Stránka 4 z 6

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 30. bře 2013 14:32:16
od Ram512 - FK
Auto se mi třáslo na volnoběch jak koza svíčky klasické BRISK DR 15 TC ,Dnes jsem dal nové NGK BKUR5ET-10,naprostá spokojenost.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 30. bře 2013 15:02:22
od 00Inferno00
Stejné NGK jsem jezdil taky, bez problémů.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 31. bře 2013 14:22:22
od TomasP. - FK
ahoj brisk super dr17yc mohu dát?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 31. bře 2013 16:09:13
od Lugosy
Jaký máš motor? Na 781.136M fungují jednobodovky (DR14 nebo 15 YC) dobře.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 31. bře 2013 20:11:07
od Ram512 - FK
Mno mně ty brisky nesedly auto se třepalo na volnoběh tak sem tam dal ty NGK a jede tak jak má. Na netu sem je sehnal za 75,-kus.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 01. dub 2013 13:52:45
od TomasP. - FK
No uvidim co seženu u nas v prodejně,ale asi ty svičky budou ko rano to chytne na drc,ale motor se třepe a vynechava a celkově auto je line zatim jsem mrkl na vzduchač a ten je tedy pěkně zanesenej...

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 01. dub 2013 19:19:15
od Lugosy
Tepelnou hodnotu svíček vol podle typu motoru. Protože nevím, jaký ho máš, nemohu dále radit.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 01. dub 2013 19:52:43
od emilio52

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 01. dub 2013 21:10:42
od Rambo-x
Mám ty samé a zatím naprostá spokojenost :thumright:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 03. dub 2013 9:42:24
od Honza_t
DR15TC jsem jel 3 sady - 1. tam byla co jsem to koupil a nejelo to špatně. 2. sada ještě taky OK, ale 3. už po roce pálily nějak divně a i emise šly do háje. Taky volnoběh byl takovej divnej, ikdyž to pocitově jelo normálně. Takže podle mě šly s kvalitou dolu. Teď mám Champion RC89PYC se slepicí a řekl bych že to i znatelně líp jede a volnoběh je taky lepší.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 03. dub 2013 10:43:18
od Lugosy
Když jsem tam teď dával DR14TC, tak jsem musel na všech elektrodách nastavovat odtrh na 0,7, všechny měly 0,9 - 1,0 mm. Ale jinak souhlas s Honzou_t co se kvality týče.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: úte 09. dub 2013 18:20:31
od kybrex
Kontrolujete v jaký pozici je svíčka ve válci dotažená? Jestli si packou nestíní jiskru? Dočetl jsem se, že ideální je, aby u jednobodovek packa nestínila a její pozice byla "otevřenou stranou" směrem k ventilu sání. Co si o tom myslíte? Zkoušel to někdo pošéfovat?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 10. dub 2013 10:49:09
od Rambo-x
Problém možná spíš bude jak to poznat že je to ve správný poloze....do spalováku nevidíš a nikdy dle mě neodhadneš v které pozici začít svíčku zatáčet
Podle mě by jsi musel sundat hlavu,svíčky´´správně´´namontovat aby jiskra směřovala do spalováku a nasadit hlavu....a to je kvůli poloze svíčky docela nereálná práce

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 10. dub 2013 17:33:39
od kybrex
No a co takhle rysku na svíčku, abych věděl, na který straně je ta packa otevřená a pozici směrem k sání už bych odhadnul - šlo mi spíš o to, aby svíčka neskončila přesně opačně, ale byly by na to potřeba asi nějaký podložky, ale to nevím, jestli se dá sehnat, nebo jestli chorobný puntíčkáři nějak improvizujou. Abych nezpůsobil nějakou netěsnost nebo nepoškodil závit.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 10. dub 2013 18:37:09
od Lugosy
Teoreticky by to možná nějaký přínos mít mohlo, ale zřejmě zanedbatelný až nulový. Pokud svíčka hodí jiskru a je dobrá směs, expanze proběhne spolehlivě elektrodou k sání i od něj. Na Rapidu 136 neměla výměna YC za TC vůbec na nic vliv, jezdilo i žralo to furt stejně (komplet zapalko favo). A MPI zapalování je o cosi silnější než favo. U svíček spíš bacha na uvolněné hliníkové čepičky, brisk to snad při výrobě vůbec nedotahuje. Já ale nejsem ten správný puntičkář, tak jsem zvědavý, co o ryskách napíšou ti praví :) ;)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: stř 10. dub 2013 21:23:02
od Honza_t
To je zajímavá věc ;) Svíčka se dá díky těm poměrně pružnejm podložkám otočit víc nebo míň klidně o 1/4 otáčky, takže trochu by se s tím asi dalo pohrát. Přínos tam nějakej může bejt, bude to obdoba jako tvarování spalováku aby šla směs na svíčku = samo o sobě neznatelný, ale troška ke trošce... Ale nejspíš by to mělo vliv jen v případě že by vyšla elektroda zrovna k sacímu ventilu.

Lugosy: nezapomínej že ta silnější cívka žene najednou 2 svíčky, takže to v konečným důsledku taková výhra taky nebude. Nebylo by špatný zjistit jestli se nedá sehnat nějaká silnější alternativa, pak by se daly dělat pokusy s ještě šílenějšíma svíčkama (takový ty s kluznou jiskrou ve dvou fázích (s mezielektrodou)).

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 11:23:44
od Lugosy
Honza_t: S těma dvěma svíčkama to je fakt. Pokud se ale nepletu, tak pálí vždy jeden válec natlakovaný směsí a druhý ne, takže potřeba energie pro ten nenatlakovaný je minimální. Což by mi vysvětlovalo, proč se u MPI a 0,6 mm opaluje střední elektroda rychleji, než u Favo nebo 743 a 0,6 mm - vyšší výkon. Je to ale jen domněnka :-)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 13:41:59
od Honza_t
A je to právě přesně naopak. "pálí", respektive přeskakuje jiskra na obou válcích. Rozdíl je jen v tom jestli je v jednom směs pod tlakem. Paradoxně to, že neni jedna svíčka pod tlakem, je pro tu druhou špatně. Ty svíčky jsou spojené po dvojicích na pevno. Ta nezatížená je pak výhodnější a vlastně dá silnější jiskru ona, ikdyž do prázdnýho válce. To že je výhodnější znamená že je prostředí vodivější, to znamená větší proud, což je větší odběr. Rychlejší opotřebení elektrod je právě proto, že svíčka maká 2x častěji než u BMM a ještě vlastně v tu zbytečnou chvíli pracuje s vyšším proudem.

Nebo ještě jinak:
Vycházíš z dobré teorie že pro přeskok jiskry na vzduchu není třeba tolik energie, ale špatně sis vyložil souvislosti. Ona tu energii sice nepotřebuje, ale jelikož ta druhá ano, musíš jim oboum dát víc - jsou spojený, to nejde změnit. Takže ona bude mít jiskru že by se s ní dalo svářet a ta pod tlakem tak akorát (kvůli většímu odporu prostředí).

Je to úplně jednoduchej princip, pro představu místo vzduchu vezměme rezistor. Válec pod tlakem dostane rezistor s vyšším odporem a ten druhý s nižším. Zapoj to na zdroj a měř. Do rezistoru s menším odporem poteče vyšší proud a dřív se z něj zakouří - to je ten válec který dá silnější jiskru.

Zkrátka a dobře, zapalovací lišta MPi je sice asi silnější než běžná cívka BMM, ale taky jsou na ní daleko větší nároky.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 17:13:12
od Lugosy
Díky za vysvětlení, vidíš, to mě nenapadlo :-) Takže teď už jedině Saab Direct Injection, na každé svíčce jedna cívka. No, že si to až tak zjednoduší na úkor životnosti, to jsem si teda nemyslel :-( Zase se ale nemusíme starat o kabely, palec a vůli v unašeči rozdělovače.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 19:37:00
od kybrex
A já si furt říkal, jak to je v tý liště udělaný. Zrovna dneska jsem jí dával pryč, upravil odtrh na svíčkách z 1 na 0,7 a trochu ji očistil od bordelu a mastnoty. To jsem netušil, že to je takhle "na prd". Moc se mi to nelíbí. O:-)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 19:52:40
od Honza_t
Lugosy: Jo, jako rozdělovač a kabely bych taky už nechtěl. Proto jsem nechtěl 1.6 že vypadá jak z pravěku :D Cívka na každou svíčku by bylo řešení. A dokonce by se dalo využít přípravy na rozdělovač, hodit tam jen jeho torzo a snímat hallovým snímačem polohy a přes jednoduchej obvod nechat pálit vždy jen svíčku co chceme a pořád by nebyly žádný VN kabely. Taková vychytávka. Jen nevím jestli by se s tím někomu chtělo dělat jen kvůli delší životnosti svíček a pocitu že má něco navíc :) A zase na stejným principu by se dalo udělat aby se vstřikovalo i do jednoho válce, jen tam by musel bejt obvod co zdvojnásobí impulz (a nebo načíst datasheety a najít vstřiky co dodávaj přesně dvojnásobek za stejnej čas). To už by mohlo mít i pozitivní vliv na spotřebu a emise, protože vstřikovat před zavřenej ventil poloviční dávku asi taky nebude moc ideální stav jak vytvořit homogenní směs.

kybrex: no ono to jinak nejde, jednotka ví jen kde jsou horní a dolní úvratě ale nerozezná jestli je už komprese nebo jen výfuk. Na to by musel bejt extra snímač vačky (a zase nemůže bejt jen tam aby to bylo přesný). Prostě se šetřilo...

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 19:58:50
od Lugosy
Katastrofa. Do dneška jsem Simos 2 P považoval za celkem zdařilý. Asi si udělám rumunskou verzi MPI - Jikov 28-30 LEKR :-)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 20:06:57
od Honza_t
Nebo tak :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 20:10:23
od kybrex
No to je bastl!!! :hlava: :D A já myslel, že dřív se všechno dělalo precizně a poctivě a ono prdlajs. to mi připadá jako když jsem byl na škole, programoval se projekt a někdo prohlásil na mojí námitku, že něco může běžet rychlejc, když se to udělá pořádně, že se s tím nebude srát a radši řekne provozovateli sowtware, ať si koupí silnější stroj. Fuj :safe:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 11. dub 2013 20:48:49
od kybrex
Jinak se stala zajímavá věc. Když jsem namontoval zpět ty svíčky a zapalovací lištu, tak jsem to nahodil, v pohodě to vrčelo. Akorát už delší dobu to občas vypadá za studena po prudkém přidání plynu a hned zase ubrání (takový rychlý otevření a zavření klapky rukou když jsem u motoru) a je slyšet, jak si to natáhne vzduch a jakmile uberu, tak to skoro vypadá, že to šlo až na otáčky kolem 500 a chtělo to zdechnout, ale nezdechne. Pak asi po 4. pokusu to zůstalo na 2000. Pákrát jsem to z kabiny prošlápnul a už je to v cajku, ale vyděsilo mě to.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 25. dub 2013 12:17:38
od a13sh
Nasel nekdo nejlevnejsi a overeny eshop ze ktereho by se daly objednat ty NGK BKUR5ET-10 ?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 25. dub 2013 13:21:41
od Ram512 - FK

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pát 10. kvě 2013 6:43:49
od P1azer
Už od loňské koupě auta cítím, že volnoběh není úplně 100%, trošku to pocukává a chtěl bych zkusit (časem) vyměnit svíčky.
Jen se chci zeptat, jestli to dotahujete správným momentem (jestli mám sehnat momentové klíče) nebo "podle pocitu -> nepřervat" ? :) Díky.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pát 10. kvě 2013 8:09:22
od Rambo-x
Já je dycky utahuju podle citu,žádný momentový klíč nemám :thumright: .....nesmíš je přervat,provozem se ještě přitáhnou(srostou s hlavou) a pak je povolit by bylo v ****,ale zase je nesmíš ani utáhnout málo,to by asi mělo ještě zhoubnější účinky

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pát 10. kvě 2013 8:16:32
od Lugosy
Používám tento postup dle Andrta:
- našroubuji rukou
- ořechem s krátkým nádstavcem je dotáhnu rukou, co jdou
- pak otočím o 90 stupňů (zalisování těsnící podložky) - to vynechávám, pokud jsou do kužele nebo už montované
- pak ještě o 15 stupňů +-
Zatím jsem neměl jediný problém, stržený či vytáhlý závit nebo snad nedotaženou svíčku :-)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 12. kvě 2013 18:48:39
od a13sh
Ram512 píše:Já je objednaval odtud: http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... olkswagen/
Tak jsem je z tama vcera taky objednal. Jsem na ne zvedav.

Jinak k tomu dotahovani svicek - se mi zda,ze z toho delate trosku kovbojku :D Proste dotahnu s citem v ruce,radsi vic nez min,ale ne zase uplne na byka. Zkontroluju za tyden jednu jestli jde povolit (jakoze zatim jsem s tim nemel problem) a rejsinguju jako kral :king:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pát 17. kvě 2013 15:03:09
od emge
Ja používam na závity medenú pastu (lepšia je vraj keramická).
Potom nemám problém s povolením sviečok ani po dlhšej dobe.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 18. kvě 2013 19:38:37
od Honza_t
Svíčky dotahuju od oka, nic tam nepatlám a problém nemám ;)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 18. kvě 2013 21:10:47
od P1azer
Ram512 píše:Já je objednaval odtud: http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... olkswagen/
Tak mi to nedalo a za ty penize jsem je o jednal taky.. Tak uvidime, jak dopadne moje prvni vymena svicek.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 18. kvě 2013 21:13:15
od a13sh
Mne z tama uz dorazily a mam je uz nejaky den v aute. Maximalni spokojenost jak s temahle svickama,tak i s tim obchodem. :thumright:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 23. kvě 2013 9:49:23
od P1azer
A jakej jste nastavili na těch NGK-čkách odtrh?

A ještě čím ho změřím, ventilové měrky nemám, změřím to i šuplerou? (nikdy jsem to nedělal, tak se blbě ptám :oops: )

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 23. kvě 2013 10:30:51
od a13sh
Nahod je a nevymyslej blbosti :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 23. kvě 2013 10:41:42
od P1azer
Tak pardon :D
Takže všechno by mělo být od výroby v pohodě, jo?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: čtv 23. kvě 2013 16:42:17
od 00Inferno00
Jo - Plug&Play ;)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 15. čer 2013 11:25:16
od luk111
Ahoj při startu se auto neskutečně dusí. Mám zvýšený volnoběh a když sešlápnu plyn na podlahu dusí se to a pak to vystřelí. Občas to střílí i ve filtrboxu. Svíčky jsou nové. Dokáže někdo poradit co by to mohlo být? Díky za info.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 15. čer 2013 11:29:40
od Faust
co ventilová vůle .možná ti to nedovře a při zapaléní jde detonace zpět přes sání

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 15. čer 2013 11:47:30
od luk111
To vše je seřízeno. Dělá to jen v letních měsících, v zimě to nedělá.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 15. čer 2013 13:53:45
od Faust
vag jsi neskoušel?zda nějaké čidlo související s teplotou když teda to v zimě neděla,což je divné :scratch:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: ned 16. čer 2013 10:51:55
od luk111
Teploty plus minus hrajou, vag chybu nehazi. Jinak byl zkorodocany kontakt na cidlu nasavaneho vzduchu.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: pon 17. čer 2013 14:08:21
od Honza_t
to je nejspíš ten problém ;) Jinak čerpadlo.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 22. čer 2013 11:04:59
od Lugosy
netěsnost potrubí jsi kontroloval?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 19. říj 2013 18:26:24
od Martin
Takže, po 40 000 km jsem se rozhodl vyměnit NGK BKUR5ET-10. Auto sice jezdilo jak drak, ale na volnoběh už to trochu vibrovalo, občas jsem měl pocit, že jakoby vynechalo. Volnoběžná spotřeba dle PP vylezla o 0,1 l/h nahoru. Občas to po nastartování divně smrdělo z výfuku. Vyzkoušel jsem tentokrát originál Škoda Champion RC89-PYC z http://www.cc-autodily.cz. Auto po výměně jezdí stejně, motor se ztišil, na volnoběh nevibruje ani nesmrdí. Ty NGK měly po 40 000 km z prostředních elektrod vypálené trojuhelníky. Barvu měly takovou "studenější" dobrou :) Provoz mám přes týden takové lítání po Brně, o víkendu obyčejně nějaká 200 km vyjížďka směr Vysočina. Dlouhodobá průměrná spotřeba 6,5l/100 km. Takže teď bych NGK hodnotil jako dobrý svíce, ale udávaný 60 000 km proběh bude už za hranou.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 26. říj 2013 19:34:01
od P1azer
Tak jsem se po 3 měsících dokopal k výměně. Bylo to další moje "poprvé" a nebylo to vůbec tak náročné, jak jsem si myslel. Takže aktuálně nahozeny NGK BKUR5ET-10 a zatím v pohodě.
Tady když tak stav vyměněných:
Obrázek
Docela by mně zajímalo, jak dlouho tam byly :).

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 26. říj 2013 19:41:17
od DDT
Nevypadají tak zle,viděl jsem už horší :lol:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Napsal: sob 21. čer 2014 16:58:58
od Jonny
Když se to tady tak roztrhlo s těma svíčkama :D ideální asi origo koupit co říkáte ?

Kód: Vybrat vše

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/101000049ae-zapalovaci-svicka-oe-6610.html