Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena
Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena
moja felda 1.9D mi píska za studena,ked sa zohreje na 80 stupnov tak prestane.vymenil som uz vodnu pumpu,precistil olejove cerpadlo,klinovy remen som vymenil .to piskanie je tak hlučné že už sa stazovali ludia z okolitych domov.PROSIM o radu,diky
Re: pískanie
Píská to za studena stále stejně, nebo se tón či hlasitost mění v závislosti na záběru motoru?
Re: pískanie
Pokud myslis takove to prerusovane piskani, tak to muze byt hlavni remenice klikove hridele., taky jsem menil. Stala nova asi 2000, Asi po pul roce me to piskani malem dohnalo k silenstvi a v -5 by to asi proletelo kapotou
Re: pískanie
Pry je to u 1.9 celkem klasika, guma co oddeluje ty dve kulate zeleza casem povoli a prokluzuje dokud se to nezahreje
Re: pískanie
Mě osobně to dělá kladka na rozvodech takovej extrémně pískavej az kvedlavej zvuk.
Re: pískanie
taky bych se přikláněl ke kladcě spíše, než k řemenici, ale pomocí pasty by se to poznalo...
Re: pískanie
Mě tohle dělala taky kladka na rozvodech a od té doby co se měnili je od tohohle zvuku klid- Ale zajímá mě to jak píše tady p¨ředemnou o té pastě nebo co. Jak se to tím dá poznat?
Re: pískanie
Zbysek píše:Mě tohle dělala taky kladka na rozvodech a od té doby co se měnili je od tohohle zvuku klid- Ale zajímá mě to jak píše tady p¨ředemnou o té pastě nebo co. Jak se to tím dá poznat?
No mluvím o pastě, protože když chceš vyloučit řemenici, tak jí namažeš takovou (máme doma hodně starou) pastou na řemenice -má to tu vlastnost, že když jí tim namažeš a nasadíš řemen, tak by se měla zlepšit přilnavost a tím i omezit prokluz (to pískání). Tí by se potom vyloučila možnost špatné nebo dobré řemenice. tak jsem to myslel... Zase cituji zkušenost z praxe
Re: pískanie
Zdravim Vas. Ja mam tiez problem s piskanim uz sa to neda ani pocuvat.
Ked za studena nastartujem tak si drzi asi 15 sekund otacky asi 450 az 500. Vdtedy nepiska, ale ked sa otacky zdvihnu na asi 900 sprevadza to dost hlasne piskanie. Ked sa zohreje je to lepsie ale niekedy popiskuje aj zohriaty.
Rozvody som menil asi pred rokom, drazkovy remen a napinaciu kladku pred tromi mesiacmi.
Na hlavnej remenici sa mi nezdalo ze by bola poskodena ta guma alebo sa to neda takto zistit? (pohladom)
Ked za studena nastartujem tak si drzi asi 15 sekund otacky asi 450 az 500. Vdtedy nepiska, ale ked sa otacky zdvihnu na asi 900 sprevadza to dost hlasne piskanie. Ked sa zohreje je to lepsie ale niekedy popiskuje aj zohriaty.
Rozvody som menil asi pred rokom, drazkovy remen a napinaciu kladku pred tromi mesiacmi.
Na hlavnej remenici sa mi nezdalo ze by bola poskodena ta guma alebo sa to neda takto zistit? (pohladom)
Re: pískanie
udelat risky na z boku remenici a uvidis když to piska jesli se vuci sobe pootočí
Re: pískanie
nazdar tak dneska sem urobil tu risku na remenicu nastartoval som a ked zacalo piskat tak som to po chvili vypol a risky uz boli o kus od seba takze to preklzuje. Len sa bojim ze ked vymením tu remenicu ze to bude piskat dalej.
Co moze byt potom s tymi otackami ze po nastartovani ukazuje asi 15 sekund 500 ot./min a potom nabehne na normal.
Co moze byt potom s tymi otackami ze po nastartovani ukazuje asi 15 sekund 500 ot./min a potom nabehne na normal.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 17. pro 2008 19:26:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Důvod: předchozí citace
Re: pískanie
no jak to prokluzuje tak nejde alternator tzn ze motor toči 900ot ale ty na otačkomeru vidiš 500ot protoze jsou ot snimany s aternatoru
Re: pískanie
zistil som ze to je remenica.takze som vytiahol zo skrine vrtacku a 2 sroby s matkami a hor sa do vrtania.A uz moja felda nepiska
Re: pískanie
jojosss píše:zistil som ze to je remenica.takze som vytiahol zo skrine vrtacku a 2 sroby s matkami a hor sa do vrtania.A uz moja felda nepiska
da sa to nejak zafixovat?
Re: pískanie
Hoši, jde teda udělat něco jiného s dvojhmotou (tou spodní řemenicí s gumou) aby se nemusela kupovat nová? Už mě to pískání fakt štve. Je pravda že to chvilku po startu přestane, ale příjemný to není a nerad bych aby se s tím něco stalo. Přece jen je to ale řekl bych docela drahá sranda na to že je to jen blbá řemenice.
Zajímalo by mě především jestli je nutné aby to bylo takhle "pružné", nebo by se to mohlo natvrdo spojit. I když jsem strojař, tak stejně moc nechápu význam tohoto tlumiče kmitů klikovky jak tomu říkají odborně, protože zkrut té gumy při takovémto rozměru musí být nula nula nic. Tedy osobně si myslím že to "pružné" nutně být nemusí, jelikož to nejspíš stejně prd funguje, ale třeba mě někdo vyvede z omylu. Kdyby byla ta guma řešena jinak, tak by to opravdu mohlo tlumit rázy v krutu, ale toto mi fakt nejde do hlavy.
Takže co si o tom myslíte?
Zajímalo by mě především jestli je nutné aby to bylo takhle "pružné", nebo by se to mohlo natvrdo spojit. I když jsem strojař, tak stejně moc nechápu význam tohoto tlumiče kmitů klikovky jak tomu říkají odborně, protože zkrut té gumy při takovémto rozměru musí být nula nula nic. Tedy osobně si myslím že to "pružné" nutně být nemusí, jelikož to nejspíš stejně prd funguje, ale třeba mě někdo vyvede z omylu. Kdyby byla ta guma řešena jinak, tak by to opravdu mohlo tlumit rázy v krutu, ale toto mi fakt nejde do hlavy.
Takže co si o tom myslíte?
Re: pískanie
Zbysek píše:Hoši, jde teda udělat něco jiného s dvojhmotou (tou spodní řemenicí s gumou) aby se nemusela kupovat nová? Už mě to pískání fakt štve. Je pravda že to chvilku po startu přestane, ale příjemný to není a nerad bych aby se s tím něco stalo. Přece jen je to ale řekl bych docela drahá sranda na to že je to jen blbá řemenice.
Zajímalo by mě především jestli je nutné aby to bylo takhle "pružné", nebo by se to mohlo natvrdo spojit. I když jsem strojař, tak stejně moc nechápu význam tohoto tlumiče kmitů klikovky jak tomu říkají odborně, protože zkrut té gumy při takovémto rozměru musí být nula nula nic. Tedy osobně si myslím že to "pružné" nutně být nemusí, jelikož to nejspíš stejně prd funguje, ale třeba mě někdo vyvede z omylu. Kdyby byla ta guma řešena jinak, tak by to opravdu mohlo tlumit rázy v krutu, ale toto mi fakt nejde do hlavy.
Takže co si o tom myslíte?
ja to mam spojene "natrvalo" cize uz to nieje pruzna remenica... a ziadny problem ....
Felicia 1.3MPi LX
Re: pískanie
Fakt? Popsal by jsi mi trošku jakým způsobem jsi to provedl? Jsou vlastně asi dvě možnosti - buď prošroubit jakoby pod řemenem z té horní řemenice až do spodní, nebo přičroubit na tu řemenici zboku kolečko, které by vlastně v mezikružích drželo tu vnitřní a vnější část opět prošroubením.
sko
Teď jsem zjišťoval cenu originálního dílu a je to 4.690 Kč s DPH, což je tedy opravdu nářez.
Mě jde především o to, jestli tím že ji spojím natvrdo nemůžu něco zmrvit (třeba jestli to pak neoddělá klikovku když na ní půjdou vibrace natvrdo, i když mi to stejně pořád hlava nebere. Vždyť přece klikovka pohání ozubený řemen a tam žádná takováhle pružná blbost není a na příslušenství to je. Vždyť příslušenství se přece taky musí točit stejně jako čerpadlo či vačka. Nechápu tedy jestli to tam je proto, že by se jakoby mohly mezi sebou rezonancemi "hádat" rozvody a oběh drážkovaného řemenu, nebo k čemu to tam vlastně je. Když by to bylo na pevno a potřebovalo to z nějakého důvodu prohlouznout (třeba zablokování altíku nebo serva, či pumpy) a nechtělo by to poškodit rozvody aby se nepotkal motor, tak to stejně musí proklouznout na drážkovým řemenu přece ne?
Nemá to ještě někdo natvrdo? Případně jak dlouho s tím už kdo jezdí a co se změnilo?
sko
Teď jsem zjišťoval cenu originálního dílu a je to 4.690 Kč s DPH, což je tedy opravdu nářez.
Mě jde především o to, jestli tím že ji spojím natvrdo nemůžu něco zmrvit (třeba jestli to pak neoddělá klikovku když na ní půjdou vibrace natvrdo, i když mi to stejně pořád hlava nebere. Vždyť přece klikovka pohání ozubený řemen a tam žádná takováhle pružná blbost není a na příslušenství to je. Vždyť příslušenství se přece taky musí točit stejně jako čerpadlo či vačka. Nechápu tedy jestli to tam je proto, že by se jakoby mohly mezi sebou rezonancemi "hádat" rozvody a oběh drážkovaného řemenu, nebo k čemu to tam vlastně je. Když by to bylo na pevno a potřebovalo to z nějakého důvodu prohlouznout (třeba zablokování altíku nebo serva, či pumpy) a nechtělo by to poškodit rozvody aby se nepotkal motor, tak to stejně musí proklouznout na drážkovým řemenu přece ne?
Nemá to ještě někdo natvrdo? Případně jak dlouho s tím už kdo jezdí a co se změnilo?
Re: pískanie
mam to dva roky a funguje to
spravene to je tak, ze kde je ta gumova cast su navrtane diery tak aby bolo zavrtane aj do tych kovovyh casti je to asi 6 priemer alebo 8 nepamatam uz presne... je tam narezany zavit, zaskrutkovana skrutka, potom sa odrezali hlavicky tych skrutiek no a nakoniec sa to bodlo so zvarackou, obrusilo a je pokoj...
orientacny obrazok, na ktorych su znazornene skrutky...
spravene to je tak, ze kde je ta gumova cast su navrtane diery tak aby bolo zavrtane aj do tych kovovyh casti je to asi 6 priemer alebo 8 nepamatam uz presne... je tam narezany zavit, zaskrutkovana skrutka, potom sa odrezali hlavicky tych skrutiek no a nakoniec sa to bodlo so zvarackou, obrusilo a je pokoj...
orientacny obrazok, na ktorych su znazornene skrutky...
Felicia 1.3MPi LX
Re: pískanie
ja som dal 2 skrutky 8mm.prevrtal som to priblizne v strede.Nemusite sa bat ze prevrtate len jednu cast ,pretoze ta guma ide ako vlnovka.takze mozno staci aj 6mm.Hlavu skrutky som obrusil a do remenice som navrtal vacsiu dieru aby skrutka zapadla.Ale prej istotu som dieru nedal tak velku aby sa skrutka trocha zarezala do kovu(pomoze kladivo ).z druhej strany som dal matice a odrezal som zo vycnievalo a trochu som sklepal aby sa matica neuvolnila.Ale pozor na to z ktorej strany to davate,tam kde srob zapustate do remenice to je strana pri motore,tam kde su matky to je strana od motora ku kolesu .toť sjo
Re: pískanie
Takže už dva co to napevno spojili a funguje to. No tak to asi taky prdím na nějakou drahou výměnu za novou a přijde na řadu taky pevné spojení. Kouknu na to jak to tam tedy bude nejlepší udělat (která varianta) a spáchám to nějak.
Re: pískanie
Taky mi to píska chvili za studena ale nevim co s tím, nemužu se rozhodnout
Re: pískanie
Sigy píše:Taky mi to píska chvili za studena ale nevim co s tím, nemužu se rozhodnout
A zkoušel jsi tu řemenici jestli ti prokluzuje?
Re: pískanie
Tak koukam, ze same remenice ,, ja ji sehnal funglovku za 2000, ale priste asi taky budu vrtat
Re: pískanie
Twiggy píše:Tak koukam, ze same remenice ,, ja ji sehnal funglovku za 2000, ale priste asi taky budu vrtat
To ale asi nebude ta originálka za 2k co? Nejspíš nějaká Febi či něco podobného.
Re: pískanie
taky se snažím to blbé píkání vyřešit,mluvil jsem s jedním maníkem v servisu a ten říkal že je ta řemenice stajná jak na 1,6 akorát ta nemá ten gumový nesmysl a prý be se to dalo použít,nová řemenice na 1,6 stojí kolem 1000,například zde http://www.skoda-dily.cz/index.php?acti ... %99emenice dokonce to tam je uvedené že to je stejné...
Re: pískanie
No tak to by mě zajímalo jestli to tedy tu gumu nemá a nefunguje to tedy potom jako tlumič torzních kmitů, nebo je to jen řešeno nějak jinak a levněji. Těm řemenicím totiž na dieselech nic jiného není, takže je mnohem výhodnější je pak natvrdo prošroubit či provařit pokud to takhle mění i za ty "pevné" z 1,6. Přece jen i tak je rozdíl jestli dáš litr za řemenici nebo 10Kč za šroubky. Takže pokud je ta na 1,6 jen kus železa který nepruží, tak pak není vůbec co řešit a nejjednodužší i nejlevnější je tvrdý spoj stávající jinak plně funkční řemenice. Jestli to ale soudruzi pro 1,6 vyřešili nějak lépe a levněji (a že by to nebyl žádný problém), tak pak by byla ideální volba ta z 1,6. Ale to by chtělo někoho kdo ji měl v prackách aby poreferoval.
Re: pískanie
A proč to tam vlastně ten dýzl má?
Napadá mě, že možná proto, aby se nějaké kmity klikovky nepřenášely na řemen a dál, třeba na alternátor?
Motor 1,9 dýzl u superba má v řemenici něco jako volnoběžku, taky možná ze stejného důvodu.
Napadá mě, že možná proto, aby se nějaké kmity klikovky nepřenášely na řemen a dál, třeba na alternátor?
Motor 1,9 dýzl u superba má v řemenici něco jako volnoběžku, taky možná ze stejného důvodu.
Re: pískanie
Je to právě naopak, tedy aby se vibrace z příslišenství nepřenášely na klikovku. Např když se zapne klima, dostane to "ránu" kterou to má vyrovnat. Bohužel je to tak blbě řešený, že to stejně moc nefunguje.
Re: pískanie
Diablo píše:mikka píše:A proč to tam vlastně ten dýzl má?
Napadá mě, že možná proto, aby se nějaké kmity klikovky nepřenášely na řemen a dál, třeba na alternátor?
Motor 1,9 dýzl u superba má v řemenici něco jako volnoběžku, taky možná ze stejného důvodu.
superb neni auto ale suplik, felda je auto spravnej diesel ma komurku a ne ty zparchanteli diesly s prim. vstrikem ci CR
plne suhlasim spravny dizel je s nepriamym vstrekom
Re: pískanie
zdravim takze dnes som namontoval remenicu s dovomi sroubmi ako to tu bolo spominane a je po piskani.
Dik za rady konecne mam zase auto a nie piskaciu herku
Dik za rady konecne mam zase auto a nie piskaciu herku
Re: pískanie
Jen jsi to provrtal a prošroubil, nebo jsi nějak řešil i vyvažování? Já se k tomu snad dostanu o víkendu mimo jiných věcí, tak taky ještě nevím u jaké varianty skončím (kolik šroubů a tak)
Re: pískanie
Sem to delal ted v nedeli a parada je po piskani.Dal sem tam dva sroubky M6 a zaheftl COčkem a přestřikl a parada.Vyvažovani nijak řešit nemusís to ty dva šroubky motor nepozná.
Re: pískanie
lidičky,prosím,jak to budete někdo dělat vyfoťte to a hoďte sem jak to máte udělané,neměl jsem to ještě dole ale jak jsem na tu řemenici koukal tak mi to není nějak jasné kam to vrtáte,na tom foto nahoře to je označené těma tečkama ale na té mojí řemenici je v tom místě uprostřed tak něco kolem půl centimetru gumy kolem dokola,to jako mám vrtat do té gumy?vypadá to jako menší a větší kruh a mezi nima je guma,dát z boku nějaké hrubší pásky plechu a to přivařit k oboum těm kovovým kruhům bych jako ještě pochopil ale ty šrouby mi nějak nelezou do hlavy...
Re: pískanie
jojosss píše:Diablo píše:mikka píše:A proč to tam vlastně ten dýzl má?
Napadá mě, že možná proto, aby se nějaké kmity klikovky nepřenášely na řemen a dál, třeba na alternátor?
Motor 1,9 dýzl u superba má v řemenici něco jako volnoběžku, taky možná ze stejného důvodu.
superb neni auto ale suplik, felda je auto spravnej diesel ma komurku a ne ty zparchanteli diesly s prim. vstrikem ci CR
plne suhlasim spravny dizel je s nepriamym vstrekom
hlavne 1.9D s komurkou krasne chytne na prevaleni max na 2 prevaleny a ty zparchanteli mrchy TDI tocej jak sekacky nez chytnou my tomu odborne rikame "mrdkáč"
Re: pískanie
hans007 píše:lidičky,prosím,jak to budete někdo dělat vyfoťte to a hoďte sem jak to máte udělané,neměl jsem to ještě dole ale jak jsem na tu řemenici koukal tak mi to není nějak jasné kam to vrtáte,na tom foto nahoře to je označené těma tečkama ale na té mojí řemenici je v tom místě uprostřed tak něco kolem půl centimetru gumy kolem dokola,to jako mám vrtat do té gumy?vypadá to jako menší a větší kruh a mezi nima je guma,dát z boku nějaké hrubší pásky plechu a to přivařit k oboum těm kovovým kruhům bych jako ještě pochopil ale ty šrouby mi nějak nelezou do hlavy...
Jo normálně to vrtneš do té gomy.Ona ma tvar vlny uvnitř takže jak budeš vrtat tak provrtaš uvnitř ty řemenice pak do nich vyřežeš zavit dáš šroub a nejak pokudmožno zajistíš.Já jsem tam dal M6 šrouby dva a na obouch stranách sem to zabrousil aby nepřečnívali a ze strany kole sem to ješte zaheft COčkem.Nemůžeš na tom nic zkazit jak začneš vrtat do gumy tak te to pěkne navede samo.
Re: pískanie
zítra to jde na rozvoďák tak jsem domluvený s tím maníkem co to bude měnit že to teda taky udělá,jak jsem mu to vysvětloval tak na mě hleděl,očividně se s tím ještě nesetkal....jenom se modlím ať to pískání přestane a je to fakt tím,už mi to leze na mozek,to totiž není úplně čisté pískání ale je to spojené s takovým jakoby cinkáním nebo jak to popsat,jak třeba když to dělá vytočím kola na doraz a zatlačí servo tak se to ještě tak nejmíň zdvojnásobí,dělá mi to už tak dva až tři roky a najel jsem s tím už asi 50000 a nic zatím neupadlo tak to snad bude nějaká taková volovinka...
Re: pískanie
Jo to bude určo vono.No borci sou zvyklí akorát měnit ale jak přijde na improvizaci tak čumí jak husa do flašky.
Re: pískanie
však jo,nejhorší jsou ty ceny těch dílů,jako dát za takovou blbost jako je ta řemenice 3600 mě příjde jako brutál,to je víc jak jsem dal za celou tu filetu....
Re: pískanie
A hele, tak tento víkend je zase asi zasvěcen pevnému spojování dvoujhmoty. To tady už taky dělá snad každej
Re: pískanie
smoldo1 píše:zdravim takze dnes som namontoval remenicu s dovomi sroubmi ako to tu bolo spominane a je po piskani.
Dik za rady konecne mam zase auto a nie piskaciu herku
Takto nejak to vyzera dost tazko sa to vrta lebo je na jednej strane hlinik a na druhej zelezo. Je tam narezany zavit a pouzite aj lepidlo.
Re: pískanie
Zbysek píše:A hele, tak tento víkend je zase asi zasvěcen pevnému spojování dvoujhmoty. To tady už taky dělá snad každej
Jj ted se valijou jen o víkendech dvojhmoty mazec co?
Re: pískanie
Sundal jsem řemenici,vrtnul dvě 6,5mm díry,vyříznul osmičku závit,natočil osmičky šrouby,přilepil,zabrousil a Felda ani nepípne,takže super a doporučuju!!!
Re: pískanie
Tak už jsem se taky přidal do klubu nepískajících feld. Udělal jsem to defakto stejně jako všichni, tedy 6,5 díra, osmička závitník, narvat tam šrouby a zabodovat cočkem z obou stran a dobrousit. Akorát jsem zvolil tři šrouby po 120° , protože to má z mechanickýho hlediska pak lepší vlastnosti na kroucení, ale u téhle blbosti je to stejně celkem fuk, takže jsem to tak udělal spíš pro svůj dobrý pocit.
Tedy konečně klídeček po nastartování a nic nepíská. Rovnou jsem měnil i drážkovej řemen, protože měl ty výstupky krásně popraskaný. Jinak na té hladké straně byl jako neovej, ale teď už se místo něj vozí nový bosch.
Tedy konečně klídeček po nastartování a nic nepíská. Rovnou jsem měnil i drážkovej řemen, protože měl ty výstupky krásně popraskaný. Jinak na té hladké straně byl jako neovej, ale teď už se místo něj vozí nový bosch.
Re: pískanie
Někdo z okolí F-M nebo Ostravy kdo by mi byl ochotný tu řemenici upravit?
Na to pískání jsem už alergický
Na to pískání jsem už alergický
Re: pískanie
To zvládneš sám, na tom nic není. Jediné co potřebuješ je 15-tka klíč, šestka imbus (myslím), vrtačka s 6,5mm vrtáke, závitník M8 a šrouby M8. Případně to u někoho bodnou cočkem.