EGR a vše kolem něj

AEF
Odpovědět
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

coze felda v nizkejch otackach hulI? No to jste mi nemeli rikat :D asi ze svoji octy udelam lodni motor :D
ORO

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od ORO »

zdravím, mám jeden dotaz, dajú sa doladiť otáčky volnobehu , alebo je to len celkovým nastavením potenciometru a nedá sa s tým nič robiť ?
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Otáčky volnoběhu lze normálně naladit šrouby na čerpadle. Potřebuješ zvýšit normálně otáčky, nebo jen otáčky sytiče po startu?
Návštěvník

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Návštěvník »

Zbysek píše:Otáčky volnoběhu lze normálně naladit šrouby na čerpadle. Potřebuješ zvýšit normálně otáčky, nebo jen otáčky sytiče po startu?


potrebujem znížiť otáčky volnobehu pri chode naprázdno, posúval som potenciometer doprava čím mi ožil motor, ale aj volnobeh, čo mi bude asi bude vplývať negatívne na spotrebu a v lete sa bude prehrievať
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pokud jsi pohnul potenciometrem moc doprava, tak máš trvale zapnutý sytič. Tedy nebylo by nutné přenastavovat čerpado, ale pouze pohnout potenciometrem kousek zpět. To jestli je to opravdu tak poznáš tím, že zkusíš potenciometrem pohnout kousek zpět za chodu motoru. Měl by vypnout sytič (pokud to nebudeš nastavovat zrovna při studeném motoru).
Návštěvník

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Návštěvník »

Zbysek píše:Pokud jsi pohnul potenciometrem moc doprava, tak máš trvale zapnutý sytič. Tedy nebylo by nutné přenastavovat čerpado, ale pouze pohnout potenciometrem kousek zpět. To jestli je to opravdu tak poznáš tím, že zkusíš potenciometrem pohnout kousek zpět za chodu motoru. Měl by vypnout sytič (pokud to nebudeš nastavovat zrovna při studeném motoru).



zbyšek - to určite nie, keď nechám povrčať za studena, pekne počuť, ako sa po zohriatí znížia otáčky volnobehu, takže sytič vypína....tie otáčky volnobehu sú o čosi vyššie, ako boli pôvodne, preto by som potreboval znížiť a skludniť chod volnobehu...
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

A to se ti zvedly samy od sebe že píšeš že jsou vyšší než původně? V tom případě bych někde hledal závadu, protože se nijak přeladit nemůžou. Ale pokud je chceš seřídt tedy, tak návod jsem zrovna dopsal tady: http://felicia-diesel.ic.cz/?p=78
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Hodnota spotreby Felicie v porovnani s VW 1,6D ma felicia zrejme cerpadlo nastavene na velmi chudobnu zmes a neda sa davka pridat bez rozoberania cerpadla,ako to ma BOSCH. To iste hovori tiez emisna. Felicia mava hodnoty dymivosti do 1,5 stary 1,6D mal az do 2,5. Preto pomaha odpojenie EGR ventilu a zvysenie davky vzduchu za tepla a cukanie prestava. Objavuje sa potom ale za studena, ked je prebytok vzduchu a chudobna zmes. (opravte ma,ak sa mylim)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

1,9D ve feldě je brán jako ekologičtější motor než stará 1,6 právě kvůli svému nastavení a v té době dobrým emisím. Nějak jsem nepochopil to zvýšení dávky vzduchu ua tepla co tím myslíš. Každopádně pokud někomu nevyhovuje výkon motoru a chce mu torchu přidat, tak to jde na čerpadle poladit, ale právě bohužel šroubem uvnitř. Tedy oproti boschi je to složitější, ale jd to. Ideální je sundat čerpadlo z motoru, protože jinak se to dělá strašně blbě. Celkově je tohle přidání ideální nechat udělat v servisu zároveň s překontrolováním stavu čerpadla když už je venku. No a nebo tam rovnou šoupnout bosche, kde si s tím člověk může hrát mnohem lépe.
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Chcel som len povedat, ze ked zaslepim EGR koli cukaniu pri 1700ot, (rozvod na ryskach) tak okrem zlych teplych startov to zacne cukat aj za studena. Trumpety su cistene, no ostali zalozene.
Ked predvstrek zvacsim, cukanie za tepla uplne zmizne,ale za studena aj tak ostava. Proste EGR musim nechat zapojeny, aj ked to bez neho jazdi o poznanie lepsie :? No a viacmenej za to moze chudobne nastavenie cerpadla z vyroby, totiz stare VW necukali zrejme koli povolenej zvysenej davke a dymivosti.
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Aha, už vím co jsi chtěl říct. No je pravda, že motor bez egr je samozřejmě nastaven na maličko větší dávku, to jo. S tím co popisuješ na svém motoru jsem se nikdy nesetkal a to mi tedy pod rukama prošlo dost diesel feld. Prostě pokud je motor správně nastaven (ne na rysky, nebo hodnoty, ale na ucho a chod), tak nikdy nedělalo odpojení egr problémy a vždy to byl jen přínos. Objem vzduchu dopraveného do válců je naprosto stejný s i bez egr, pouze jde o rozdíl obsahu čistého vzduchu a znečištěného, což při dobrém nastavení motoru nesmí dělat neplechu za tepla ani za studena, jelikož rozdíl je to opravdu malý (egr neposílá do sání zrovna moc plynů proti přísunu čistého vzduchu). Ale jinak máš pravdu, že to tak opravdu funguje kvůli změně směsi, ale poznat to jde pouze v případě špatného nastavení (mnohdy nejde o nastavení, ale prostě stav motoru)
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Mozno by pomohlo odstranit trumpety. A dalsia vec,ale mozno je to hlupost, moze byt vytahany rozvodovy remen. Kladku mam sice naspanovanu na ryske,ale remen je DAYCO a ja osobne mam na nom za 3 roky 40 tis.km a predchodzi majitel aspon 15 tis. Chystam sa na vymenu kazdym dnom, mam kupeny Contitech a kladku INA.
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Dayco jsou dobré, ale podle těch kilometrů je stejně před smrtí. Takže výměna určitě může pomoct trošku, protože už bude oběhaný. Jinak vyndané trumpetky rozhodně pomáhají při odpojeném egr.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Jak před smrtí??? Jsi trochu zapoměl na to, že předepsaný interval není stanoven, pouze doporučen. tedy těch 60 000 je jen alibistický kec. Dayco není extratřída,ale šmejdy taky nedělá. Když sem měnil řemen já měl skoro 80 000 +- a zoubky byly krásné neodrbané, řemen se nikde netřepil ani nepraskal a aníc na délku byl jen nepatrně delší,vytáhleší ,ale nic zásadního. Navíc perfektně napnutý. Takže pokud majitel Mirova auta nebyl hovado, na rozvody bych to neházel.
Rozvody na feldě vydržej kilo jak nic, pokud se tada s motorem neprasí. Na to dám celej svůj roční plat.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Ahojte. Ako sa prejavi vykon a zvuk motora po vybrati sacich parohov v motore? Ako sa auto sprava za studena,netrha? Totiz ked som vybral z krabice sania restriktor,uz to v aute hucalo a dost hlboko. Nenici sa trosicku aj motor po zaslepeni EGR? Mam pocit,ze bol motor v ciastocnom zatazeni hlucnejsi,taky trosku zvonivy.
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Kovi píše:Jak před smrtí??? Jsi trochu zapoměl na to, že předepsaný interval není stanoven, pouze doporučen. tedy těch 60 000 je jen alibistický kec. Dayco není extratřída,ale šmejdy taky nedělá. Když sem měnil řemen já měl skoro 80 000 +- a zoubky byly krásné neodrbané, řemen se nikde netřepil ani nepraskal a aníc na délku byl jen nepatrně delší,vytáhleší ,ale nic zásadního. Navíc perfektně napnutý. Takže pokud majitel Mirova auta nebyl hovado, na rozvody bych to neházel.
Rozvody na feldě vydržej kilo jak nic, pokud se tada s motorem neprasí. Na to dám celej svůj roční plat.


Před smrtí jsem myslel právě ty kilometry. Klidně si měň po 80, nebo třeba po 180tkm, to je každého věc. Jelikož s tím autem asi málokdo jezdí jako důchodce, právě proto je vhodné takový interval dodržovat (především když je osazen pouze průměrný řemen jako dayco, který je sice ještě dost dobrý, ale nevydrží taky zase tak moc.
Mimochodem rozhodně se nekoukám na nějaké předepsané intervaly (on je někde v manuálu nebo v dílenské příručce na diesel feldu nějaký předpis na rozvody? já nevím, nějak je nesleduju). Beru to podle zkušeností s těmi motory a stavu v jakém jsou ty rozvody (nejen ten jeden článek, kterým je řetěz) když to lidi přijedou vyměnit.

miro píše:Ahojte. Ako sa prejavi vykon a zvuk motora po vybrati sacich parohov v
motore? Ako sa auto sprava za studena,netrha? Totiz ked som vybral z
krabice sania restriktor,uz to v aute hucalo a dost hlboko. Nenici sa
trosicku aj motor po zaslepeni EGR? Mam pocit,ze bol motor v ciastocnom
zatazeni hlucnejsi,taky trosku zvonivy.


Vyhození sacího potrubí jednoznačně zlepší zvuk motoru a spolu s egr off a restriktor off to maličko lépe reaguje na plyn. Hlavní je ale právě ten zvuk, kdy zmizí klasický traktor.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Jasně jezdim jak důchodce! Umim číst mezi ,řádky,tak ze mě nedělej pls debila jo,děkuju. 60000 je prostě zbytečně brzo.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

:roll: , no nic, nebudu se hádat, asi jsi těch motorů už udělal spoustu a víš o čem mluvíš.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Ó ,pardon pane Diesel! :roll:
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Dnes som skratil tiahlo predsuvnika a motor pri lahkom plyne prestal skrabotat a hned som odpojil aj EGR zaslepkou,hoci parohy su este v airboxe,ale cistene a pomohlo to, len dufam,ze chudobna zmes neposere hlavu, piesty,alebo kat...
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne sob 28. bře 2009 7:36:38, celkem upraveno 3 x.
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

No tak nehadejte se nebo to tu budu muset zamknout :twisted:
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Miro, tie polohy, vlavo ,akoze k filterboxu a vpravo, akoze ku prevodovke? Alebo inak? Resp. z ktorej strany se na to pozeras...
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

jj,presne tak,ako pises. Podla ucha praca na par minut.
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Na nastavení táhla přesunvíku je dobré si jím hýbat v nastavených otáčkách motoru, aby si každý zjistil co dělá na kterou stranu a kam s ním potřebuje jeho motor poladit. Podle toho pak naladit tu správnou délku, což jde dost citlivě, když jde o originální táhlo.
Miro: ještě když vyhodíš trumpetky, tak to ztratí ten zbytečný traktorový zvuk a buddeš mít klidnější zvuk motoru alespoň.
nitroman
Příspěvky: 22
Registrován: stř 10. pro 2008 0:46:42
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od nitroman »

Lekarska sprava - nalez:

Dnes moj Iceman absolvoval amputaciu EGR, operacia sa podarila, pacient prezil, po prebrati z narkozy sa citil skvele, ovela lahsie sa mu dychalo, nemal problem so zrychlenim, a zbytocne vela nekecal - bol tichsi... Fotodokumentacia amputacie zabezpecena, v priebehu vecera bude spristupnena aj ostatnym studentom medicinsko-motoristickej fakulty...

Dr. nitroman - hlavny operater... :ugeek:
Obrázek
stevo

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od stevo »

Neviem,neviem,ci si tu vsetci nevymyslate. Mne osobne odpojenie nic neprilepsilo uz len z toho hladiska,ze ventil ma svoje opodstatnenie v motore a nielen koli emisiam. Kupou auta sa plati za vsetky diely niekolkonasobne otestovane a odskusane,takze sa mi nezda,ze by bolo tak jednoduche vyradit jednu vec a uz sme za vodou,aspon u mna to tak nebolo. Odpojenie EGR nieje cesta tuningu ani k zvysovaniu vykonu,na to su osvedcenejsie zasahy. U motorov s EGR ventilom sa voli kompresny pomer prave taky,aby motor pracoval spolahlivo pri plnom vykone. Ostatne fazy sa preto ,,doladuju,, EGRom a snad presuvnikom. Taktiez spinave sanie mi moze byt ukradnute,ved je skryte a keby hned bolo spinave do polovice,v otackach okolo 3000 je to tomu motoru absolutne jedno.
nitroman
Příspěvky: 22
Registrován: stř 10. pro 2008 0:46:42
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od nitroman »

Ked ti je spinave sanie ukradnute, skus si dat na hlavu igelitove vrece, take vacsie, aby si v nom mohol dychat, postupom casu, ked ti tam zacne ubudat kyslik, a bude ti tam pribudat vydychany vzduch (v aute vyfukove plyny), potom zistis, ako "super" sa ti taky vydychany vzduch dycha, a ako sa budes citit, ked to vrece odhodis...
Obrázek
stevo1

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od stevo1 »

Vies,to je take diletanske prirovnanie niekde precitane,alebo v garazi pocute. Motor si nechodi zabehat so sackom na hlave. Motor je vec,ktora aj tak skonci v srote. Ked uz citas,skus si niekde precitat nieco o motoroch, o zlozeni zmesi,o spalovani atd. a tam sa docitas,na co taketo veci sluzia,aj ako sluzia a potom nebudes taketo hovadiny vypisovat.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Dobre a pointa? Akoze to co robime robime ku neprospechu veci? Dobre, tak chod prec, nas to nezaujima.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
stevo2

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od stevo2 »

Kovi píše:Dobre a pointa? Akoze to co robime robime ku neprospechu veci? Dobre, tak chod prec, nas to nezaujima.

Jediny roy tu na druhej strane tohto fora napisal pravdu,treba si precitat.

A tu je nieco odpisane z knihy o motoroch. Knihu vydal rozumny clovek a forum mouzu pisat aj deti hrajuce sa na svojom piesocku.

Ako pracuje EGR. Recirkuluje vyfukove plyny do prudu nasavanej spalovacej zmesi. Vyfukove plyny su uz spaliny, takze po recirkulacii opat uz nehoria. Tieto plyny nahradzuju nejaku cast normalneho nasavania. To chemicky spomaluje a ochladzuje proces spalovania o niekolko sto stupnov, cim sa redukuje tvorba oxidov dusika NOx .

Narok na rekonstrukciu. Sucasny EGR system musi presne riadit prud recirkulovanych spalin. V pripade, ze je prud slaby zvysuje tvorbu NOx a sposobuje klepanie motora. Dobre navrhnuty system bude skutocne zvysovat vykon motora a znizovat spotrebu. Preco ? Kedze teplota v spalovacej komore sa redukuje, znizuje sa aj tendencia k detonaciam. Tato skutocnost umoznuje programatorom vytvarat strmsie charakteristiky v programoch pre casovanie predzapalu. Ak je EGR upchaty, diagnosticke systemy (OBD) nastavuju prislusny kod a modul riadenia vykonu (PCM) pouziva inu funkcnu zavislost spatneho casovania (predpokladam, ze recirkulacie), ktora ma zaroven vo vysledku mensi predzapal, aby sa zabranilo klepaniu motora. Mensi predzapal znamena mensi vykon a vacsiu spotrebu. Urobte svojim zakaznikom laskovost a opravte EGR (kody? - zmiznu samozrejme), ktore ste predtym povazovali za malo dolezite.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Pokud by si EGR vyřadil elektricky....tak možná něco bude...jenže my ho jen zaslepujem a jednotka jako taková na to není schopná reagovat nebot na to nemá žádná čidla.Defacto je vše o mechanice a rj má na starosti jen pár detailů a nouzový režim,tot vše. To cos napsal platí u novějších motorů ne u tohohle dědka. Nehleděna to,že mě to bez EGR jezdí líp a spotřeba stejná! Nemám chut to tu dál vypisovat, jen bych opakoval to co Zbyšek.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Kovi to vysvětlil snad dostatečně jasně.
Stevo2 je sice pěkný teoretik, ale praxe asi už tak valná nebude. To co jsi postnul ohledně egr je pravda v ohledu, že se řídící jednotka přizpůsobuje jeho opdojení (ovšem to pouze u aut, která mají elektronické řízení a snímání egr, mezi něž samozřejmě felda nepatří). I na nových motorech se egr samozřejmě odpojuje, jelikož si ho tam nikdo kdo chce zvyšovat výkon nenechá, aby mu snižoval výkon. Tam jsou ale občas problémy s tím, že se to musí právě doladit v jednotce, jinak řve. Jak si každý může přečíst v teorii co jsi poslal, odpojením egr samozřejmě rostou emise (hlavně hodnota NOx), ale to je nám dost jedno. Jde nám o zlepšení chodu motoru a ne nějaké emise. Samozřejmě i na tomhle motoru je pouhé odpojení egr k ničemu a chce to kompletní úpravu sání, což tu každý zároveň dělá.
Samozřejmě se i tak najde vždy nějaký ten jedinec, kterému odpojení egr naopak na výkonu uškodí, jelikož je to o nastavení motoru, který na to samozřejmě reaguje. Právě proto to většině jde v pořádku a pár lidem špatně, jelikož si nedoladí motor.
nitroman
Příspěvky: 22
Registrován: stř 10. pro 2008 0:46:42
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od nitroman »

K tomu saniu, nech mi nikto nehovori, ze cistenie je na skodu:

Pred:
Obrázek

Po:
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Zbyšku, no nebyl by ten svět hezčí kdyby tu nepobihali takový volové?

Jasně že EGR není v motoru pro prdel králíkům. A jeho vykucháním tu máme i jistá "ALE". Jenže ,přesně jak Zbyšek napsal není to o tom že zaslepíme EGR a ty pyčo 90 koní na světě. To je jako byste si mysleli, že když si kopíté široký 15" tak hned můžete lítat do zatáček 120..... Mě udivuje jak někdo ani nedočte celé vlákno ,ale už se chová jak kdyby sežral po Šalamounovi hovno. Stejně tak jako mě přiváději k vzetku debilní otázky : Mám vostrou vačku a vůbec to jako vole nejede! To bych blil. Tak hošánku, je to o tom ,že s celou toudle upravou to stojí a padá na nastavení rozvodů, doladění čerpadla a potenciometru ,vykuchání trumpetka chamber....atd atd.... A za sebe ti můžu říct že už padly takový tři nádrže a pořád je co vylepšovat. Jinak řečeno, todle je pro lidi co se smotorem mazlí a naslouchají mu...poznají kdy kucká a není mu fajn a naopak....todle vy dementi co leží v knížkách a na všecko maj svoje přiručky a na všecko si kupujou hotový sady , nikdy nepochopíte. A ikdybych si prokazatelně motor ničil, tak co je tobě po tom? Já tady nikoho nenutim. Když řeknu skoč z okna tak skočíš????
Tímto končím debatu s chytrolíny jako si ty. nejsem Expert ,ale 100% toho vím víc než ty. Praxe hošánku praxe.....
Jako moderátor se omlouvám za vulgární výrazy, jež ale dokreslují to jak jsem rozčarován nad stupiditou některých osob zde vegetujících.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

K tomu už není co dodávat :lol:
stevo2

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od stevo2 »

Nie,nie. Teorie bokom,ide o ciste sanie
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Ano, jde o čisté sání. Je něco k nepochopení na tom, že motor jede mnohem lépe s čistým sácím potrubí řádného průměru (nějakých 45mm) namísto ucpaného malého průměru (v mnoha případech už jen 10mm)?
stevo1

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od stevo1 »

Zbysek píše:Ano, jde o čisté sání. Je něco k nepochopení na tom, že motor jede mnohem lépe s čistým sácím potrubí řádného průměru (nějakých 45mm) namísto ucpaného malého průměru (v mnoha případech už jen 10mm)?


Dobre,ale to by si musel pridat aj davku. Nemas foto,ako sa pridava davka na tom hlupom lucase?
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Proč přidat dávku? Když byl motor nový (nebo když má čisté sání), tak je čerpadlo nastaveno právě na přísun vtduchu plným průřezem sacího potrubí. Díky egr se postupem času krásně zanese (u aut po 100tkm to ještě jde, 200-300tkm už je opravdu ten centimetr průměr díky nánosu). Právě proto pak může auto více kouřit a samozřejmě má menší výkon. Po vyčištění opět vše v pořádku a zase to jede pěkně. Spolu s odpojením a uzavřením egr se dále nezanáší a do motoru jde více vzduchu /ne větší objem, ale pouze více znovu spalitelného vzduchu, tedy není nutné přeladit čerpadlo, pokud už se s ním dříve nehýbalo).
Fotky nastavení čerpadla nemám, ale přidávat dávku právě není nikdy potřeba (kromě toho, když z toho člověk chce vytýhnout větší výkon na úkor spotřeby). Jelikož to má Lucas umístěno v sobě (ladící šroub), tak se to pro amatéra blbě dělá a je lepší to nechat na diesel servisu, kde dělají čerpadla. Ale to je fakt jen při zvyšování výkonu, nebo velkých problémech s čerpadlem, jinak zůstává tato hodnota od výroby až do smrti motoru stejná a řeší se pouze přenastavování předvstřiku, což je základ.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Jen bych doplnil,že zanesené saání klade motoru odpor při nasavání stejně tak jako ucpaný filtr...takže výkon down spotřeba up! Ale to všichni přííručkáři jistě vědí.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
pepe

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od pepe »

Kovi píše:Jen bych doplnil,že zanesené saání klade motoru odpor při nasavání stejně tak jako ucpaný filtr...takže výkon down spotřeba up! Ale to všichni přííručkáři jistě vědí.


Sakra,je nekde cet, ze se razladi vyndanim trumpetek celej motor, tak jak to doopravdy je? Spis bych rekl,ze stevo2 ma docela pravdu.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Fajn jak jsem říkal, nikdo te nenutí! Ale pak se na dálnici neposer až tě nekdo z klubu kdo to má vykuchaný zamazne jak brouka.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

pepe píše:
Sakra,je nekde cet, ze se razladi vyndanim trumpetek celej motor, tak jak to doopravdy je? Spis bych rekl,ze stevo2 ma docela pravdu.


Zajímalo by mě celkem kde jsi to četl, ale už jsme si nějak zvykli, že takových blábolů je plný internet, jelikož kdejaký jouda, který vůbec neví co to s tím autem udělá a nikdy to nezkusil pak napíše nějakou hovadinu. Potom další stovka lidí napíše že je to bez trumpetek lepší, ale někteří stále dávají na ten jede záporný názor někoho, kdo to ani nezkusil, ale jen píše.
Trumpetky, alias sací potrubí v airboxu jsou tam pouze pro rovnoměrné rozvádění olejové emulze do válců, které funguje dobře, když je v motoru vše sériové. Pokud ale někdo chce aby to lépe jelo, stačí vyřešit sání (vyhodit restriktor a mít dobrý filtr) společně se sundáním trumpetek a motor jede nejen svižněji, ale hlavně tišeji.
Ale to už stejně nemá cenu stále dokola rozepisovat. O kladném vlivu veškerých úprav, které se tu na webu neustále doporučují a jsou již řádně ověřeny provozem většina lidí jasně ví a zbytek se prostě zarazí na nějaké blbosti, kterou napíše často někdo, kdo dieselovou feldu nemá, ani ji nikdy nedělal.
Bo ji ani nikdy neviděl :lol: Sorry Zbyšku...musel jsem...Kovi
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

No tak ty woe, mam cely auto OFF vcetne tlumice ve vyfucku a to proste netahne, ale precetl jsem si chytrou knizku, nacpal tam RESTRIKTOR , TRUMPETKY a hlavne EGR a ted to jede ty pyco :lol:


lidi fakt ne, takhle se nerezu ani u filmu, to je jako clovek rekl, ze ponozka v sani a banan ve vyfuku udelaj z osliho auta italskeho hrebce :lol:

to fakt jako ne. Zbysek i nase "dnesni" vulgarni zumpa Kovi :D maji pravdu ;) my jsme to tady asi nevymysleli pro srandu kralikum, pokud me pamet neklame, tak jsem s trumpetkama prisel prvni a mel jsem nejdriv pocit, ze je to zivejsi, ale co hlavne, nemel jsem z toho rumpal, pak jsem mel vyzkouseny kde kolik namacka a volala ono to fakt jede lepe, pak sem pridal egra, restriktor a tralala auto jelo, tak to stovky lidi taky udelalo a vsichni spokojeny, to snad i "Ajtak" co sedi celej den u kompu pozna, ze to auto jede lepe.


Koukam, ze blbec co sezral salamounovy hovno a precetl nejakou brozurku od manika, co v zivote v ty filcce nesedel ted bude rozdavat rozumi, uz ted staci, ze v kazde knizce pisou, jak diesel felda je lina a jak "odchazeji napravy" - to bych fakt blil z tyhle vety. Ze je lina? mozna pro vomacku, co umi tlacit kolo, ale kdo sni umi tak ujede 1.3, 1.4 a o HTP nemluvim, ty za sebou jsem nechaval, ze se svetla ani na SPZ neodrazili.

Jen tak pro naseha inzenyrka prakticky priklad - jak se ti bude lepe dychat???
- 1m dlouhou zahradni hadici o prumeru 40mm nebo 1m dlouhym brckem o prumeru 10mm a jelikoz budu prostitutka, tak ti jeste u zacatku brcka necham hulit cigarko ( btw- optimalizovac a ZVYSOVAC VYKONU E G R ), mnoa ted mi rekni teda einstene co je lepsi ? No a abych byl jeste vetsi svine, tak do toho brcka dam kolinka, aby to nebylo na primo.

Ted zalov v rejstriku a rekni nam zase nejakej zvast

Jako sry panove i Kovi, ale tohle me fakt nasralo, opravdu nasralo, kdyz nekdo debilne keca o necem, co videl na papire, ale ne v zivote a uz vubec ne stim jel.

BTW - naftova felda, s kapkama, vykuchana a nemeckou naftou trhne octu 1.9tdi 66kw jako vino (vyzkouseno)
a to jsem trumpetky vyndal i za cenu, ze to prestane hulit :x - zasveceni vedi o cem je rec :D jinak ta cipa OII nehuli :(
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

No my s Pepínem viděli minule na D1 Sharana a ten teda hulil.....skoro sme mysleli že zas vzplál nějakej bus...Zkus ho odchytit...zelenej Sharan,RZ 8A2..... ,poznávací znamení,kilometrová dejmovnice :lol:
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

no ja mam 5A2 takze nemuze bejt zas tak daleko :D jsem u octule killnul egra a cipnul to v domeni, ze to zahuli a hovno a to jsem schvalne hledal bez filtru pevnych castic a prd. asi tak dam nejaky novy trysky "prutokace" :D to budou orgie, jinak jsem slysel kovi, ze mas taky octulu, jakou? :twisted:
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Na octě je hulba jednodužší. Stačí opravdu jen vyměnit, nebo přeladit trysky (případně jen softwarově přidat dávku někam vysoko) a když tam turbo nenatlačí tolik vzduchu, bude hulit jak kamna. To stejné by šlo sice i u feldy, jenže tam by to pak prd jelo. U té octule to pojede pořád rozumně.
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

no me tam bohuzel zvedli davku (bohudik :lol: ) ale zvedl se mi i plnici tlak o 0,6 baru takze to ma porad dost vzduchu, ale kdyz jsem do sani strcil hadr a orostoval to boze to byla nadhera, takovy krasny kamna, asi vymyslim nejakou klapku :D a udelam si tlacitko v aute SMOKE ON/OFF :lol:
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Jojo, to by jsi pak byl spokojen.
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

jenze me by se udelali pavuciny na poloze ON :D
Odpovědět