Optimálna teplota pri jazde

Simos 2P
135M, 136M
marek.v - FK

Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od marek.v - FK »

nikde som to nenašiel, zaujímalo by ma akú máte teplotu chladiacej kvap pri jazde v týchto dňoch
ja mám 1.3 mpi 40 kw a teplomer mi bežne ukazuje 70C alebo ešte menej, pri kratšej jazde 60C.
keď ho vytáčam a stojím dlhšia tak vyjde na 90C.
tých 70C pri jazde v takej horúčave sa mi zdá byť málo a domnievam sa, že mi zle ukazuje teplomer

co si o tom myslíte? môže byť normálne, že teplota je 70C? vy máte koľko?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Není to normální, minimálně 90°C. Máš v háji termostat.
Rovněž X-krát zde probírané, stačí hledat.
:hledej: search.php?keywords=teplota+termostat&terms=all&author=&fid[]=21&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Hledat
marek.v - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od marek.v - FK »

hej, ale všade sa píše o prehrievaní a o vysokej teplote, nie o nízkej
Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 301
Registrován: ned 27. úno 2005 14:42:18

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Aleš »

jak nízká tak vysoká je špatně!
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin :-)
mjamriska - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od mjamriska - FK »

nizku vyriesis vymenou termostatu, na vysoku som dorobil manualny spinac vetraku chladica, akonahle zastanem v zapche, zapnem ho a rucicka teplomeru stoji na 90 stupnoch
Lukoo88 - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Lukoo88 - FK »

Zalezi jak dlouho jedes jestli jedes 10 minut je jasne ze to nevysplha az k 90stupnum :lol: . Me se autodostane na 90 cca 15 minut :D
marek.v - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od marek.v - FK »

ako som už písal mne sa na 90 dostane len keď stojím dlhšie alebo keď vytáčam motor, za bežnú jazdu, nech trvá aj 3 hod. sa na 90 nedostane vôbec
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Vyměň termostat a už to nerozebírej.
mjamriska - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od mjamriska - FK »

dnes som si to rano vsimal ked som siel do prace, cca po 3 min bola teplota na 90 stupnov
marek.v - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od marek.v - FK »

ok, tak teda mením termostat
felicia1
Příspěvky: 358
Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
Bydliště: Kutnohorsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od felicia1 »

ahoj lidi, jsem zvědavý co poradíte mě.
u mé feldy 1.3 mpi 50kw rok 98 mi z ničeho nic začal teploměr ukazovat jen 60 - 70 stupňů, a výš nevyleze,
když to nechám vrčet až do sepnutí sahary ukazuje 85¨
termostatem jsem začal, čidlem pokračoval a novým budíkem končil.

co dál?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

změřit teplotu externím infračerveným teploměrem
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od ferdamravenec »

Píchnout to na vag , tam se ukáže kolik to měří pro jednotku .
A jinak buď je to stále termostat, nebo oxidace pinů v konektoru (mě nestačilo je prošťourat a prostříkat , musel jsem je vypichnout a projet pilníčkem na nehty)
West - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od West - FK »

cidlo na termostate ma urceny odpor na urcitu teplotu, staci zmerat a uvidis ci nahodu neblbne budik, pozor je zdvojeny, teda su tam v podstate dve cidla, jeden pre budik, druhy pre RJ. kazde ma iny odpor pri jednej teplote. hodnoty najdes niekde na internete.
termostat vymen, najlepsie za taky kde je termostat prichyteny segrovkou, nie ten originalny, ten je na prd.
a cidlo do chladica na vetrak vymen za nejake ktore spina skor.
Prevadzkova teplota je oficialne od 70° do 110°, ale optimum je 90°. Pokial sa teplota aj po dlhsej jazde drzi na 70° a nevystupa k 90° je v haji termostat.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

:( :o West - Co to je za hloupost měnit termospínač s nižšší teplotou sepnutí? K čemu je to dobré v našich klimatických podmínkách? Když ti tam termostat stejně dřív vodu nepustí? Myslíš, že tento princip chlazení vymysleli blbci?
Má to svojí postoupnost, termostat pustí chladící kapalinu při určité teplotě a chladič ji zchladí. Až když se teplota zvedá natolik, že to chladič nestíhá, pak pomáhá sahara spínaná termospínačem. Ona není důležitá teplota vody co jde do chladiče, ale teplota vody co se vrací do motoru. Ta zase nesmí být až tak moc studená v porovnání s vodou, která do chladiče vstupuje, jelikož pak v motoru vzniká ostré rozhraní teplot a kondenzuje tam vzdušná vlhkost. Přesně to co se děje v motoru, když jezdíš krátké vzdálenosti, motor se mnestačí dostatečně prohřát a ty to simuluješ tím, že pod motor pouštíš moc studenou vodu.
Tyhle rádoby moudra si piš na fb., tady se snažíme zachovat určitou kvalitu rad a informací.
Děkuji.
felicia1
Příspěvky: 358
Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
Bydliště: Kutnohorsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od felicia1 »

sahara mě netrápí, mám jí napojenou na kontrolku sytiče a přidaný sínač s relátkem, takže tu si sepnu sám.
ale ten budík mě štve.
má ještě mezi teploměrem a čidlem přímo tišťák budíků nějaký odpor či tak něco?
a pokud by kecal budík, nebylo čidlo z oktávky s trošku nižším odporem?
děkuji
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:41:46, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Rob »

Přispěju také svou troškou do mlýna. Závada může být ve špatném kontaktu, klidně v konektoru jak píše Ferda. Začal bych kontrolou vodičů a svorkovnic, změřit a svorkovnice prostříknout kontaktsprejem a případně očistit piny. Připojení na VAG a kontrola zobrazené teploty je základ. Jinak jsi nenapsal, zda věci, které jsi vyměnil, jsou nové nebo odněkud z vrakáče apod. To může být další kámen úrazu. Pokud není ověřené, že věci předtím fungovaly bez problémů, nelze je brát jako spolehlivé.

Co se týká ručního spínače sahary nebo termospínače s nižší teplotou sepnutí, sám jsem ho u všech svých felicií provozoval. Poté, co mi odešlo těsnění pod hlavou u mé felicie na LPG, instaloval jsem spínač od Metra Šumperk TH 470.1 s teplotou sepnutí 85°C, teplota rozepnutí >77°C (chladič). Při popojíždění v kolonách šla ručička teploměru s původním feldím termospínačem hodně nahoru, než sepnula sahara, odhaduji že tak 105°C to mohlo mít. Pokud se to stane občas, asi o nic nejde, pokud se to děje pravidelně a auto už má něco za sebou, což mají všechny feldy, myslím, že pro těsnění pod hlavou to není pravé ořechové. Každopádně s novým spínačem spíná sahara cca při 95°C na budíku, spíná samozřejmě častěji, jak zde bylo zmíněno, ale problémy s těsněním ani žádné jiné jsem od té doby nezaznamenal. Prostě teplota se drží blíže ideální provozní teploty 90°C, což považuji za smysluplné a žádoucí.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Papi, je to hloupost a zbytečné, podchlazování motoru, Teplota +105°C v žádném případě není problém pro motor s přetlakovou chladící soustavou. Když si přečteš návod k Felicii, tak sám výrobce udává provozní teplotu až 110°C, jak naprosto normální. Mnohem lepší je motor teplý než studený
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:42:00, celkem upraveno 1 x.
West - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od West - FK »

Dakujem ze ste sa ma zastali. V podstate uz bolo vsetko povedane k tomuto. Motoru neublizim, podchladenie urcite nehrozi, a riskovat ze sa v tych horucavach skruti blok, alebo hlava nechcem, je to predsalen hlinik a nie liatina. Jazdim takmer vylucne v meste, druhom najvacsom na Slovensku, takze kolony niesu vynimocny stav a ked uz nemam klimu v aute, tak nech aspon ten motor ma tepelnu "pohodu". Navyse ked vystupi teplota na budiku na 110° a ja zaparkujem a nemam cas nechat motor sa schladit a vypnem ho, tak este aj v navode varuju ze sa moze stat ze sa motor prehreje neodvedenym teplom, pripadne aj prazenim slnka na kapotu a to uz riskovat nechcem vobec. Aj ked vyrobcovia zvyknu udavat riadne blbosti, ako vymena oleja v motore po 30000km ci dozivotna napln oleja v prevodovke. A ci chladiaci system navrhovali blbci, tak konstrukcia originalneho termostatu nieje najchytrejsia.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Nemá to cenu, věřte si čemu chcete a dělejte si co chcete s vaším autem, jen to tu nepište, jako zaručenou radu, když je to v rozporu s návodem výrobce.
Konec hloupé debaty.
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:42:14, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Je to v rozporu s návodem výrobce, ohledně provozní teploty. Nejsme v tropické zemi a nebavíme se tu o klimě.
A, že se něco údajně začíná.... to sem vůbec nepiš na rady jedna paní povídala jsem alergickej.
Napsal jsem konec debaty, nemá cenu to tu řešit, mě o vašem domorobo nepřesvědčíte, notujte si dál po SZ a nezacpávejte forum.
Děkuji.
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:42:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Hele nech toho, já nic nepsal o menším kolísání teploty, to jsi si vymyslel, ale právě o velkém teplotním rozdílu, který děláte, když chladíte vodu, která to nepotřebuje. Snad víš, kde je čidlo teploty a kde termostat, je to na hlavě na nejteplejším místě v motoru, ale studenou vodu, která jde do motoru nijak neměříš a to je špatně. Proto je tam termospínač s tak vysokou spínací teplotou, aby se nemohlo stát, že budeš chladit chladnou vodu.
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:43:54, celkem upraveno 1 x.
kater
Příspěvky: 93
Registrován: úte 25. pro 2018 9:53:49
Bydliště: Čadca
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od kater »

Je to tak ako píše 103457 ,ukazateľ teploty na prístrojovke je len orientačný a kto má sústavu ok nemusí nič bastliť ,žiadne vypínače a iné termospínače.Felícia má náporové ,tlakové(uzavreté) chladenie ,tak si naštudujte princíp a potom vymýšľajte pičo--ny ,ale uisťujem vás ,že teplú vodu objavili už pred vami.
felicia1
Příspěvky: 358
Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
Bydliště: Kutnohorsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od felicia1 »

děkuji přátelé za rozsáhlou diskuzi, i když jsem nečekal co zde strhnu.
každopádně dnes namontované čidlo Hella a pořád 70
tak jsem přidal termostat z mé druhé feldy po havárce a budík ukazuje 80 a větrák spíná podle budíku na 105.
takže považuji vše v pořádku, i topení se zlepšilo, akorát mi přijde že po výměně čidla to na sytič jakoby lehce poškubává....
West - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od West - FK »

OK, na tomto fore koncim, s tak chorym moderatorom nehodlam debatovat o nicom, nieto o aute. Prisiel som sem prvykrat pred asi 15timi rokmi a teraz po jednom prispevku som natolko zhnuseny ako este nikdy. Kedysi to bola zabava a nie nahananie seriozneho statusu fora. Je to internetove forum, kto z toho chce odbornu poradnu mal by sa dat liecit.... Zbohom. :salut:
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

West, trochu přeháníš, jak s argumentací, tak s těma tvýma počtama, jseš tu od ledna 2015, takže asi necelých 6 let, nikoliv 15, jak píšeš. ;)
Asi máš pravdu, jestli chceš plkat hlouposti tak to jdi na fb, tam jsou na to odborníci. Tady se opravdu snažíme kvalitně poradit.
West - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od West - FK »

Neprehanam. Viem odkedy som tu. Medzitym som mal zruseny profil. Pamatam este prechod fora na terajsiu verziu z predchadzajucej. Pokial ti moje rady pridu ako hluposti, tak fajn, nieco malo o tych autach viem, tlacit sa vam do priazne nebudem, ja rady nepotrebujem.
Zatial namiesto kvalitnej rady som zostal kvalitne nasraty. FB ma oproti tomuto foru tu vyhodu ze tam niesu taki uzkoprsi ako tuto.
Zdravim Luka$a a koncim, rusim profil.

PS - za tym spinacom si stojim.
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

Pán autor si mermomocí přál smazat tento text!
Edit: Luka$
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 20:46:42, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Neurčuji, co má kdo psát, jen nechci, aby jste tu psali hlouposti.
103457 píše:Tyhle rádoby moudra si piš na fb., tady se snažíme zachovat určitou kvalitu rad a informací.
Smazli a a úpravili jste si vaše příspěvky, to odpovídá o kvalitě vašich názorů a jak si za nima stojíte.
West nedostal ban, jen jsem ho na 24 hodin umlčel, aby se sklidnil, už to taky smazal, takže teď je tu krutý moderátor co cenzuruje příspěvky a nedovoluje členům se vyjádřit co? Ovšem vyjádřili jste se a pak to po sobě smazali.
West - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od West - FK »

Nezmazal som ani ciarku, vymyslas si. To ze ti odpisujem je len kvoli tomu ze admin si asi este neprecital spravu kde ho ziadam o vymaz. O umlcani tiez neviem, jednoducho som cely den nebol doma a vcera vecer, ked som si precital spravu som uz nemal chut nieco riesit s priblblym moderatorom.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Necháme toho nemá to cenu, nemusíte se urážet a svoje příspěvky mazat, klidně tu buďte, jen si prosím nechte pro sebe ty babský rady a spínačích sahar, rozpadajícím se fridexu nad 120°C, funkčním motoru při 70°C, ap.
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

Pán autor si mermomocí přál smazat tento text!
Edit: Luka$
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

No co to znamena?
Ze jsi nic nepochopil, je obrovsky rozdil mezi teplotou na hlave a teplotou u termospinace. Absolutne tyhle teploty nemuzes srovnavat.
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

Pán autor si mermomocí přál smazat tento text!
Edit: Luka$
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

No a co? Co znamenají 2 citace a 1 fotka?
Jako, že už jsi to pochopil? Pokud ne, tak nemá cenu psát, již ti nehodlám nic vysvětlovat. Dělej sám, jak chceš se svým autem. :salut:
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

Pán autor si mermomocí přál smazat tento text!
Edit: Luka$
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne čtv 01. říj 2020 14:08:11, celkem upraveno 3 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Rob »

Papi, snímač TH 470.1 od metra šumperk tam mám také, ale to není originální spínač sahary pro feldu. Je určený pro š 120/105 jak je vidět i v tom tvém obrázku. Myslím, že origo feldí spínač spíná cca o 10°C výše, při teplotě na výstupu z chladiče ca 95°C, což odpovídá zhruba 105°C u termostatu. Spínač používaný pro š 130 TH 470.2 dokonce spínal až při 97°C.

Tak jen aby byly informace kompletní a nezavádějící :-)

Jinak jsem taktéž toho názoru, že zvláště v létě je vhodnější udržovat v chladiči chladnější vodu, aby měl motor jakousi rezervu pro stání a popojíždění v kolonách.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Správně, tím bych to uzavřel, ať si každý názor udělá sám.
Takže naposled můj názor a každý nech si to přebere jak tomu rozumí on.

Jestli že termostat otevírá 88 ±2°C a plně otevřen má být při 103°C, termospínač spíná při 94 - 99°C, tak je to dle mého selského rozumu naprosto v pořádku, logicky navazující.
Termostat pustí vodu, chladič jí chladí, pokud chladič nestíhá, pomůže mu termospínač a elektrická sahara.

Takže používat termospínač , který spíná 85±3°C je hloupost, protože, sahara chladí vodu respektive kapalinu, která to nepotřebuje, dokonce podchlazuje motor pod ideálních 90°C.
Ano výrobce v návodu na straně 45 píše: Při normálním provozu musí být ručička v rozmezí 70 - 110°C. Ale logicky z toho vyplývá, že se jedná o rozsah, nikoliv, že se ručička stále bude držet na dolní, či horní hranici.

Končím debatu, už nevím, jak bych ti to lépe vysvětli a koneckonců již nemám náladu ti cokoliv vysvětlovat.
Pokud jsi to stále nepochopil, zkus fyziku pro 8 ročnoík ZŠ - spalovací motory.
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

Pán autor si mermomocí přál smazat tento text!
Edit: Luka$
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Ano, ale tvůj větrák stále poběží, když spíná v 85±3°C a stále bude chladit chladič, potažmo vodu v něm. Pak se otevře termostat až se motor ohřeje a ta podchlazená voda co stála v chladiči vlítne do motoru. :lol: :lol: :lol: To bude pro motor super, to je to moje myšlené ostré rozhraní teplot co škodí motoru, o čemž tu píšu už 3 dny. Fakt už nemám sil. :hlava:

Prosím tě, moc tě prosím už nic nepiš, zamotáváš se do toho stále víc a stále víc mě utvrzuješ, že to nechápeš, ale paličatě trváš na svém a neumíš si přiznat, že jsi se spletl. :(
Papi - FK

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Papi - FK »

Pán autor si mermomocí přál smazat tento text!
Edit: Luka$
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Rob »

moderátor evidentně nemá zkušenost s provozem s termospínačem s nižší spínací teplotou. V praxi to funguje tak, že sahara při normálním provozu nespíná, sepne jenom v případě delšího stání třeba na semaforech. Původní spínač by ještě nesepnul, tento s nižší teplotou sepne. Pokud by byl motor podchlazený, tj teplota by byla pod ideální provozní 90°C, uzavře se termostat, ale v tu chvíli už dávno sahara nechladí, ta se spíná cca při 3 mm nad střední čárku označující 90°C. Jsem přesvěčen, že tím spínačem autu určitě neškodím, jinak bych ho tam jistě nedal. Ale ať si každý nakládá se svým autem jak uzná za vhodné, každý má svou pravdu a na každé je něco, nepotřebuji zde za něco agitovat nebo někoho přesvědčovat o své pravdě. Věřím, že s původním spínačem bude většině lidí felda fungovat OK, pokud má někdo pocit, že stojí častěji v kolonách a pro motor (těsnění pod hlavou) nejsou teploty přesahující 100°C to nejlepší, dá si tam spínač s nižší teplotou. Tak bych to viděl já ;-)
Uživatelský avatar
Belo
Příspěvky: 60
Registrován: sob 15. dub 2017 17:43:06
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Belo »

103457 píše:Ano, ale tvůj větrák stále poběží, když spíná v 85±3°C a stále bude chladit chladič, potažmo vodu v něm. Pak se otevře termostat až se motor ohřeje a ta podchlazená voda co stála v chladiči vlítne do motoru. :lol: :lol: :lol: To bude pro motor super, to je to moje myšlené ostré rozhraní teplot co škodí motoru, o čemž tu píšu už 3 dny. Fakt už nemám sil. :hlava:
Tá "škodlivo studená voda" ti vbehne do motora tak či tak. Napríklad keď máš studený motor vyjdeš z dediny a potom sa ti otvorí termostat
Je to blbosť. Pretože tieto teplotné šoky, na ktoré tu stále apeluješ, motor dostáva pravidelne. A žiaden termospínač to nezmení. Skôr v čom vidím problém je, že ten ventilátor žerie zbytočne baterku. Hlavne keď je už motor vypnutý a ventilátor beží dokým sa neschladí termo spínač.. lepšie by bolo keby ten ventilátor bol napojený z 15tky od kľúčika tak ako to má toyota yaris. ;)

Ale tak ako hovoríš je to každého osobná vec. Je to podobné ako pri výbere oleja. 100 ľudí 100 chutí. Každý nech spraví podľa seba.
Keď to tu bude niekto čítať tak si prečíta všetky klady aj zápory a nech si každý spraví názor podľa seba.

Čo však nechápem prečo sa tak ľahko necháš rozčúliť??
Pritom taká hlúposť.. veď nie nadarmo sa hovorí že múdrejší ustúpi. ;)
Naposledy upravil(a) Belo dne ned 13. čer 2021 19:01:51, celkem upraveno 1 x.
S pozdravom.

1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od 103457 »

Ano, máte pravdu, jak praví klasik: Když se hádáš s blbcem déle, jak 2 minuty, již se hádají blbci 2

Tímto se všem omlouvám, že jsem Vás pohoršil svýma názorama opřenýma o inženýry z bolky, dílenskou příručku a návodem k vozu.
Dělejte si se svýma autama co chcete, upravujte si je jak chcete, vaše auto - vaše věc.
Tímto to zde uzavírám. Děkuji všem za příspěvky.
Felinkar
Příspěvky: 55
Registrován: úte 07. bře 2017 15:50:57
Bydliště: Vážany
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimálna teplota pri jazde

Příspěvek od Felinkar »

Zdar chlapi, mám dotaz?
Jak se přesně demontuje spínač sahary na chladiči?
Chci ho vyměnit neboť se mi zdá, že původní spíná saharu až při cca 108 stupních dle teploměru na budíku a to mi přijde pozdě.
Objednal jsem termospínač na staré škodovky TH 470 a ten má spínací teplotu 95 stupňů a to mi přijde v pořádku.
Normálně při jízdě chladím na optimálních 90, ale jakmile stojím na semaforech, klidně několika po sobě + se trckám v koloně, tak jsem klidně hned u 110 a chladí sahara což mi nepřijde jako v pořádku.
Odpovědět