Zdravím klubový členy a vlastně i nečleny:-),
na mojí Felicii 1.6 se drží otáčky stále nad 1000 rpm/minutu a i při zahřátém motoru tj. i po dvaceti kilometrech. Na autě chybí lambda sonda. Myslíte si, že její instalací se tento problém vyřeší nebo řídící jednotka čerpá i instrukce z jiného senzoru? Teplota motoru resp. ručička teploty chladící kapaliny je na pozici 15 minut, což by mělo být OK. Při čichnutí k víčku, které je na krytu ventilů je cítit lehčí benzínový odér, pravděpodobně bohatá směs. Díky za info.
Otáčky motoru nejdou pod 1000 rpm
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 30. led 2017 11:43:11
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motoru nejdou pod 1000 rpm
Tak koupena lambda sonda Bosch a otáčky po zahřátí motoru padají na normál cca 650 rpm. Pak to škube a má tendence chcipnout. Zase přidá otáčky a pak povoluje, ale to chce vyčistit škrtící klapku .
Re: Otáčky motoru nejdou pod 1000 rpm
... taky by asi bylo dobré vymazat chybu o chybějící lambdě z paměti závad... případně se podívat, jestli tam není ještě něco navíc
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motoru nejdou pod 1000 rpm
Bez lambda sondy to jede v nouzovém režimu a právě zvýšené otáčky jsou jedno z opatření, aby motor spolehlivě běžel i v případě nesmyslného signálu z některého senzoru.
Po namontování nové sondy je nutné vymazat chybu z řídící jednotky. Jestli to chcípá, vyčisti škrtící klapku a udělej základní nastavení (zde na fóru podrobně popsáno).
Po namontování nové sondy je nutné vymazat chybu z řídící jednotky. Jestli to chcípá, vyčisti škrtící klapku a udělej základní nastavení (zde na fóru podrobně popsáno).
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 30. led 2017 11:43:11
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motoru nejdou pod 1000 rpm
Zdravím, tak klapka byla vyčištěna, nastavena a pořád to mělo tendenci chcípnout, střílelo to do výfuku apod. VAG hlásil chybné signály z čidla tlaku nasávaného vzduchu, to bylo prasklé a nějak lepené. Koupil jsem v Autokelly nějakou náhražku za 800 stovek NONAME a s tím to nefungovalo také, vyměnil jsem za EPS za MC 1390 Kč a světe div se vše OK. Motor drží otáčky 650 rpm/ min, pak si lehce přidá na 800 a povolí na 750 a pořád dokola, ta změna není častá, ale to mi nevadí, hlavně, že při jízdě nemusím na každé křižovatce zápasit s plynovým pedálem .