Potenciometr

AEF
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Včíra sem si měnil olej a při tý příležitosti sem si zas hrál s Potencákem. Konečně už sem si našel polohu, která mi plně vyhovuje a hlavně při které auto neposkakuje když je ledové a nechcrchlá jak starej zetor. Reakce na plyn je ještě svižnější, možná až moc,ale na to si zvyknu. Nepsal bych to sem ,kdyby to nemělo svý ALE. Po natočení motoru sytič okamžitě do cca 3-5sekund vypne a to jak za studena tak za tepla (žluté čidlo). Pokud cvrknu do pedálu,zas se chvilku drží na sytičovkách a pak spadne na 880 -900. Po 1 minutě už drží volnoběh furt. Ráno ani za mrazu mi to nedělá problém, motor si v pohodě ševelí i na volnoběh a udrží se bez škubání atd. Je mi to prostě záhadou, že by potencák udělal nějakej hardcore overwrite řídící jednotky? Na Vagu sem teda potom nebyl,ale nemáte k tomu někdo něco, dost mě to zaskočilo.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

V tom případě jsi mimo "toleranční pole" hodnoty potenciometru. Tedy v překladu máš patrně potenciometr blízko některé krajní polohy, kde je tenhle příznak běžný.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

To sem si taky myslel,ale jak je to možný když sem posunul proti směru a jen o tak dva milimetry proti továrnímu nastavení,který mám označení.....včil mudruj.
A mimochodem o tom sme si přece už povídali, a v krajních polohách tedy mimo tp to jede za prvé na ko**t a za druhé má to nepravidelnej chod motoru. To u mě ani omylem. Motor je ted tichej, nemrská s sebou a jede jak já chci.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

A základní poloha byla jaká? Pohnutí potenciometrem a vliv na chod motoru je závislé na nastavení předvstřiku čerpadla, proto to má pak každý natočeno trošku jinak. Ale neměl by jsi se nikdy dostávat do krajních poloh.
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Ja mám potenciometer teraz v strede, motor ide až na dieru v plyne celkom OK. Ale pri posune o 1mm v smere ručičiek už sa zapína sýtič. Mám taký pocit, že to správne toleračné pole je tak v rozsahu +-1mm.
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Podle toho pohnutí jak to máš nastaveno musíš být stoprocentně v toleranci, která má být u nastavení potenciometru, protože mimo toleranci je to fakt až skoro v krajních polohách. Záleží tedy ale hlavně na tom jaká je reálná hodnota při tomto natočení, aby jsi neměl nějaký divný potenciometr a v tom případě by to blbnulo už tady. Jo a jak je na tom čidlo teploty? Ukazuje reálné hodnoty?
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Pasuje na Lucasa potenciometer z Boschu? Keď ste riešili vadný potenciometer, kúpili ste niekde celé čerpadlo? Alebo sa dá zohnat v servise čerpadiel potenciometer z vadného čepadla?
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pasuje jen z lucase. Nejlépe sehnat právě v servisech čerpadel přes někoho, protože z vrakáče jsou stejně docela vyběhané.
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

A čerpadlo Bosch tiež trpí na vybehanie potenciometra? Už sa vidím ako najazdím milión km po servisoch a ten posratý potenciometer nezoženiem. Ináč, to je úžasný nápad vybaviť čerpadlo súčiastkou, čo vydrží polovicu životnosti čerpadla a oficiálny postup opravy je výmena čerpadla. :x
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

tAk jsem si s tím, zas hrál a už to maká. Napíchnul jsem multimetr na svorku která vede k potenciometru. Při točení mi tam krásně běhaly volty. Při krajní poloze proti směru naměřil jsem 4.98 voltu, při krajní po směru 0.25 voltu. Mě ten sytič vypadne na 4.73V a 4.21V tedy troufám si říci,že pouze tohle malé rozmezí je funkční a je tedy ve skutečnosti mnohem menší než sme si mysleli. Nastavil jsem is zhruba střed, který je kompromisem mezi vším, tedy 4.53 Voltu. pak jsem upevnil natočil a zkoušel otáčet abych viděl jak se mění hodnoty. Mám i video.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Kovi: Ako si to presne nastavoval a meral? Tých 4.5V si meral pri voľnobehu? Alebo pri max plyne? Na ktorej svorke si to meral?
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Meřil jsem za studena na volnoběh. Napíchnul jsem kabely na svorce od ŘJ do potenciometru. První a druhý směrem od kabiny. Při vypnutém ani při ohřátem motoru se hodnoty měnily stejně. Chceš poslat video?
Při max plynu ti to klesna někam pod 0.90V.
Nastavoval jsem takto: Motor ledový ,abych jednak zřetelně poznal jak se zvuk motoru mění v závislosti na pohybu potencáku. A ybch slyšel kdy sem mimo,tedy že vypadne sytič. Povolil jsem šroubky držící potenc. a točil. Podle toho kde vypadl sytič jsem si určil krajní tedy mezní polohy funkčnosti. A pak už jsem posouval sem a tam (pokaždé jsem krátkou jízdou odzkoušel ) až jsem si našel polohu ,která mi vyhovuje. Samozřejmě je třeby nejdřív prohnat ŘJ vagem aby to nebylo v nouzáku, to je pak to laborování k ho.nu a taky těch 4.53 není pro každého stejných. Jak řekl Zbyšek každý má nastaveno v závislosti na čerpadle atd v továrně trochu jinak. Takže budete taky muset laborovat. Jen aby bylo jasno,že to pásmo manipulace s potenc. je velmi omezené.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

No potenciometer má svorky 3. Trochu ma zmiatli tie hodnoty napätia, v RJ je to vyhodnocované asi z inej svorky, pretože na voľnobeh je vo Vagu minimálne napätie a a v otáčkach maximálne. Narazil si pri laborovaní s potenciometrom na polohu kde motor v nízkych otáčkach trhá? Začínam mať podozreni, že to trhanie u mňa má na svedomí núdzový režim, keď som s vagom naladil potenciometer tak bolo všetko ok a zas sa trhanie vracia. To som zvedavý, či vag nájde zase chybu potenciometra. Ako sa dá laicky bez vagu zistiť že motor ide v núdzovom režime?
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Já teď ani sám nevím jakou hodnotu mám nastavenou já, ale je to opravdu u každého jiné. Ideální je připíchnout diagnostiku, aby bylo jasno že je vše ok, hodit blok hodnot a jít s tím pohybovat. Tak je jasně vidět jestli je to ještě v toleranci a hned je při tom slyšet co dělá motor.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Zbysek píše:Já teď ani sám nevím jakou hodnotu mám nastavenou já, ale je to opravdu u každého jiné. Ideální je připíchnout diagnostiku, aby bylo jasno že je vše ok, hodit blok hodnot a jít s tím pohybovat. Tak je jasně vidět jestli je to ještě v toleranci a hned je při tom slyšet co dělá motor.

No jasný,bohužel ne každý má NTB s Vagem a když tak ne kabel. Tohle je takové orientační nastavení,přirovnal bych to jako k měření analogovou a digitální šuplérou.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Laicky? Pokud máš vše nastavené jak má být a vše maká tak jak má. Tak pak třeba za chodz vytáhni svorkovnici potencio. čidla teploty a svorkovnici egr a sytiče a dej z5. uvidíš, že to pojede na ko..t a ještě k tomu to změní zvuk.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Kovi píše:Laicky? Pokud máš vše nastavené jak má být a vše maká tak jak má. Tak pak třeba za chodz vytáhni svorkovnici potencio. čidla teploty a svorkovnici egr a sytiče a dej z5. uvidíš, že to pojede na ko..t a ještě k tomu to změní zvuk.

Tak toto je istá cesta do núdzového režimu, ak tam nebol, tak po tomto tam bude. Ja by som si chcel potvrdiť podozrenie. Nedá sa to určiť nejako ináč, napr podľa funkcie sýtiča, egr a pod?
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Tak to nevim. holt budeš muset počkat na Kabel. Nebo ti snad někdo poradí. Já nevim jak poznat jestli to jede v nouzáku teď. když nevim jestli už v něm sem nebo ne. Já Vag mám,tak bych kdyžtak nějak mohl poslat nebo něco....
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Aby sme neboli úplne OT, tak som sa na inom fóre dočítal aké sú káble k potenciometru:
žlutý je kostra, v zeleném je 5 voltů a ten červený je ten signál 0.3-4.7
miro - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od miro - FK »

Tak,ako pise Kovi. Aj u mna uz pri 4,73V vypina sytic. Mam to nastavene na nejakych 4,72V teda tesne. Pri vypnutom sytici a hybanim na opacnu stranu ho zase zyvsi pri nejakych 4,66V takze mozem to len potvrdit. Taktiez pri nastaveni potenciometra na 4,75-4,78V ihned po starte,par sekund,vypne sytic. Po malom pridani zase sytic nabehne a po chvili ho zase vypne,uplne suhlasim.
Zase ma ale zacal trapit predsuvnik,teda jeho vypinanie az pri 90°C a to len posledne,ako sa ochladilo. Pritom RJ mam zanovnu a robi to presne to iste,ako aj stara. Rozmyslal som hodit do obvodu paralelne k cidlu teploty odpor,aby vzdy bola jeho hodnota len okolo nejakych 900 Ohmov. Samozrejme 80 Ohmovy odpor budem musiet prepocitat a zvacsit. Spekulujem len ako podozrenie,ze RJ ma problem,hlavne v zime,zaznamenat prechod cidla teploty,ked su jeho hodnoty nad 1 kOhm.
Musite sami uznat,ze toto su uz fakt dost nestandardne metody.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 21. říj 2009 8:00:41, celkem upraveno 4 x.
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Ja som s potenciometrom tiež dostal na skoro pôvodnú hodnotu. Ešte mu dám jeden pokus a skúsim ho vyčistiť 8-) . Čidlo mám zelené, nové a zatiaľ nemám problém pretože v tejto zime to po 120km dlhej ceste a 5 minútach po vypnutí krátko žhavilo.
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Vyčistenie potenciometra Diavou zredukovalo trhanie tak o 70%. Merali ste niekto odpor potenciometra? Mal by som jeden nápad na jeho opravu, ale podľa mojej dedukcia jeho odpor v závislosti na "otáčkach" klesá. Je to tak?
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Jenom potenciometrem to nemusíš vždy dokázat nastavit, protože má malý rozsah a v krajních polohách dělá bordel. Pak je lepší hrábnou na čerpadlo. Mimochodem když by jsi blbnul sčerpadlem, tak se dá klidně udělat i ten kouř, akorát spotřeba bude zcela jinde a už to nebude úspornej diesel.
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Když nastavíš na čerpadle "blbě" předvstřik, tak to bude hulit bíle až šedě, ale tak, že za tebou nebude vidět, když tomu naložíš. Na černej kouř je potřeba hlavně špatné spalování nafty a její vznícení, tedy aby tam té nafty šlo fakt strašně moc. Nastavit takhle dávku sice jde, ale na autě nereálné, tedy muselo by čerpadlo dolů. Samozřejmě je pak potřeba počítat se spotřebou 10-15litrů-
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Tak sem si sehnal konečně kejbl k VAGU a dnes sem řádil. Zjistil jsem,že pokud si třeba rozpojíte konektor od EGR nebo "sytiče" nespadne jednotka do nouzáku, pouze se zapíše chyba do paměti. Do nouzového režimu přivádí potenciometr, resp. poruchy či závady na něm. Taky jsem zjistil že pokud si hrajete s potencákem a vyjedete si na obě krajní polohy, jste v prdeli poněvadž doleva na doraz vám to hodí "skrat na kostru" a doprava na doraz " skrat na plus". Obojí shodí jednotku do nouzového režimu. Takže to, že si pak vychytáte polohu je vám naprd pokud chyby navymažete z paměti závad.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Kovi, stačí číst :D viewtopic.php?f=23&t=6402&p=115610&hilit=nouzov%C3%BD#p86709
Nouzák zapříčiní pouze W svorka alternátoru a potenciometr. Vše ostatní jsou jen závady, které sice mohou ovlivnit chod motoru svou blbou funkcí, ale ne nouzákem.
Mimochodem zkrat na konstru, nebo podobné krátkodobé závady se často projevují i vadnou kabeáží poťáku, nebo ještě častěji prošoupáním dráhy potenciometru. Právě proto by si měl člověk občas auto zdiagnostikovat a hlavně udělat diagnostiku při jakémkoli zásahu s jakýmkoli elektrickým členem motoru.
Diablo - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Diablo - FK »

me nenaklapej xenony a hazi mi to zkrat na plus prave svetlo, ale jeste jsem nenasel co to je, asi motorek nejspis :(
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Může to být motorek, nebo prodřená kabeláž (vzhledem ke stáří auta patrně spíše ten motorek). Však to lehce vyzkoušíš, když ho přepojíš na druhou stranu.
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Tak to som sa trošku ukľudnil, raz som mal potenciometer v krajnej polohe a písalo to nezmazateľný skrat na kostru, tak som si už myslel že je KO. :evil:
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Jak může být prošoupaný, když se do krajních poloh nikdy nesmí dostat, neboť to vyhodí chybu. Jinak zkusil jsem to i na sousedovo Pikaču a to samé!Pokud potencák uvolníš ze šroubů a vyjedeš na jednu z krajních poloh a necháš chvílí. Hodí ti to tu zmíněnou chybu. Kabeláž je u obou aut naprosto v pořádku. A propo, kolik máš hodnotu napětí na potencáku v klidové poloze na VAGU?
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Ja som si predtým myslel, že v krajných polohách dá iba nevyhovujúci signál, nie že hodí chybu. Tam som sa dostal, keď som sa pokúšal odstrániť trhanie motora v nízkych otáčkach a Vag som nemal. Samozrejme som to hneď po zistení skratu nastavil na tých cca 0.3V. Momentálne mám čepadlo nastavené na stolici, potenciometer tam tiež nastavili a zakvapli farbou. Je to odhadom v tej polohe ako som to mal predtým nastavené, ale nejako mikroskopicky som to ešte neskúmal. Mal som iný problém predtým a to, že hodnota napätia bola pri státii max 2V a pri jazde 4.5V. Ale na priebehu napätia žiaden skokovitý problém nebol. Potom to zrazu nejako prestalo. Odvtedy som to na Vagu nemal, ale chystám sa.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

No já mám v klidu 0,620 V a na plný plyn 4,800 za 4,880 už to hází chybu.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Závada kvůli prošoupanému potenciometru je vždy pouze v nejčastěji používané oblasti, protože nejběžnější rychlosti jsou ve shodném místě. Tedy když už má auto dost najeto, tak se v té oblasti už poťák vychodí. V krajních polohách se samozřejmě vyběhat nemůže, protože tam ani nemá co dělat, jelikož to háže chyby. Já vám vždy neříkal že se nesmí dávat poťák do krajních poloh jen tak pro srandu.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

To je sice všecko hezký co tady říkáš, ale já se tě ptám, kde si vzal to, že to hází chybu proto, že je prošoupaný na krajní poloze. Já sem totiž mluvil o zkratu na plus a mínus v krajní poloze! Auto má najeto skoro 200 000 a potencák při měření na vagu chodí lineárně, žádný skokový křivky. Takže nemůže být vydřený nějak závratně a navíc v "provozním pásmu" je to bez chyb.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Nehledě na to, že děláš, jako bych tu objevil něco převratného. Já jen oznamuju všem co jsem zjistil konkrétního, a to sice, že pokud si vyjedou krajní polohu ,musí bezpodmínečně na VAG protože jim nepomůže sebepřesnější nastavení bez výmazu chyby. Toť celé.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Zbysek - FK »

Já jsem o prošoupání v krajní poloze nikdy nic neřekl. To jsi tu zmínil ty. Krajní polohy jsou mimo hodnoty a proto hází dané chyby. Prošoupání je možné pouze v pracovní oblasti, kde se s tím pořád hrká.
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Takže práve som došiel z diagnostiky: Pri repase čerpadla bol v servise potenciometer nastavený tak, že na voľnobeh dáva 0,62V. Pri túrovaní na mieste dáva max cca 2,5V. Ale akonáhle sa pohnem a stúpim na plyn tak hodnoty sa šplhajú až na 4,5V už pri stredných otáčkach.
miro - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od miro - FK »

Dnes som premeral hodnoty potenciometra pri zapnutom kluciku. Meral som na svorkach 5 a 6 priamo na konektore RJ. Pri uvolnenom plyne som nameral 4,71V a pri plnom 0,62 V. Zhoduju sa udaje s Vasimi? Potenciometer ja natoceny viac smerom prosti smeru hodinovych ruciciek.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne pon 25. kvě 2009 22:13:49, celkem upraveno 1 x.
nebulus - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od nebulus - FK »

Miro: Údaje sa zhodujú. Akurát keď to zobrazuje VAG a keď to meriaš priamo na svorkách tak tie hodnoty sú naopak.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Moje hodnoty jsou : 0,650 - 4,790
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
G.O.N.K. - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od G.O.N.K. - FK »

caute nevite náhodou kdo rozumi naftovým čerpadlům na Ostravsku? jsem laik a nastavovat potenciometr na cerpadle to neni pro me nechcu na tom nic podělat. Ve vagu mi to pise taky potenciometr zkta na +. a auto skube v nizkych otackách
G.O.N.K. - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od G.O.N.K. - FK »

tak sem se na nej nakonec vrhl a nastavil jsem ho trosicku doprava a ejhle cukani pominulo.
tak snad to bude OK
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

a výmaz si provedl?
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Diablo - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Diablo - FK »

nechcip tu pes? ty diesel feldy se nejak neserou :D
breta1 - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od breta1 - FK »

Chcípl. Zato okolo klapky v benzínu je pořád veselo...
Diablo - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Diablo - FK »

je videt co se sere vic :D a pak prej ze diesel je poruchovej :D my tu resime spis zlepseni jak problemy :D
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Potenciometr

Příspěvek od Kovi »

Tys tu řešil velkej problém.....že ti to nehulí :lol: :lol: :lol:
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Diablo - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od Diablo - FK »

ale to jsem potreboval auto dostat do lidske podoby a ne podoby boha ( ze to nehuli :D )

jinak zadne problemy tu ani neresime, to je spis jen takova kukacka mezi diesly, ale dneska jsem tam delal vymenu tak jsem ji dal po hube :lol: a ten manik co ji podtacel zasral vejfuck tak jsem ho dneska cistil :D to byla parada, konecne D I E S E L :D ale jinak zelene cidlo ( vadne :arrow: :twisted: ) to me hladilo po srdci, protoze NEVIDET auto za sebou, to je ten nejvetsi dar pro me :D

jinak u octy pry staci dat vadny nebo nacaty tandemove cerpadlo, nema nekdo? :D
miro - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od miro - FK »

O potenciometri je tu pisane. Nudzovo sa da nastavit tak,ze v priebehu zvyseneho volnobehu po studenom starte, potenciometer posuvas proti smeru hodinovych ruciciek dosial,kym neznizi volnobeh. Posuvanim naspat v mieste opatovneho zvysenia volnobehu je hladana poloha. V tomto mieste som nameral 4,66 V.
Pri manualnom nastaveni potenciometra nad 4,72V uz volnobeh znizovalo okamzite po starte, co teda nieje zle voci zhavicom,kedze skracuje dobu dozhavovania,ale trpi tym motor hlavne v zime.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 16. zář 2009 6:43:50, celkem upraveno 2 x.
vladon - FK

Re: Potenciometr

Příspěvek od vladon - FK »

tak jsem se take stal stastnym majitelem VAG kabelu a nameril jsem hodnoty 0,66V v klidu a 4,78 na plny kotel, je to OK? popr. je odkaz na nejaky servisni manual, s kterym bych toto zkontroloval? Nekde mam skodovackou dilenskou prirucku ohledne motoru,ale roky jsem do ni nekoukal a ani nevim jestli je tam tato pasaz popsana..
Zamčeno