Musíš si nejdřív říct co doopravdy chceš. Pokud chceš zvyšovat výkon motoru aby auto jelo o poznání líp tak se zásahu do motoru nevyhneš, prostě to jinak nejde. Pokud chceš jen zlepšit reakci na plyn a mít lepší průběh točivého momentu tak potom čip ale jedině od Cimbu. Znám spoustu kamarádů co si říkali že Cimbu má každý a že je drahý a že nic moc nepřidá a podobný keci , ale čipem výkon nikdy nenaženeš, prostě to nejde a věř mi že jsem si vším prošel na vlastní kůži a mám v autě nasypaných dost peněz abych už poznal co funguje a jak a co ne. Pokud Ti někdo slibuje výkon pomocí čipu u atmosférického motoru potom lže a snaží se tě jen okrást. Čip Cimbu tu všichni doporučují proto, že funguje a je ověřený praxí. Pokud chceš zkusit něco nového tak ti to nikdo rozmlouvat nebude ale věř že přístup může být od prodejce jaký chce ale ve finále je důležitý jak to auto pojede a zda to za ty prachy stálo. Jeden můj kamarád si taky nechal udělat super čip za super peníze ale na volnoběh mu z výfuku stříkal nespálený benzín , a při překročení 5700 ot/min mu zhasnul motor a nenaskočil dokud se otáčky nesnížili na 4500 ot/min a takový problémy měl pořád , firma to řešila tak dlouho dokud se rádoby čiptuner nezabil ve své feldě cestou po dálnici. Abych ti dal brouka do hlavy tak zkus popřemýšlet proč každá firma u svého čipu uvádí parametry před a po a parametr před je nachlup stejný jako udával výrobce v prospektech a né skutečné hodnoty které na motoru naměřil. Víš proč ? protože každý motor je ojedinělý a každý motor vykazuje jiný výkon , záleží na zajetí stavu , údržbě a podobně. Takže skutečnost je taková že průměrná felda 1.3 MPi 50kw má ve skutečnosti 55-58kw. Mimochodem firma autočip nebo jak se jmenuje uvádí že felda před úpravou měla 100Nm krouťák ale ve skutečnosti má MPi 107 Nm.
Co se týká vačky tak od firmy ME funguje a neboj žádného dravce to z feldy neudělá a životnost motoru se taky nesníží ale auto jede mnohem lépe a výměna vačky ve feldě 1.3 je jednoduchá záležitost a na kliku písty a podobně se šahat vůbec nemusí dokonce ani hlava nemusí dolů takže zničení motoru se bát nemusíš, pokud to nebude dělat nějaký patlal.
Takže na závěr pokud se ti ta tvoje vyhlídnutá firma líbí tak to zkus a potom se snáma můžeš podělit o dojmy ale doporučil bych ti si po výměně softu zajet na emise a nechat si je zkontrolovat dřív než třeba upečeš katalizátor v horším případě celý auto. No a pokud budeš sklamaný tak počítej stím, že ti tu potom spousta lidí napíše "My Ti to říkali"
Pokud chceš vědět co všechno se dá s tvým motorem udělat , tak koukni na můj profil a věř že ani jedna úprava neovlivní negativně nijak životnost motoru možná spíš naopak.
