Žhavení a svíčky
Re: žhavení
Měl by držet zhruba minutku až dvě, záleží ale hlavně na okolní teplotě. Nedá se to časově přesně říct.
Re: žhavení
no takhle, nastartuju, na jednicku tak na 1400ot dojedu k brane asi 100M vylezu, baych zamkl branu za sebou a zpravidla ted nekdy sytic vypina, jen to porad nehuli
Re: žhavení
Zbysek píše:Zvýšený volnoběh funguje i při každém prudším ubrání plynu aby motor nezdechl například. Jinak při tom pootočení potenciometrem je to normální, ale mělo by to dělat až skoro v krajních polohách. Tam totiž dostává jednotka naprosto nesmyslné hodnoty pro ni a tak přidá na sytiči, aby případně motor nezdechl, jelikož v těchto oblastech blbě jede.
Zhruba v strede dráhy potenciometra počujem, že zvuk motora trocha pritvrdí a pri polohe cca 2/3 z dráhy potenciometra sa zapne sýtič. Ale ako som sa tu dočítal, tak je to OK.
Re: žhavení
Ono hlavně záleží jak jsou nastaveny rozvody, protože pokud jsou přesně nastavené dle výrobce, měl by i potenciometr mít ideální polohu zhruba ve středu. Když se rozvodama pohne na jednu stranu, musí se většinou potencimetrem doladit přesně na stranu opačnou. To co popisuješ ty je opravdu normální. Směrem doprava se zvětšuje předvstřik a tedy motor začína traktorovatět. Pak už se dostaneš do oblasti nad volty potřebné pro řídící jednotku, které je schopna akceptovat a tam už to právě šaškuje se sytičem, protože to bere jako nesmyslnou hodnotu a snaží se motor udržet nastartovaný. Je tedy opravdu vše v pořádku.
Re: žhavení
Zbysek píše:Měl by držet zhruba minutku až dvě, záleží ale hlavně na okolní teplotě. Nedá se to časově přesně říct.
Taky si to myslim že se to neda časově určit a opravdu záleží na okolní teplotě. Tak to funguje u mne čim větší okolní teplota tím kratší dobu funguje.
Re: žhavení
Ano, tak to taky musí fungovat, protože doba je přímo úměrná teplotě co naměří čidlo.
Žhavení a svíčky
Odišli mi žhaviče, ale pri výmene išli vybrať len dva z nich. Druhým dvom sa závit dá pootočiť, ale evidentne je teleso žhaviča vnútri "zapečené". Nechcem ich vyberať násilím, aby sa nerozsypali a potom by bolo nutné rozobrať pol motora, aby sa zvyšky z nich vytiahli. Stretli ste sa s niečím takým alebo poznáte nejaký trik na ich vybratie?
Vopred vďaka, štartovanie v zime na pol žhavenia nie je to pravé.... ;o)
Vopred vďaka, štartovanie v zime na pol žhavenia nie je to pravé.... ;o)
Re: výmena žhavičov
U tohotonepomůže nic jiného než prostříkávat několik dní WDčkem a pomaloučku rozhýbávat. Jsou zarostlé jen na závitu, ale v případě urvání je to vážně průser
Re: výmena žhavičov
to se s motorem bud rozluc, nebo sezen blok, nebo pozadej pana boha o pomoc, pac to nevyvaris abys udelal novy zavit a neco jako prechodka se zavitem taky nepripada v uvahu
Re: výmena žhavičov
Nebo vychcane to dat do servisu at se staraj, v pripade, ze to zk.... tak si to nahradej oni resp pojistka
Re: výmena žhavičov
Pánové, tohle jsem řešil pře týdnem. Povolit šly, ale není k tomu alespoň slušný přistup. Sundávat trubky a hadice jsem nechtěl a tak jsem využil k práci na našroubování nových žhaviček synovce. A musím vám říct, že synovci kolem pšti let se k tomu výtečně hodí. Jen švára mě obvinil ze zneužívání dětských pracovníků.
Re: výmena žhavičov
Přesně tak, jsou na to ideální malé ruce, kterými se tam pěkně dostane. Pro chlapy je to utrpení, ale třeba i ženská ručka dobře vypomůže.
Re: výmena žhavičov
no ja svyma 190cm, 110kg a chuti k posilovani, kdy uz ma clovek krk a hlavu jeden dil a ruce jak lopaty je opravdu za trest
Re: výmena žhavičov
Asi tak. Jenže málo kterou ženskou donutíš strčit ruce mezi špinavé trubky, zejména máli dlouhé nehty a pěstěné ruce. Navc se pořád ptají proč atd. Synoce do toho byl celý žhavý a takj sem využil příležitosti. Jinak jsem na tom jako doablo, ale rozhodně ne z posilovny.
Re: žhavení
Nad 70°C diesel felicie NEMÁ žhavit. Pokud ti žhaví kdykoli, máš buď motor v nouzáku, nebo závadu na žhavení, nebo nejpravděpodobnějš příčinu - vyměněné nebo vadné čidlo teploty.
Re: výmena žhavičov
Je nejaky rozdil ve zhavickach?
mam jeste Golfa a koukal jsem ze maji s Feldou stejne zhavicky podle katalogu, pak nechapu ze Felda zhavi 5s a Golf 45s
mam jeste Golfa a koukal jsem ze maji s Feldou stejne zhavicky podle katalogu, pak nechapu ze Felda zhavi 5s a Golf 45s
Re: žhavení
Včera jsem sednul do auta otčím klíčkem a vůbec se nenasvítila kontrolka žhavení,zkoušel jsem to několikrát a nic,auto samozřejmě nešlo natočit.Poradte co všechno zkontrolovat?Díky.
Re: žhavení
rele
a pak kazdou zhavicku, staci sundat propojovaci drat a na kazdou prilozit +12, jestli zajiskri, tak je ok. ale chybu bych hledal v kontaktech, hlavne u rele.
a pak kazdou zhavicku, staci sundat propojovaci drat a na kazdou prilozit +12, jestli zajiskri, tak je ok. ale chybu bych hledal v kontaktech, hlavne u rele.
Re: žhavení
obcas se mi to stavala, ze to zhavilo jo a ne, nakonec to bylo vadny cidlo co ukazovalo porad teply motor, dalo se tam zluty z 1.3 chrs chrs a je to v poho
Re: výmena žhavičov
Chavier píše:Je nejaky rozdil ve zhavickach?
mam jeste Golfa a koukal jsem ze maji s Feldou stejne zhavicky podle katalogu, pak nechapu ze Felda zhavi 5s a Golf 45s
Nevím teď jaké žjavičky má golf dle označení a jestli jsou tedy naprosto stejné (a ne že tak jen vypadají na pohled), ale ani felda samozřejmě nežhaví 5 sekund, ale mnohem déle. Tím jak dlouho svítí kontrolka se nenech zmást.
Re: výmena žhavičov
[Golf ma tyhle: BOSCH-0250201032
Pravda ze Felda zhavi uz otevrenim dveri, ale i tak je to podstatne kratsi doba, nez potrebuji na natoceni v Golfu.
Pravda ze Felda zhavi uz otevrenim dveri, ale i tak je to podstatne kratsi doba, nez potrebuji na natoceni v Golfu.
Re: výmena žhavičov
No o žhavení při otevřených dveřích ani tak nejde, ale hlavně o dobu, kterou žhaví po zhasnutí kontrolky, která je mnohem delší. U golfu to svítí déle a pak už relátko vypíná za chviličku.
Jo a ta žhavička je dle označení stejná. Nikdy jsem neměřil časy golf vs. felda ve stejné teplotě, ale největší rozdíly jsou právě v tom jak dlouho svítí kontrolky a jak dlouho pak ještě dále žhaví. Pokud i tak je rozdíl v době žhavení a vše je v pořádku, tak je to jiné nastavení doby na relé.
Jo a ta žhavička je dle označení stejná. Nikdy jsem neměřil časy golf vs. felda ve stejné teplotě, ale největší rozdíly jsou právě v tom jak dlouho svítí kontrolky a jak dlouho pak ještě dále žhaví. Pokud i tak je rozdíl v době žhavení a vše je v pořádku, tak je to jiné nastavení doby na relé.
Vymena zhavicu
Ahoj.Prosim,muzete mi tu strucne napsat jak mam vymenit zhavice doma? Je tam mizerny pristup.Diky moc.
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: čtv 19. říj 2006 22:38:19
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena zhavicu
Asi je nejlepší na to mít očkový-ráčnový klíč a hodně trpělivosti kvůli tomu nedostatku místa. Pokud některý nepůjde povolit, tak nastříkat nějakým sprejem na zrezlé šrouby-bývají občas zarezlé nebo zapečené.
Re: Vymena zhavicu
o vymene zhaviciek je tu toho dost popisane.no a racnovy kluc veru urcite nebude stacit použil som asi 10 typov klucov 1 pean a pod.je to strasne ich vymienat.3 h mi to trvalo.a to sa pokladam za sikovneho.ale ked raz nemas 15 cm prsty tak je to na nic.
Re: Vymena zhavicu
potrubicko radeji nee, felda rada pak netesni, rika to dost servisaku, znam to na vlastni kuzi, neni to bohuzel zetor
Re: žhavení
čau čau.měl bych dotaz.když nad 70 stupínků už nežhaví tak se to nechává jen tak a dlouze se startuje?nebo mám něco špatného?vyměnil jsem čidlo a pořád to samé .když se zahřáté auto zdechne tak potom třeba hodinu při startu nežhaví než schládne a tudíš nechce chytnout.nevím co by to mohlo být.
Re: žhavení
Samozřejmě to můžeš nechat tak, ale je to trápení baterky a motoru. Na vině je to, že motor nad tuto teplotu už nežhaví a starší auto se slabším startérem pak hůře startuje. Na vině je právě hlavně startér, který se sice zdá, že jede v pohodě, ale po repasu točí mnohem rychleji a zase to běhá dobře. Tedy máš tři možnosti v základu:
1) Udělat repas startéru: http://felicia-diesel.ic.cz/?p=43 - nejnákladnější oprava, ale nejlepší, repas tak litr, nový tak 2500,-
2) Upravit odpor čidla teploty, aby to žhavilo do 85°C http://felicia-diesel.ic.cz/?p=48 - nejlevnější oprava, ale je to maličko oblbování jednotky. Když to posuneš pouze na těch 85°C, je výhoda, že to nebude žhavit a dávat sytič za tepla
3) Přenastavit rozvody (přidat fóra na rozvodech) - oprava bez investic, ale budeš mít maličko hlučnější motor http://felicia-diesel.ic.cz/?p=21
1) Udělat repas startéru: http://felicia-diesel.ic.cz/?p=43 - nejnákladnější oprava, ale nejlepší, repas tak litr, nový tak 2500,-
2) Upravit odpor čidla teploty, aby to žhavilo do 85°C http://felicia-diesel.ic.cz/?p=48 - nejlevnější oprava, ale je to maličko oblbování jednotky. Když to posuneš pouze na těch 85°C, je výhoda, že to nebude žhavit a dávat sytič za tepla
3) Přenastavit rozvody (přidat fóra na rozvodech) - oprava bez investic, ale budeš mít maličko hlučnější motor http://felicia-diesel.ic.cz/?p=21
Re: žhavení
Co chápu:
Nafta se vznítí při určité teplotě - v běžném provozu motoru to zajistí komprese v horní úvrati. Takže pokud není dostatečná, nevznítí se.
1. pokud startuji se slabším startérem (už bez žhavení), rychlost stlačení vzduchu je menší, vzduch se během pohybu pístu vzhůru jednak stačí částečně ochladit na stěnách válce, jednak ho stačí při pomalejším pohybu více uniknout netěstnostmi píst-válec, k čemuž též přispívá ještě nedostatečná vrstva olejového filmu na stěnách válce. Tedy - lepší startér pomůže, protože v konečném důsledku je komprese větší.
2. rovněž pomůže dřívější zahájení žhavení při nižší teplotě - tady není o čem diskutovat.
Co nechápu:
Jak může jakákoliv úprava čerpadla (předsuvník) ovlivnit výslednou kompresi (potažmo potřebnou teplotu pro vznícení) a tím zlepšit starty motoru v případě, kdy se ještě nezaplo žhavení? Když ji vstřiknu moc brzo, stejně se vznítí až při dosažení dostatečné komprese, když pozdě, nevznítí se vůbec.
Nafta se vznítí při určité teplotě - v běžném provozu motoru to zajistí komprese v horní úvrati. Takže pokud není dostatečná, nevznítí se.
1. pokud startuji se slabším startérem (už bez žhavení), rychlost stlačení vzduchu je menší, vzduch se během pohybu pístu vzhůru jednak stačí částečně ochladit na stěnách válce, jednak ho stačí při pomalejším pohybu více uniknout netěstnostmi píst-válec, k čemuž též přispívá ještě nedostatečná vrstva olejového filmu na stěnách válce. Tedy - lepší startér pomůže, protože v konečném důsledku je komprese větší.
2. rovněž pomůže dřívější zahájení žhavení při nižší teplotě - tady není o čem diskutovat.
Co nechápu:
Jak může jakákoliv úprava čerpadla (předsuvník) ovlivnit výslednou kompresi (potažmo potřebnou teplotu pro vznícení) a tím zlepšit starty motoru v případě, kdy se ještě nezaplo žhavení? Když ji vstřiknu moc brzo, stejně se vznítí až při dosažení dostatečné komprese, když pozdě, nevznítí se vůbec.
žhavící svíčka - opakovaně KO
Vážení,
opět se mi zhoršily starty. Studený motor se po ránu hodně třese. Drnčí celé auto. Loni jsem vyměnil svíšky (BOSCH) a letos jsou opět dvě mrtvé. nevydžely tan ani rok. Čím to může být?
opět se mi zhoršily starty. Studený motor se po ránu hodně třese. Drnčí celé auto. Loni jsem vyměnil svíšky (BOSCH) a letos jsou opět dvě mrtvé. nevydžely tan ani rok. Čím to může být?
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
No boschky by mely chvili urcite vydrzet, pokud teda extremne casto nestartujes za studena, popr. nechodis do auta, kdy otevres dvere u ridice a pusti se ti predzhaveni. Menil jsi celou sadu predpokladam.
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
to nedělám. Jo jsou to bošky. Vyměněno a zatím je klid, tak snad to bude jěn nějaká blbá náhoda. Ale je to opruz. Měním je bez sundání potrubí, tak je to mazec.
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
Jj, taky nesundavam trubky, prijde mi to mene problematicke, nez potom resit problem s tlaky. Aspon me spousta lidi id tohoto zrazovala. Je to sice pakarna,ale cca za 2h udelam komplet, tj. montaz/demontaz/test.
Ja menim vzdy jen vadny, protoze mi je kamos dava vzdy zadarmo ze servisu (starsi), kdyz meni v aute sadu a ja vetsinou na ne jeste tak 2 roky odjezdim.
Spousta lidi urcite nebude souhlasit, uznavam ze si pridavam praci,ale me to za ty penize stoji kdyz mam casu dost. To same delam treba s brzdovymi deskami, kotouce a desticky mam take zdarma..
Ja menim vzdy jen vadny, protoze mi je kamos dava vzdy zadarmo ze servisu (starsi), kdyz meni v aute sadu a ja vetsinou na ne jeste tak 2 roky odjezdim.
Spousta lidi urcite nebude souhlasit, uznavam ze si pridavam praci,ale me to za ty penize stoji kdyz mam casu dost. To same delam treba s brzdovymi deskami, kotouce a desticky mam take zdarma..
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
Taky mam stejny problem, ale nebyly to bosh, ale nejake noname. Koupil jsem Brisk. Mam je zatim jen chvili, ale dnes v noci pri -2°C jsem jen drcnul do motoru a jela. Ty predtim jsem zhavil i 3x pred prvnim startovanim pri 5°C a stejne to chytalo po valcich. Zatim spokojenost Cena 200/ks
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
Ahoj lidi taky jsem měnil svíčky bez demontáže trubek a do hodinky jsem byl hotovej - demontáž a zpětná montáž. Dával jsem Bosch celou sadu a cena 950 za všechny 4 starty super ani benziňák tak nechytá.
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
MMáte někdo fígl, jak tam vrátit ty minimatky na svíčky? Já ji nasadím na drátek a pak se snažím přes klíč chytit závit. Ruce tam prostě nedostanu. Idkyž předloni jsem zneužil synovce. Ten vám má malé ručičky....
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
Ja mam nastesti dlouhy a tenkry ruce,ale i tak s tim celkem dost zapasim.. Kdyzbych to delal na cas a vylozene nic nezkousel a rovnou menil, tak to mozna za hodinu taky zvladnu.
Re: žhavící svíčka - opakovaně KO
Pantheria píše:MMáte někdo fígl, jak tam vrátit ty minimatky na svíčky? Já ji nasadím na drátek a pak se snažím přes klíč chytit závit. Ruce tam prostě nedostanu. Idkyž předloni jsem zneužil synovce. Ten vám má malé ručičky....
Mám figl od kluku ze servisu na to je takový magnetový něco podobného jako šroubovák který má takový kloubek tím je to brnkačka