Problémy s termostatem

Simos 2P
135M, 136M
slovacik

termostat

Příspěvek od slovacik »

Ahojte vymenil som na Feliic termostat a neviem ci mi ukazuje teplotu správne. Doteraz som mal rucicku na cirake medzi 70 a 110 a teraz s novym termostatom mam rucicku asi 5mm nad tou ciarkou co je medzi 70 a 110 je to správne?
Ked sa rozbehnem rucicka mi ide hore postupne a potom trochu klesne ale stale je asi tak 5mm nad ryskou
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

Příspěvek od Kuladmin »

Predpokladam ze mas ten plastovej domecek na termostat napis co presne a jak si menil zda jen vnitrek nebo celej a zda i cidlo nebo to ne atd atd co je to za vyrobce apod kazdopadne by to nemelo delat .
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

Příspěvek od Jozefj »

Ano, může to dělat jak otvírá a zavírá termostat.Záleží, který výrobce to je. Měl jsem to samé.Teď mám francouze a ten se ustálí na prostřední čárce a skoro se nehne. Po zahřátí by se mohla ručička ustálit nad tou čárkou nebo na ní. Samozřejmě, když zastavíš (na semaforu)tak vystoupí výše a měl by sepnout větrák.
sak - FK

Re: termostat

Příspěvek od sak - FK »

Já mám taky ručičku tak 1 mm nad tou prostřední čárkou ale když zastavím v koloně a stojím dost dlouho tak vyleze na 110 a až tam větrák sepne avšak teplota nespadne dokud zase nejedu. :salut:
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

Příspěvek od Kuladmin »

Tak ten vetrak nema takovou silu aby to zas ochladil na 90st ale zamezi dalsimu stoupani. Kdyz to bude 1mm pod nebo nad carkou 90st je to porad ok.
Uživatelský avatar
MartinB
Příspěvky: 661
Registrován: pon 15. zář 2008 17:31:55
Bydliště: Opava/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

Příspěvek od MartinB »

Možná, že jen plaším ale je to dobře aby termostat ukacoval pořád takhle :
Obrázek
Když byl nový, tak ukazoval přesně 90°C.
MartinB ;-) a jeho Felí 50 kiloWattová kráska v kombajnu
Můžeš se mrknout ;-)
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... 16&t=15025
thepromise - FK

Re: termostat

Příspěvek od thepromise - FK »

je to v toleranci, mne to ukazuje cca stejně:)
tgfh - FK

Re: termostat

Příspěvek od tgfh - FK »

Od včera mám vyměněný termostat za 1200Kč total origo a první který ukacuje opravdu skvěle, drží ručičku vodorovně, asi 93C a ani se nehne. Ostatní co jsem měl na tom byly hůře.

MartinB: je to naprosto v pořádku.
Uživatelský avatar
MartinB
Příspěvky: 661
Registrován: pon 15. zář 2008 17:31:55
Bydliště: Opava/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

Příspěvek od MartinB »

no uvidíme jak se bude projevovat v zimě, kdyžtak se vymění... :thumleft:
MartinB ;-) a jeho Felí 50 kiloWattová kráska v kombajnu
Můžeš se mrknout ;-)
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... 16&t=15025
tgfh - FK

Re: termostat

Příspěvek od tgfh - FK »

Bude v pohodě uvidíš.
Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 301
Registrován: ned 27. úno 2005 14:42:18

Re: termostat- řešení problému s plastem

Příspěvek od Aleš »

Hele, já už jsem to tady řešil kdysi dávno, auto už nemám ale jezdí to dodnes. Já to dělal na BMM kde byla vyměměná přístrojovka tak kvuli čidlu. Jinak mám pár let i Mpi a tam jsem si s termostaty užil a utratil spoustu peněz. Pokud bych měl znovu problém už bych to řešil jenom tak.
Základní výhoda je že pokud odejde termostat (jakože ty staré provedeníjsou kvalitní a navíc levné) tak jednoduše vyměníte jen termostat za 100,- a jezdíte dál.
http://img143.imageshack.us/i/novytermostatme3.jpg/
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin :-)
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat- řešení problému s plastem

Příspěvek od 103457 »

Aleši
tohle přece jde udělat i s plastovým termostatem, jsou dva druhy vík, jeden termostat drží plastové packy a druhý termostat drží ve víku segrovka, čili rovněž jen měníš termostat a víko zůstává. Takže opět nemusím bastit nějakej hliníkovej domek z fáva a vymýšlet kam dám čidlo. :o :o
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat- řešení problému s plastem

Příspěvek od Faust »

zajímavá práce.ja jsem koupil polskej se segrovkou.koupil německej termostat wahler na fava seřizl obvod a nasadil pod segrovku,pro pečlivost lehce zatmelil a je termostat kvalitní a hlavně fakčí ;)
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
Host

Re: termostat- řešení problému s plastem

Příspěvek od Host »

Zdar,
nechci zakládat nové téma tak to dám sem. :-d
potřebuji poradit jak ovzdušnit topení. Problém nastal jak jsem vyměnil termostat, a protože mám LPG tak všechen tlak vody jde do reduktoru a už se neovzdušní topení. Není někde na topení nějaký ventil nebo se to časem ovzdušní samo? Díky za případné rady.
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat- řešení problému s plastem

Příspěvek od Faust »

mám taky lpg a když měním kapalinu tak nejdřív doleju do nádržky vodu napunpuju rukou hadice od chladiče to trochu klesne.pak vyndám čidlo teploty vody na termostatu a parkrát nastartuju ,nejlepe když ti to někdo hlídá aby ti voda nevilítla.
nech zaplé topení na červenou.po čase se bude hrnout voda k termostatu a jen vše zandat zpět.zbytek už uletí přes víčko
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat- řešení problému s plastem

Příspěvek od Jozefj »

Topení ve feldě se odvzdušní samo,stačí naplnit nádržku,vyndat čidlo teploty,počkat chvilku a kapalina se objeví v tělese termostatu.Jakmile je plná komora ,tak vrátit zpět čidlo a zajistit.Potom nastartovat a několikrát vyššími otáčkami,aby se vytvořil tlak v motoru vytlačit bublinu z topení.Pozná se to podle teploty hadic k topení.Topný okruh se u feldy nezavírá.Pouze se reguluje klapkama a větrákem.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: domeček termostatu

Příspěvek od Lugosy »

Lugosy píše:Panove, jeste, ze nemame sani z plastu, jako nektera nova "auta". Nez jsem to zjistil, tak 2 litry fridexu fuc. Novy termostat 807Kc - Opava. Proste ten plast praska, viz. priloha, kde je muj termostat z roku 1997. Vydrzel skoro 300kkm a teplotu ma OK. Protoze nejdou vkladat obrazky, tak http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... lazeni.php


Novy termostat 807Kc - Opava - tak tu mr*ku pujdu reklamovat. Jsou praskle obe pacicky, drzici akcni clen. Takze jedine wahler a hlinik.
Naposledy upravil(a) Lugosy dne sob 18. říj 2014 21:54:28, celkem upraveno 2 x.
Karell
Příspěvky: 453
Registrován: úte 07. úno 2006 23:39:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: domeček termostatu

Příspěvek od Karell »

Taky prihodim fotku jak se da predelat domek termostatu zustal jsem stale u plastu... http://www.jpeg.cz/view-282_Fotografie0097.jpg.html ... Jen jsem tam musel dat navic tesneni co se dava na hlinikovej domek.
no design car...
no tuning car...
no style car...
no city car...
only My car... :) -> MotorExcel
ales - FK

Termostat

Příspěvek od ales - FK »

Ahoj, omlovám se za další téma ohledně termostatů, ale po přečtení různých zde uvedených diskuzí, je vždy problém v termostatu a to je ten háček.
Mám 1,3 MPI 1997 a přes zimní období vždy ten stejný problém - netopí, rep. se málo zahřeje.
V podstatě během dvou zim už jsem měnil cca 6 termostatů s výsledkem, že termostat v lepším případě fungoval dobře asi dva týdny. Termostaty jak originální, tak polské a i nějaký koncernový( typ si nepamatuji, byl made in germany)
Teplota dosahuje v průměru 70°a chladič je teplý.
Chladící kapalina je na jaře vyměněná systém propláchlý a kapalina je i po necelém roce čistá.
Před poslední výměnou, kdy tam byl originál škoda, se mi motor zahřál po 7km meziměsto na necelých 70°i s topením a teplým chladičem, po 20km i na necelých 90°
Tak jsem vyměnil termostat prozměnu za polský, který běžně prodávají bez reklamací a dopadlo to ještě hůř. Na 70°se auto ohřeje až po 15km a to jen za předpokladu, že stáhnu topení asi na 1/3 výkonu. Jinak by se ručička snad ani deodlepila z místa :x a dobře topit to snad začne tak po 30km na dálnici.

Mimo toho německého jsem vždy měnil termostat i s celým tím plastovým držákem včetně těsnení.
Uživatelský avatar
Krtek1
Příspěvky: 85
Registrován: pát 09. črc 2004 12:38:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat

Příspěvek od Krtek1 »

Ahoj, nenadpadá mě nic jinýho, než stále dokola termostat...já jich vyměnil taky 6 za dva roky...polské i origo, než jsem narazil na dobrý kus... ještě mě napadá, na kolik máš ředěnou chldicí kapalinu? Mám dojem, že pokud je moc "hustá", je taky problém s ohříváním... Krt€K
"Nemusíte to pochopit. Stačí to přijmout."
"Lepší bejt druhej, než mrtvej."
"Cover the face,fuck the base."
"Když to krvácí,můžem to zabít."
"Když tančíš s ďáblem,ďábel se nikdy nezmění.Ďábel změní tebe."
keenworth - FK

Re: Termostat

Příspěvek od keenworth - FK »

To snad není možný, tolik termostatů? To je dělají snad z másla, ne? Já mám ted taky rozbitej termostat, ale auto topí, voda se ohřeje tak na 75, víc ani prd, jen když to stojí na místě, takže mě taky čeká výměna. Snad nedopadnu jako ty :?
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat

Příspěvek od ferdamravenec »

no a co víčko nádobky ? je v cajku ? těsní ?
problém s víčkem dělá dvě věci buď se to stále přehřívá>vaří
nebo to neohřívá
ales - FK

Re: Termostat

Příspěvek od ales - FK »

Víčko myslím bude dobré, když ho povolím při zahřátém autě, tak to foukne přetlak.
Kapalina, nevím, ředil jsem ji tak odhadem asi na -35°, ale i tak až na tento poslední termostat, jak jsem uvedl na začátku zhruba dva týdny fungovali dobře.

Už mi to hlava nebere :( , to že je mi zima bych ještě přežil, ale co chudák motor a ta spotřeba (když jsem ji měříval, mi vzrostla o necelý litr při špatném termu)

Ještě jsem slyšel názor,že jej mám nechat pár minut vyvařit. Což se mi nějak nezamlouvá, protože z dob kdy jsem měl 120 mi právě začal termostat fikslovat, když jsem auto uvařil.
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

Příspěvek od Tweety »

Mně se stalo, že když se mi termostat otevřel, tak se šprajcnula pružinka a zustal pootevřený, takže stále trochu protíkal. Vyndal jsem ho ven z auta i z toho plastovýho domečku. Pružinku jsem odsekl, takže se hned zavřel. Šoupnul jsem ho do hrnce z vodou, vrazil tam teploměr a zkoumal kdy se začne otevírat a jestli se nesekne. Jak začla stoupat tepltota někde kolem 80(asi už je to dávno), tak se začal pomalu otevírat a přes 90 už byl úplně otevřený. Po vyndání se krásně zavřel a i v autě fungoval bez problémů zase dál. Takže nějakých 100 stupňů mu určitě neublíží.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=25423
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

Příspěvek od ferdamravenec »

s tím vyvařením je to pravda , poradil mi to kdysi strýc , kdysi doš 120 jsem dal nový a neohřívala se ,
udělal jsem co radil a už jsem na něj nešáhl

postup : vařit vodu dá ttermostat ať se otevře a pak ho hned ve studený schladit , takto aspoň 3x
keenworth - FK

Re: termostat

Příspěvek od keenworth - FK »

Dneska sem vyměnil půlku termostat, ale nejde mi na rozum, že když sem vyndal ten starý, tak byl zavřený. Přitom se mi auto ohřálo tak na 75...ted s tím novým drží zase krásně 90...takže taky zkusím hrnec s vodou ;)
borlan - FK

Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od borlan - FK »

Jako x feldařů jsem už také vícekrát měnil termostat. Vždy vydržel cca 1-2roky a byly to jak česká výroba, tak Polsko... Inspirován nabízeným řešením zde na foru jsem se rozhodl tentokrát pro variantu:

Náhrada termostatu Felicia termostatem z Favorita (myšleno jen to "střevo"):
- zakoupil jsem "střevo" Wahler za 120,-Kč pro Favorita (ještě mi nabízeli ve stejné ceně francouzský Vernet, zvítězil německý původ a také více zmínek zde na foru) + nový těsnící kroužek (když už tak už)
- vzal jsem plastový domeček z dříve vymontovaného vadného polského termostatu a vybral z něj to původní střevo (zajištěno vnitřní segrovkou)
- na lem nového Wahlera (cca průměr 60mm) jsem si namaloval fixem průměr původního "střeva" z Polska (jako šablona posloužilo namotat na to tělo drát průměr cca 2mm a podle něj pak obtáhnout fixem dokola)
- nůžkama na plech hrubě ostříhal (nic moc mi to nešlo - tupé nůžky a měkký tenký plech, ale při troše opatrnosti se dalo...)
- z nedostatku jiné techniky upnul vrtačku do svěráku, do kleštiny brusné cigáro a pak krouživým pohybem ostříhaného Wahlera v ruce kolem dokola cigára jsem zbrousil jeho lem až šel vkládat do domečku
- nyní nastal nečekaný problém oproti předpokladu zde na foru - lem mi sice šel krásně do domečku, ale to tělo se nevešlo dál do domečku, nešlo kvůli tomu vložit tak, aby ten lem dosedl až na dno osazení (původní "střevo" má lem vložen až do hloubky cca 4mm). Musel jsem ostrým břitem ten otvor v domečku strouhat tak dlouho, až se tam natěsno to tělo vešlo a lem dosedl na dno (naštěstí jen plast, tak to šlo dobře)
- zajistil segrovkou (opravdu tam není žádná klasická drážka pro zapadnutí segrovky, je to zřejmě řešeno tak, že segrovka má dost velkou rozpírací sílu a její ostré hrany se "zakousnou" do plastu, postupně tomu asi i ještě více pomůže pak teplota při provozu)
- našrouboval domeček s novým kroužkem (nejsem si jistý jestli bylo i při minulé montáži Poláka, ale nyní jsem si všiml, že u šroubů příruba dosedla, ale mezi šrouby mírně odstávala - prostě pružila, nebyla tak tuhá, aby přetlačila nový kroužek, nicméně vše bezpečně těsní)

První zkušenost z funkce výborná, je to opravdu rozdíl s novým termostatem oproti vadnému co otvíral kolem cca 75...nyní krásně a nehnutě fous nad čarou 90. Ale teprve čas ukáže, zda ten Wahler mělo smysl tam "roubovat", nové termostaty do Feldy taky nějakou dobu dobře makaly...

Je to sice dlouhé, ale muselo to ven...tak se omlouvám. Třeba to někomu pomůže... 8-)
RedmeX - FK

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od RedmeX - FK »

výborný návod :thumleft:
Tiež sa chystám niečo zbastliť, až mi umrie súčasný poliak. Meniť termostat az 5e alebo celú polovicu za 12 je rozdiel a hlavne nie je treba odpájať všetky hadice...
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od 103457 »

Pěkně popsáno, škoda, že jsi během práce neudělal nějakou fotku.
Jinak dle mého názoru je toto rozhodně lepší varianta než upravovat hliníkový domek z fáva.
Uživatelský avatar
Jura_Favorit
Příspěvky: 2415
Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od Jura_Favorit »

borlan píše:Wahler za 120,-Kč pro Favorita (ještě mi nabízeli ve stejné ceně francouzský Vernet, zvítězil německý původ a také více zmínek zde na foru)

Lépe jsi koupit nemohl, Wahler byl současně i originální termostat pro Fav ;)
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi) MOTOR EXCEL - profil, rajče.net
Škoda Favorit Pick-up 135 LX
Škoda Favorit 135 L
Škoda Octavia combi 1.9 TDI elegance
Škoda Superb combi 2.0 TDI 4x4 SCOUT - daily car
Andrew2 - FK

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od Andrew2 - FK »

kurňa takovy typ jsem potřeboval, takže jsem taky koupil wahler do fačka a budu předělávat :thumleft:
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od 103457 »

Andrew2
ale musíš mít polský víko s termostatem zajištěným segrovkou, origo víko s plastovými packami je k ničemu. :o
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od Faust »

já ho mám takhle udělané už rok a půl a cca 45 000km najeto a pohoda,vše fakčí na 100% ;) .wahler je wahler,hlavně když v těch origo termostatech už hážou činu se stejným označením jak origo,samo že za cenu origo. ;)
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od Suri »

103457 - mal som tu origo termostat ale nechcelo sa mi s tým baviť , myslím že by sa dalo to telo tie packy obrúsiť a zafrézovať drážka na termostat ktorý by bol osadený rovnako ako na hliníkovom domku a utiahnutý , urobíš to raz (dá sa aj vrtačkou a tými malými kotúčikmi ) a potom meníš len termostat a nemusíš obrezávať
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od 103457 »

Suri určitě by to šlo, je otázka, zda to stojí za tu práci, znáš Murphyho zákony, budeš finišovat a praskne ti to v ruce. ;)
Pokud bych to měl řešit, tak bych koupil polskej se segrovkou za 250,-Kč. Tak jsem to udělal, když jsem měl 1,3-ku, nyní už to u 1,6-ky neřeším. :P Tam je jiný problém a to sice s přepážkou v hrdle.
tajnej
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30. čer 2009 22:58:11

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od tajnej »

Jak si vyresil netesnost mezi tim "strevem" a domkem? Pod tou segrovkou mi to proste porad prolinalo trochu vody a hned po nastartovani byla hadice do chladice vlaha jak se ohrival motor. Ten termostat jako celek netesnil na 100%. Kdyz fouknes pusou do priruby(pro hlavu motoru), pri tom zacpes tu prirubu na hadici co je z druhy strany, nemel by termostat poustet vzduch.
Jinak použil jsem taky termosta wahler + viko poland a stejnym postupem skompletoval jak ty.
Je to uz sice 2 roky zpet, ale tohle sem nedokazal poresit tak sem koupil origo komplet i s cidlem teploty a zatim mam klid.
borlan - FK

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od borlan - FK »

No abych pravdu řekl, tak jsem tuhle těsnost nějak extra neřešil. U toho původního poláka to myslím taky nebylo nijak řešený...alespoň teda mě se zdálo, že ta troška něčeho pod tím původním střevem byla jen prachsprostá usazenina a střevo samotný šlo vyndat úplně volně. Jestli se mýlím, tak mě tady opraví, ale v zavřeným termostatu je taky ještě úmyslně malý otvor, já se dohaduju, že slouží k odvzdušnění, nebo vyrovnání tlaků....? Tím jsem chtěl říct, že nějaká minimální netěsnost kolem střeva asi nebude mít zásadní vliv na funkci. Ale je taky pravda, že v mém konkrétním případě, jsem musel zvětšovat ten průměr ve víku za osazením (strouhal ostrým břitem) a to nové střevo jsem tam celkem fest pak natlačil. Takže mi to asi i docela dobře těsní i tímto způsobem. A pak si myslím zapracujou ty usazeniny. Otázka je, jestli ty usazeniny jsou OK projev, jestli to mají všichni, nebo to naznačuje něco v mém motoru...ale zatím jezdím OK...
nebulus - FK

Re: termostat

Příspěvek od nebulus - FK »

Obrázek
Dovolil som si vypožičať obrázok zverejnený vyššie, ale na otcovej felde to tiež takto drží teplotu ( tretí termosta za 55 000km :x ) Motor sa na môj vkus tiež dlho zahrieva, vonku +10 stupňov, kúrenie vypnuté a takúto hodnotu som dosiahol po 4km jazdy po rovinke. Na benzíne moc nejazdím ale mám pocit že normálne by sa zohrial iste skôr. Aký je váš názor? Skúšal som aj hadice od chladiča, vrchná bola teplá, spodná studená.
tgfh - FK

Re: termostat

Příspěvek od tgfh - FK »

Jako že po 4km rovinky se ti teplota dostane na cca 88C? Tak to se zahřívá rychle. Já mám po 4km sotva 70C (termostat mám OK (origo, drží 93C)).

To vůbec neřešte jestli termostat drží 88 nebo 93C nebo že v koloně máte 110C,
pokud termostat nedrží pod 80C nebo nesepíná v koloně ventilátor nebo vám teplota leze do červeného nebo se vám v jarním počasí motor ohřeje na provozní teplotu až po 8km tak pak to řeště.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od Lugosy »

já jsem druhý s negativními zkušenostmi. prvovýrobní domek (1997) itw pronovia rupnul u hlavy něco mezi 150 a 200 tisíci. koupil jsem druhý itw pronovia (výroba 2005) a ten pro jistotu rupnul po nějakých 10 tisících km, časově 01/2010 - 11/2010, takže ho jdu reklamovat. akční člen toho nového termostatu má už teď naprasklé obě pacičky. s termostaty se u své i přítelkyniny felicie nervuju už asi 3 roky - několik poláku, několik čechů itw pronovia (snad ne kopie od číňanů). nakonec u obou přechodné řešení - plastový domek, hliníkové víko na metrické šrouby s matkama + wahler ci vernet. u obou od té doby spokojenost. ale plast je sviňa, domek se kroutí, takže jsem se dokopal dle Krejsova návodu udělat celohliníkáč a musím říct, že řešení škoda je řešení škoda a ne pojebaný plastový poněmčený šmejd z čím dále ošizenějšího plastu (promiňtě mi ta invektiva, ale po tolika letech nervů to nešlo jinak vystihnout). jste-li spokojení s předraženýma plasťákama, mějte je, ale vsem doporučím výrobu a montáž hliníkáče - už o něm uslyšíte jen při výměně akčního členu jednou za 5 let ;)
čistý čas výroby - asi dvě hodiny i se svařováním, nejhorší bylo trefit drážky na pojistku a i tak jsem čidlo raději dal do tmelu. montáž - 15 minut (nasucho, jen přes papírová těsnění), ohřátí do otevření termostatu (vernet) - cca 4km, teplota - naprosto stabilní, nekolísá ani při otevírání akčního členu.
můj závěr: je to spolehlivé, levné a desetiletími ověřené řešení, a jsem rád, že je možno jej na feldu 1300 uplatnit.

http://lugosy.smirci-krize.cz/#termostat
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: domeček termostatu

Příspěvek od Lugosy »

Karell - neprolíná ti to kolem papírového těsnění? já myslím, že plast tak dobře neutáhneš, a tak by bylo lepší dát oboustranně vrstvu tmelu.
pazduch - FK

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od pazduch - FK »

Tak dnes jsem taky rouboval Wahlera z Fava do plastového domečku z polského termostatu. Jenom teda já mám doma dva polské termostaty a oba domečky mají drážku na segerovku, ne jak tady píšete že ne :D Práce na půl hodiny. Pro jistotu jsem ještě "střevo" podmáznul tekutým těsněním ;) Udělal jsem pro vás nějaké fotky, ale je to z mobilu tak se omlouvám za kvalitu :hlava:

http://pazduch.rajce.idnes.cz/Termostat_Wahler_-_Felda/
borlan - FK

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od borlan - FK »

Až na to tekuté těsnění jako bych se na těch fotkách při bastlení viděl... :mrgreen: Ta drážka - opravdu tam máš jasnou hlubokou drážku? Jestli tě jen nemate obtisk té segrovky, někdy je ta segrovka zalisovaná docela výrazně...ale to je v podstatě jedno, hlavně když tam drží...
pazduch - FK

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od pazduch - FK »

No nezdá se mi že by ta segerovka vytlačila až tak hlubokou drážku, drží tam fakt fest :D Jinak dneska jsem podnikl zkušební jízdu a drží skutečně fous nad prostřední čárku. Na chladič jsem taky dal termospínač ze škody 120 :D (88-83) a je to svatý, podle VAGu to nevylezlo na víc jak 95°, přičemž termostat sepnul na nějakých 87° ;) Takže jednoznačně doporučuji!
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od Jozefj »

Takže vyjdeš a po druhém otevření termostatu už sepne větrák ,na pár vteřin vypne a zase sepne ,téměř během celé jízdy ti poběží ventilátor na chladiči.Protože teplota na motoru překročí 90 a na chladiči je 88.No to nevím jestli je dobré řešení vzhledem ke spotřebě cca 10A dodávky altíku.Takto to měly řešený 100 a 1000,jenže ty neměly elektrický větrák a neměly nápor. Proto výrobce dává na chladič teplotu 97-92 aby se to chladilo náporem.Ta ségrovka se jenom opírá a tlačí stěny plastu je bez zdrážky.

Navíc se tu takové ptákoviny s teplotou na chladiči řešily už loni,kdy řidiči našich felin chtěli vymyslet vymyšlené. A chtěli udržet na motoru rozdíl 0,5 stupně,jinak chudák motor ,aby se náhodou neohřál víc.Ale to není asi tvůj případ, jen jsi si to asi neuvědomil. Souhlasím a podporují výměnu altíku za lepší. Já mám zatím originál. Ale to patří do jiné kapitoly ,takže konec.
pazduch - FK

Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost

Příspěvek od pazduch - FK »

Dodám k tomu poslední věc protože mi to nedá. Přesně toho jsem se totiž bál, že větrák poběží stále, ale kupodivu tomu tak není. :) Docela to trvá než to sepne. Nemám totiž zarostlý chladič jako někteří zde a proto je rozdíl teploty u termostatu a u spínače dost veliký. Větrák sice sepnul po cca 3 minutách stání, ale za minutu zase vypnul, takže to v pohodé uchladí. Pravda až bude 35° tak to bude asi vypadat jinak :D původní spínač jsem si samozřejmé nechal a téch 60kč co to stálo, mě nevytrhne ;) Jinak co se týče mojí feldy, na chladiči jsem měl spínač 102-97 což se mi zdálo opravdu moc ;) takže a teď zpět k tématu
lumbre - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od lumbre - FK »

Koupil jsem si do feldy,celou skřín i s termostatem,bohužel polské výroby a teplota za jízdy je okolo 90 a když zastavim,tal leze až na 110 a spíná ventylátor a ted jsem koukal ještě,že mi nefunguje přepad v nádobce,takže mi nezbyde asi nic jinýho,než si koupit origo škoda za 1300kč :?
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Zdenda19895 »

A co by jsi chtěl? :o Teplota za jízdy 90 a při stání 110°C je normální. :) Jak jsi poznal že Ti nefunguje přepad? Co dělá, nebo nedělá. :lol:
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Sadra17 »

ta teplota při stání normální nejni, způsobuje to zanesenej chladič ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Zdenda19895 »

Sadra, teplota 110 stupňů při stání je normální. Ovšem že tam nevyleze okamžitě po zastavení. Ale po chvíli, když je navíc horko. Dělá mi to Felda už třináct let a u nového auta určitě chladič zanesený nebyl. A myslím že destilovaná voda s Fridexem ho hned tak nezanese. :lol: Jakmile se auto pohne, jde teplota hned dolů. A podotýkám, že auto mám v perfektním stavu. Nikdy v životě jsem neměl sebemenší problém, kromě termostatu asi po deseti nebo jedenácti letech. Koupil jsem originál a od té doby zase v pořádku. A podívej se na teploměr, kde je červená ryska :salut:
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Odpovědět