škubání motoru

AEF
lukas.kiss - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od lukas.kiss - FK »

Čaute lidi, vlastním Felicii 1,9D, r.v. 2001, natočeno 206.000 km. Poslední dobou (no už je to skoro rok), se potýkám s následujícím problémem. Takové to cukání motoru, co popisuje několik kolegů mě potkalo taky. Dle tipů jsem zaslepil EGR a vyčistil sání, nový palivový a vzduchový filtr. Ještě jsem nechal udělat diagnostiku, dle servisu je rozkmit (vzniklý opotřebením) naftového čerpadla celkem v normě - prý některá auta s tímto rozkmitem nalítají dalších 200.000 km bez problémů, i jiných stačí nalítat dalších 1000 km a čerpadlo je KO. Po těchto zásazích (EGR OFF, vyčištěné sání, nové filtry) auto lítalo cca 14 dní bez problému - necukalo, celkem výrazněji táhlo, myslím že i spotřeba byla OK. Vedlejší závada, která se vyskytuje už cca 1/2 roku je, že po nastartování 2 vteřiny beží motor jakoby v režimu sitiče, pak spadnou otáčky jakoby sitič vypnul, ale po přidání plynu se motor dusí, musí se nechat trošku zahřát, pak jde do otáček (ale asi to sitič nemá, řídí se to elektronicky) - to asi bude tepelný čidlo, ?zelené? - to asi nebude problém - vymění se. Ale co je teď horší - za studena motor při otáčkách cca 1500 - 1700 klepe, jako by ventily nebo něco takového. Po zahřátí je to lepší, hůře se hledá poloha plynu (rozmezí otáček), při kterém to klepe (má to zvuk jak jedničkovej Golf :D ). Motor se nyní hůře vytáčí do otáček, při volnoběhu nepatrně kolísají otáčky a při vykvaltování pomaleji padají, než dříve. Myslíte že by to mohl být začátek konce čerpadla? Omlouvám se za rozsáhlost dotazu, ale fakt už si s tím nevím rady a začíná mě přepadat zoufalost. Jo a ještě jedna záhada :D , potom co přítelkyni došla nafta a motor se znovu nastartoval, nešlo ho vypnout. Otočil se a vytáhnul klíček, kontrolky zhasly, ale motor běžel dál. Nezbylo nic jiného, než 5. kvalt a pomalu pouštět spojku :o . Nechtěl jsem se vrtat ve STOP ventilu (protože ve spínačce to určitě nebude - kontrolky zhasínají), tak jsem zkusil na chvíli vytáhnout pojistky od řídící jednotky a naftového čerpadla a ejhle, motor opět zhasíná klíčkem. Nevím, jestli mám tak záhadné auto jenom já, nebo jestli má někdo podobné zkušenosti :shock: . Prosím poraďte !!!!
lukas.kiss - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od lukas.kiss - FK »

smazany clen - FK píše:zda sa mi ze pri asi 90 km/h na 5 rychlosti pri volnom plyne trha v motore , ked pridam plyn prestane to, ked zvolnim zase sa to objavi, poradte prosim


Čaute lidi, vlastním Felicii 1,9D, r.v. 2001, natočeno 206.000 km. Poslední dobou (no už je to skoro rok), se potýkám s následujícím problémem. Takové to cukání motoru, co popisuje několik kolegů mě potkalo taky. Dle tipů jsem zaslepil EGR a vyčistil sání, nový palivový a vzduchový filtr. Ještě jsem nechal udělat diagnostiku, dle servisu je rozkmit (vzniklý opotřebením) naftového čerpadla celkem v normě - prý některá auta s tímto rozkmitem nalítají dalších 200.000 km bez problémů, i jiných stačí nalítat dalších 1000 km a čerpadlo je KO. Po těchto zásazích (EGR OFF, vyčištěné sání, nové filtry) auto lítalo cca 14 dní bez problému - necukalo, celkem výrazněji táhlo, myslím že i spotřeba byla OK. Vedlejší závada, která se vyskytuje už cca 1/2 roku je, že po nastartování 2 vteřiny beží motor jakoby v režimu sitiče, pak spadnou otáčky jakoby sitič vypnul, ale po přidání plynu se motor dusí, musí se nechat trošku zahřát, pak jde do otáček (ale asi to sitič nemá, řídí se to elektronicky) - to asi bude tepelný čidlo, ?zelené? - to asi nebude problém - vymění se. Ale co je teď horší - za studena motor při otáčkách cca 1500 - 1700 klepe, jako by ventily nebo něco takového. Po zahřátí je to lepší, hůře se hledá poloha plynu (rozmezí otáček), při kterém to klepe (má to zvuk jak jedničkovej Golf ). Motor se nyní hůře vytáčí do otáček, při volnoběhu nepatrně kolísají otáčky a při vykvaltování pomaleji padají, než dříve. Myslíte že by to mohl být začátek konce čerpadla? Omlouvám se za rozsáhlost dotazu, ale fakt už si s tím nevím rady a začíná mě přepadat zoufalost. Jo a ještě jedna záhada , potom co přítelkyni došla nafta a motor se znovu nastartoval, nešlo ho vypnout. Otočil se a vytáhnul klíček, kontrolky zhasly, ale motor běžel dál. Nezbylo nic jiného, než 5. kvalt a pomalu pouštět spojku . Nechtěl jsem se vrtat ve STOP ventilu (protože ve spínačce to určitě nebude - kontrolky zhasínají), tak jsem zkusil na chvíli vytáhnout pojistky od řídící jednotky a naftového čerpadla a ejhle, motor opět zhasíná klíčkem. Nevím, jestli mám tak záhadné auto jenom já, nebo jestli má někdo podobné zkušenosti . Prosím poraďte !!!!
Martinmisa

Re: škubání motoru

Příspěvek od Martinmisa »

Ahoj, no já mám stejný problém, ale s 1.3 M P I škube, občas vynechá, a už se mi i stalo že chcipla úplně.máte nějaké tipy?
Odpovědět