EGR a vše kolem něj
Re: EGR a vše kolem něj
Vitek píše: ahoj ma nekdo odstranenej kat? co spotreba, kourivost atd?
Kat tam nemám, co se týče kouřivosti tak je úplně stejná jako když tam kat je..... Spotřeba to ti neřeknu, protože jezdim většinou crcačky do 20km a jako prase, ale jezdim bezne za 6l...... Jediný co se mi zdá je že to auto o něco víc smrdí (myslim plyny z výfuku)
Re: EGR a vše kolem něj
ja to mam zablendovane a felda jazdi jak drak a nemam s tym problem mozna to odopcham ked pojdem na emisnu ale inak odporucam budete spokojny staci namiesto toho plechoveho tesnenia dat taky isty plech len bez otvoru v strede a je to hotovo zarucene to funguje
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
S emisemi si nemusíš dělat starosti, není to znát. Leda že by někdo na STK byl zbytečně horlivý a šmejdil po motoru ....
Re: EGR a vše kolem něj
Mohu jen potvrdit,že s emisema žádný problém na STK bez katu není.Dnes jsem prošel bez problémů.
-
- Příspěvky: 582
- Registrován: ned 02. lis 2008 19:40:37
- Bydliště: Regensburg
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
Milwall:určo,taky jsem na mém minulém Dehtu vyndal kat a zaslepil EGR,jen mu to prospěje.Po vyndání katu to tak 5mion kouřilo,jak se vyháněly saze,ale pak už zas normal bez kouře a spotřeba stejná
Bývalo: Felicia kombi LX 1.9D Egr-Off,Kat-Off
Pořízeno: VW Golf III Variant 1.9 TDI Egr-Off , Kat -Off, P764=95kw??
http://vw-cult.cz/
Dehet-Power
Pořízeno: VW Golf III Variant 1.9 TDI Egr-Off , Kat -Off, P764=95kw??
http://vw-cult.cz/
Dehet-Power
Re: EGR a vše kolem něj
Pánové, bavíte se tu o feicii 1.9 D že? Já se pořád snažím přijít, jestli něco podobného neřešíte i u felicie 1.6 Mpi. Tam akorát vím, že do sání šel bordel z přetlaku z klikové hřídele, tam jsem to vyřešil tak, že jsem na tu hadici dal filtr a tu malou dirku na airboxu kterou to sálo ten bordel, jsem zaslepil. Jenže to trochu neodpovídá popisu EGR ventilu. Koukal jsem na obrázek, vypadalo to jako by to bylo někde na hlavně motoru či co? Nevyznám se v tom. A jsem tak zmatenej že ani nevím co to EGR ventil je, a jestli to teda má i felicie 1.6 Mpi krom toho zmíněnýho přetlaku z klikové skříně kterou jsem vyřadil kuli zasírání klapky. Díky předem za odpověď šéfící
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
Benzinové motory žádný EGR nemají takže nemáš co zaslepovat. Jestli najdu někde fotku motoru z dieslu tak ti to pošlu s označením.Ten přefuk olejových par do sání-airboxu koukej co nejdřív uvést do původního stavu nebo místo čištění klapky budeš generálkovat vylágrovaný motor. Jde o to že při chodu motoru dochází vlivem malých netěsností okolo pístu (jsou tam sice setinové vůle ale to stačí) k proniknutí plynů ze spalovací komory a pokud tento přetlak neodvětráš tak může dojít k poškození gufer na klice či vyfouknutí některého těsnění a úniku olejové náplně motoru. Lépe uděláš když čas od času airbox vyčistíš.
Obrázek EGR ventilu najdeš tady http://img407.imageshack.us/img407/1774/img3834qq3.jpg je to to červené vpravo.
Obrázek EGR ventilu najdeš tady http://img407.imageshack.us/img407/1774/img3834qq3.jpg je to to červené vpravo.
Re: EGR a vše kolem něj
NN to jsi možná špatně pochopil, já to z motoru odvětrávám, filtříkem, a teď jsem si udělal malej catch oil tank, že olej prskne do nádobky ale pára, čili smradlavej vzduch jde filtrem ven, je to skoro pod motorem, takže to nejde nikam do kabiny ale prostě skoro ven s pod motoru. Takže si myslím, že tohle by škodit nemělo.
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
Dobrá ... tak ať ti to jezdí.
Re: EGR a vše kolem něj
Nemyslíš to tak, že pod klapkou je silný podtlak takže se klikovka odvětrává líp? Ale co se může stát když to bude takhle? Mě přijde i lepší reakce na plyn, protože z tý klikovky se tam nasává teplý vzduch, nehledě na to, že je pořád zasraná klapka a pak byla horší reakce na plyn protože jak byla klapka zasraná tak se pomaleji a hůře otvírala.
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
U benzínového motoru je vyšší teplota nasávaného vzduchu plus protože se palivo-benzín lépe smísí se vzduchem (bod varu benzínu je tuším něco nad 40°C), proto také se nasává vzduch částečně z motorového prostoru a má regulaci termostatem, obvzlášť v zimě je toto zařízení prospěšné. U diesla je to obráceně, tomu stačí studený vzduch protože ho potřebuje poměrně dost a se stoupající teplotou vzduch řídne takže by nasával méně ...
Re: EGR a vše kolem něj
Souhlasím, ale nikdo mi nevymluví, že teď mi auto táhne méně nebo stejně než předtím, mám totiž tu hadičku vyřazenou, udělný husí krk a svedeno až pod světlo, vyřízlou díru z nárazníku a strčenou hadici která přivádní náporem vzduch do filtru který saje vzduch jenom zezpod jelikož je to ten, z teplotním štítem. Navíc mám udělanou přepážku a přes to přetaženou teplotní ochranu od thermotecu, takže jsem si jistý, že do motoru se nasává hodně studený vzduch a je ho hodně. vždycky když si sáhnu na to sání na tu trubku tak je to jako bych to vyndal z lednice, takže se asi bude nasávat studenej vzduch. No a také to líp táhne hlavně po dešti když je chladnější vzduch a vlhčí tak jak to má více kyslíku tak cítím jak to táhne, jakej to má zátah turba nádhera:) Jen se motor ohřívá více dýl a má to také větší spotřebu. Ale tohle fakt neřeším ! Stejně tankuji benzín za 41 Kč litr tak proč tu řešit spotřebu 8 nebo 10 litrů . Teda aspoň u mě
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
To zda motor táhne více je čistě subjektivní ... jen poznámku k lepším parametrům motoru při vyšší relativní vlhkosti ... je to skutečně tak, je to sice jen o procenta z celkového výkonu. V podstatě se jedná o efekt který byl využíván v motorech Junkers JUMO a BMW což byly motory do stihačů německé Luftwafe za II.SV. Do těchto motorů voda byla vstřikována Pochopitelně efekt byl podstatně vyšší než u pouhé atmosférické vlhkosti), později se používaly i jiné látky než voda. Nevýhodou je že dochází ke korozi motoru.
Re: EGR a vše kolem něj
Tá 1.6 bola na tú klapku extra háklivá, furt sa to sralo. Motory 1.3 na toto trpia minimálne.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: sob 03. čer 2017 22:23:52
- Bydliště: Slovenský Grob
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
tak prečítal som si pár strán
ERG zaslepím keď začnú "+" teploty keďže to slúži aj na ohrev hlavy
k tomu ohrevu nestalo sa vám čo ho máte stále zaslepené že vám praskajú tesnenia alebo aj hlava, valec hocičo ?
ERG zaslepím keď začnú "+" teploty keďže to slúži aj na ohrev hlavy
k tomu ohrevu nestalo sa vám čo ho máte stále zaslepené že vám praskajú tesnenia alebo aj hlava, valec hocičo ?
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
Hlavy nepraská, jen trvá déle než se motor ohřeje ale rozdíl není příliš velký.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR a vše kolem něj
tak veru, ja mám v kabíne malý vypínač, EGR ON je v zime, EGR OFF je v lete a na emisnej nie nevypínam priamo el.mag. ventil čo je napojený na RJ, ale prídavný taý isty ventil namontovaný pod ním