Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Simos 2P
135M, 136M
Odpovědět
chama3 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od chama3 - FK »

klapku jsem vyčistil a zkoušel nastavit ve Vagu asi 3x otáčky tak průmerne 1100 a zůstávaly viset cca na 2000
pak jsem zkusil Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 Free bez dalšího Vagu i když to tam doporučují a všechno v poho
všechny nápady jsem našel tady takže DÍK :lol: :cheers:
100bubu - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 100bubu - FK »

tak som si pomocou programu simons manager 1,03 nastavil klapku. ale pišu tam že treba ewšte tie hodnoty v RJ ale za pomoci VAG 304 (nastavil som kabel spravne lebo odpovedal) sa mi neda pripojit na RJ. vypisuje že neni odozva od TJ. skušal som aj vyhladat autoskenom RJ ale nič.

mate nejake rady? vdaka
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 00Inferno00 »

Reset klapky proběhl v pořádku?
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...

VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
100bubu - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 100bubu - FK »

ano reset probehl. a je to i znat na plyne. takže ANO.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Tak nějak si myslím, že po korektním resetu klapky přes Simos Manager již není potřeba dělat nastavení klapky. Po zapnutí zapalování si čistá jednotka ošahá krajní meze klapky, což v podstatě udělá i po resetu ve Vagu, což ve mě vzbuzuje dojem zbytečného kroku navíc, aby za to případně servismani měli prachy. Pokud to po resetu, jak píšeš, je znát, nastavení ve Vagu bych neřešil. Divné ale je, že se Ti nepřihlásí jednotka přes Vag, když SM ji viděl.
sicna

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od sicna »

[img][/img]Stačí klapku vyčistit benzinem ,acetonem nebo cokoliv jiného a klapku namontovat zpět zapnout zapalování a klapka se nastaví sama.
Dělal sem to na felícii 1.6 před asi 14 dny a šlape jak hodinky
Uživatelský avatar
Kova
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 22. bře 2007 13:30:51
Bydliště: české budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Kova »

1,6 neni 1,3 to jen tak pro pořádek ;)
Felicie Combi 1.3 Mpi 50kW 2000....Octavia Combi 1.8T 4x4 110kW 2004......... Nikdy nejezdi rychleji než létá tvůj anděl strážný.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

16 je ale magneti marelli. u simosu na 13 je potřeba reset udělat skoro vždy.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Kova píše:1,6 neni 1,3 to jen tak pro pořádek ;)

byl jsi rychlejší v odpovědi :-)
stano1 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od stano1 - FK »

Já jsem klapku čistil několikrát, diagnostiku mám ale nebylo třeba ji použít.Otáčky mi po několika km klesly do normálu.Možná když je klapka hodně zasraná tak ten přepis dat trvá asi déle, to je jen můj názor.Baterku jsem měl při čištění odpojenou.Jinak vám zde ocituji servisní manuál ohledně možností přizpůsobení klapky Pierburg.
1) Pomocí zapalování:
Otočte klíčkem v zapalování z nulové či zamčené pozice do pozice 1 a ponechte takto po dobu 10s.Během této doby proběhne adaptace řídící jednotky ke škrtící klapce.
2) Pomocí zkušební jízdy
Během delší zkušební jízdy (po dobu min. 15min.)jsou "stará" data postupně nahrazována novými hodnotami z nové škrtící klapky.Z tohoto důvodu se budou uvedené problémy s motorem projevovat i nadále,ale ve stále menší míře.
3) Pomocí diag. přístroje.
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od mikka »

Ono taky záleží, k jaké řídící jednotce je klapka Pierburg připojená.
V případě 1.3MPI bod 1 neplatí vůbec a bod 2 platí jen se značnými výhradami (hodně ujetých km).
stano1 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od stano1 - FK »

A já jsem to dělal zrovna u té 1.3MPI.Rok výroby 2001.
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od P1azer »

Zdravím, není někdo v okolí Brna, kdo by měl diagnostiku? Potřeboval bych asi mrknout na volnoběh. Není to nic hroznýho, ale po zahřátí mi na volnoběh auto malinko pocukává (v nepravidelných intervalech) a několikrát to neudrželo otáčky a samo si to muselo přidat (v automechanice jsem opravdu začátečník, ale proto mám feldu, abych se to všechno naučil). Tak přemýšlím, že bych se někdy pustil do vyčištění škrtící klapky, ale pak by byl asi potřeba reset přes diagnostiku.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
p.s.
Příspěvky: 259
Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
Bydliště: Nová Role
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od p.s. »

Ram512 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ram512 - FK »

Zdraví čistil sem klapku ale nedaří se mi resetovat jednotku programem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 v 7% to hodí chybu timeout do zapisu byte. Zkoušel jsem to nejmín 20x a chyba furt stejná. Chyby sem vymazal teplota 80 .Otáčky po jemném sešlápnutí vyletí na 2000 a nepadaj dolů až když pořádně prošlápnu tak spadnou ale jen na 1100 pak zase odznova.
p.s.
Příspěvky: 259
Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
Bydliště: Nová Role
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od p.s. »

mě se to stalo jednou v 71procentech a párkrát v 98 procentech pomohlo mi to že sem to komplet vypnul VAG i klíček a vytáhl kabel ze zásuvky znova to najel pak sem dal setup a test interface potom když to napsalo o.k. uložit pak znova reset klapky ;)
Martas085 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Martas085 - FK »

před pár týdny jsem se taky potkal s problémem u kámošové feldy..taky to asi 5x kikslo ani ne v polovině a nakonec jsem to nějak dotlačil k 98% :D psalo to tuším chybu napájení nebo něco podobného..kde je problém,netuším...u mé feldy vždy zatím na 1 pokus
Ram512 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ram512 - FK »

Ram512 píše:Zdraví čistil sem klapku ale nedaří se mi resetovat jednotku programem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 v 7% to hodí chybu timeout do zapisu byte. Zkoušel jsem to nejmín 20x a chyba furt stejná. Chyby sem vymazal teplota 80 .Otáčky po jemném sešlápnutí vyletí na 2000 a nepadaj dolů až když pořádně prošlápnu tak spadnou ale jen na 1100 pak zase odznova.

Vyřešeno jiný notebook reset jednotky v poho na první pokus volnoběh ok
Tibor

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Tibor »

Zdravím, nie je niekde na stiahnutie popis VAG??
Teda myslím čo v základnom nastavení znamenajú jednotlivé pozície v skupinách....
(napr: skupina 98: pozícia 1 a 2: napätie potenciometra min, max, pozícia 3: klapka nastavená....... )
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od mikka »

V dílenské příručce, Simos 2P:

http://www.wrp.cz/clanky/felicia.html
xaser5 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od xaser5 - FK »

ďakujem za radu.
P.S: dnes som čistil klapku (bola čierna ako komín-175000 km) a po resete cez Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 super..... Fakt dobrý soft....

Ale predsa sa spýtam.... Ako by som zistil netesnosť na sacom potrubí? (strieknuť nejaký sprej, či sa zvýšia otáčky???? Aký???? )
Ram512 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ram512 - FK »

Taky by mně to zajímalo.
xaser5 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od xaser5 - FK »

Tak som sa dnes pýtal jedného mechanika a vraj by to nedoporučoval (robilo sa to čističom bŕzd), lebo to moc bezpečné nie je. On vraj na spoj hlavy a sacieho potrubia leje vodu, ak ju nasaje, určite to spoznáme podľa chodu motora. Len zas, určite len za studeného motora..... Tak ak by sa našiel niekto skúsený, nech hodí názor....
mark.long - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od mark.long - FK »

Caute, hledal jsem ale nenasel jsem neco co by tu odpovidalo na muj problem...jde o to, ze dneska jsem se pustil do cisteni klapky(na volnobeh nekdy otacky padaly k 500ot) a samoszrejme ted po vycisteni mi otacky litaji jak strelene i nad 2000ot...pujcil jsem si tedy vag kabel s USB od kamose (nejaka cina VAG12.10 Dual-K & Can <-> USB) s tim, ze kamos mi tvrdil, ze nevi jestli kabel mi pojede, protoze pred nejakou dobou se mu stalo to, ze se mu kabel pres net zablokoval a ze si s tim budu muset pohrat a odblokovat...nainstaloval jsem si to jako COM port...VCDS a Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager port nasli, ale ukazovali, ze je zaneprazdneny tudiz jsem se na auto nepripojil...nasledovalo odinstalovani, nahrani jinych driveru, pripojeni do jineho USB a nainstalovane to mam ted jako Ross-Tech Direct USB Interface....ve VCDS uz mi to ukazuje spravnou komunikaci, akorat ze nemam auto pripojene, protoze k autu se dostanu zitra :) Chci se tedy zeptat, budu muset kabel opet nainstalovat jako COM kvuli Motordiag Autocomsoft SIMOS Manageru? V tomto programku navic upozornuji na to, ze program funguje jen na kabely Motordiagu a AutoComSoftu...je tedy mozne ze pres ten muj cinsky to nerozbeham vubec? A jak je to jinak se zablokovanim kabelu pres net a nasledneho odblokovani? Zkousel jsem odblokaci podle http://hex.kvalitne.cz/ ale neuspesne. Hodilo to error pri nahravani nove EEPROM....diky za rady, jsem zacatecnik co se celkove diagnostiky vubec tyce :)
Felicia_man
Příspěvky: 74
Registrován: sob 28. dub 2012 21:02:14
Bydliště: Východní Čechy

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Felicia_man »

Uvedený diagnostický kabel mám také,ale se zablokováním jak píšeš -zablokovanim kabelu pres net - sem se ještě ani jednou nesetkal.
mark.long - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od mark.long - FK »

No mi to přijde taky divné, maximálně si myslím, že nějaký soft může kabel zablokovat, jelikož třeba rozpozná neorigo a zablokuje ho tedy pro svou práci...nebo jestli ho zablokuje i pro práci ostatních programů? To je otázka, na kterou si neodpovím...
Felicia_man
Příspěvky: 74
Registrován: sob 28. dub 2012 21:02:14
Bydliště: Východní Čechy

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Felicia_man »

Ještě jsem se nesetkal s tím,že by SW udělal to co píšeš.

To,že by SW nefungoval,že nemáš ovladače,řadiče atd.které nejsou nainstalovány nebo nejsou kompaktibilní tak jak mají a případně nekomunikuji se SW jak máji by bylo možné.
Ale aby něco blokovalo zjišťováním někde něco dalšího na PC kde je nainstalován v tomto oboru??
Opět se opakuji,nesetkal jsem se s tím.

To co máš odinstaluj,vyčisti PC,restartuj a pak nainstaluj pouze Diagnostický SW AŽ po instalaci ovladačů pro kabel.
Pak teprve diagnostický SW.

Mám to takto nainstalováno a plně funguje tak jak má a pokaždé se připojí k ŘJ vozu.
Neumím s tím odblokovat různé věci,ale zjišťuji si závady na vozech.
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 00Inferno00 »

Takhle většinou končí čínské kopie CAN kabelů s HW klíčem. Zkus se spíš poptat na chipforu, tady ti poradí málokdo.
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...

VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
mark.long - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od mark.long - FK »

Zdravim, tak uz jsem na 90% s resenim meho problemu u konce...Co se tyce toho, ze mi muj uvedeny kabel nekomunikoval, tak se mi ho nejprve podarilo rozchodit ale jen s VAGem a to tak, ze jsem dal jine drivery a pouzil jsem jinou zdirku USB...se SIMOS managerem mi kabel nechtel pracovat vubec, volal jsem do Motordiagu a zjistil jsem, ze problem je v tom ze muj kabel je typu HEX-CAN a ze jejich program bezi jen s kabely KKL, takze jsem si ho dneska sehnal, pujcil, konecne udelal uspesny reset bez chyb pres SIMOS manager (otacky uz nelitaji od 1500-3000), ale porad se mi to nezda uplne v poradku :( otacky jsou jak kdy a to v rozmezi 800-1200...kdyz dam behem jizdy vyssi rychlost a to treba pri 2500ot tak porad pri seslapnuti spojky otacky maji tendenci se o nejakych 100ot zvedat...razeni tedy neni plynule a je trosku skubajici...nasledoval VAG, kde jsem vybral kanal 10-Prizpusobeni, nechal kanal 000 a ulozil a pak pustil 04-Zakladni nastaveni a dal jsem start kanalu 098, kde mi vyskocili tyto hodnoty: 4,36V; 4,00V; 0100 a 00...coz jsou hodnoty uplne stejne i pred restartem RJ...kde tedy muze byt chyba? Srovnaji se ty otacky sami po nejake delsi dobe? Podotknul bych ze od restartu RJ jsem najel zatim jen 5km, diky ;)
mark.long - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od mark.long - FK »

Jeste bych dodal, ze pri restartu RJ i behem nastavovani ve VAGu jsem mel provozni teplotu a vsechny spotrebice vypnute...
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od P1azer »

Zdravím, mám 2 dotazy.
O víkendu se vrhnu na své premiérové čištění klapky (myslím, že docela podrobný popis zde) a chci se zeptat:
1) mám radši koupit nové těsnění pod klapku? (jestli je velký riziko poničení nebo že bude už špatný; je to otázka pár kč, spíš, jestli to nezapomenu koupit)
2) Mám od předchozího majitele vyměněný zámky a diagnostika mi háže chybu 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer , tak jestli následným resetem ŘJ nedojde k nějaké změně a nestane se, že bych to auto fakt nenastartoval?
Díky.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Robert

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Robert »

Zdravim. Moze niekto poradit? Vcera mi felda sama zdvihla ot az na 3500. Nic som na nej nerobil ani so skrtiacou klpkou ani s nicim inym. Ked som pridal plyn tak ot kolisali. Asi po kilaku sa to upravilo. Motor uz bol zohriaty. Diky.
PetrRumcajs

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od PetrRumcajs »

Ahoj, mam tento problem. Muze se nekdo mrknout na to video? Popis u videa.

Autu klesaji otacky s mackanim plynu nebo vubec plyn nepřidá po seslapnuti pedalu akcel. .

Felicia 1.3 lxi, po startu prakticky nereaguje na…: http://youtu.be/gcPcvTYZXpU
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od P1azer »

Jen taková blbá připomínka... lanku plynu si kontroloval?
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
lukin180 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od lukin180 - FK »

Zdravím... Jsem v motorech laik nikdy sem ho nerozdělával ale chci se zeptat a myslím si, že je to škrtící klapkou, že se mi auto v nižších otáčkách přidušuje..Mám pravdu ?? popřípadě jak se kní dostanu a jak jí rozdělám a čím se nejlépe čistí... díky za info 1.3 MPI 2000 facelift
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od P1azer »

Já se v tom taky prd vyznám a klapku jsem vyčistil sám. Ale těžko říct, jestli je to klapkou.. Tady je krásnej postup skoda-club.net. Já jsem to čistil technickým benzinem. Důležitý je pak reset volnoběhu, jinak ti to bude dělat neplechu.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Tommy35 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Tommy35 - FK »

Tak koukám že problémů s klapkama je víc a víc :D . Už jsem si prošel svoje. Základní nastavení klapky provádíme přes Vag a nebo to jde ještě stylem chyť a pusť. Zapneme klíček a asi 12x za sebou odpojíme + kontakt z baterky. Vždy musíte počkat až sepne a vypne relé na čerpadlo a až se přestane točit nastavovací motorek v klapce.
Klapka po zapojení baterky ukládá hodnoty základního nastavení do Ř.J. proto se to musí dělat tolikrát aby se to uložilo. Jak už psalo hodně lidí stačí vyčistit klapku ono to pak i líp jede. Já měl ještě takový problém že mi auto z ničeho nic přidalo samo plnej plyn. zůstala vyset klapka auto se přehltilo. Po chcípnutí nešlo nastartovat protože klapka byla otevřená na doraz. Nad tímhle problémem se dumal dlouhou dobu. Závadu sem našel na čidle teploty na termostatu. mžikově čidlo poslalo do řj hodnotu -30 stupnů. A jednotka to vzala tak že má přidat směs. Teď řeším další problém nemá někdo zkušenosti s přehráváním softwaru Simos 2P u 1.3 Mpi. Mám teď feldu na plyn a nějaký pako s tím něco dělalo a otáčky zůstávaní na 2000. Jedná se určitě o základní nastavení ale vag píše chybu rídící jednotka zablokována tudíž nejde nic nastavovat ani měnit.
Tommy35 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Tommy35 - FK »

to Robert: Zkus vyměnit čidlo teploty na termostatu ale musíš tam dát stejnou barvu jakou vyndáš.
Hermet

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Hermet »

Mám problémek.. Vyčistil jsem klapku a přes VCDS jsem udělal reset klapky ale když nastartuju tak se mi to vytočí do 2000ot/min a kolísá to.. VCDS mi ukazuje při nastavování 4,32V a v druhém okénku 3,95V podle VIS mají být hodnoty 4,29V a 3,98V... Motorek jsem nerozdělával.. čistě jenom klapku jsem čistil.. Kde dělám chybu.. :?:
Famagusta - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Famagusta - FK »

Jak propojíte Simos manager s HEX-CAN.. mě to nejde jako COM port..
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Hermet: resetni jednotku Simos Managerem. Tady je postup. Pokud ani toto nepomůže, je chyba ještě někde jinde.
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -ecu-simos
Shorty1191
Příspěvky: 42
Registrován: pon 14. bře 2011 20:34:45
Bydliště: Mělník

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Shorty1191 »

Famagusta píše:Jak propojíte Simos manager s HEX-CAN.. mě to nejde jako COM port..


Simos manager podporuje pouze starší KKL kabely, které se k pc připojují přes virtuální seriový port.
Nové HEX-CAN kabely už emulaci seriového portu nepotřebují a připojují se přímo přes USB - Simos manager je nenajde.
Musíš použít starší KKL kabel a s ním to funguje bez problému.
Uživatelský avatar
1.3MPi
Příspěvky: 167
Registrován: ned 02. bře 2008 15:49:08
Bydliště: Stredné Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 1.3MPi »

Zdravím, po vyčistení klapky, a resete cez SIMOS Manager všetko funguje ako má dokiaľ nespravím základné nastavenie cez VAG. Keď resetnem cez SIMOS Manager a nechám to tak, tak po každom otočení kľúčom počujem zabzučať klapku, naštartuje a normálne to funguje, lenže po pár štartoch(prejdených km?) sa prestane nastavovať a otáčky sa zasekávajú na cca 2000ot/min. a voľnobeh mám cca 1000ot/min. a interval štartov(prejdených km?) sa postupne zmenšuje. Keď spravím aj základné nastaveniecez VAG, alebo vymažem chybu-Základní nastavení nebylo provedeno tak to tempomatuje hneď. Robím niekde chybu, alebo to má klapka už za sebou?
1,3MPi 50kw+podtlak Lpg, VAG 304,0
Škoda felicia 1.3MPi Lpg
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Klapka by se neměla nastavovat při každém otočení klíče. Mi se zatím u všech aut vždy nastavila jen 1x po resetu a pak se zase jen 1x nastavila po základním nastavení ve VAGu. Divná je ta chyba v jednotce. Těžko říct, jestli je vadná klapka nebo jednotka.
Co hodnoty čidel a oscilogram lambdy - ukazuje ho Vag scope ok?
Uživatelský avatar
1.3MPi
Příspěvky: 167
Registrován: ned 02. bře 2008 15:49:08
Bydliště: Stredné Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 1.3MPi »

Hmm, takže môže byť vadná aj RJ? Ťažké otázky dávaš. Nie som zas tak zbehlý, poradíš ako odsledovať tie čidlá a lambdu?
Škoda felicia 1.3MPi Lpg
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Doporučím stáhnout dílenskou příručku k Simosu v PDF, tam se hodně dozvíš, hlavně hodnoty v skupině 000. Co se týče VAGu, tak kukni sem, hned první fotky jsou skrínšoty z resetu a Vagu. Zatím jsem měl na jednotky štěstí, ani jedna nebyla vadná, takže možná ji vadnou můžeš mít, možná ne. Podle chování bych se také nepřikláněl k netěsnosti v sání, i když vyloučit to úplně nelze. http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... imos2p.php
Uživatelský avatar
1.3MPi
Příspěvky: 167
Registrován: ned 02. bře 2008 15:49:08
Bydliště: Stredné Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 1.3MPi »

Ďakujem zatiaľ, preštudujem niečo, a začnem sa obzerať po inej(nie novej) klapke. Netesnosť nie je úplne vylúčená, ale problémy nastali po vyčistení a resete, takže myslím, že to bude skôr chyba v klapke resp. RJ možno. Keby to viem na betón, tak kúpim novú, ale 160€ je celkom dosť na metódu pokus-omyl :D


EDIT: Tak, bola na chybe klapka. Zohnal som inú, a zatiaľ to fachčí v rámci možností, a ani nevypisuje chybu :) Ďakujem za pomoc...
Škoda felicia 1.3MPi Lpg
Karas
Příspěvky: 42
Registrován: pon 24. lis 2014 21:21:23

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Karas »

Ahoj,
jako jeden z mnoha jsem se pustil od vyčištění klapky a následného nastavení ŘJ. Co mne vedlo k vyčištění? Především to, že občas po nastartování se stalo, že šíleně lítali otáčky a motor se musel nechat běžet na volnoběh, jelikož po přidání plynu se motor dusil a nešlo s tím jet.
Po vyčištění a Resetu ŘJ se bohužel problém moc nevyřešil. Kolísání otáček je stále a po každém nastartování mi přijde že se chová jinak. Po nastavení přes VAG-COM se zdá vše OK, motor drží otáčky a má krásný chod. Po nějakém čase to občas zase blbne.
Po vyčtení chyb mi to napíšeš toto:
http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=514168619793
Zvláštní mi přijde tento údaj:
http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=1514168620313
Respektive údaj SIGNÁL KLAPKY, který podle předpokladu by měl být 0-100% a já jej mám -25% přičemž při sešlapování plynu se hodnoty zvýší, ale na max. asi 80%.
Otázkou je, zda mám zkusit jinou klapku nebo bude problém ještě jinde. Možná by stálo za to koupit i nové čidlo teploty, jak tu někdo popisoval.
Nakonec podotýkám, že auto má najeto 147k a asi 9 měsíců stálo na špalkách.
Děkuju za každou odpověď.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Ahoj,
preventivně odpoj konektor na klapce, nebo ho rovnou prostříkni kontoxem. Pak zkus přečíst skupinu 005, tam jsou obě teploty, jak vody, tak nasávaného vzduchu a motor zahřej. Tím vyloučíš nebo potvrdiš čidla. Pak při teplém motoru ještě jednou resetni jednotku a pak přes Vag nastav klapku ve skupině 098 a korektně odejdi z Vagu. Chvíli počkej na uložení do EEPROM. Pokud to nepomůže, zkus jinou klapku. Můžu se zeptat, co tam máš za jednotku? Zajímá mě číslo 5WP4xxx na štítku.
Karas
Příspěvky: 42
Registrován: pon 24. lis 2014 21:21:23

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Karas »

Ahoj,
Reset a nastavení jsem zkoušel několikrát. Z počátku je vše v pořádku, ale stačí párkrát nastartovat a po nějaké době jsou problémy zpět. Není to vždy, občas motor nastartuje naprosto v pohodě. Chvilku jedu a najednou z ničeho nic se zvýší volnoběžné otáčky. Přijde mi, jako by se i sám sešlápnul plyn.
Ty čidla ověřím, ale co si tak pamatuju, tak ve VAG byla teplota v pořádku, ale koukal jsem na to zrovna když to neblblo.
To číslo řj ti řeknu později.
Potřebuju nějak ověřit zda je klapka v pohodě. Novou kupovat nechci a mám strach koupit starší abych na tom nebyl stejně. ;)
Jinak díky za odpověď.
Odpovědět