Stránka 7 z 7

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pát 05. srp 2011 21:40:15
od Zdenda19895
U Hoffmanna mění i podběhy? :o A máš je nějak nastříkané, nebo je to holý plech? Nevím jak to teď prodávají. Já mám ještě původní a mám je jako nové. :thumright: Ale myslím že by se měly napřed nastříkat jako jsou originály a teprve potom RUST STOP. 8-)

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pát 05. srp 2011 21:53:59
od a13sh
Je to jak pise Teea. Prvnich par dnu citit jde,ale neni to nic co by drazdilo nebo tak. Ale clovek o tom proste vi. Ja byl u Hoffmana v cervnu a doted kdyz je teplo, to z nekolika mist tece :thumleft:

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: úte 30. srp 2011 13:22:09
od Sumss - FK
1. Jaký způsob ošetření dutin by jste doporučili pokud člověk nevlastní kompresor, pistoli?
Zaujal mě RUST STOP, ale nekde v mém okolí není servis využívající této techniky.

2. Jsem z Kralup nad Vltavou (tj. Praha a okolí), nemá někdo tip na VYZKOUŠENÝ servis, kde dutiny udělají?

3. Poslední dotaz, je možné si udělat dutiny sám doma pomocí přípravků na dutiny ve formě spreje?

Dík Tom

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: úte 30. srp 2011 13:35:04
od Sumss - FK
Ještě doplním svůj dotaz. Jistým řešením mého problému by bylo něco podobného:
http://www.google.cz/imgres?q=waxoyl+ki ... 24&bih=621

Bohužel firma Halfords, kde to šlo koupit, což tu někdo psal na fóru, už není. Nezná někdo podobnou alternativu jiné značky?

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: stř 05. říj 2011 10:44:55
od Midar - FK
Kolega použil na veterána toto CHELADE 5l-Polymerní konvertor rzi ,znáte? Máte někdo na autě?Zajímalo by mne, jak opravdu moc zabrání další korozi.Na našich Felinkách by to byla moc užitečná chemie ;)

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pon 09. led 2012 15:04:15
od PavelZet
Mám dotaz k produktu Body 900 WAX(vosk). Jakou má konzistenci když je "suchý". Na obalu je napsané, že rychle schne(10min při 20st), vystříkal jsem tím dutiny a po hodině tam strčil prst,jestli je to suché a vosk byl pořád živý-mazlavý jako nějaká vrstvička vazelíny a dal se tedy setřít na prst. Tak jsem si udělal vzorek na kousek karoserie a i za dva dny ho pak v pohodě setřu hadrem. Má to tak být? Teď mám strach,že když se do dutin dostane vlhkost,tak aby ten vosk nějak neomyla :-(

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: ned 15. led 2012 20:16:50
od big.jedla - FK
můj vosk v dutinách takhle vypadá... taková mazlavá vrtsvička... a myslím si že to tak je dobře. Vosk odpuzuje vodu a tím že je to takové mazlavé tak se nestaně že by to popraskalo nebo se dostala vlhkost pod to... Jako některé příprakvy na podvozky které když uschnou jsou tvrdé jako kámen pak praknou, do praskliny se dostane vlhkost a pěkně tiše to tam hnije a ty o tom ani nevíš až to jednou odpadne.

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: sob 12. kvě 2012 14:01:12
od Sumix
Ahoj, v létě se chystám na spodek a dutiny, a tak zase koumám, co na to nejlíp použít... Pročítal jsem dost názorů a zkušeností a určitě vím, že nechci žádnou "klasiku" typu vyjetý olej, Resistin nebo Body (někdo to chválí, někdo na to nadává) + z vlastní zkušenosti se mi na spodek neosvědčil asfalt od Motipu - ztvrdne a loupe se (konkrétně tenhle). Na co jsem nenašel žádnou kritiku, byl Dinitrol, mimo to mi taky byly doporučeny výrobky od Würthu nebo Loctite (Teroson). Konkrétně tyhle:

Teroson Terotex HV 400 - na dutiny, cena něco přes 400 Kč/litr,
Teroson Terotex Record 2000 HS - na spodek, cena cca 260 Kč/litr,

Würth ochrana dutin vosk - cena 226 Kč/litr (tady),
Würth ochrana podvozku černá, přelakovatelná - cena 157 Kč/litr (tady),
no a pak ještě Würth dělá na spodky taky vosk - cena 118 Kč/litr (tady) - co je lepší - to na bázi kaučuku a plastu, nebo vosk?.

Ty produkty od Terosonu se mi líbily, přecijen Henkel/Loctite si myslím, že není špatná značka, ale zase nevím, jestli to je lepší oproti tomu Würthu, což je taky profi záležitost... nebo se pletu? Není mi líto do toho ty peníze nacpat, pokud to bude opravdu fungovat (protože v boji s korozí se Felda zatím drží statečně a chci, aby to tak bylo i dál), jen nevím, jestli si tam nepřiplatím akorát za značku a výsledek u toho Würthu nevyjde nastejno. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?

Pak ještě dotaz na pistoli - na Aukru jsem si vyhlídnul pistoli, kterou bych to chtěl stříkat - myslíte, že je OK? - konkrétně http://aukro.cz/065-pistole-ubs-vzduchova-pro-nastrik-dutin-i2335107600.html

Předem dík za názory ;)

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: sob 12. kvě 2012 14:33:39
od Radek96 - FK
Na dutiny je velmi dobrý Autokor oil od Detechy.Mnohem lepší jak vosk.
http://www.detecha.cz/detecha/index.php?option=com_content&view=article&id=158&Itemid=158&lang=cs

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: sob 12. kvě 2012 15:37:22
od ferdamravenec
od terosonu jsou dobrý věci

vosk od vurtha je dobrej ale tak na nový auto jak je to někde chycený tak už to nezachrání
podvozek černá přelakovatelná , kam lítali kamínky se to omlátilo , kam se dostalo sluneční záření tak to rozpraskalo

dal jsem resistin s olejem

pokud možno pracovat když je vedro , auto rozpálený , .............

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: úte 15. kvě 2012 13:10:52
od Sumix
Dík za tipy.

ferdamravenec: Takže spíš teda vzít ten Teroson? A na podvozek radši vosk, nebo ten "kaučuk/plast"? Máš s tím osobně zkušenosti, co se týče působení proti již existující korozi (když píšeš, že Würth na to nepomůže)? Nevím, jestli potřebuju řešit někde v dutinách již existující korozi, ale radši předpokládám, že asi jo :-D.

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: úte 15. kvě 2012 16:01:07
od ferdamravenec
jak je neco orezlýho tak vevnitř to hnije na 200% ,
záleží co od toho chceš ,
jestli jen trochu zbrzdit tak do dutin resistin s olejem , a na spodek lutex atn (asfaltový střešní tmel)
jestli co nejvíc zachránit tak projít prahy lemy blatníky , vyměnit vyvařit , vše orezlé očistit nastříkat nějakým brzdičem koroze
(nedávno jsem se dověděl že výborný je přípravek "chelade" ) to samý dutiny , pak nějakej vršek něco do dutin a na spodek musí to být pružný silnovrstvý

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pát 18. kvě 2012 14:47:08
od Sumix
No jak říkám, rez se (viditelně) zatím naštěstí moc nekoná... pár míst se našlo, ty jsem ošetřil, samozřejmě jedním z nich byly spoje na zadních blatníkách, tam to na jedné straně urezlo, ale jen na kusu tak cca 5-10 cm, nejdřív jsem to tak nějak zatmelil, ale po menší nehodě to šlo do kytek, tak pak jsem to ošetřil víc (mechanicky odrezil, pak jsem několikrát aplikoval Super Rost Killer, někde jsem tu o tom psal) a následně slepil epoxidovou pryskyřicí + skelnou rohoží (není to úplně krása, ale zatím to vypadá, že to je v cajku). Jediný místo, kde je koroze už celkem zlá (a budu to muset řešit), jsou pátý dveře... kupodivu nejsou ani tak moc (aspoň na první pohled) shnilý v tý spodní části (je tam pár rezavých fleků, ale nejsou "na kaši"), nejhůř je na tom místo na spodní straně těsnění skla. Tak tam to budu muset nějak spravit, pokud to půjde (nechce se mi dvakrát investovat do nových dveří + laku).

Celkově vzato tedy doufám, že kastle je poměrně zdravá, tzn. žádný řezání a vyvařování (musím zaklepat, ať to tak vydrží). Tzn. něco do dutin, asi teda zkusím ten Teroson - jde mi jen o to, aby to po aplikaci zůstalo měkký, "mastný" (zkrátka tak, jak vosk má zůstat, pokud je kvalitní) a myslím, že když to aplikuju v nějakým letním pařáku, tak to bude i pěkně vzlínat, kam má. Pak další velice důležitá věc je, jestli to umí vytlačit vlhkost a jak kvalitní to má inhibitory koroze (dle popisu výrobce to vypadá excelentně, ale praktická zkušenost je praktická zkušenost - proto pokud by k tomu kdokoliv mohl něco z praxe říct, budu moc rád).

Co se týče spodku, ten asfaltový tmel není špatný nápad, ALE - narozdíl od přípravků na spodek nebude asi obsahovat inhibitory koroze, ne? Tzn. asi bych zase šel do Terosonu (pokud není lepší přípravek určený na spodky aut), otázka je, jestli vzít vosk nebo ne. Vosk se mi zdá ve spojení s vlhkostí lepší ("mastný"), ale zase mechanická odolnost nebude tak dobrá jako u toho "kaučuku"... Snad jedině podběhy a další exponovaný místa stříknout asfaltem a zbytek voskem, pokud to má cenu...

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: ned 30. čer 2013 11:07:49
od Romiiken
Caute, vcera som menil tlmice a vsimol som si jednu vec. Na jednej strane pod kobercom, kde je tlmic mi asi chyba ten stupel karoserie. Len sa mi trisku nezda tvar toho otvoru, lebo na druhej strane je stupel kruhoveho tvaru. Auto bolo na tomto mieste, kde nieje stupel buchnute tak to tam v servise urcite nedali, len ten tvar nechapem.

FOTO:
neburana strana
Obrázek
burana
Obrázek

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: úte 19. lis 2013 18:33:43
od Tondo - FK
mohol by mi niekto poslat foto ktoru dieru treba zatmelit medzi zadnym lemom a prahom ?

Re: Dutiny

Napsal: pon 10. úno 2014 20:21:16
od Návštěvník
Zdravím. Asi už je pozdě tady něco komentovat s ohledem na datum. Ale zkusím to. Já tu pistol na dutiny mám taky. Kompresor mi dává stabilně 5 barů, a funguje to. Je potřeba několikrát po sobě rychleji mačkat až si nasaje. Potom to z ní lítá jak blázen. Pokaždé delší pauze opakujte.

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: úte 09. zář 2014 21:23:51
od oondra18
Zdar, je lepší spodek auta natírat štětkou nějakym gumoasfaltem nebo je lepší stříkat kompresorem? Díky

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pát 26. zář 2014 22:30:49
od Richard_Solta - FK
Co se týče dutin, vrtal jsem 3 v prazích, pak vzadu u dveří, jakoby u zámku, pak nevím jak u krátké, ale u kombíku vzadu ty kapsy pod schránkama a ještě by se mělo dát strčit hadici jakoby za zadní tlumič. Já jsem prahy vystříkával vyjetým (přecezeným) olejem, tlumex a trochu ředidla a do té doby dokaď to nevyteklo. Všude krásný film a ten tlumex tam celkem udělal i vrstvu. Do 5 dveří už vosk a ještě plánuji do ostatních dveří taky vystříkat voskem. Spodek celý tlumexem, podběhy dvakrát a prahy jsem nastříkal a pak jsem si nechal trochu "zvětrat" tlumex a ještě jsem přetřel prahy i lemy. Samozřejmě před tím vším oloupat ten gumový nástřik a odrbat kartáčem nebo vapem. Dobrá je na stříkání dutin a spodku tahle pistole.. http://www.dovavanik.cz/eshop/foto/501/501530_o_0.jpg na ní se dá buď hadice a nebo trubička jen si nechat jednu plechovku a tu pak plnit ;)

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pát 26. zář 2014 22:31:41
od Richard_Solta - FK
oondra18 píše:Zdar, je lepší spodek auta natírat štětkou nějakym gumoasfaltem nebo je lepší stříkat kompresorem? Díky

Rozhodně kompresor, dělal jsem štětsem a přece jen se všude nedostaneš a tou pistolí to udělá jakoby vrstvu

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pon 27. dub 2015 11:22:31
od Xyz255
Měl bych k tomuhle menší dotázek... Mám v plánu udělat generálku, total celý auto, motor, kastle, atd. (ano, jsem magor, ano, nevyplatí se to, ano, je mi to fuk). Myslíte, že ve škodovce by to mohli udělat? Jde mi o to, že to, co bylo napatlaný jima (ještě v přihrádkách v kufru, když zavadím o kastli tak mám ulepenou ruku :D ) tak není zrezlý ani náhodou, ale při pískování na novej lak to asi zařve, že ano...

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: sob 03. říj 2015 10:23:20
od Mr.Wankel
Mám takový nepříjemný pocit, že většina přípravků na ochranu dutin funguje jen dokud se neobjeví koroze. Pak jsou k ničemu, zvlášť ty na voskové bázi. Vypadá to, jako by pod vrstvou toho ulepeného voskového sajrajtu kvetla rez vesele dál. Výrobci klamou spotřebitele označením ANTIKOROZNÍ, což neznamená, že funguje proti již přítomné rzi, ale že funguje proti tomu, aby to začalo rezivět.

Takhle mi skrz proreznul práh, který jsem měl důkladně oštřený voskem do dutin. Prostě by to chtělo věc, která reaguje se rzí, nebo obsahuje slespoň inhibitor koroze.
Dnes výrobci natolik kašlou na zákazníky, že se nenamáhají ani uvést na jaké bázi přípravek funguje (či spíš nefunguje), o složení přípravku se pak můžeme jen dohadovat. Když to už jednou bylo ošetřené voskem, tak tam nelze aplikovat účinný postřik reagující se rzí jako třeba Hammerite nebo Brunox, ale je nutné tam opět dát nějaký mastný sajrajt.

Existuje něco takového mastného, co se spojí s již přítomným voskem/olejem a přitom to bude reagovat se rzí?

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: sob 03. říj 2015 10:29:46
od 103457
Antikorozivní - tomu rozumím, že je to prevence před korozí. Ovšem nikoliv již likvidace začínající koroze. Tady je chyba na tvé straně a nikoliv výrobců. Pokud chceš bojovat se započatou korozí, tak musíš použít něco, co reaguje s korozí, nikoliv prevenci. Ale upřímně asi nic korozi nezastaví, maximálně zpomalí. Jak už je to někde chycený, tak vyříznout až do zdravýho a nahradit novým plechem, který dostatečně ošetřit antikorozivním nátěrem.

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: sob 03. říj 2015 13:37:28
od Lemosen
Doporučuji Konkor 500
citace z jiných for
Boj s korozí podvozku je nekončící-prohraná válka
Jedna efektivní metoda, když nemáte ochotnýho kamaráda a nechcete vykrvácej--proto, abyste to za dva roky dělali znova:
Spodek: nebojuju, korozi přijímám jako přirozený proces a užívám si jí..
Zádný odrezení v praxi není důkladný-aby to záhy opět nevykvetlo--časem už nebude co brousit...
čili:
1.Prostříkat po rozbroušení toho bordelu ze spoda důkladně Konkorem /třeba i 101 ve spray--pokud není nic jinýho../
2.Potom natřít KONKOREM 5OO--spojí se v pohodě, konkor 500 zůstane pak měkčí, ale nelepivý..
= opravdu antikorozní výsledek,+
3.přes to nějakou "ztrátovou vrstvu proti otěru--je celkem jedno co to bude, aby to přilnulo na asfalt-bázi..
Kolečko na chalupě hozené schválně na slunci a tak, aby cv něm stála deštovka--čili předmět na pokusy---natřené Konkorem 500
znovu nevykvetlo..ani po třech letech ve vodě..
Rez přímo natřená konkorem + konkorem 500 je v poměru cena výkon stopnutá bezkonkurenčně,stopne to bez zaváhání v jakém koli stádiu a není nutný zoufalý předem prohraný odrezování,pokud už je to "rakovina"-- který se nikdy neudělá dokonale..
Konkor 500 je možný ještě naředit--pro "nasákavost" v prvním nátěru..
Tímhle lze ošetřit surově vrtačkou obroušený vykvetlý místa..
a u svyho staryho auta hned po koupi natrel spodek KONKOREM 500 a dneska sem to chtel po 3 letech odstranit a dat tam neco poradneho ale.. konkor 500 nezasycha, takze drateny kartac na brusce se hned zasere, zkousel sem to postrikat ruznyma redidlama a jenom ho to nalepta, ale dolu se mu nechce!!! Pamatuju si, ze na zadku to bylo zrezly a dal sem konkor 500 primo na tu rez.. Dneska sem to vsechno prostoural sroubovakem a pod konkorem je jenom cisty plech bez koroze!!! Ten konkor se primo "zazere" do koroze a proto ho nebudu odstranovat a dam tam jenom dalsi vrstvu. Takze doporucuju konkor 500, je skoro zadarmo a diky nemu ten spodek nevypada tak jako u myho cervenyho auta

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: sob 03. říj 2015 21:34:13
od ferdamravenec
můžeš zkusit suřík rozpuštěný ve fermeži , ale nevím jestli je to stříkatelný

odvětrání a vysoušení prahů

Napsal: pon 05. říj 2015 11:21:05
od Mr.Wankel
To je otázka, jestli ten suřík dokáže zastavit rez, nebo je jen prevencí. Navíc je jeho hlavní složkou olovo.
Podvozek mám v pohodě, před lety ošetřen nějakým asfaltovým nátěrem. Problém jsou dutiny, podběhy, taková ta feldí klasika.

Konkor sprej mám, ale jsem zvědavý, co to udělá když už tam je pár vrstev vosku na dutiny. Konkor 500 je pro mě novinka, zkusím sehnat.

Znáte vychytávku na vysoušení a odvětrání prahů? To stačí oddělat v prahu tu první a poslednì vertikální ucpávku a pak pustit topení a ventilátor naplno. Z těch děr pak fouká teplý vzduch. Pokud nefouká dostatečně, tak je potřeba ještě v interiéru sejmout plastový kryt navíječe přednìch pásů. Hodí se to zvlášť když se použije smrdutý vosk na dutiny.

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pon 30. lis 2015 10:26:03
od PaKr
Zdravím, jenom se chci zeptat, jestli u Hoffmana ve FM stále aplikují RUST STOP. Ne že bych neměl možnost udělat to sám, ale 150l sud fakt kupovat nebudu :lol:

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pon 30. lis 2015 10:47:21
od emilio52
Jestli znáš adresu tak se zeptej přímo u nich .

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: čtv 21. čer 2018 13:24:17
od vaclavka
Dobrý den. Dá se najít někde návod na stříkání dutin na felicii? Myslím třeba obrázek kde se stříká, nebo kde se vyvrtávají otvory? A ještě prosím o radu kolik asi tak litrů je potřeba do dutin přípravku. Děkuji

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: pát 22. čer 2018 18:00:06
od 103457
Nic se nevrtá, všude jsou plechový nebo plastový zátky, ale pravděpodobně je roztháš při vyndavání, takže koukni pod auto třeba na práh, dopředu či dozadu, jednu vyndej, změř díru a pak si kup asi 20ks nových. Já myslím použil 2 kartuše na dutiny a 4 kartuše na podvozek. Je k tomu potřeba i speciální pistol, u nás jí půjčují v prodejně za pade na den. Piastol i ostatní přípravky jdou umýt - ředit technickým benzínem.
Díry jsou všude tam, kde jsou v kastli dutiny, takže prahy, nosníky.

Re: Dutiny - ošetření, přípravky a vše okolo

Napsal: úte 31. črc 2018 10:15:21
od Mr.Wankel
Já používám 1 kartuši na dutiny, druhou bych dal s odstupem až to první trochu zaschne. Když se to dělá každý rok tak by to mělo stačit. Používám ten obyčejný lepivý vosk co se prodává ve spreji i s aplikační hadičkou.
Máte někdo nějaký lepší vosk? (bez nutnosti vlastnit kompresor a aplikační pistoli)
Já spíš lituju toho, že jsem to ze začátku nenastříkal raději tím Brunox epoxy. Na tlustší vrstvy vosku už to nemá smysl.

A kam se to stříkám (pro začátečníky): co si tak z hlavy pamatuju tak myslím jen z motorového prostoru podběhy jak je přední kolo (jsou tam na bocích takové malé gumové zátky). A pak kompletně prahy zevnitř, tj odšpuntovat všechny ty velké gumo-umělohmotné zátky co jsou zespodu a jedna v každém podběhu.

Jestli jsem na něco zapomněl, tak mě opravte.
Ještě je dobré předejít korozi zadních podběhů ošetřením z těch úložných prostorů na boku kufru. Tam bych ale doporučil šmirglpapír a Brunox. Stříkal jsem to tam původně voskem a to je nanic když už to chytlo rez.