EGR a vše kolem něj

AEF
Odpovědět
provazek

EGR

Příspěvek od provazek »

zajímalo by mě jak jak a k čemu slouží EGR a jestli ho mužu odpojit a jak? a jestli to něčemu nevadí?
sem pět čistil sání po 30000 a je to hrozný jak se to furt zasírá
Barvas - FK

Re: EGR

Příspěvek od Barvas - FK »

EGR ventil propouští část výfukových plynů do sání motorů. Snižuje to emise ale také výkon motoru. Také dochází k rychlejšímu a rovnoměrnějšímu prohřátí hlavy motoru, kde je jinak hlavně za mrazivého počasí v oblasti sacích a výfukových kanálů velký rozdíl teplot. Odpojit se to může, způsob záleží na provedení. Nejčastěji bývá EGR ventil ovládán podlakem, tak zaslepit hadičku.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

taky jsem o tom premyslel, nezkousel nekdo jak to pak jede?
Josh123456 - FK

Re: EGR

Příspěvek od Josh123456 - FK »

No každopádně egr tam neni jen tak a s tim výkonem no, když je rozbitej, tak je ten motor je jak sekačka..
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Jak to myslíš jako sekačka?
Josh123456 - FK

Re: EGR

Příspěvek od Josh123456 - FK »

nejde to pravidelně a ztrácí to výkon :(
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

takze zadny 300KW monstrum se nekona :D
Josh123456 - FK

Re: EGR

Příspěvek od Josh123456 - FK »

no to asi těžko :D
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

Ty wle kdyby ta felda aspon mela 60KW tak bych neremcal :D ja jsem ale zase slysel ze pak to jede, nebo se prej o 1/4 dotahne sroubek na cerpadle. To prej dost udela taky, ale pristup je tam jak k penezum.
feldaCombi 1,9D

Re: EGR

Příspěvek od feldaCombi 1,9D »

Egr mam vypojený protože mi to cukalo při 90km/h. vykon možná maličko vetší, ale nepatrně. ale hlavně že to necuká.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

a normalne kdyz jsi treba popojizdel na 2 nebo na 1 pri 1500 otackach a pod. to necukalo?
provazek

Re: EGR

Příspěvek od provazek »

Tak sem ho zaslepil podle návodu na http://tdi.dieselpower.cz/forum (nevim kde to tam přesně je) dal sem plech mezi sání a egr. musim říc že to opravdu trochu líp jede jeto trochu živější ale na druhou stranu se to trochu dýl ohříva a teď v zimě je to znát že si musim trožku dýl počkat než to začne topit ale jinak samý výhody líp jede, necuká, nezanáší se sání akorát ty emise ale to neberu jako nevýhodu prostě to před emisema vyndám.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

zejtra to zablinduju :P jakej je tam pristup? jde to?
Sigy - FK

Re: EGR

Příspěvek od Sigy - FK »

Nenašli by jste někdo ten navod? :) rad bych si početl...

A co spotřeba?
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak ten návod by mě taky dost zajímal. Jestli je odpojení egr alespoň trošku prospěšné vzhledem k výkonu, což by mělo, když to pak saje čerstvý vzduch a ne už jednou přepálený, tak není co řešit. Na takhle slabým autě je každýho půl koně navíc moooc vítaných. Co jsem tak koukal na dieselpower, tak se tam řeší především odpojování egr na tdi motorech, kde je to ovšem naprosto něco jiného, takže by to chtělo se něco dovědět o těch felďáckých 1,9d vs. egr.
No a jestli to bude mít negativní vliv na spotřebu to je mi teda vážně fuk. Sice si spotřebu pravidelně přesně měřím, ale i kdyby to jezdilo třeba za 8litrů, tak je mi to fuk vzhledem k možnostem shánění nafty.
Tedy jde především o tu možnost zvýšení výkonu. Ještě jsem to vůbec nestudoval, ale úplně ideální by bylo to vyřešit nějakým elektromagnetickým ventilem na nějakou tu hadičku co se má zaslepit, aby byla možnost to pohodlně zapínat či vypínat z interiéru. Pokud se jedná o nějakou slabou hadičku, tak to nebude problém a asi bych to tak řešil, protože pak nechcu být nasranej až budu v nějakém ránu kdy bude náhle zima mrznout v autě. Teď to topí hned po nastartování, takže bych se toho v zimě nerad zbavoval a právě proto by bylo ideální přihodit na středový panel další vypínač pro regulaci ventilu na tu hadici od egr.

Tedy kdo máte o tom nějaké info co a jak, tak určitě dejte vědět ať se nám autíčka o něco zase oživí.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

tak ja jsem vcera jel v -10 a malem jsem to neukociroval, jindy vyjizdim z obce v 80 a na konci rovinky mam lehce pres 120 a vcera jsem vyjizdel z 0 a na konci jsem mel 150 takze docela brutalek, jinak si nechce udelat PROTEC - cisteni trysek, je to znat na zatahu, jinak k EGRu, ptal jsem se manika co dela motory v OKIMU a rikal ze staci tu slabou hadicku zaslepit,rikal ze staci dat do ni sroubek, jinak EGR si ridi jednotka, neni to tak ze by byl porad pusteny. stacila by mala svorka, jinak EGR ridi el.mag. ventil ktery je v paru s dalsim ventilem co ridi sytic na cerpadle za studena, hlavne pokud EGR odstrihnete tak tu hadicku ZASLEPTE!!! je napojena na hadici od vyvevy do posilovace brzd tak aby jste si nerozbili xichtik ;)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Co je to ten PROTEC ? čištění trysek, ale jak, čím, kde? Jinak jsi si jistej že je egr řízeno jednotkou? Je tomu tak právě u TDi motorů, ale u feldy?

EDIT: Protec už teda vím z tvé odpovědi jinde :)
Sigy - FK

Re: EGR

Příspěvek od Sigy - FK »

Už jsem s tím trapnej, ale nehodili by jste někdo foto jak jste to zaslepili :oops: :)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Sigy píše:Už jsem s tím trapnej, ale nehodili by jste někdo foto jak jste to zaslepili :oops: :)


No trapnej určitě nejsi, tohle jistě zajímá více lidí a já jsem taky zvědav kde to kluci zaslepují, protože těch variant je více.

Co jsem teď studoval jak to vlastně fanguje, tak v závislosti na otáčkách a tedy i podtlaku se otevírá podtlakový ventil a propouští do sání výfukové plyny = do sání jde spálený vzduch s bordelem a méně to jede. Tohle vše končí na 3200ot/min, kdy začne fungovat na pokyn "řídící jednotky" elektronický egr ventil a zavře podtlak který to bere od brzdového válce. Tím se tedy podtlakový ventil zavře a je šmitec. Tedy někde ke konci otáček už egr nefunguje a sere se tam jen do 3200ot/min. V tom případě samozřejmě není problém zjistit, jestli se spínáním napětí v řj egr otevírá nebo zavírá a pomocí relátka to přemostit, aby relé v jedné poloze spínalo originální vedení od řj k ventilu a na druhém ho zapnulo nebo vypnulo podle toho co t potřebuje (použít by to šlo i bez relé pomocí diody pokud je tam potřeba spínaný proud). Takže já asi budu řešit právě tuhle variantu s možností spínání pomocí dalšího vypínače na středovém panelu, abych si v kose mohl případně egr pohodlně zase zapnout a přitopit si tak. Bude to celkově pohodlnější i na ME s tím, že si můžu hned i vyzkoušet jak "neekologické" to je bez egr a s ním. Takže mi asi přibude mezi spínači další s nápisem EGR :D . Takže o víkendu na to mrknu a proměřím co to chce a podle toho to zapojím a uvidí se. Pokud ten elektromagnetický ventil těsní a tedy pracuje správně, tak to bude ideální varianta. Pokud bude těsnit blbě, tak to taky jen mechanicky zaslepím, nebo tam prdnu ezi to ještě další ventil.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

ja jsem polovinu casu na 3000ot za min, ale zaslepim ho asi taky, zkus to o week jak to dopadne a kdyztak udelam taky na cudlik :D me napadlo jeste jen vypojit zasuvku na el.mag ventilu co by to udelalo. :)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

No to záleží právě jestli ten ventil je bez proudu zavřený nebo otevřený. Osobně bych řekl že spíš otevřený, protože by bylo zbytečný aby do něj v 90% jízdy do 3000ot u běžných řidičů šla šťáva. Takže myslím že spíš jde proud až na 3200ot a zavře se. To uvidím o víkendu až to proměřím a vyzkouším.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

Zbysek píše:No to záleží právě jestli ten ventil je bez proudu zavřený nebo otevřený. Osobně bych řekl že spíš otevřený, protože by bylo zbytečný aby do něj v 90% jízdy do 3000ot u běžných řidičů šla šťáva. Takže myslím že spíš jde proud až na 3200ot a zavře se. To uvidím o víkendu až to proměřím a vyzkouším.


dej info a bude tady dalsi revoluce, nejdriv Trumpetkova revoluce a pak EGRova revoluce :D ;)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

To jsem zvědav na co dalšího přijdeme že je tam navíc. Když takhle vždycky odpojíme nebo vyhážeme věci co tam jsou spíše na škodu, tak se nám ta felda za chvilku pěkně odlehčí :D
Ale jsem sám zvědav na to odpojený EGR. Jestli se to podaří na to eletrický spínání zevnitř, tak to bude jak nějaký zapínání turba, i když výkonově asi spíš jako pověstné TURBO tlačítko na nějaký starý 486 PC :D
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

no hele jeste me napadlo otevrit komplet vyfuk a dodat rezonator pro zlepseni odtahu a udelat mega naporovy sani, jen hledam kapotu a par dilu
Sigy - FK

Re: EGR

Příspěvek od Sigy - FK »

Ohledně rezonatoru jsem se ptal včera vedle v diskuzi... :)
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 29. říj 2008 10:14:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

ja mam kat, rez, tlumic . potom bude kat, rez, ladak. Jen nejsou love na vsechno, ted audio zbastilo par desitek tisic tak musime rozpocet chvilku nechat :D jinak se ma vyndavat i kat jen nevim co emise potom. Ale je pravda ze mam trumpetky fuc a rezonator a ma takovej bublavo brumlavej zvuk, sice decentni, ale hefkej ;)
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 29. říj 2008 10:14:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

tak EGR byl uspesne vyrazen :D zitra rano dostane tvrdej test, ale uz ted kdyz jsem vyjizdel z dilny tak mela felda jiny zvuk a na plyn reagovala agresivneji a ne to slavny " nepudem nepudem nepudem...pudem pudem heeeeeen " ted uz jen "pudem pudem heeeeeen " ;) :lol:
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

No takže když už jsem se dnes hrabal v autě a dával nový ložiska na zadní kolo a taky dělal dvojhmotu, tak jsem na závěr začal luštit to egr. Závěr je takový, že je to přesně naopak než jsem si myslel, ale na funkci to nemá vliv. Tedy inženýři ve škodovce to opět udělali tou složitější cestou, tedy že po nastartování jde hned na elektromagnetický ventil proud a tím pádem to otevře podtlak od brzd a otevře se podtlakový ventil, díky kterému jde do sání všechen bordel z výfuku. Při překročení 3200otáček ventil vypne (přestane do něj jít šťáva) a zavře se tak i podtlakáč. Ještě se egr vypíná při prudším sešlápnutí plynu z volnoběžných otáček, ale je to jen otázka pár vteřin.
Tedy jediné co stačí udělat pro vyřazení egr je odpojení konektoru z ventilu. Otázkou je, co s tím pak hodlá dělat řídící jednotka, která by to měla vzít jako chybu a tedy to zaznamenat.
Takže na vyzkoušení toho jak vám to pojede bez egr stačí jen vypojit ten konektor. Nečekejte žádné zázraky, protože žádní koníci navíc nepřijdou, akorát motor trošičku lépe reaguje na plyn.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

Zbysek píše:No takže když už jsem se dnes hrabal v autě a dával nový ložiska na zadní kolo a taky dělal dvojhmotu, tak jsem na závěr začal luštit to egr. Závěr je takový, že je to přesně naopak než jsem si myslel, ale na funkci to nemá vliv. Tedy inženýři ve škodovce to opět udělali tou složitější cestou, tedy že po nastartování jde hned na elektromagnetický ventil proud a tím pádem to otevře podtlak od brzd a otevře se podtlakový ventil, díky kterému jde do sání všechen bordel z výfuku. Při překročení 3200otáček ventil vypne (přestane do něj jít šťáva) a zavře se tak i podtlakáč. Ještě se egr vypíná při prudším sešlápnutí plynu z volnoběžných otáček, ale je to jen otázka pár vteřin.
Tedy jediné co stačí udělat pro vyřazení egr je odpojení konektoru z ventilu. Otázkou je, co s tím pak hodlá dělat řídící jednotka, která by to měla vzít jako chybu a tedy to zaznamenat.
Takže na vyzkoušení toho jak vám to pojede bez egr stačí jen vypojit ten konektor. Nečekejte žádné zázraky, protože žádní koníci navíc nepřijdou, akorát motor trošičku lépe reaguje na plyn.

no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW :twisted:
Sigy - FK

Re: EGR

Příspěvek od Sigy - FK »

Hoďte foto jak jste to kdo zaslepili, v neděli hlasí +15C, tak bych se do toho rad pustil :)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Odborníci,řekněte mi jak je to po odpojení EGR se spotřebou?Logicky by měla být stejná,neli menší,spaluje to pak přece jenom čistý vzduch a ne už jednou přepálený.
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Diablo píše:no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW :twisted:


No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.
Sigy - FK

Re: EGR

Příspěvek od Sigy - FK »

Když budu zaselepovat tu hadičku, tak zaslepit i ten vyvod z EGR ventilu a nebo ho nechat volny?
Ja si myslím, že taky zaslepit, ale raději se zeptam :)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Hadičku zaslepit a ventil nemusíš.
Sigy - FK

Re: EGR

Příspěvek od Sigy - FK »

Díkes, jelikož mám teď jarní prázdniny a využívám toho, tak jsem dneska dal pryč trumpetky a zítra se pustím do EGR + dalši věci jako dopasování mřížek topení z octavky, vysání v autě :lol: a hlavně test změn :twisted: ...
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

jj není zač tak at to vše klapne ja sem si delal včera spojku a povedlo se sto a jedna .
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

Zbysek píše:
Diablo píše:no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW :twisted:


No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.


to bylo domluveny stou MPI filckou, ma ji spoluzak tak jsme to zkouseli, navic ma kratkou s vahou 960KG a ja 1060KG ;)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak když už jsem se dnes zase hrabal v autě, tak jsem rovnou tedy i zaslepil konečně na tvrdo egr. Podle těsnění které na vás vypadne po oddělání egr podtlakového ventilu od sání jsem si udělal to samé, akorát plné z 1,5mm plechu, tedy tvarovaný plech se dvěma dírami pro osmičky šrouby a nahodil to zpět. Ještě jsem to nezkoušel, takže zatím nemůžu říct co a jak, takže to zkusím večer nebo zítra a pak dám vědět. Nečekám od toho nějaké zvyšování výkonu, ale rád ych, aby to zklidnilo to občasné pocukávání za studena. Tak se uvidí.
Teoo

Re: EGR

Příspěvek od Teoo »

Přemýšlel jsem, že by bylo dobre to zalsepit i u výfuku. Co myslíte?
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

K čemu na obou stranách? Když to zaslepíš u sání, tak ať si podtlak otvírá jak chce, stejně tam více splain nepřijde, protože se do té trubky nevejdou.
Teoo

Re: EGR

Příspěvek od Teoo »

Ale mohlo by to byt tišší zbytečně jdou spaliny do te roury
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

No ty spaliny z výfuku tu trubku stejně zaplní a pak už se jich tam více nevejde, takže jelikož nikam neprocházejí, neměly by se v ní ani ozývat. Ale samozřejmě by nebyl problém to zaslepit i tam. Nemá to ale nějaký velký význam.
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak dnes jsem felinku zase protáhnul do Ostravy a tak se prověřila co a jak to dělá tedy se zaslepeným egr. Hlavní co mě těší je to, že už to necuká za studena, protože to dostává čistý vzduch. Takže pro ty co by chtěli jen vyhodit trumpetky a nechat egr - nedělejte to. Buď oboje, nebo ani jedno. Když se vydělají jen trumpetku, bude to cukat více než normálně. Takže nejlíp samozřejmě upravit oboje. Jinak tak jak jsem říkal už dříve ohledně egr když jsem to zkoušel - nepozoruju že by tam byl nějaký nárust výkonu, ale možná je to spíš tím že bych to musel zkusit naopak, tedy aby se výkon zhoršil.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

jak jsem se v tom pidil tak ty trumpetky by tam meli byt kvuli ustaleni tlaku coz jsem nepochopil, ale podstatny je ze je to ve vozidle zbytecny :D
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Kovi »

Diablo píše:
Zbysek píše:No takže když už jsem se dnes hrabal v autě a dával nový ložiska na zadní kolo a taky dělal dvojhmotu, tak jsem na závěr začal luštit to egr. Závěr je takový, že je to přesně naopak než jsem si myslel, ale na funkci to nemá vliv. Tedy inženýři ve škodovce to opět udělali tou složitější cestou, tedy že po nastartování jde hned na elektromagnetický ventil proud a tím pádem to otevře podtlak od brzd a otevře se podtlakový ventil, díky kterému jde do sání všechen bordel z výfuku. Při překročení 3200otáček ventil vypne (přestane do něj jít šťáva) a zavře se tak i podtlakáč. Ještě se egr vypíná při prudším sešlápnutí plynu z volnoběžných otáček, ale je to jen otázka pár vteřin.
Tedy jediné co stačí udělat pro vyřazení egr je odpojení konektoru z ventilu. Otázkou je, co s tím pak hodlá dělat řídící jednotka, která by to měla vzít jako chybu a tedy to zaznamenat.
Takže na vyzkoušení toho jak vám to pojede bez egr stačí jen vypojit ten konektor. Nečekejte žádné zázraky, protože žádní koníci navíc nepřijdou, akorát motor trošičku lépe reaguje na plyn.

no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW :twisted:

že by to bylo točivým momentem????
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od Kovi »

Diablo píše:
Zbysek píše:
Diablo píše:no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW :twisted:


No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.


to bylo domluveny stou MPI filckou, ma ji spoluzak tak jsme to zkouseli, navic ma kratkou s vahou 960KG a ja 1060KG ;)

Tak jsem dneska zkusil vyřadit EGR z provozu a protáhnout to po rychlostní silnici z Mostu do Chomutova a zpět. Musím říci že motor o něco lépe reaguje na povely plynu,a trošičku se zlepšilo pružné zrychlení na čtyřku a pětku. Ale co mě zaráží, je fakt,že motor při dosažení hranice cca 3500 ot/min. ztratí veškerý elán a jakoby se vypnul přívod nafty. Auto prostě přestane zrychlovat,tím pádem je pro mě meta 150 km/h pouze sen. Jakmile sem to zapojil zpátky ,musel sem motor do otáček o malinko více pobízet ale zrychloval krásně a bez přestání až do hranice cca4700 ot min kdy začíná zasahovat odstředivá regulace čerpadla....
Nevíte čím by to mohlo být? Že by jednotka nastavila něco jako nouzový režim???
Každopádně mě to zarazilo a radši to EGR nechám zapojené....
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Ty jsi jen odpojil elektromagnetický ventil? Jestli jsi to udělal takhle, tak řj jede opravdu v "nouzovém režimu", protože to bere jako dost podstatnou chybu. Jediná správná možnost odpojení egr je mechanické zaslepení bohužel.
Diablo - FK

Re: EGR

Příspěvek od Diablo - FK »

No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.[/quote]

to bylo domluveny stou MPI filckou, ma ji spoluzak tak jsme to zkouseli, navic ma kratkou s vahou 960KG a ja 1060KG ;)[/quote]
Tak jsem dneska zkusil vyřadit EGR z provozu a protáhnout to po rychlostní silnici z Mostu do Chomutova a zpět. Musím říci že motor o něco lépe reaguje na povely plynu,a trošičku se zlepšilo pružné zrychlení na čtyřku a pětku. Ale co mě zaráží, je fakt,že motor při dosažení hranice cca 3500 ot/min. ztratí veškerý elán a jakoby se vypnul přívod nafty. Auto prostě přestane zrychlovat,tím pádem je pro mě meta 150 km/h pouze sen. Jakmile sem to zapojil zpátky ,musel sem motor do otáček o malinko více pobízet ale zrychloval krásně a bez přestání až do hranice cca4700 ot min kdy začíná zasahovat odstředivá regulace čerpadla....
Nevíte čím by to mohlo být? Že by jednotka nastavila něco jako nouzový režim???
Každopádně mě to zarazilo a radši to EGR nechám zapojené....[/quote]

bez EGRu, trumeptek a s jinym filtr boxem, felina 1.9D combi 2 osoby 50kg naklad a 173 mam i foto kdo neveri :evil: :twisted:
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

foto !, foto ! :D , Ne, já ti každopádně věřím, protože není proč by to tak nejelo. Ovšem mě teda felda tak jezdila i předtím, takže nevidím fakt nějakou změnu kromě toho plynulešího záberu plynu, kdy se ztratila trochu ta díra při záběru.
smazany clen - FK

Re: EGR

Příspěvek od smazany clen - FK »

Přidávám screen místa kde zaslepit egr pro ty co ještě nevědí, protože se to teď řeší vedle
. Místo toho těsnění co je červeně označeno stačí dát něco jiného plného, nejlépe vystřihnout z plechu stejný tvar ať to nikde nečouhá, vrtnou ty dvě díry pro šrouby a nahodit zpět. A modře označené jsou "trumpetky", které už jsme snad všichni vydělali, aby to nemělo traktoroidní zvuk :D
Obrázek
Odpovědět