Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

AEF
Doyle - FK

Re: pískanie

Příspěvek od Doyle - FK »

:)
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak to se teda fakt pěkně vytahal, ač je to dost divný u těchto řemenů. Jinak ten šroub já tam taky nemám. Asi je to tam dělaný pro kompresor.
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

Doyle píše:Tak jsem zrovna přijel z garáže, chvíli mi trvalo než jsem to zjistil, ale při pohledu na řemen mi něco nesedělo, byl celý popraskaný a hladký, jakoby zapečená guma.Myslím tím ty drážky.No po chvilce jsem přišel na to, že se řemen dotýka mezi napínací kladkou a vodní pumpou.Pískalo to jak to o sebe třelo a jak se to zahřálo, tak přestalo.Stejně je mi divné, jak se mohl řemen natáhnout.Dal jsem tam provizorně jeden starší, ale evidentně nevytahaný.Je to sice blízko sebe, ale nedře to.Alespoň zatím :)

A nejda tam dát preventivně kratší?Já mám teď u feldy AEE 1,6 řemen podle Etky 1063,ale předchůdce tam měl 1076 a vrčelo to normálně. :)
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

No na 1,9d jsou řemeny 1220mm, tak pokud tam takový je a nebyl i ten špatný nějaký delší, tak to bude v pořádku. Samozřejmě nový bude o trošku kratší protože ještě nebude vytahaný. Ono mezi napínačkou a řemenicí moc místa není, to je pravda. Když se řemen nasazuje, tak se většinou musí napínačka přepružit, aby se tam vůbec v tom místě daly nasadit na obě strany, ale po oběhnutí celého okruhu už tam pak přece jen nějaký ten cenťák mezera bude. Takže buď byl ten řemen fakt tak vytahanej, nebo byl špatný (jinak dlouhý), a nebo pokud bude moc blízko i novej, tak je průser s řemenicema. Každopádně novej než se vytahá, tak to nějakou dobu trvá a tak by zase na chvíli vydržel i tak.
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak to potom OK. ;)
Doyle - FK

Re: pískanie

Příspěvek od Doyle - FK »

jenže ten řemen byl nový.27.února jsem upravoval dvojhmotu a dával jsem funglovku.Takže vydržel necelé dva měsíce.Pískat mi to začlo teď v sobotu :|
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

Co to bylo za značku řemene? To snad ani není možný aby se tak rychle vyčvachtal.
Doyle - FK

Re: pískanie

Příspěvek od Doyle - FK »

Vím, že stál 340 kč, ale co to bylo za značku nevím a na řemenu jde přečíst Germany
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

No tak to nemohl být žádnej šunt. Já kupoval bosch za nějakých 250,- myslím a je naprsoto v pořádku.
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

No tak jestli tomu řemenu něco klade velký odpor,tak by se mohl třením takhle přepálit. :?
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak já dnes vydělal pravděpodobný zdroj pískání co mi tam pořád přetrvávalo, tedy alternátor. Šel na repas a zítra bude hotov. Takže o víkendu přijde zpět a doufám že všechny ty ruchy pocházely opravdu jen od něj a ne ještě od něčeho dalšího. Každopádně všechno tomu naznačuje, protože jsou slyšet, že jsou v háji ložiska, taky je v prdeli volnoběžka a uhlíky s komutátorem na tom taky nejsou nejlíp. Taky co čekat od originálního altíku po těch kilometrech co má za sebou. Tedy teď když bude jako novej, tak snad bude zase vše v klidu.
smazany clen - FK

Re: pískanie

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak mám alternátor zrepasovaný a je jako novej. Mé očekávání že se ztratí veškeré ruchy motoru se ale nesplnilo :( . Sice se ztratila řada zvuků jako chrastění a podobné co dělaly hlavně uhlíky a ložiska, ale po startu to stále píská. Tak já už opravdu nevím co s tím. Už mě to auto fakt pěkně sere.
vanplus

Re: pískanie

Příspěvek od vanplus »

ahojda lidi no konečně už vim co dělá ty pazvuky....konečně po skoro 2 letech bude klid....nikdo nedokázal poradit ,až tady....díky moc čusík
Návštěvník

Re: pískanie

Příspěvek od Návštěvník »

čus lidi jo eště sem chtěl dodat že se ta řemenice ani nemusí sundavat,já sem to měl hotový za pár minut.stačila mi na to jen aku vrtačka a dva šroubky plus lepidlo a je konečně klid od toho strašnýho pískaní.... :D
Chavier - FK

Re: pískanie

Příspěvek od Chavier - FK »

Kluci, mate-li drazkovany remen trochu popraskany, okamzite vymenit! Znamemu se roztrhl vjel mu do remenice klikovky a rozvody mu preskocili. :o
smazany clen - FK

Piskani

Příspěvek od smazany clen - FK »

Chci se zeptat. Kdyz nastartuju studenej motor, tak zacne piskat a prestane tak po cca 5-ti minutach. Kdyz ale lehce slapnu plyn, tak to prestane. V jednom servisu mi rekli, ze je to kladka. V druhem rikal ze to na 90 procet kladka nebude. Ze pry uz tam jednu 1,9D mel, co delala to same a vyzkouseli vsechno co jde (i kladku vymenit), ale delalo to porad. Pry ze u tohodle motoru, kdyz ma hodne najeto, tak se to stava. Rikal mi ze kdyby to byla ta kladka, tak pri pridani plynu by to delalo porad. Mam tam natoceno necelych 290tkm. Nevite cim by to teda mohlo byt? Diky.
Zbysek - FK

Re: Piskani

Příspěvek od Zbysek - FK »

Sice jak psal Emilio, toto téma už jsme tu řešili stokrát, ale proč neodpovědět a nenasměřovat tě. Jedná se o závadu dvojhmotné řemenice na klikové hřídeli. Je sestavena z kovového a hliníkového kola, mezi kterými je tlumící guma, která vychytává rázy proti klikovce. Guma je po těch letech už dávno tvrdá a tak to píská, dokud se nezahřeje a nechytne se. Do té doby to částečně prokluzuje a proto píská. Lze to jednoduše vyzkoušet a opravit, namísto kupování nové a drahé.

Více najdeš tady, ať to nemusím zase celé popisovat viewtopic.php?f=23&t=790
smazany clen - FK

Re: Piskani

Příspěvek od smazany clen - FK »

Diky moc.
kouBaMW - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od kouBaMW - FK »

Tohle tema jsme cetl uz kdysi, ale mam porad strach ze remenice "po uprave" nebude perfektne vyvazena a ze si to vybere svoji dan. Ale ted mi to piska i u zahrateho motoru a to uz se fakt neda (vcera sem stal v kolone pres pul hodiny a to piskani sem slysel jeste dnes rano v hlave :lol: )

Takze chci se zeptat, je tady nekdo kdo stim najel uz nejakou porci km ?
Min. tak 20tis ?
Zbysek - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Zbysek - FK »

Minimálně 20 tisíc kilometrů mám od zavaření už dávno najeto třeba i já. Pokud to perfektně rozměříš, tak se nevyvážení není proč bát, protože tak velké, aby mohlo ublížit tam nevznikne. Problém je spíš s klikovkou, protože jsou případy, kdy to prostě neunese, když už tam nic rázy netlumí a hold praskne, nebo se ukroutí. 99% lidí co znám se zavařenou dvojhmotou na tomhle slabém motoru se s tím nesetkala, ale opravdu to bohžel někdy prostě nevydrží a tak se tím stále všude straší. Problémy bývají hlavně na silnějších autech, kde to někomu i tak drží a někomu ne. Tedy je to rozhodnutí na každém jestli si to takto opraví nebo ne. Já nad tím ani nešpekuloval, protože feldy jsou tak staré plechovky, že by mě ani nenapadlo kupovat tam za nehorázné peníze novou dvojhmotu.
kouBaMW - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od kouBaMW - FK »

No ja mam strach z te kliky... Osobne sem neslysel ze by se nekomu neco vysypalo, akorat jak se mi ted rozsypal alternator, tak to bylo kvuli tomu ze remenice na nem byla bodla mirnym svarem a to sem na to najel snad 5tkm. Altik sice toci nekolikanasobne vic, tak ze by se to u te dvojhmoty vyhonilo pozdeji tak me zajimalo aspon tech 20tkm... Ty Zbysku stim teda mas presne kolik ?
Zbysek - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Zbysek - FK »

Já mám najeto se zavařenou dvojhmotou něco přes 22tkm co jsem teď koukal tedy přesně. Řemenice altíku natvrdo je průser, jelikož když na něm nefunguje volnoběžka, tak dojde k poškození, nebo v horším případě střihnutí hřídele alternátoru (velmi časté). U dvojhmoty je to zcela něco jiného a jak jsem psal, většinou se to nesere, ale hold někdy se to stane, tak na to rovnou raději upozorňuji. Jinak tady na fóru snad už ani nejsou dieselové feldy, které by neměly dvojhmotu zavařenou :D
kouBaMW - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od kouBaMW - FK »

ok dik za info
na jare se do toho pustim protoze je to des
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Kovi »

S upravenou řemenicí ujeto cca 65000 km bez negativních změn. Stačí?
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
kouBaMW - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od kouBaMW - FK »

jj to zni dobre :D
jinak co me celkem jeste se*e tak to ze nekdy piskani prestane po zahrati, nekdy to piska i zahrate a nekdy to nepiska vubec ani za studena
na jare to bodnu a bude klid
Zbysek - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Zbysek - FK »

Jo jinak taky docela často píská samotná řemenice s řemenem, protože je prostě oběhaná a tak i když se pak dvojhmota zavaří, stejně někdy jde ještě slyšet slaboučké pískání i tak občas. K tomu pomůže pak už jedině buď výměna (což je blbost vzhledem ke stejné ceně dvojhmoty jako celá felda), nebo použití kratších řemenů (starline dělá o pár mm kratší než by měl být a jak se to více napne, tak to nepíská) a nebo zbroušení řemene trošku, aby lépe dosedal.
DjTommy - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od DjTommy - FK »

Mohu se zeptat co jste dávali do řemenice za šrouby M8 nebo M6 a jak dlouhé?
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Kovi »

Já dával šrouby M8 a a aby byly radši delší,pak je ufikneš. Na obou stranách jsem odřezal jak přebytek tak hlavičku a zabodoval svářečkou
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
shadow - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od shadow - FK »

Neuvěřitelné, po třech letech neustálého nervování a vztekání problém vyřešen. Taky mám v hajzlu řemenici. Díky kluci, už jsem se chystal ze zoufalství měnit čerpadlo serva. Vrtnu šroubky a hotovo. :P
vladon - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od vladon - FK »

Jeste jsem to nemel rozdelane,ale chtel jsem se optat, ta remenice je z oceli a nebo je to nejaky hlinik/dural?
Zbysek - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Zbysek - FK »

Vnitřní část slitina hliníku, vnější kov. Právě proto je potřeba tam dát ty šrouby (jinak by to šlo rovnmou provařit) a bodovat je jen ke kovu.
vladon - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od vladon - FK »

Ted uz je mi to jasne, prrave sem si rikal ktery sebevrah by to bodoval do hliniku :)
kouBaMW - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od kouBaMW - FK »

dneska sem to konecne pobodoval :) k memu prekvapeni se to pekne chytlo i na ten hlinik
jestly to v zime hvizdne tak to posilam ze skaly :mrgreen:
Nonamed - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Nonamed - FK »

a řemenici z šestnáctky mám doma, komu se nechce vařit, nechť mi dá kilo a odveze si jí :)
vladon - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od vladon - FK »

a z 16ky pasuje na 1,9D? Neznam rozmery, ci co je popr. treba zmenit.
Nonamed - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Nonamed - FK »

na první stránce někdo uvádí že je rozměrově stejná. Každopádně rozměr středního otvoru, počet drážek, průměr řemenice a rozteč šroubů, to je asi všechno. Ještě mě napadá vyosení středu "takovej ten zális" :) Ale od pohledu to uchycení vypadá stejně a na průměru nějakej ten milimetr zas tolik nesejde...
vladon - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od vladon - FK »

Hod me na sebe mobil, rano se podivam, popr. se mi zitra pres den ozvi na 604 651 368, jedu do Ceske Lipy, tak bych se ev. stavil, omrknul, zakupil :)
Pokud tu nechces psat svuj mejl verejne, tak na mejl vladon@box.cz Ale nejp. 7.45 rano odjizdim,takze uz pak budu k zastizeni pouze na mobilu..
Kolem MB pojedu zitra odpoledne.
xshrek80 - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od xshrek80 - FK »

tak dnes jdu na to nebo se s toho debilního pískání už zblázním a sousedi mě ukamenujou....
G.O.N.K. - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od G.O.N.K. - FK »

kucii mam ted moznost koupit řemenici za 900 kč. jenze je tam maly problem není tam ta guma. Tím padem to nebude tlumit. Bude to mít nějaký velky vliv na chod motoru. třeba že by se něco kvuli tomu posralo? poradte prosim jestli to mam vzit nebo se na to vy*rat.
vladon - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od vladon - FK »

Pokud mas tu starou, tak si ji uprav a nevyhazuj penize.. Budes to mit to same. A neni mi jasne, jak to ze tam neni ta guma ? :)
Naposledy upravil(a) emilio52 dne čtv 10. zář 2009 20:15:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
nebulus - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od nebulus - FK »

Asi je to remenica na 1.6, tá je bez gumy a rozmerovo taká istá.
Zbysek - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Zbysek - FK »

Ano, nemá cenu kupovat, ale raději předělat starou za cenu dvou šroubků. Účel naprosto stejný - klikovka bude dostávat prostě rázy v obou případech.
G.O.N.K. - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od G.O.N.K. - FK »

pry to delali stou gumou a najdenou to prestali delat. ale jinak je to remenice na 1.9
taky si myslim ze je to to same jako kdyz to navrtam jenze se mi to nechce delat protoze si na to netroufnu.nasel by se nkdo na ostravsku kdo by to udelal?
G.O.N.K. - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od G.O.N.K. - FK »

nikdo se nenajde??
Zbysek - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Zbysek - FK »

Na tom opravdu není nic těžkého. To zvládneš bez problémů i sám.
G.O.N.K. - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od G.O.N.K. - FK »

nuze dobre ja to vyzkousim a uvidim
G.O.N.K. - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od G.O.N.K. - FK »

tak jsem to vyresil. Koupil jsem novou remenici za 2000 a mam klid. je po pískání.
Nonamed - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Nonamed - FK »

no, to je nejlevnější řešení :D
Uživatelský avatar
Jojin
Příspěvky: 295
Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Jojin »

To tlumení kmitů tam není kvůli motoru - klice ale kvůli ostatním agregátům na tuto trakci napojeným, hlavně alternátor by to nemusel vydýchat a pak by vaše"oprava"za pětku byla poněkud dražší ... :shock:
FELICIA 1,9D GLX cca 300 000 km
Obrázek

Velké závady mívají banální příčiny. (můj otec)
Je těžké být debilem, protože konkurence je veliká. (Miroslav Horníček)
Moudrost přichází s věkem. Někdy však věk přijde sám.
Zbysek - FK

Re: Dvouhmota, aneb odpověď na pískání motoru za studena

Příspěvek od Zbysek - FK »

Alternátoru tyto kmity moc nevadí, ale velmi mu vadí špatná volnoběžka. Té naopak kmity vadí a tak je jasné, že odejde o něco málo dříve než kdyby tam stále dvouhmota byla. Není to ale nějak tragické. Jinak největší negativní vliv má zavaření dvouhmoty právě na klikovku (ne na její pevnost a praskání, ale na kmity jí přenášené). Spíše jde o celkově větší vibrace motoru, což samozřejmě ničemu příliš nesvědčí. Jelikož ale cena nové dvojhmoty je většinou tak pětina ceny auta, tak je to vesměs lepší řešit pevným spojením, protože to auto s tím ještě odjezdí kupu kilometrů, tedy většinou doslova do smrti feldy.
Odpovědět