Optimálna teplota pri jazde
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
Budík je jen orientační, pokud chceš něco řešit, prověř teplotu diagnostikou .
Re: Optimálna teplota pri jazde
Normálně ho na chladiči povol klíčem (mám pocit že to je velikost 32 ale nevím určitě), připrav si hned náhradní spínač a co nejrychleji ho tam zašroubuj. Buď připraven na to že ti poteče chladící kapalina, můžeš dát pod chladič nějakou nádobu do které ji zachytíš, jestli chceš být ekolog . Jestli máš spínač ze staré škodovky, budeš potřebovat předělat piny na připojení k termospínači. Připrav si chladící kapalinu na dolití, kdyby ti ji uteklo více než je žádoucí, případně ji nech vytéct všechnu a rovnou ji vyměň, pokud je tam déle než 5 let nebo se tomu blíží. Jinak nic složitého na tom není, žádná raketová věda
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
Je to tvoje auto takže tvoje věc, ale děláš blbostí. Termospinac na 95°je špatně budeš podclazovat motor.podivej se, kde je čidlo teploměru a kde termospinac. Když ti spíná v 108° je to v pořádku. Přečti si navod k autu, tam ti to jasně píšou.
- Luka$
- __________________
- Příspěvky: 923
- Registrován: stř 12. bře 2003 10:33:53
- Bydliště: Pardubice / HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
musel jsem to zde editovat. sorry vsem pokud nektere prispevky ted vypadaji jako ze odpovidaji do prazdna.....
Luka$
administrátor
http://www.feliciaklub.cz
Ty znáš mé cesty a silnice a víš, že mnoho lidí jezdí nerozumně a lehkomyslně. Dej, ať mezi ně nepatřím, ale ať jsem ke každému zdvořilý a laskavý. Dej, ať se nestanu vrahem, a pomáhej mi, abych se vrátil zdráv a beze škody pro druhé i pro mne.
administrátor
http://www.feliciaklub.cz
Ty znáš mé cesty a silnice a víš, že mnoho lidí jezdí nerozumně a lehkomyslně. Dej, ať mezi ně nepatřím, ale ať jsem ke každému zdvořilý a laskavý. Dej, ať se nestanu vrahem, a pomáhej mi, abych se vrátil zdráv a beze škody pro druhé i pro mne.
Re: Optimálna teplota pri jazde
Hoši, začínate byť už ako tie médiá. Samá cenzúra
Jak malé deti.
Jak malé deti.
S pozdravom.
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
1.3 MPi 50kW r.v. 2001
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
...jen tak bokem ... autor příspěvků si přál smazat své příspěvky, ale jelikož už není členem musel editovat Luka$ .... to njení o cenzuře
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte 07. bře 2017 15:50:57
- Bydliště: Vážany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
Tak oprava: Chtěl jsem vyměnit termospínač na chladiči, který zapne ventilátor dřív, měl jsem dojem, že jsem objednal TH 470, který zapíná při teplotě 95 stupňů, ale když jsem v pátek měnil chladičovku, tak jsem zjistil, že nemám těsnící kroužek, tak jsem tam dal zpátky ten původní a napustil vodu.Nicméně na tom novém bylo vyraženo 470.1 *85 což je asi teplota sepnutí 8a 12V.Takže to zas bude vrčet sahara moc brzo ne?To mě poslali něco jiného a navíc bez těsnění.
Jen dodám, že se nejedná o termospínač na Feliciu, ale Škoda 105,120.
Jen dodám, že se nejedná o termospínač na Feliciu, ale Škoda 105,120.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
Dávat termospínač s nižšší tepotou sepnutí je naprostá blbost. Vůbec ničemu nepomůžeš, naopak, bude ti zbytečně běžet vrtule a nebude mít co chladit, když ti vodu do chladiče nepustí termostat. On chladič má svojí funkci chladit náporem vzduchu a za jízdy plně stíhá chladit. Pokud jedeš pomalu nebo stojíš, tak funkci náporu vzduchu přebírá ventilátor, ale až v okamžiku, když je to skutečně potřeba.
Termostat má začít otevírat cca při 88° ± 2°C a plně otevřen je při 103°C. Termospínač má sepnout při cca 97°C ± 2°C
Oni všichni koukaj jen na budík, ale to je teplota v nejteplejším místě na motoru a pro chod motoru je důležitá teplota vody, která do motoru přichází. Nesmí být moc studená, aby se motor nepodchlazoval, jelikož ideální teplota pro provoz motoru je od 90 - 100°C. Takže když to moc vychladíš, termostat to přivře, což znamená kolísání teploty a neustálý chod ventilátoru chladiče.
Lidi zkuste používat svojí hlavu a znalosti fyziky ze ZŠ. Nepapouškujte každou blbost, co si někde na fb. přečtete.
Termostat má začít otevírat cca při 88° ± 2°C a plně otevřen je při 103°C. Termospínač má sepnout při cca 97°C ± 2°C
Oni všichni koukaj jen na budík, ale to je teplota v nejteplejším místě na motoru a pro chod motoru je důležitá teplota vody, která do motoru přichází. Nesmí být moc studená, aby se motor nepodchlazoval, jelikož ideální teplota pro provoz motoru je od 90 - 100°C. Takže když to moc vychladíš, termostat to přivře, což znamená kolísání teploty a neustálý chod ventilátoru chladiče.
Lidi zkuste používat svojí hlavu a znalosti fyziky ze ZŠ. Nepapouškujte každou blbost, co si někde na fb. přečtete.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
No jelikož toho řešíš kolem vody víc, tak by mě zajímalo jak zjišťuješ teplotu vody.
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte 07. bře 2017 15:50:57
- Bydliště: Vážany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
Zdar chlapi, mám dotaz, před nějakým časem jsem vyměňoval chladičovku, nádobku a čidlo teploty a chtěl jsem se zeptat, jak to, že mě teďka budík ukazuje větší teplotu než před tím.Normálně se mě ručička držela na 88 stupňů( před výměnou vody a čidla), ale teďka ukazuje nad devadesát cca 92-93 stupňů.Myslel jsem, že mám špatné čidlo to které jsem vyměnil, tak jsem koupil druhé, ale to ukazuje to samé.Kapalinu jsem namíchal normálně 50 na 50 s destilkou.Máte někdo tip?
Předem díky za radu.
Jo a ještě nechal jsem to vrčet do sepnutí větráku, dřív mě sepl, když budík ukázal cca 108 stupňů, teďka sepne když ručička ukazuje přesně 110 stupňů (vím, že je to blbost, spínač zapne při skutečných 95 stupních vody).
Předem díky za radu.
Jo a ještě nechal jsem to vrčet do sepnutí větráku, dřív mě sepl, když budík ukázal cca 108 stupňů, teďka sepne když ručička ukazuje přesně 110 stupňů (vím, že je to blbost, spínač zapne při skutečných 95 stupních vody).
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálna teplota pri jazde
A nenapadlo tě, že to první čidlo bylo špatné, když ti dvě nové ukazují stejně?
Co se týče sepnutí sahary, tak je to naprosto správně, 110°C je správná teplota kdy má spínat. Ono totiž ty neznáš teplotu sepnutí na termospínači, ty stále vidíš jen teplotu v tom nejteplejším místě na motoru.
Co se týče sepnutí sahary, tak je to naprosto správně, 110°C je správná teplota kdy má spínat. Ono totiž ty neznáš teplotu sepnutí na termospínači, ty stále vidíš jen teplotu v tom nejteplejším místě na motoru.