Stránka 3 z 6

Re: svíčky

Napsal: sob 02. říj 2010 18:10:10
od Dexter - FK
dvakrát po sobě jsem použil NGK co jsou doporučený pro BMM a vždycky kolem 20tis km začlo auto pocukávat atd. teď tam mám taky NGK ale tříbodový a už mám na nich 24tis a furt bez problému

Re: svíčky

Napsal: ned 03. říj 2010 7:47:13
od Lugosy
Ja zkousel ve filde tyto. Brisk DR15TC - kdysi ok nekolik sad, pak zacaly byt nejake divne (ovsem na jednobodobe brisk, co mam v rapidu, nedam dopustit). Champion RC89PYC (0,8mm) - spokojenost, ovsem ta cena. Bosch FR7DC nebo FR7DC+ (0,8mm) - nic moc, pocukavalo si to behem chvilky. NGK BKUR5ET-10 - uz druhou sezonu a naprosto super.

Edit 19.5.2011 - NGK v zimě zabily nízké teploty, u studeného motoru hodně vynechávaly. Myslím si, že udávaná životnost 60000km je marketingový blábol, odešly po 45000. Při ceně 170Kč/ks je to hodně málo muziky za hodně nemálo peněz.

Re: svíčky

Napsal: úte 16. lis 2010 12:54:20
od Vlada320
Potřebuju jen radu.do kterejch svíček by jste radši šli.mám na všechny nějakou slevu takže na cenu nekoukejte spíš který budou lpší.mám 1.3mpi a jezdim hlavně na LPG na beznín jen startuju.
tady jsou první http://www.auto-pilot.cz/motor/zapalova ... 70034.html
tady druhý http://www.autodily-dnd.cz/skoda/fabia- ... on-d96029/
a tady poslední http://www.obchod-praha.cz/ngk/ngk-zapa ... -s51286201

Re: svíčky

Napsal: čtv 18. lis 2010 17:47:42
od pepiv - FK
Teď tam mám ty NGKáčka z odkazu, zatím na nich nemám moc najeto ( 5 tis.), takže nevím. Přd tím jsem měl Bosche, SuperPlus, číslo nevím, jednobodovky - byly dobrý, měnil jsem je po 25 tisících.

Re: svíčky

Napsal: pát 19. lis 2010 10:31:53
od max21 - FK
Tak tak, originální Škodovácký NGKča jsou naprosto v pohodě. Sice ta cenovka není úplně nejlacinější, ale z vlastní zkušenosti je mohu též doporučit :)

Re: svíčky

Napsal: ned 05. pro 2010 22:09:56
od Vlada320
Tak já jen píšu ohledně toho že jsme měl v motoru svíčky údajně přímo pro lpg byly to Brisk silver.poslední dobou mě už štvalo jak auto nejelo plynule v kolonách,přechody mezi tím když jsme pouštěl plyn uplně a zase přidával byly děsný prostě takový škubání motorem.a před dvěma dnama jsem dal do autí nový svíčky ty NGKčka tříbodový určený pro 1,3mpi a musim uznat že to jezdí parádně.uplně lahoda.najel jsem na nich něco přes 200km zatím ale opravdu parááááda.všechnno to co to dělalo předtím zmizelo a dokonce se mi i zlepšilo startování na benzín po ránu v mrazech.takže příště vůbec nebudu váhat nad svíčkama a jdu zasde do nich.uvidíme co budou dělat až budou mít najeto tak třicet tisíc ale já jim věřím.tý ceny 180kč za svíčku zatím vůbec nelituju.

Re: svíčky

Napsal: ned 05. pro 2010 22:18:58
od Ivarek
Co to je za typ?

Re: svíčky

Napsal: ned 05. pro 2010 22:32:24
od Vlada320

Re: svíčky

Napsal: ned 05. pro 2010 22:42:40
od pepiv - FK
To: Vlada 320 : To je velmi zajímavá zkušenost! Kdybych nemělsvíčky tři tisíce nový, hned bych je koupil. Každopádně nezapomeň referovat i po delším používání. Ty Brisk Silver jsou shity, to říkají všichni. Ale o tříbodovkách jsem slyšel, že jsou snad úplně zbytečný, no ale, když máš tak dobrou zkušenost, tos mi nasadil brouka do hlavy.

Re: svíčky

Napsal: ned 05. pro 2010 22:48:41
od Vlada320
jj určitě dám po čase vědět ale jak řikám zatím mě velice překvapily a jak na benzín tak na plyn s nima není problém ;)

Re: svíčky

Napsal: ned 05. pro 2010 22:53:52
od Ivarek
Díkos,nejspíš je prubnu.Nyní mám 4body Bosche a řekl bych že už jsou zralý na výměnu.

Re: svíčky

Napsal: pon 06. pro 2010 9:40:58
od Martin_C - FK
Potvrzuju dobrou zkušenost s těmi 3 bodovými NGK, dával jsem je letos na jaře. Doteď najeto 6000 km, bez jediného problému, táhne to jak má, neklepe, necuká... Kupoval jsem je v Mjauto v Brně za 150.

Re: Sviečky-aké ano, aké nie

Napsal: úte 25. led 2011 16:09:44
od Fidlla
Potřebuju do tavy feliny svíčky,jaký mi doporučíte???? Když bych bral tak NGK BUR6ET -pokud je seženu???

Re: Sviečky-aké ano, aké nie

Napsal: úte 25. led 2011 16:15:42
od Suri
1,3 Mpi? osvedčenú klasiku Chmapion RC 89 PYC

Re: svíčky

Napsal: čtv 05. kvě 2011 20:31:54
od hromyblesky
synci nabastlil sem si do motoru svicky champion RC9YC meli by byt na BMM 136 (50kw) jel sem to projet a zatim sem si nevsiml rozdilu,,,, nevi nekdo jaky je rodil mezi svickama mpi a jednobodu? bude mi to fakcit do budoucna?

Re: svíčky

Napsal: pát 06. kvě 2011 9:36:45
od Lugosy
Já mám na MPI 50kW jednobodové Brisk DR15YC (32 Kč/ks) a jsem s nimi nadmíru spokojen. Rozdíl oproti NGK BKUR5ET10, Bosch FR7DC+ nebo Brisk DR15TC ohledně výkonu zapalování a spotřeby paliva nevidím žádný a za tu cenu je 1x ročně měním i s olejem. DR15TC a Bosch mi nevydržely ani 20000, NGK jsem musel měnit již po 45000. Jezdím město, mimo město i dálnici a motor olej nežere.

Re: svíčky

Napsal: pon 09. kvě 2011 17:33:23
od novaz - FK
Zdary mam dotaz na 4. vstříku ( první z leva) mam vždy svíčku mastnou od voleje a i závit po vytočení je od oleje. Jinak mam 3 bodobvky Silverstar sem s nima spokojenej . Předtím tam jednobodovky a bylo to tragický. Nevíte někdo co by to mohlo být ? V blízké době budu dávat dělat ventýly tak abych to spojil s tím .Díky

Re: svíčky

Napsal: pon 09. kvě 2011 22:49:09
od Lugosy
Gufera na ventilech? Krouzky? Tezko rici takhle od kompu.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 11:35:44
od Broky - FK
Čau. ještě jsem neměnil svíčky a chci to zkusit sám. Mohl by mi někdo říct jestli to zvládnu sám? a mohl by mi někdo napsat postup?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 13:43:09
od osobne
U 1.3 MPi se myslím sundá ta lišta nad svíčkama po vyšroubování dvou imbusových šroubů a potom se vyšroubují přímo ty 4 svíčky, musíš mít ale ten speciální nástrčný klíč na svíčky, povoluje se to normálně jako každý normální závit. Utahovat pak s citem.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 14:29:34
od Marty_pv - FK
Sice je to v příspěvcích popsáno ale shrnu postup:
Sundáš zapalovací lištu (odpojíš konektory, 2x inbus 5), na svíčku nasadíš speciální klíč nebo adaptér do ráčny na svíčky 16mm a vytočíš, při montáži nové potom pozor na závit (vracet svíčku a utahovat co to půjde jenom rukou), finálně dotáhnout na předepsaných 30 Nm, nějaký utahování "s citem" je hodně subjektivní záležitost a přetažení může skončit strženým závitem při příštím povolování

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 18:20:08
od Lugosy
Nové svíčky s těsnící podložkou dotahuji pomocí gola ořechu na svíčky a krátkého nádstavce rukou, co to jde, potom klíčem o 90 stupňů, aby se zalisovala těsnící podložka a pak ještě o 15 stupňů. Použité nejdříve rukou ořechem a nádstavcem a pak jen o 15 stupňů. Je to návod, který kdysi doporučoval Andrt pro celohliníkáč 742.135,6. Za šest let, co mám Feldu, neprojevil jediný závit náznak ochabnutí, vytahání, či stržení. Postup dlouhodobě praktikuji bez závad také u otcova fazola, feldy dříve bráchovy a dnes přítelkyniny a Rapida 136.

Možná by nebylo marné, kdyby někdo s momenťákem změřil použitý moment této metody, ať ji případně můžeme upravit ;)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 19:48:23
od Aleš
doporučuji kdo má kompresor před vytáhnutím vyfoukat okolí závitu svíčky, toho bordelu co tam je ..... zbytečně vám to potom napadá dovnitř. Kdo nezkusil neuvěří.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 19:51:11
od Marty_pv - FK
Lugosy: Doba od prvních motorů 742.135/6 poněkud pokročila a dneska to už není jak za komunistů že nikdo neměl momenťák ;) Hlava je sice pořád stejná ale kdy je přístup k přesné technice, proč dotahovat podle oka?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 21:07:46
od Lugosy
Marty_pv: Plně souhlasím, jen jsem napsal metodu laickou, když to Broky ještě nedělal :) O momenťáku uvažuji už dlouho, jenže v dnešní záplavě asijských šmejdů nechci jít do rizika. Jaký používáš momenťák Ty, nebo případně jaký doporučuješ vzhledem ke kvalitě?

Aleš: když měl tatík ještě Lancii Delta 1988, dvouventilové DOHC, kde jsou svíčky uprostřed a motor skoro svisle, tak tam bylo občas opravdové jezírko oleje, vody, prachu, listí a podobného bordelu.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 06. lis 2011 21:16:09
od hromyblesky
dovolim si oponovat, ikdyz ne tak oponovat spis jako k tomu neco rict,,, v zivote nikdy sem momentak nepotreboval vubec na nic, maximalne na dotazeni hlavy a podobnych echt nutne presnych momentu,,,, marty to by si mohl chodit s momentakem na kazdym sroubky co jsou na aute, nebot kazdy vyrobce ma tabulku pro dotazeni NM na kazdy sroubek, od tapecu,pres palubovku (a muzem se bavit o tom proc nekomu vrze interier) dle meho soudu clovek co dela svice poprve (a mozna i naposledy) tak ten at se na to vyprdne protoze kupovat kvuli tomu momentak je hloupost a neverit si ze to dotahnu sparvne (at malo ci hodne) je blbost .......

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 21. bře 2012 8:40:15
od madeincz76 - FK
U mě zatim vedou Brisky DR15YC jednobodové 0,7mm,supr starty i v zimě a žádná cukání neeviduju :D .Ve Feldě už je mám 35 000km a pořád ok.Předtím jsem tam měl Bosch super 4 čtyřbodové a po 2000 km letěly ven :roll: .

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 21. bře 2012 10:39:17
od Lugosy
Souhlas :-) Mám už druhou sadu a za cenu 35 Kč za kus (teď mi je dodavatel zdražil o 3 Kč :-) je měním s olejem. Jen s výměnou neotálej, řada Super je max. na 30000 a dle mého názoru už nad 20kV průrazného napětí zbytečně namáháš zapalovací lištu - http://www.brisk.cz/page.php?page=2200 - tudíž bych na nich více než 15000 km nejezdil.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 24. dub 2012 0:21:58
od Hafa
Čau dost jste mě zde přesvědčili tak jsem se dnes vydal sehnat Champion RC89PYC. samozdřejmě je ve třech mototechnách ve městě neměli. Tak sem zašel přímo do Škodovky tam mě nabídli jen RC89YC že jiný nemají. nevíte někdo co tam znamená to Péčko. Pré asi platinový ale nevím to jistě. V čem je to jiný??

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 28. dub 2012 22:11:31
od Lugosy
Tak možná v platině je ten fígl, že svíčky i ve felině vydrží tak dlouho. YC budou zřejmě obyčejné yttriové jednobodovky, které máš od Brisku se stejnou životností jen za 35 Kč kus ;) Určitě za tu cenu nedoporučuji. Ale třeba se mýlím :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 11. čer 2012 17:02:35
od sachmar - FK
Chci se zeptat mám felicii 1,3Mpi a měnil jsem olej mot.a svíčky jsem tam dal NGK-BKR6E kolik tam má být u těch svíček vzdálenost elektrod mám tam0,8.A ještě můžou tyhle svíčky tam být? Jak jsem tu četl tak tam má většina NGK,ale jiný typ.DÍK za info. :salut:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 12. čer 2012 17:46:05
od Lugosy
Kukni na toto:
http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_cz.pdf
http://www.ngk.de/cz/technicke-detaily/ ... a-hodnota/

NGK to má naopak od Brisku, větší tepelná hodnota udává studnější, tedy více tepelně zatížitelnou svíčku.
Nevím odstupňování tepelných hodnot NGK, ale selským rozumem bych tep. hodnotu NGK6 zařadil na roveň Brisk14 (NGK5 jako Brisk15). Pokud už jsi musel rovnat dosedací plochu hlavy pro těsnění (můj mechanik dělá 0,3 mm), tak NGK6 je kvůli samozápalům vhodnější. Pokud ne, doporučím po několika tisících km zkontrolovat barvu a úsady svíček a v případě moc odchylných od cihlové barvy je vyměnit za správné. Odtrh doporučuji kvůli zátěži lišty a energii jiskry spíše 0,7 mm, ale to si musíš sám vyzkoušet, zda to s 0,8 třeba nepojede lépe ;)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 09. črc 2012 0:16:29
od brga
...len tak mimochodom - chcem oznámiť všetkým, ktorí to netušia, že či sú sviečky jednobodové, dvojbodové, trojbodové, alebo štvorbodové - iskru dávajú iba JEDNU!!!

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 10. črc 2012 16:25:08
od Lugosy
:ot: Jojo, klamný marketing a lidská důvěra vytváří zisky pár cizáckým zmrdům kapitalistům :pig: , protože dle jejich teorie se každý, i nefunkční, šmejd musí prodat a nesmí moc vydržet, aby se ho prodalo více. :thumbdown: A tak toto fórum snad alespoň trochu tomu přežitému zřízení devatenáctého století zapaluje prdel. :!: :flower: :D :lol:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 21. srp 2012 17:36:49
od PavelZet
ahojte všichni, řeším teď menší problém s feldou (r.97,1.3Mpi,170tis km). Nedávno mě odešlo pal.čerpadlo a když jsem dal druhé z r.99 tak se mi zdá, že první kilometr jízdy po nastartování vozu, motor jakoby při akceleraci jemně trhá,je to cítit v plynovém pedálu.Po dalších km už trhání zmizí. Jinak to auto jede pak opravdu velmi pěkně a i plné naložené táhne krásně, to se starým čerpadlem se mu tak nechtělo... Mě napadají však jenom ty svíčky, že třeba než se zahřejí tak některá z nich vázne.. ale zase mají najeto jen cca 18000km. Dnes jsem je demontoval a vyfotil, myslíte že jsou dobrý podle barvy? Ta jedna má narúžovělí izolátor kolem prostřední elektrody, jiné to však neměly :scratch: ...
http://www.jpeg.cz/images/2012/08/21/Qd3Z2.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2012/08/21/9qPYm.jpg

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 21. srp 2012 18:31:04
od denis15
Svíčky máš vklidu, těma to nebude. Máš stejný problém jako já-teda aspoň to tak vypadá. Napsal jsem na to vlákno, nicméně mě nenapadá, jak z toho problému ven. Problém bude běkde v tlaku paliva-špatný tlak nebo bordel v liště nebo vadné těsnění u vstřiků. To jsou jediné varianty co mě napadají. mě to dělá prvních cca 50m, pak je to mnohem lepší. Jako by se tlak paliva stabilizoval. Taktéž po výměně čerpadla....

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 21. srp 2012 19:33:27
od Honza_t
Podobný problém už jsem řešil na dědovo feldě. Vytáhni vstřikovací lištu s ventily a nech někoho startovat, přitom pozoruj jestli všechny ventily dělají stejný proudy benzínu. U dědovo byl jeden slabší, po výměně je klid.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 21. srp 2012 21:22:48
od PavelZet
Honza_t: myslíš, vytáhnout vstřiky i s lištou ze sacího potrubí? nepoškodím si pak ale ty těsněníčka vstřiků při následné montáži zpět?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 21. srp 2012 21:31:22
od Honza_t
Jo, tak to myslím. Nejdřív to z venku stříkni konkorem, wd40, nebo něčím podobným a nemělo by se jim nic stát. Já je měl venku několikrát a zatím jsou v pohodě.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 21. srp 2012 21:46:20
od denis15
Asi to bude i můj případ-za jízdy přepnu z LPG na benál, jede na hovno a po chvíli se chytne a jede, pak zase blbne a tak furt dokola-daň za levné ježdění na LPG. Má smysl brát lištu z vrakáče nebo nový jeden vstřik?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 21. srp 2012 22:11:38
od Honza_t
ventily u feldy moc často neodcházejí/nezanášejí se, zbytečný kupovat nový ;)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 23. srp 2012 8:18:17
od Lukoo88 - FK
Custe kupil sem na svoji fildu svicky BRISK DR15TC pro motory Mpi nepochopil sem jak sem to tu cetl jaky tam je kroutici moment nebo to mam pritahnout na fest :?: dík :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 23. srp 2012 10:56:07
od rotoro - FK
Ahoj,já koupil BOSCH W7LTCR jak je uvedeno na FEL.klubu v sekci Přehled motorů 1.6 a pohodička.1ks za cca75kč.NGK a podobné zkusím příště,ale jedině,pokud se tyto obyčejné neosvědčí.Hezký den.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 25. srp 2012 15:41:27
od denis15
Tak jsem dnes identifikoval závadu-4tý hrnek-vstřik. Všechny reagují na odpojení, tento jen zanedbatelně, takže důvod problémů zjištěn. Jinak někdy v roce 2010 jsem měnil svíce-NGK a jezdím je doteď. Najeto cca 50tis. km na LPG a stále OK. Příští rok je z principu vyměním tak můžu nahodit foto, jak vypadaly ;)
Lukoo88 - dotáhni to s rozumem-je tam hliníková podložka a ta si to utěsní. Nakrev nedotahovat.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 27. srp 2012 9:57:31
od Pawlick
Co mi řeknete k následující fotce? Já tipuju guferka na ventilech (i když je divný proč jen jeden válec). Za posledních x let vypadají svíčky při výměně vždy takto - 3 ok, 1 zakarbonovaná. Motor žere olej 2-3 deci na 1000km, přes vanu neteče...
Obrázek

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 27. srp 2012 10:57:18
od Lugosy
Přiklonil bych se ke guferům. Nikdy neodejdou všechny najednou a je docela možné, že ztvrdlo jen to na výfukovém ventilu skrz jeho vyšší teploty. Dle mého názoru by měla jít hlava dolů kvůli kontrole karbonu ve spalovacím prostoru, na ventilech, válci a na pístu mezi kroužky, poněvadž je docela možné, že je zalepil a nepohybují se v osazení. Na 781.136 jsem měl tvrdá gufera na dvou válcích a bylo potřeba rozhýbat i kroužky. Třeba to ale přeháním, ať se vyjádří raději motoráři ;)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pát 07. zář 2012 14:02:44
od martan01
Pouzivate na vavity svicek medenou pastu ?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pát 07. zář 2012 22:42:07
od MartinC
Já tam tu měděnou pastu dal, z výroby na svíčkách byla. Prodává se normálně ve spreji cca za kilo, výrobce např. Tectane. Dotahoval jsem prsty zlehka na doraz, pak golou s nástavcem na svíčky ještě o 90 stupňů.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 29. říj 2012 18:59:33
od Rambo-x
Já mám dobrou zkušenost s BRISK EXTRA DR15TC....původní dosloužili tak jsem prvně chtěl zakoupit ty brisky s oběžnou jiskrou,ale vzhledem k tomu že mám motor upravený jen lehce a cena těchto svíček je hodně vysoká,rozhodl jsem se znovu pro tyto osvědčené.....před tím jsem na zkoušku dal bosch,a celkově zklamání,auto cukalo na volnoběh,nechtělo se mu do otáček,stoupla spotřeba(ještě že se mě jich povedlo za skoro stejné peníze zbavit).....po výměně za brisky auto okamžitě ožilo,klidný volnoběh,pěkný zátah,super starty jak studené tak teplé,nemám námitky.....jaké jsou NGK nevím,ale brisky pro mě zcela dostačující.....

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 11. lis 2012 1:21:13
od denis15
BOSCH jsem dal do fazola a na LPG nejel a nechtěl startovat. Jinak jsem nakonec skončil tak, že jsem vyměnil celou lištu a už jezdím vklidu.