škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Padají otáčky
zdravým,jak už název tématu "říká" mám problem s otáčkama , ale neni to leda jaky problém dovolte abych vám to v kostce vysvětlil..
Když ráno (např.) nastartuju auto vše je v pořádku otáčky drží tak jak mají a jedu.Po nějakém čase až se motor zahřeje tak dojedu na křižovatku(např. někdy to dělá i když jen zastavím nebo vyhodím kvalt i za jízdy ) a zastavím , po té se (často) stává že otačky spadnou i na 200 otaček za muninutu a klesnou , někdy uplně dole někdy se stane že otačky už jsou tak nízko že na palubní desce problikne baterka jako bych vypl auto a chtěl znova nastartovat , někdy to ještě s posledních sil vytáhne na těch průměrných 600-800 otacek za minutu při volnoběhu. Před tím sem měl podobný problém ale ten byl taky že sem měl pořád kolem 800-600 ot. za min. , ale to bylo tím že nebyla nastavena řídící jednotka... Někdo mi radil abych vypojil baterku aby se Řídící jednotka resetovala a zase zapnout ...
jestli víte co tím myslím pls zkuste poradit budu rád....
Když ráno (např.) nastartuju auto vše je v pořádku otáčky drží tak jak mají a jedu.Po nějakém čase až se motor zahřeje tak dojedu na křižovatku(např. někdy to dělá i když jen zastavím nebo vyhodím kvalt i za jízdy ) a zastavím , po té se (často) stává že otačky spadnou i na 200 otaček za muninutu a klesnou , někdy uplně dole někdy se stane že otačky už jsou tak nízko že na palubní desce problikne baterka jako bych vypl auto a chtěl znova nastartovat , někdy to ještě s posledních sil vytáhne na těch průměrných 600-800 otacek za minutu při volnoběhu. Před tím sem měl podobný problém ale ten byl taky že sem měl pořád kolem 800-600 ot. za min. , ale to bylo tím že nebyla nastavena řídící jednotka... Někdo mi radil abych vypojil baterku aby se Řídící jednotka resetovala a zase zapnout ...
jestli víte co tím myslím pls zkuste poradit budu rád....
Re: Padají otáčky
Kolegovi to dělalo taky, motor ochotně chcípal v těch nejméně vhodných chvilkách. Demontáž a vyčištění klapky. Volnoběh se mu srovnal. Pak měl ještě problém s kolísáním, vynecháváním (hlavně v otáčkách), na volnoběh to bylo jak traktor. V servisu mu dělali něco s rozdělovačem - už nevim co, myslim že výměna palce a očištění kontaktů. Od té doby jako nová.
- Suchy
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 22. úno 2007 14:47:45
- Bydliště: Zmena:Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padají otáčky
Mně to dělalo to samé(1,3 MPI),nechal jsem vyčistit škrtící klapku a je to v pohodě.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padají otáčky
Celkem spolehlivě zabírá vyčištění škrtící klapky a základní nastavení.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padají otáčky
Ne. Základní nastavení se prování pomocí VAGu. Sám jsem to nikdy nedělal, ale je to popsané v dokumentaci.
Re: Padají otáčky
Mě to dělá po odpojení baterky,ale obráceně. Nejdřív mi to drží tak 2000ot,pak kolísají odvolnoběhu nahoru tak do 1500ot a někdy i "zakopává" motor do nižších.
řeším to tak,že zapnu klíček a počkám tak půl minuty a klapka by se měla nastavit sama. Pak je to dobrý..
A základní nastavení bude asi něco jako reset jednotky a jak říkal atnarfus tak se dělá vagem. Je to chviličková operace.
řeším to tak,že zapnu klíček a počkám tak půl minuty a klapka by se měla nastavit sama. Pak je to dobrý..
A základní nastavení bude asi něco jako reset jednotky a jak říkal atnarfus tak se dělá vagem. Je to chviličková operace.
Re: Padají otáčky
mam take stejny problem, po nastartování otáčky vylítnou na 2000, poté klesnou a při studeném motoru se občas při přeřazování na 2000 zaseknou. Při teplém motoru neklesnou pod 900 a občas se zhoupnou. Byl jsem na VAGu a chyba zadna, porucha zustava i po nastaveni do zakladnih rezimu. Klapka je tam 10 000km po výměně, je mozne ze by byla uz zanesena a tohle zpusobovala? Diky
Re: Padají otáčky
zajímalo by mně proč to dělá jen když se motor zahřeje ? proč ne zrovna za studena? umí to někdo vysvětlit ?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padají otáčky
Tak tomu fakt nerozumím. Obecně nerozumím tomu, proč pořád s tím volnoběhem je tolik problémů. Řídit pomocí počítače takovou prkotinu jako jsou otáčky není nic složitého. Jednou je to systém se zpětnou vazbou, tak by to mělo fungovat zcela spolehlivě.
Je jasný, že v případě např. netěsnosti sání to ani ten počítač neukočíruje, ale tohle jsou případy zcela záhadné.
Je jasný, že v případě např. netěsnosti sání to ani ten počítač neukočíruje, ale tohle jsou případy zcela záhadné.
Re: Padají otáčky
Zdravím, mám podobný problém s motorem1,6mpi, ale to ten, že za studena mi ty otáčky spadnou tak, že mi i chcípne motor, když se to ohřeje tak je to lepší. Měl jsem teď před pár dny problém, že jsem nemohl nastartovat, nešla jiskra. Rozebral jsem rozdělovač, proměřil cívku, nic, všechno v pořádku, vydedukoval jsem, že je problém v ŘJ. Včera jsem měl domluvený odtah na diagnostiku. Při mém hledání problému jsem startováním vybil baterku. Včera ráno jsem ji nabitou namontoval a hle, motor naskočil, však již s popsaným problémem. Takže jsem na onu diagnostiku stejně vyrazil a bylo mi řečeno, že se mi ŘJ restartovala, byla tedy znovu nastavena a diagnostika nehlásila sebemenší závadu. Odjel jsem tedy s tím, že je to snad vyřešeno. Bohužel není. Když jsem dnes ráno odjížděl do práce, problém se opakoval, po nahození motoru otáčky prudce dolu a chcíp. Znovu jsem nastartoval a chvíli podržel plyn, abych to aspoň udržel v chodu. Pak motor držel, ale otáčky někde kolem 300-400. Když jsem kus popojel, zlepšilo se to, ale při dojezdu na křižovatku, nebo při vyhození kvaltu jasně patrný pokles a kolísání z nějakých 800-900 opět na ony 300-400 otáček. Když se motor ohřeje a stojí, otáčky celkem stabilní kolem 900. I ty nízké otáčky při studeném motoru mě děsí, měli by být naopak vyšší, než za normálního provozu, nebo se pletu?? Pokud můžete, poraďte prosím, ať vím, s čím můžu aspoň rámcov počítat a na jakou sumu se připravit.
Díky.
Díky.
Re: Padají otáčky
Atnarfus píše:Tak tomu fakt nerozumím. Obecně nerozumím tomu, proč pořád s tím volnoběhem je tolik problémů. Řídit pomocí počítače takovou prkotinu jako jsou otáčky není nic složitého. Jednou je to systém se zpětnou vazbou, tak by to mělo fungovat zcela spolehlivě.
Je jasný, že v případě např. netěsnosti sání to ani ten počítač neukočíruje, ale tohle jsou případy zcela záhadné.
Co jsem měl těleso klapky venku, si to vysvětluji tak, že klapka není zavřená - nějaký vzduch na volnoběh do motoru jít musí. Je tam malá škvíra. Ta se právě zasere olejem (dík hadici od hrdla dolévání oleje) a změnšuje se - RJ musí pootevřít klapku aby zůstalo stejné množství vzduchu. No a během tohot regulování se pod klapkou vytváří olejová sedlina. RJ pomocí serva může pohybovat klapkou jen omezeně a jednoho dne už nemá kam. Do motoru jde málo vzduchu, RJ to dohání bohatostí směsi a předstihem a otáčky kolísají, šlapne se na plyn a motor díky přísunu vzduchu má snahu zdechnout. Do toho ještě teplota motoru, vychozený dráhy potentciometrů a další vlivy jako zmíněná netěsnost apod. Jinak je to primitivní regulace. Nebo to soudruzi vývojáři mysleli jinak??
Re: Padají otáčky
Freazer píše:zajímalo by mně proč to dělá jen když se motor zahřeje ? proč ne zrovna za studena? umí to někdo vysvětlit ?
Po nastartování studeného motoru se RJ snaží držet podle venkovní teploty zvýšené volnoběžné otáčky - cca 1100. Po zahřátí mají držet cca 850??? Nevim kolik má přesně 1.6ka. Otáčky zvedá kombinací bohatosti směsi, nastavení klapky a předstihu. No a po zahřátí otáčky klesají. Takže pokud po nastartování drží otáčky jak má... to je těch 850??? ... tak po zahřátí klesnou třeba na těch 600, RJ se snaží najet na svých 850.... no a kolísání a další neduhy jsou tu.
Pokud se na to cítíš tak klapku vyndej, z obou stran ji vyčisti od olej. usazenin adalšího bordela, namontuj a zapni zapalování. Pak nastartuj, volnoběh se bude možná chvilku držet vysoko (2tis a vic), ale RJ 1.6 prý není tak blbá jako RJ 1.3 a adaptuje se sama. Když ne hned tak během pár kilometrů. Samozřejmě VAGem je to hned.
Re: Padají otáčky
Ahojte.Ja mám ten istý problém s mojou feldou.Niekedy sa nedá ani naštartovať za studena..musim si šlapnut na plyn.Niektorí mi vraveli,že to moze byť nielen škrtiaca klapka,ale aj čerpadlo paliva,lebo je zanesený a už má nízky tlak.Poradte mi prosim,lebo neviem,či mám kupit nové čerpadlo,alebo stačí klapku vyčistit?
Re: Padají otáčky
byl sem na vagu a vycistit klapku vag okamžitě nahlásil chybu že je něco s klapkou byla dost zanesena , radili me at ji vymenim ale to je tak 4500kč a na to ted nemam. spravili sme to tak ze sme nastavili ridici jednotku tak aby otacky skakaly kolem 1600-1800 ta rucicka tak skace nahoru a dolu takze me to uz nevypina a drží to, sice vic ale nepada....
Re: Padají otáčky
Freazer píše:byl sem na vagu a vycistit klapku vag okamžitě nahlásil chybu že je něco s klapkou byla dost zanesena , radili me at ji vymenim ale to je tak 4500kč a na to ted nemam. spravili sme to tak ze sme nastavili ridici jednotku tak aby otacky skakaly kolem 1600-1800 ta rucicka tak skace nahoru a dolu takze me to uz nevypina a drží to, sice vic ale nepada....
Pokud se čistila klapka a jak píšeš( byla dost zanesena),je potřeba udělat reset přes VAG.Udělat zkušební jízdu a znovu připojit a zkontrolovat paměť závad.Pokud se i nyní zobrazí chybná hláška ohledně klapky,začal bych přemýšlt nad jají výměnou.
Není mi jasný jak jste nastavily v řídící jednotce takhle vysoký volnob.otáčky,přes VAG to nejde.Snad jenom mechanicky přímo na klapce u ovládání plynovýho lanka,prostě se nezavírá klapka do koncový polohy.
Jako nouzovej a dočasnej způsob opravy to beru,ale jinak se tím problém nevyřešil,pouze obešel.
Re: Padají otáčky
Haja píše:Mám ten samý problém, tak doufám že nám poradíte. Děkuju.......
Tak můj problém vyřešen. Dnes jsem vyčistil škrtící klapku a pohoda. Byla celkem dost zanesená. Práce tak na půl hodinky a bylo to.
pocukava na volnobeh
zdar lidi.Muj problem je.Mam 1,6 mpi 2000 a po zahrati na volnobech se trepe motor,ale vsechny valce bezi.jak kdyby vynechavalo zapalovani.Svicky novy,kabely,vycistena klapka a nastavena.RJ bez zavad.Poradte prosim uz nevim
Re: pocukava na volnobeh
Něco podobného jsme už řešili,stačilo nastavit vzdálenost elektrod na svíčkách na 0,9 mm.Taky to může být netěsnost sacího potubí.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: pocukava na volnobeh
Jak moc pocukává? Jestli to jenom lehce "kope" do sedačky, tak to je normální. Tenhle motor to v závislosti na kvalitě benzínu dělá.
Re: pocukava na volnobeh
Prave zalezi taky na benzinu.Kdyz tankuju shell,tak to dela nejmin
Re: pocukava na volnobeh
No, tak to je zapeklité- a co při jízdě? v poho? nebo fakt jen na volnoběh?
Re: pocukava na volnobeh
Dela to jen na volnobeh.Pri jizde vsechno v pohode.vymenil jsem svicky,meril tlaky,klapka vycistena nastavena,Sani jsem mel venku-to je taky ok.Cidlo sani jsem vycistil.Mel jsem to na VAS a vsechno bez zavad a vali vsechno jak ma.Jednotku jsem dal taky jinou nachipovanou.Proste je vsechno ok jenom se to trepe.Fakt uz nevim
Re: pocukava na volnobeh
a nezkoušel si taky ten benzín jinej někde na tankovat možná co nejkvalitnější u nějaké jiné pumpy nebo si už to zkoušel? A nebo taky snímač otáček v rozdělovači?
Re: pocukava na volnobeh
me to tez pocukava na volnobeh pri teplem motoru,uz jsem menil kabely,silentbloky,filtry a dneska jsem daval novej rozdelovac a dela to stale!!tak uz vazne nevim,jeste zkusim vymenit svicky(bosch) a koupim nejake kvalitni(ngk) snad uz se motor umoudri.
Re: pocukava na volnobeh
AKY MAS ZAPALOVACI MODUL? AK MAS HUCO OKAMZITE HO VYSKLBNI A DAJ TAM ORIGINAL OD FEBI. JA SOM MAL PROBLEM SO ZAPALOVANIM A SO ZHORESNIM STARTOVANIA A MOTOR CUKAL A CHODIL NEPRAVIDELNE, TERAZ IDE AKO HODINKY.
Re: pocukava na volnobeh
ale me to startuje krasne,zadne problemy ohledne startu nejsou,ale i tak se mrknu jakou mam znacku.
Re: pocukava na volnobeh
Atnarfus píše:Jak moc pocukává? Jestli to jenom lehce "kope" do sedačky, tak to je normální. Tenhle motor to v závislosti na kvalitě benzínu dělá.
jj taky pokopává ale už to neřeším. svíčky nové , káble nové ,víčko nové , a pořád pokopává- motor podle vagu ok a tlaky taky, prý je to v normě ? Tak to neřeším!!!!! najeto 125 000 km
Re: pocukava na volnobeh
jenze me to nikdy nedelalo az ted!! moje uvaha je,ze to bude asi tema svickama.pred tim jsem tam mel made in germany(nevim znacku) a v pohode. ted tam mam boschky a cuka to pri jizde(ubrani,pridani plynu) a pocukava na volnobeh!!
Re: pocukava na volnobeh
tak to mě občas
tak to mě jen na volnoběh občas
kingdave píše:jenze me to nikdy nedelalo az ted!! moje uvaha je,ze to bude asi tema svickama.pred tim jsem tam mel made in germany(nevim znacku) a v pohode. ted tam mam boschky a cuka to pri jizde(ubrani,pridani plynu) a pocukava na volnobeh!!
tak to mě jen na volnoběh občas
Jak zvětšit volnoběh
Chci se zeptat jak zvětšit volnoběh.Pročítal jsem stará fóra ale tam jsem nic skoro,nenašel.podle compu mám 600ot +- ale připadá mi to málo,kdyby to šlo aspoň na 800 ot.,to je motor klidnej,neklepe se.Jinak zitra jdu na sundání hlavy tak jsem zvědavej jestli ty nízký tlaky dělají ventily nebo zdvihátka.
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zvětšit volnoběh
zvysit volnobeh jedine uravou softwaru v ridici jednotce... cili chiptuningem
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Re: Jak zvětšit volnoběh
Nevím jak je to u 1.6, ale u 1.3 lze zvýsit volnoběh simulováním klimatizace. Už si ti přesně napamatuji, ale narazil jsem na to při uváze o montáži klimy. Od ŘJ klimatizace vede asi spínané + na jeden pin ŘJ motoru, aby zvýšila při zapnuté klimatizaci volnoběh. vede tam ještě jeden vodič, ten má za úkol při vysoké teplotě motoru vypnout klimu.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: Jak zvětšit volnoběh
Vici píše:zvysit volnobeh jedine uravou softwaru v ridici jednotce... cili chiptuningem
Máte někdo doporučení kde to udělat? Nechci nějaký mega kW apod,stačí mi zvýšit volnoběh a nástup tahu.Koukal jsem na Cimbu,něco v tom smyslu by mi stačilo
Re: Jak zvětšit volnoběh
Viděl bych to spíš na zanesenou škrtící klapku. Vyčistit.
Re: Jak zvětšit volnoběh
majkl píše:Viděl bych to spíš na zanesenou škrtící klapku. Vyčistit.
vyčištěná,stále stejné
Re: Jak zvětšit volnoběh
Pokial mas na 1.6MPi volnobeh na prevadzkovej teplote 650 plus-minus 50, je to OK. To je dodnota predpisana technickymi podmienkami. Klapka je teda OK.
Fakt je, ze je to na hranici unosnosti. 800 plus-minus 50 by bolo skvele. Jedina korektna cesta vedie cez zmenu datovych poli v RJ.
Fakt je, ze je to na hranici unosnosti. 800 plus-minus 50 by bolo skvele. Jedina korektna cesta vedie cez zmenu datovych poli v RJ.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zvětšit volnoběh
Nebo nasimulovat to že je zapnutá klimatizace jak uvádí kolega nahoře.
Re: Jak zvětšit volnoběh
Atnarfus píše:Nebo nasimulovat to že je zapnutá klimatizace jak uvádí kolega nahoře.
hmm a máte někdo přesnej a podrobnej návod??A kolik ty otáčky budou,aby to nebylo 1000ot
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zvětšit volnoběh
Atnarfus píše:Nebo nasimulovat to že je zapnutá klimatizace jak uvádí kolega nahoře.
Já mám 1,6ku a když zapnu klimatizaci, tak jsou otáčky stejné, nezvedají se.
Re: Jak zvětšit volnoběh
u 1.6 to neznám, vím , že to je u 1.3 .
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... d&start=15
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... d&start=15
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zvětšit volnoběh
Mám 1.6ku a myslím, že se otáčky malinko zvednou. Až s tím zase pojedu, tak to překouknu.
Myslím ale, že to přidá tak na 800 otáček.
Už jsem se snažil ve schematech najít, který pin řídící jednotky je ten na drát od klimatizace a zatím jsem nenašel. O víkendu na to budu mít dost času, tak se v tom ještě povrtám.
Myslím ale, že to přidá tak na 800 otáček.
Už jsem se snažil ve schematech najít, který pin řídící jednotky je ten na drát od klimatizace a zatím jsem nenašel. O víkendu na to budu mít dost času, tak se v tom ještě povrtám.
Re: Jak zvětšit volnoběh
Atnarfus píše:Mám 1.6ku a myslím, že se otáčky malinko zvednou. Až s tím zase pojedu, tak to překouknu.
Myslím ale, že to přidá tak na 800 otáček.
Už jsem se snažil ve schematech najít, který pin řídící jednotky je ten na drát od klimatizace a zatím jsem nenašel. O víkendu na to budu mít dost času, tak se v tom ještě povrtám.
To by bylo supr,tek dej pak vědět.A taky dej vědět jak to vše napojit a zapojit...nerad se hrabu do elektriky,mechanický díly mi nevaděj.
Re: Jak zvětšit volnoběh
Je to v DP ve schématu klimy. u 1.3 MPI je to myslím pin 18 . Už si to moc nepamatuji .
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zvětšit volnoběh
RDK píše:Atnarfus píše:Mám 1.6ku a myslím, že se otáčky malinko zvednou. Až s tím zase pojedu, tak to překouknu.
Myslím ale, že to přidá tak na 800 otáček.
Už jsem se snažil ve schematech najít, který pin řídící jednotky je ten na drát od klimatizace a zatím jsem nenašel. O víkendu na to budu mít dost času, tak se v tom ještě povrtám.
To by bylo supr,tek dej pak vědět.A taky dej vědět jak to vše napojit a zapojit...nerad se hrabu do elektriky,mechanický díly mi nevaděj.
Schémata prohrabu o víkendu, ale kdy s tím pojedu to netuším. Je to manželky auto, tak si to půjčuju jenom občas.