen o to předělat hliníkový domeček z faka na feldu a nechat stočit hliníkovou vložku na čidlo vody. Výkres zde: http://www.imghosting.cz/view-747_539_1 ... 2_07_1.jpg
Je s tím trochu více práce, ale zato s výhledem, že se problém vyřeší jednou provždy a termostat, respektive domeček už bude bezúdržbový po dobu životnosti auta...
edit: takto vypadá hotový výsledek: http://www.imghosting.cz/view-267_539_1 ... 2_07_1.jpg

Re: Problémy s termostatem

od Dusha » stř 27. kvě 2015 18:16:59

Ahoj, dnes jsem si koupil termostat Wahler, jenž se dával do Favoritů s tím, že zítra se na soustruhu stočí, aby se vešel do plastového domku, ve kterém byl vadný polský termostat. Pročítal jsem ještě zde nějaká témata a dozvěděl jsem se, že bude potřeba i "ostrouhat" vnitřek otvoru toho domku, aby se tam ten Wahler vešel - v tom bych problém neviděl, ale když jsem to teď rozebral a porovnával domek s tím Wahleráckým termostatem, tak mi příjde, že ten otvor v tom domku bude i po vydlabání pořád malý, eventuálně jej bude potřeba vydlabat tak, že stěna toho domku bude příliš tenká a po několika jízdách domek přetlakem praskne. Našel jsem tedy dva uživatele, kteří to už dělali a nemají s tím problém, ale mám z toho divný pocit. Mohl by mi tedy prosím někdo napsat, kdo to tedy dělal, o kolik se baj oko musí otvor zvětšit ? Mě to vrtá v hlavě celé odpoledne a nejradši bych, kdybych mohl, to šel teď stočit, abych mohl vyzkoušet, o kolik musím tu díru zvětšit. Využiji foto uživatele, myslím ten otvor, ktery ústí do té trubice, na kterou se potom napojí hadice do chladiče. Děkuji ;)
http://www.rajce.net/f350941204

Re: Problémy s termostatem

od jopo166 - FK » úte 28. srp 2012 19:40:25

v mojej felicii od vyroby je čidlo ktore vyzera takto http://www.autocomponent.cz/eshop/cidlo ... modre.html ma však žlty kružok nejake nemecke spodok ma iny než tie ktore sa teraz predavaju felda 1,3 MPI 99

Re: Problémy s termostatem

od Jozefj » ned 12. srp 2012 12:15:32

Termostat neměří teplotu,alespoň ne tak jak myslíš.Termostat otvírá prostor ,aby se vyměnila horká voda za schlazenou, teplotu měří teplotní čidlo, výměna 10 min.,sundání konektoru,povolení a utažení víčka nádržky z důvodu vyrovnání tlaku , vytažení závlačky ,vytažení starého čidla,přendání těsnění a zasunutí nového čidla zpět.Nasazení závlačky a konektoru.Nastartování.

Re: Problémy s termostatem

od brga » čtv 05. črc 2012 12:57:59

krejsa píše:Proc to zrovna panove neprekopete na hlinikovy domek?je to jednoduche a pak si vymenite samotnej termostat za cca 100kč.celkove naklady nepresahnou cenu noveho domku.tet sem jeden delal kamosovy a naklady jsou tak 400kč a asi 1 prace.ja ten hlinikovy domek jezdim us asi 3 roky a nemam zadnej problem.nikde to netece a termostat funguje super.
...stačí "ten polský" s písmenom "B" a môžeš meniť iba samotné teliesko za cca 3,-€... ...ale mám ho už asi 6 rokov a funguje na 100%, tak ten náhradný som zatiaľ nepoužil...

Re: Problémy s termostatem

od big.jedla - FK » ned 01. črc 2012 18:56:26

OT jak poznám těsnění pod hlavou? musí to v expanzce bublat i při studeném motoru? nebo až otevře termostat? dneska mi začla vařit felina... resp. neuvařila se ale jet se 115C -120C je pěkně deprimující, přitom větrák nespíná, tlustá hadice je vlažná (tedy málo otevřený termostat) ale jde mi o to poznat jestli se jen zaseknul termostat nebo je nějaký problém s těsněním (když bude bublat bude zavzdušněný systém a tím pádem nebude otevírat termostat tak jak má?). 5let s tím autem nemám problém a teď když se chystám do tater příští týden tak toto :(

Re: Problémy s termostatem

od krejsa » sob 30. čer 2012 7:09:23

Proc to zrovna panove neprekopete na hlinikovy domek?je to jednoduche a pak si vymenite samotnej termostat za cca 100kč.celkove naklady nepresahnou cenu noveho domku.tet sem jeden delal kamosovy a naklady jsou tak 400kč a asi 1 prace.ja ten hlinikovy domek jezdim us asi 3 roky a nemam zadnej problem.nikde to netece a termostat funguje super.

Re: Problémy s termostatem

od tuomasn - FK » úte 19. čer 2012 17:33:04

jo problémy s termostatem bývají často řešil bych to tak že bych dal originální termostat do felin se dával termostat od wahlera zatim jsem měl štěstí že byly ok od toho vahlera ale kdykoliv jsem kopil levnější tak bylo zle blbnuly od začátku trefil jsem třeba až 5 kus který byl ok

Re: Problémy s termostatem

od big.jedla - FK » čtv 17. lis 2011 21:25:43

záleží kolik do toho chceš dát že jo...
můžeš koupit celý termostat za 700... přehodíš si čidlo a termostat ti zůstane do rezervy až se ti pokazí tvůj současný ;-)

Re: Problémy s termostatem

od steelboy - FK » čtv 17. lis 2011 14:58:01

ahoj všem, když vám přestane termostat měřit teplotu tak co všechno měníte? Jenom termostat, čidlo nebo celý komplet termostatu s čidlem a plastovým obalem??

Re: Problémy s termostatem

od Radek96 - FK » čtv 03. lis 2011 19:57:51

Ty staré čidla měřily mnohem lépe něž ty nové kulaté.Na tom kulatém jsem ujel pouze 300Km a začalo špatně měřit.Na diagnostice teplota 90°C na budíku teplota 105°C.Dal jsem zpět staré čidlo a teploty všude 90°C.

Re: Problémy s termostatem

od 1.3MPi » čtv 03. lis 2011 19:40:24

Aj som to tak predpokladal, že to moje je nejaké staršie, mám r.v.1998.

Re: Problémy s termostatem

od Alf » čtv 03. lis 2011 15:54:01

Jo to čidlo je novější typ, to starší provedení se nedodává.

Re: Problémy s termostatem

od 1.3MPi » stř 02. lis 2011 22:44:23

Tak som dnes vymenil termostat-origo zo skoda-dily.cz.
Nejaké poznatky:
-je to fakt origo, vyzeral presne tak isto ako pôvodný(všetky čísla a logá sedeli)
-čidlo teploty bolo pôvodne zo spodu poplastované, teraz tam je toto
-výpustný šrób na bloku motoru nemám :?
-pri dolievaní chlad. kvapaliny som sa dostal na rysku MAX, ale pri vybratom čidle bolo v domčeku termostatu sucho. Nalial som tam asi 5,5L
-po prejdení asi 4km auto začalo fúkať vlažný vzduch a ručička na budíku sa odlepila, po ďalšom kilometri to kúrilo celkom obstojne a ručička bola na cca 80°. Po asi ďalších 6 km sa ručička už moc nehýbala. Vonkajšia teplota cca 5°.Štart na benzín, celá jazda na Lpg.
-pôvodný vydržal 13 rokov-80 000 km

Re: Problémy s termostatem

od Alf » čtv 27. říj 2011 15:07:53

i konstrukčně a ve všech detailech to odpovídá originálu.

Re: Problémy s termostatem

od big.jedla - FK » stř 26. říj 2011 20:53:32

já koupil taky ten originál za 700... zatím asi 1tis km najeto a bezproblémů krásně funguje. Na obou těch částech je znak škoda.

Re: Problémy s termostatem

od Alf » stř 26. říj 2011 18:46:22

Tak jsem koupil skorotchánovi termostat origo za 700,- a i jsem ho rozlousknul jestli je to opravdu originál a je ;)
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... licia.html

Ještě tam i jenom víko a to fakt nevím jestli se dělalo ? http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... licia.html

Re: Problémy s termostatem

od Jozefj » čtv 20. říj 2011 10:11:48

Termostat se pozná snadno,jestli je v pořádku,hadice ke chladiči studená a naráz horká.Teplota by měla ukazovat za jízdy na prostřední čárce budíku ,neplatí v létě,když je venku horko.Při prvním otevření může spadnout až na 70°a pak se postupně ustálí.Čidlo teploty může být taky vadné,může tam být žluté,nebo modré.

Re: Problémy s termostatem

od Marduk - FK » úte 18. říj 2011 18:41:08

Mám dotaz, ventilátor podle příručky zapíná při 96 stupních, takže když mi teploměr ukazuje nějakých 72 stupňů po výměně termostatu a zahřátí a pokud to nechám bězět na volnoběh tak si to i pustí ventilátor tak to může být jedině vada čidla teploty že ?

Re: Problémy s termostatem

od big.jedla - FK » pon 05. zář 2011 22:04:35

JJ uvažuju jedině nad tou prvovyrobou...

Re: Problémy s termostatem

od OUTDOOR » pon 05. zář 2011 17:21:24

Od tam jsem kupoval prvovýrobu a je vše OK :) Ale je pravda, že jej mám namontovaný jen cca 2 měsíce.

Re: Problémy s termostatem

od big.jedla - FK » pát 02. zář 2011 15:31:29

otázka kde koupit OK termostat??? nemyslím teda takový ten který vám všem funguje půl roku a tak... mám na mysli něco co osvědčeně tak min. dva roky bude fungovat. A budu asi potřebovat i čidlo takže zřejmě komplet... kde v ostravě tedy pro termostat???

co říkáte ne tohle?
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... licia.html

není to podezřele levné? já do něj možná půjdu...

Re: Pozor na šmejd termostaty

od 103457 » ned 21. srp 2011 8:56:24

lumbre
rovněž nevidím žádný problém je to standardní stav. Pokud máš správně namíchanou chladící kapalinu v poměru 1:1 fridex, destilka, tak je vše naprosto OK. Takto naředěná chladící kapalina má v chladící přetlakové soustavě automobili bod varu minimálně 115°C. Felicie má náporovej chladič, z toho vyplývá, že chladič správně funguje jen pod náporem vzduchu. Pokud auto stojí nápor vzduchu není, tudíž pomáhá ventilátor. Nemusíš mít obavy vše je v pořádku.
Co se týče přepadu, tak na volnoběh to nepoznáš, ale zkus povolit zátku expanzky a kousek se projet, hned poznáš, že přepad funguje, budeš mít nádržku celou zablitou od kapaliny. ;)
Nevěř všemu, co ti kdo nakuká :lol: :lol:

Re: Pozor na šmejd termostaty

od Zdenda19895 » sob 20. srp 2011 21:11:24

Sadra, teplota 110 stupňů při stání je normální. Ovšem že tam nevyleze okamžitě po zastavení. Ale po chvíli, když je navíc horko. Dělá mi to Felda už třináct let a u nového auta určitě chladič zanesený nebyl. A myslím že destilovaná voda s Fridexem ho hned tak nezanese. :lol: Jakmile se auto pohne, jde teplota hned dolů. A podotýkám, že auto mám v perfektním stavu. Nikdy v životě jsem neměl sebemenší problém, kromě termostatu asi po deseti nebo jedenácti letech. Koupil jsem originál a od té doby zase v pořádku. A podívej se na teploměr, kde je červená ryska :salut:

Re: Pozor na šmejd termostaty

od Sadra17 » sob 20. srp 2011 20:54:09

ta teplota při stání normální nejni, způsobuje to zanesenej chladič ;)

Re: Pozor na šmejd termostaty

od Zdenda19895 » sob 20. srp 2011 20:47:45

A co by jsi chtěl? :o Teplota za jízdy 90 a při stání 110°C je normální. :) Jak jsi poznal že Ti nefunguje přepad? Co dělá, nebo nedělá. :lol:

Re: Pozor na šmejd termostaty

od lumbre - FK » sob 20. srp 2011 19:25:47

Koupil jsem si do feldy,celou skřín i s termostatem,bohužel polské výroby a teplota za jízdy je okolo 90 a když zastavim,tal leze až na 110 a spíná ventylátor a ted jsem koukal ještě,že mi nefunguje přepad v nádobce,takže mi nezbyde asi nic jinýho,než si koupit origo škoda za 1300kč :?

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od pazduch - FK » ned 15. kvě 2011 11:19:01

Dodám k tomu poslední věc protože mi to nedá. Přesně toho jsem se totiž bál, že větrák poběží stále, ale kupodivu tomu tak není. :) Docela to trvá než to sepne. Nemám totiž zarostlý chladič jako někteří zde a proto je rozdíl teploty u termostatu a u spínače dost veliký. Větrák sice sepnul po cca 3 minutách stání, ale za minutu zase vypnul, takže to v pohodé uchladí. Pravda až bude 35° tak to bude asi vypadat jinak :D původní spínač jsem si samozřejmé nechal a téch 60kč co to stálo, mě nevytrhne ;) Jinak co se týče mojí feldy, na chladiči jsem měl spínač 102-97 což se mi zdálo opravdu moc ;) takže a teď zpět k tématu

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od Jozefj » ned 15. kvě 2011 7:51:02

Takže vyjdeš a po druhém otevření termostatu už sepne větrák ,na pár vteřin vypne a zase sepne ,téměř během celé jízdy ti poběží ventilátor na chladiči.Protože teplota na motoru překročí 90 a na chladiči je 88.No to nevím jestli je dobré řešení vzhledem ke spotřebě cca 10A dodávky altíku.Takto to měly řešený 100 a 1000,jenže ty neměly elektrický větrák a neměly nápor. Proto výrobce dává na chladič teplotu 97-92 aby se to chladilo náporem.Ta ségrovka se jenom opírá a tlačí stěny plastu je bez zdrážky.

Navíc se tu takové ptákoviny s teplotou na chladiči řešily už loni,kdy řidiči našich felin chtěli vymyslet vymyšlené. A chtěli udržet na motoru rozdíl 0,5 stupně,jinak chudák motor ,aby se náhodou neohřál víc.Ale to není asi tvůj případ, jen jsi si to asi neuvědomil. Souhlasím a podporují výměnu altíku za lepší. Já mám zatím originál. Ale to patří do jiné kapitoly ,takže konec.

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od pazduch - FK » sob 14. kvě 2011 23:39:27

No nezdá se mi že by ta segerovka vytlačila až tak hlubokou drážku, drží tam fakt fest :D Jinak dneska jsem podnikl zkušební jízdu a drží skutečně fous nad prostřední čárku. Na chladič jsem taky dal termospínač ze škody 120 :D (88-83) a je to svatý, podle VAGu to nevylezlo na víc jak 95°, přičemž termostat sepnul na nějakých 87° ;) Takže jednoznačně doporučuji!

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od borlan - FK » sob 14. kvě 2011 15:56:37

Až na to tekuté těsnění jako bych se na těch fotkách při bastlení viděl... :mrgreen: Ta drážka - opravdu tam máš jasnou hlubokou drážku? Jestli tě jen nemate obtisk té segrovky, někdy je ta segrovka zalisovaná docela výrazně...ale to je v podstatě jedno, hlavně když tam drží...

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od pazduch - FK » sob 14. kvě 2011 0:08:18

Tak dnes jsem taky rouboval Wahlera z Fava do plastového domečku z polského termostatu. Jenom teda já mám doma dva polské termostaty a oba domečky mají drážku na segerovku, ne jak tady píšete že ne :D Práce na půl hodiny. Pro jistotu jsem ještě "střevo" podmáznul tekutým těsněním ;) Udělal jsem pro vás nějaké fotky, ale je to z mobilu tak se omlouvám za kvalitu :hlava:

http://pazduch.rajce.idnes.cz/Termostat_Wahler_-_Felda/

Re: domeček termostatu

od Lugosy » čtv 05. kvě 2011 10:55:43

Karell - neprolíná ti to kolem papírového těsnění? já myslím, že plast tak dobře neutáhneš, a tak by bylo lepší dát oboustranně vrstvu tmelu.

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od Lugosy » stř 04. kvě 2011 22:21:30

já jsem druhý s negativními zkušenostmi. prvovýrobní domek (1997) itw pronovia rupnul u hlavy něco mezi 150 a 200 tisíci. koupil jsem druhý itw pronovia (výroba 2005) a ten pro jistotu rupnul po nějakých 10 tisících km, časově 01/2010 - 11/2010, takže ho jdu reklamovat. akční člen toho nového termostatu má už teď naprasklé obě pacičky. s termostaty se u své i přítelkyniny felicie nervuju už asi 3 roky - několik poláku, několik čechů itw pronovia (snad ne kopie od číňanů). nakonec u obou přechodné řešení - plastový domek, hliníkové víko na metrické šrouby s matkama + wahler ci vernet. u obou od té doby spokojenost. ale plast je sviňa, domek se kroutí, takže jsem se dokopal dle Krejsova návodu udělat celohliníkáč a musím říct, že řešení škoda je řešení škoda a ne pojebaný plastový poněmčený šmejd z čím dále ošizenějšího plastu (promiňtě mi ta invektiva, ale po tolika letech nervů to nešlo jinak vystihnout). jste-li spokojení s předraženýma plasťákama, mějte je, ale vsem doporučím výrobu a montáž hliníkáče - už o něm uslyšíte jen při výměně akčního členu jednou za 5 let ;)
čistý čas výroby - asi dvě hodiny i se svařováním, nejhorší bylo trefit drážky na pojistku a i tak jsem čidlo raději dal do tmelu. montáž - 15 minut (nasucho, jen přes papírová těsnění), ohřátí do otevření termostatu (vernet) - cca 4km, teplota - naprosto stabilní, nekolísá ani při otevírání akčního členu.
můj závěr: je to spolehlivé, levné a desetiletími ověřené řešení, a jsem rád, že je možno jej na feldu 1300 uplatnit.

http://lugosy.smirci-krize.cz/#termostat

Re: termostat

od tgfh - FK » pon 04. dub 2011 15:10:07

Jako že po 4km rovinky se ti teplota dostane na cca 88C? Tak to se zahřívá rychle. Já mám po 4km sotva 70C (termostat mám OK (origo, drží 93C)).

To vůbec neřešte jestli termostat drží 88 nebo 93C nebo že v koloně máte 110C,
pokud termostat nedrží pod 80C nebo nesepíná v koloně ventilátor nebo vám teplota leze do červeného nebo se vám v jarním počasí motor ohřeje na provozní teplotu až po 8km tak pak to řeště.

Re: termostat

od nebulus - FK » čtv 24. bře 2011 21:21:57

Obrázek
Dovolil som si vypožičať obrázok zverejnený vyššie, ale na otcovej felde to tiež takto drží teplotu ( tretí termosta za 55 000km :x ) Motor sa na môj vkus tiež dlho zahrieva, vonku +10 stupňov, kúrenie vypnuté a takúto hodnotu som dosiahol po 4km jazdy po rovinke. Na benzíne moc nejazdím ale mám pocit že normálne by sa zohrial iste skôr. Aký je váš názor? Skúšal som aj hadice od chladiča, vrchná bola teplá, spodná studená.

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od borlan - FK » pon 07. bře 2011 11:19:46

No abych pravdu řekl, tak jsem tuhle těsnost nějak extra neřešil. U toho původního poláka to myslím taky nebylo nijak řešený...alespoň teda mě se zdálo, že ta troška něčeho pod tím původním střevem byla jen prachsprostá usazenina a střevo samotný šlo vyndat úplně volně. Jestli se mýlím, tak mě tady opraví, ale v zavřeným termostatu je taky ještě úmyslně malý otvor, já se dohaduju, že slouží k odvzdušnění, nebo vyrovnání tlaků....? Tím jsem chtěl říct, že nějaká minimální netěsnost kolem střeva asi nebude mít zásadní vliv na funkci. Ale je taky pravda, že v mém konkrétním případě, jsem musel zvětšovat ten průměr ve víku za osazením (strouhal ostrým břitem) a to nové střevo jsem tam celkem fest pak natlačil. Takže mi to asi i docela dobře těsní i tímto způsobem. A pak si myslím zapracujou ty usazeniny. Otázka je, jestli ty usazeniny jsou OK projev, jestli to mají všichni, nebo to naznačuje něco v mém motoru...ale zatím jezdím OK...

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

od tajnej » sob 05. bře 2011 23:24:26

Jak si vyresil netesnost mezi tim "strevem" a domkem? Pod tou segrovkou mi to proste porad prolinalo trochu vody a hned po nastartovani byla hadice do chladice vlaha jak se ohrival motor. Ten termostat jako celek netesnil na 100%. Kdyz fouknes pusou do priruby(pro hlavu motoru), pri tom zacpes tu prirubu na hadici co je z druhy strany, nemel by termostat poustet vzduch.
Jinak použil jsem taky termosta wahler + viko poland a stejnym postupem skompletoval jak ty.
Je to uz sice 2 roky zpet, ale tohle sem nedokazal poresit tak sem koupil origo komplet i s cidlem teploty a zatim mam klid.

Nahoru