Mám několika letou zkušenost s benzínem natural 95 + aditiv a to u sekačky, jednoosém traktoru a motorové pily, kde motory skutečně mají perfektní starty a drží se stálou vitalitou.
Proto by mne zajímalo, zda někdo tankuje do feldy tento dražší benzín a má
pozitivní výsledky. Každopádně se prodraží náklady, ale zda, se prodlouží celková životnost samotného motoru???
Výdrž motoru?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Rony, na samotný motor aditiva v palivu vliv nemají, spíše na palivovou soustavu.
Co se týče tvojí sekačky, tak všechno s karburátorem chce alespoň 98-mičku.
Co se týče tvojí sekačky, tak všechno s karburátorem chce alespoň 98-mičku.
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Těžko zjistíš nějaký objektivní výsledek z provozu. Motor ve feldě při základní běžné údržbě auto přežije v normální kondici. Další věc je, jak se řidič/ka k motoru choval/a. Vliv aditiva v porovnání s těmito vlivy nemůže nikdo objektivně posoudit.
Když chceš příklad ze života, teď jsem renovoval naši rodinnou feldu. Od novoty v rodině, plná péče, citlivé zacházení. Aktuálně najeto bez mála 200 000 km. Teprve loni jsem poprvé sahal do motoru a měnil těsnění pod hlavou, čistil hlavu, přetěsňoval ventily a také např. poprvé měnil spojku. Motor je stále ve výborném stavu, nežere olej, průměrná spotřeba stále 5.8 l. A co jsme do ní lili? Obyč natural 95, nikdy žádné aditivum či nějaký "pseudokvalitnější" benzín. Asi nejčastěji takováno na Onu. Kdysi jsem zkoušel i E85. Takže nepoužívání aditiv se mi za tu dobu sakra vyplatilo
Zahradní technika (a obecně sezónně provozovaná technika) by měla trpět degradací benzínu přes zimu, rozkládáním biopříměsí, vodnatěním. Zde by se již dalo diskutovat o nějakém přínosu stabilizítorů paliva apod. Ale já mám třeba osobní zkušenost, že do sekačky Honda, která letos oslavila 20 let, jsem také nikdy nic jiného než obyč natural nelil. Na jaře vždy nastartovala na jeden zátah na loňský benzín. Olej nežere, běhá spolehlivě.
Když chceš příklad ze života, teď jsem renovoval naši rodinnou feldu. Od novoty v rodině, plná péče, citlivé zacházení. Aktuálně najeto bez mála 200 000 km. Teprve loni jsem poprvé sahal do motoru a měnil těsnění pod hlavou, čistil hlavu, přetěsňoval ventily a také např. poprvé měnil spojku. Motor je stále ve výborném stavu, nežere olej, průměrná spotřeba stále 5.8 l. A co jsme do ní lili? Obyč natural 95, nikdy žádné aditivum či nějaký "pseudokvalitnější" benzín. Asi nejčastěji takováno na Onu. Kdysi jsem zkoušel i E85. Takže nepoužívání aditiv se mi za tu dobu sakra vyplatilo
Zahradní technika (a obecně sezónně provozovaná technika) by měla trpět degradací benzínu přes zimu, rozkládáním biopříměsí, vodnatěním. Zde by se již dalo diskutovat o nějakém přínosu stabilizítorů paliva apod. Ale já mám třeba osobní zkušenost, že do sekačky Honda, která letos oslavila 20 let, jsem také nikdy nic jiného než obyč natural nelil. Na jaře vždy nastartovala na jeden zátah na loňský benzín. Olej nežere, běhá spolehlivě.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
Re: Výdrž motoru?
Pawlick, děkuji za odpověď ze života. Troufám si konstatovat, že na svou dobu to jsou kvalitní poctivé motory.