Zdravím,
Mám na Felicii 1.3MPi 50kW 1999 problém s volnoběhem.
Po nastartování studeného motoru jsou otáčky cca 1000-1100 a drží bez problémů.
Po prvním šlápnutí na plyn a následném uvolnění spadne volnoběh na cca 600-700 a drží bez problémů přičemž motor je stále studený.
Po rozjetí motor za studena jede normálně a nemá tendenci chcípnout ani neškube.
Po zahřátí jízdou na volnoběh stále drží těch cca 600-700.
Ačkoliv to vlastně ničemu nevadí, jelikož ani při nízkých otáčkách za studena ten motor nijak moc nevibruje, tak se mi to zdá zvláštní. Škrtící klapka je čistá a víko termostatu i čidlo teploty jsou nové. S topením ani ukazatelem teploty chladící kapaliny problém není.
Díky za tipy
Po prvním přidání plynu padne volnoběh
Re: Po prvním přidání plynu padne volnoběh
To není vada ale vlastnost, tak to dělá každá 1,3 MPI. Pokud
ŘJ dle snímačů a čidel vyhodnotí, že je možné snížit otáčky, udělá to. Je delší doba vstřiku benzínu a tím pádem bohatější směs,ale otáčky prakticky pokaždé s výjimkou extrémů padnou po sešlápnutí plynu na hodnotu co uvádíš, cca 750-800 ot/min.
Netřeba se znepokojovat
ŘJ dle snímačů a čidel vyhodnotí, že je možné snížit otáčky, udělá to. Je delší doba vstřiku benzínu a tím pádem bohatější směs,ale otáčky prakticky pokaždé s výjimkou extrémů padnou po sešlápnutí plynu na hodnotu co uvádíš, cca 750-800 ot/min.
Netřeba se znepokojovat
Re: Po prvním přidání plynu padne volnoběh
Aha, tak to jsem nečekal.
Mám i Fabii 1.4 16V 55kW 2005 a tam jsem si toho nevšiml, tak mě to překvapilo.
Každopádně díky za info
Mám i Fabii 1.4 16V 55kW 2005 a tam jsem si toho nevšiml, tak mě to překvapilo.
Každopádně díky za info
Re: Po prvním přidání plynu padne volnoběh
Motor 1,4 16V je konstrukčně úplně jiný než 1,3 MPI; má i naprosto odlišný motormanagement. Tyto dva motory nelze srovnávat
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po prvním přidání plynu padne volnoběh
Navíc 600-700 jsou naprosto normální volnoběžné otáčky
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Po prvním přidání plynu padne volnoběh
Neříkám, že tomu tak není. Jenom mi přišlo zvláštní, že si motor otáčky nesníží hned po startu, ale až po přidání a puštění plynu. Čekal bych, že když je to tedy možné, tak si otáčky sníží hned po startu.
Re: Po prvním přidání plynu padne volnoběh
Soudruzi z Mladé Boleslavi to tak vymysleli, zřejmě kvůli tomu, že po sešlápnutí plynového pedálu se předpokládá zahájení jízdy a tedy provoz ve vyšších otáčkách než volnoběžných a tím pádem ani teoreticky nemohou nastat problémy v kombinaci nízkých otáček a studeného motoru. Mám pocit, že po uplynutí několika minut se i bez šlápnutí na plynový pedál volnoběh ustálí na standardních volnoběžných otáčkách 750-800 ot/min. Nic nestandadního na tomto chování motormanagementu není.