škubání motoru

AEF
smazany clen - FK

trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

zda sa mi ze pri asi 90 km/h na 5 rychlosti pri volnom plyne trha v motore , ked pridam plyn prestane to, ked zvolnim zase sa to objavi, poradte prosim
smazany clen - FK

Nepravidelný běh _škubání motoru

Příspěvek od smazany clen - FK »

Taky mě to dělalo a vyměnil sem naftovej filtr a přestalo to.
Teoo

Re: trhanie motora

Příspěvek od Teoo »

Mě to dělá take i po výměně filtru
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Aj ja by som sa chcel spýtať.. čo mi to môže robiť. najmä na 5 prevodom stupni medzi od 70 - po 90 mi miká celým autom..také cukanie.. akoby motor vynechával alebo čo, ale vôbec neviem čím toje.. ked zašliapnmem vtedy pedál aby som pridal rychlost zacuká to ešte par krát a po tom zacne akcelerovat a už necuká.. ako náhle ustálym na nejakej rýchlosti..začne opäť mikať celým autom.. ako ked vám vynecháva motor... Vzduchový aj palivový filter mám uplne nový. Mám 1,9 D a neviem čo s tým mám robiť. Môžu to byť trysky..alebo vstrekovacie čerpadlo? ale ked ide motor naprázdno tak ide uplne perfektne.. aj ked ho vytočím.. iba ked na nom normálne jazdím tak to občas cuka.. a začína mi to robit aj na nizsých prevodoch vzdy ked chcem akoby udrzat rýchlost, napr 50ku a zacne cukat.. Môžete mi niekto poradiť..? diky
Uživatelský avatar
Mylen
Příspěvky: 114
Registrován: sob 08. črc 2006 19:19:36
Bydliště: Prešov

Re: trhanie motora

Příspěvek od Mylen »

zanesene sacie potrubie.. alebo vadny EGR ak je sanie ciste.... skus odpojit EGR ci to prestane...
Felicia 1.3MPi LX ;-)
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

no som začiatočník v autách.. takze bohuzial neviem, čo je to to EGR.. :?: :oops: možeš mi povedat čo je to, alebo kde to tam najdem_? a tým sacím potrubím si myslel sanie z nádrže? ale ked ide motor naprázdno tak krásne plynule baží.. neviem
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

beriem späť.. už som si niečo o EGR prečítal v dalsej diskusii.. dík za tip... :lol:
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Mě v těchto příznacích hodně pomohlo právě egr a vyhození trumpetek ze sání. Jinak taky dost pomáhá pročištění trysek, ať už nějaké jednorázové naprudko (třeba jako Diablo si nechává dělat protec), nebo používat čistící aditiva. Trysky se přece jen trošku zanáší a tak je vhodné je takhle čistit.
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

no ja pridávam aditívum pravidelne do paliva pri každom tankovaní..ale je pravda že trysky som ešte fyzicky nemenil ani nečistil..keby to boli trysky.. tak by sa mi odlahlo, bo to nieje problem vymenit, keby to vsak bolo vstrekovacie čerpadlo, alebo nebodak zlé tlaky.. tak to už by moc netešilo.. Je zaujímave na tom cukaní to, že mi to začalo robiť doslova zo dňa na den.. večer pden predtým v pohodičke, nadruhy den ráno idem do roboty a hla cuka ako sproste..a od vtedy stále.. mam pocit že čoraz častejšie, a aj pri nižších prevodových stupňoch, pri nízkych otáčkach.
No a tie trumpetky myslíte tie rúrky ktoré sú skované pod plastovým krytom od vzduchového filtru, ktorý je na motore? lebo neviem čo je to tá trumpeta v rámci tohoto motoru :D .Skúsim ešte egr a uvidíme..
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

r_o_y píše:no ja pridávam aditívum v praidelne do paliva pri každom tankovaní..ale je pravda že trysky som ešte fyzicky nemenil ani nečistil..keby to boli trysky.. tak by sa mi odlahlo, bo to nieje problem vymenit, keby to vsak bolo vstrekovacie čerpadlo, alebo nebodak zlé tlaky.. tak to už by moc netešilo.. tie trumpetky myslíte tie rúrky ktoré sú skované pod plastovým krytom od vzduchového filtru, ktorý je na motore? lebo neviem čo je to tá trumpeta v rámci tohoto motoru :D .Skúsim ešte egr a uvidíme..




Ano, trumpetkám tu říkáme sacím trubkám pod tím plastovým krytem sání. Trysky rozhodně fyzicky nečistit! dokud šlapou, tak na ně ani nesahat, protože to pak taky už nemusí rozchodit jak se do nich hrábne. Takže pouze aidtiva a hlavně tvé problémy vyřeší zaslepení egr a vyčištění sání. Jinak jaké aditivum používáš?
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

to keby som vedel.. pôjdem sa pozriet a napisem co tam nalievam. No a to zaslepenie egr.. mi to pripadá take divoke.. doteraz mi to snim išlo dobre, bez problemov.. a mám ho odpojiť? čítam tam že dokonca zaslepiť mechanicky..aj ked ešte neviem uplne presne kde to zaslepiť.. nespraví mi to nič z motorom.. žeby ho nejako poškodilo..najmä takto cez zimu.. to sa bude potom asi dost dlho zahrievat na pracovnu teplotu :roll:
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Nejlepší je zaslepit to mechanicky vložením plechu mezi sání a podtlakový ventil na přisávání splodin. Zahřívá se to potom opravdu jen o trošičku déle. Ani jsem to nějak nepoznal, dělá to tak možná rozdíl ujetí 1km. Motoru to neuškodí, ba právě naopak prospěje. Hlavně to chce zároveň i vyčistit sání, ať může dýchat.
To že ti to začalo dělat tak najednou sice ukazuje na problém jinde (nejspíš palivová soustava - voda, trysky se chytají, nebo něco podobného) ale vyřešit to jde právě tím egr, které tomuhle všemu dost pomáhá.
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

no nalievam tam Sheron Diesel aditív..výrobca niekde Vizovice, ČR.. nalievam ho uz dost dlho.. niekedy od oktobra minuleho roku.. takze v nom to asi nebude. To s tym egr.. mozno pomoze.. skusim to spravit, ak sa mi to podarí.. ale naozaj to nerieši príčinu, prečo mi to začalo.. sanie mám čiste, filter je nový.. je pravda že ešte tie trupmpetky som nepozeral a nečistil, tak možno tam niečo bude.. ael neviem si rpedstavit akoby mohli byt zanesené, ked vzduch sa nasava cez filter..rozmýšlal som aj nad zmenou filtra na športoví.. taký ten zužujuci sa valec.. alebo pridat druhu trubku satia..ale to je na inu temu :D
V každom prípade dík za rady.. skusim pozriet trumpety.. a egr.. a uvidime čo to spraví
Díky za rady.. :mrgreen:
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zbysek píše:Nejlepší je zaslepit to mechanicky vložením plechu mezi sání a podtlakový ventil na přisávání splodin. Zahřívá se to potom opravdu jen o trošičku déle. Ani jsem to nějak nepoznal, dělá to tak možná rozdíl ujetí 1km. Motoru to neuškodí, ba právě naopak prospěje. Hlavně to chce zároveň i vyčistit sání, ať může dýchat.
To že ti to začalo dělat tak najednou sice ukazuje na problém jinde (nejspíš palivová soustava - voda, trysky se chytají, nebo něco podobného) ale vyřešit to jde právě tím egr, které tomuhle všemu dost pomáhá.


No a kde je to miesto.. medzi sanie a podtlakový ventil? idem sa asi pozriet pod kapotu..bo si to nemozem teraz vyjavit a predstavit takto.. apropo..nemas nejaku fotečku toho ako si to spravil? :D
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Věř že sání opravdu čisté nemáš. Jediné co máš čisté je airbox s filtrem, což je prd. Ale až sundáš ten plastový kryt a trumpetky, tak se zhrozíš, protože budeš sotva vidět na ventily. Nečistotoy se tam dostávají právě díky egr, které tam pouští do sání výfukové plyny, tedy bordel. Ty se nalepují na stěny sání díky olejové emulzi co tam poletuje, takže se průžez sacích kanálů řádně sníží. Takže vyčistit, odpojit egr, ať se to znovu nezanáší a uvdíš ten rozdíl.

Jinak sheron není zrovna ideální, protože toho moc neumí (jedné co umí je zvýšit cetanové číslo, ale moc nečistí ani nechrání. Nejověřenější kvalitní aditiva jsou VIF (chce to ale kupovat v akci, protože na tom šmejdi pěkně vydělávají a prodávají kolem 250-300,- za 650ml a v akci jsou za 150,-). Jejich používání jde fakt poznat a motoru to skvěle prospívá (poznáš to i na spotřebě že se trošku sníží).

To místo pro zaslepení je jak je takový ventil na trubce na levé straně toho plastového krytu sání na motoru. Má to takový "eliptický" tvar příruby spojené na dvou šroubkách. Snad je to i někde vyfocený v sekci o egr.

EDIT: Tak jsem to tam nahodil aby jsi věděl kam s tím viewtopic.php?f=23&t=696&p=21965#p21965 , stačí místo toho těsnění dát to samé ale plné, takže udělat třeba z plechu.
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zbysek píše:Věř že sání opravdu čisté nemáš. Jediné co máš čisté je airbox s filtrem, což je prd. Ale až sundáš ten plastový kryt a trumpetky, tak se zhrozíš, protože budeš sotva vidět na ventily. Nečistotoy se tam dostávají právě díky egr, které tam pouští do sání výfukové plyny, tedy bordel. Ty se nalepují na stěny sání díky olejové emulzi co tam poletuje, takže se průžez sacích kanálů řádně sníží. Takže vyčistit, odpojit egr, ať se to znovu nezanáší a uvdíš ten rozdíl.

Jinak sheron není zrovna ideální, protože toho moc neumí (jedné co umí je zvýšit cetanové číslo, ale moc nečistí ani nechrání. Nejověřenější kvalitní aditiva jsou VIF (chce to ale kupovat v akci, protože na tom šmejdi pěkně vydělávají a prodávají kolem 250-300,- za 650ml a v akci jsou za 150,-). Jejich používání jde fakt poznat a motoru to skvěle prospívá (poznáš to i na spotřebě že se trošku sníží).

To místo pro zaslepení je jak je takový ventil na trubce na levé straně toho plastového krytu sání na motoru. Má to takový "eliptický" tvar příruby spojené na dvou šroubkách. Snad je to i někde vyfocený v sekci o egr.

EDIT: Tak jsem to tam nahodil aby jsi věděl kam s tím viewtopic.php?f=23&t=696&p=21965#p21965 , stačí místo toho těsnění dát to samé ale plné, takže udělat třeba z plechu.


Terazky mi je to už jasnejšie-.. hlboká vďaka.. ešte sa opytam poslednu otázku.. pri tom čistení mám zhodiť aj to sací hrdlo..alebo stačí len trubky zhodiť a vyčistiť.. ináč to egr je mi už jasne a to tesnenie tiež.. dufam že mi to pôjde odmontovať .. bo ja mam take štastie ze mi nic nejde odmontovat.:)..ale velmi dakujem za rady.. ked sa mi to podari..dam vediet ako to dopadlo. :D
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Není potřeba shazovat celý blok sání. Když vyndáš ty trumpetky, tak se tam na vyčištění pěkně dostaneš. Pak to chce jen čistit a čistit, protože je tam toho většinou fakt dost :cry:
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zbysek píše:Není potřeba shazovat celý blok sání. Když vyndáš ty trumpetky, tak se tam na vyčištění pěkně dostaneš. Pak to chce jen čistit a čistit, protože je tam toho většinou fakt dost :cry:


oki.. ine slovo aj ked sa opakuje ma nenapada- takže díky :).. ináč som si všimol že si riešil aj pískanie..je to ina tema.. ale mne to tiez píska až ma šlak trafuje..a ked sa zahreje v pohodičke bezí ticho.. takze skusim aj to s tou remenicou..
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Jo jo, na těch dieselech z feldy mají vclastně všichni stejné problémy a většina už je tu vyřešena. Zkus tu řemenici popsat ryskou, aby jsi viděl, jestli klouže, ale nejspíš jo, protože je to neduh starších dieselů.
MOD - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od MOD - FK »

SRY za OT , ale klouzani remenu je teda dost blbej neduh :-( to u 1,6 by se zklouznul resp. preskocil jen jednou pak by byl motor na vyhození :-(

Zbysek píše:Jo jo, na těch dieselech z feldy mají vclastně všichni stejné problémy a většina už je tu vyřešena. Zkus tu řemenici popsat ryskou, aby jsi viděl, jestli klouže, ale nejspíš jo, protože je to neduh starších dieselů.
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

MOD píše:SRY za OT , ale klouzani remenu je teda dost blbej neduh :-( to u 1,6 by se zklouznul resp. preskocil jen jednou pak by byl motor na vyhození :-(




Teď nevím jestli mluvíme všichni o tom samém. bavíme se tu o drážkovaném řemenu pro příslušenství a ne ozubeném pro rozvody. U drážkovaného jde o houby když proklouzne protože akorát ubere na otáčkách všechno příslušenství na moment (servo, pumpa, altík, klima...)
Neměl ty jsi na mysli právě rozvoďák? Ale tam je samozřejmě asi každýmu jasný, že jedno přeskočení většinou znamená smr, tedy potkání.
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Takže dnes som sa odhodlal otvoriť a vyčistiť sanie, ako radil Zbysek.. a bol som nemilo prekvapený, až zdesený aký bordel som tam mal.. fotky najdete na linkách nižšie. spočiatku to vyzeralo pomerne jednoducho zotrieť len trochu mastnoty.. ale ako som dal dole trumpetky-sacie potrubia, tak som zistil, aka hrubá vrstva humusu je usadena na ich stenách a musel som zhodiť a vyčistiť aj cele sacie hrdlo.. plus kam sa mi až prsty a handrička dostala až do motorového bloku. Naozaj neuveritelná vrstva usadenín.. čudujem sa, že mi to auto vôbec išlo :D. Neskušal som ešte či cuká alebo nie po tomto čistení, pretože som zhodil ešte remenicu kôli piskaniu, ktoré ma tiež trápi a na ktoru sa chystam zajtra.. takže vyskušam to az začiatkom týždňa a dam vediet ci to cukanie naozaj spôsobovalo toto špinavé sanie. EGR samozrejme zaslepujem okamžite, pretože celý ten sajrajt pochádza odtial.

tu su tie fotky:
http://www.stopabn.info/auto/sanie.jpg
http://www.stopabn.info/auto/trumpetky.jpg
MOD - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od MOD - FK »

Jasne jak vim .. to bylo mysleno v humoru , proto OT :-)
je to dost rozdil mezi 1,3 a 1,6
MOD

Zbysek píše:
MOD píše:SRY za OT , ale klouzani remenu je teda dost blbej neduh :-( to u 1,6 by se zklouznul resp. preskocil jen jednou pak by byl motor na vyhození :-(




Teď nevím jestli mluvíme všichni o tom samém. bavíme se tu o drážkovaném řemenu pro příslušenství a ne ozubeném pro rozvody. U drážkovaného jde o houby když proklouzne protože akorát ubere na otáčkách všechno příslušenství na moment (servo, pumpa, altík, klima...)
Neměl ty jsi na mysli právě rozvoďák? Ale tam je samozřejmě asi každýmu jasný, že jedno přeskočení většinou znamená smr, tedy potkání.
Diablo - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od Diablo - FK »

ja jsem to rikal od zacatku ze trumpetky k felde nepatrej ;)
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Chlapi nevím co se děje, ale cukání motoru se dostavilo i ke mě. Už mě to dost sere, protože než se motor ohřeje na 90°C podle rafičky, tak to v nižších otáčkách při záběru dost často pocukává jako by vynechával motor. Nevím co si o tom myslet ale je to tak jako tu řešil kolega, že to přišlo dost najednou. Čím by to teda mohlo být? Nemáte někdo zkušenost?
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zbysek píše:Chlapi nevím co se děje, ale cukání motoru se dostavilo i ke mě. Už mě to dost sere, protože než se motor ohřeje na 90°C podle rafičky, tak to v nižších otáčkách při záběru dost často pocukává jako by vynechával motor. Nevím co si o tom myslet ale je to tak jako tu řešil kolega, že to přišlo dost najednou. Čím by to teda mohlo být? Nemáte někdo zkušenost?


Zdravím kolego.. no ja som vyčistil sanie uplne komplet som to rozobral.. aj hlavu sania, odstavil EGR a zhodil trumpetky .. a cukanie zatial prestalo..dúfam že to bolo v tom, a ze to tak aj vydrží.. odvtedy ani raz necukol.. ani pri nízkych otážkach pri ešte nezahriatom motore.. je to lepšie..
Možno by to chcelo sa pozrieť opäť na sanie, ale zhodiť aj hlavu a vyčistiť to ako sa len dá, a ajdo motora čo najhlbšie ako sa dá.. možno to pomôže..:)
MOD - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od MOD - FK »

U me to same delal jeden vadný vstrik .
MOD

Zbysek píše:Chlapi nevím co se děje, ale cukání motoru se dostavilo i ke mě. Už mě to dost sere, protože než se motor ohřeje na 90°C podle rafičky, tak to v nižších otáčkách při záběru dost často pocukává jako by vynechával motor. Nevím co si o tom myslet ale je to tak jako tu řešil kolega, že to přišlo dost najednou. Čím by to teda mohlo být? Nemáte někdo zkušenost?
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

[quote="MOD"]U me to same delal jeden vadný vstrik .
MOD

A vadný vstřik se ti projevoval jen dokud se motor neprohřál? To je divný ne? Pokud je vadný, tak by to mělo dělat pořád.
MOD - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od MOD - FK »

no to sem si myslel taky ale jak se ten vstrik ohral tak zacal fungovat normalně .. takze sem dlouho podezrival svicky a dalsi veci ... nakonec sem na to prisel skoro nahodou ...
MOD
Diablo - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od Diablo - FK »

Zbysek píše:
MOD píše:U me to same delal jeden vadný vstrik .
MOD

A vadný vstřik se ti projevoval jen dokud se motor neprohřál? To je divný ne? Pokud je vadný, tak by to mělo dělat pořád.


Vadny strik se projevuje tim ze za studena tak par sekund ci par minut ( cca max 2 )motor ma trosku jiny zvuk, obcas kouri a poskubava, je to dano starim vstriku a ferdiskove to radi delaj, me to prestava delat po 10sec a garantuju vam ze na to ODBORNE SERU protoze vyfikundace jako zhavicky me cekaj a srat se doslova jeste s timhle abych to zjistoval tak na to se muzu vite co. Ale do tech 90 stupnu je to divny. U me to zlepsil protec.
fl

Re: trhanie motora

Příspěvek od fl »

Předem díky za rady tady uvedené - také potřebuju dořešit "cukání" při ustálené rychlosti cca 90km takže se pustím do čištění sání. Jen by mě zajímala časová náročnost - stihne se to za odpoledne nebo radši den o víkendu (potřebuju denně jezdit). Nejsem automechanik ale snad ani úplné dřevo.
Jen mimo hru - "odborník" mi nabídl vyřešení problému výměnou vstřikovacího čerpadla (to už jsem radši začal hledat na netu) když předtím jsem na jeho radu měnil z toho samého důvodu palivový filtr.
smazany clen - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od smazany clen - FK »

Časově náročné to není, vyčištění je práce tak na hodinku i se sundáním trumpetek. Max. dvě hodiny když to budeš dělat poprvé.
Jinak cukání motoru jde obstojně vyřešit nastavením potenciometru snímače zátěže na čerpadle. V 90% případů pak trhání zmizí. Lepší oprava ale je přesné nastavení rozvodů (klika, vačka, čerpadlo), čímž se to vyřeší nejlépe. Ale to si zase každej neudělá doma sám, zato zátěžák klidně. Záleží samozřejmě jestli je chyba jen v nastavení (což právě většinou je), nebo je něco v háji (v tom případě nejčastěji některý vstřikovač).
fl

Re: trhanie motora

Příspěvek od fl »

Díky za info, v pátek odpoledne se do toho pustím a nechám se překvapit. Snad nebudu muset o víkendu všude pěšky :-)
jaaaaa

Re: trhanie motora

Příspěvek od jaaaaa »

a kde přesně najdu ten zátěžák jak ho nastavim
breta1

Re: trhanie motora

Příspěvek od breta1 »

Mohu potvrdit, že cukání, se kterým jsem jezdil asi 4 roky, přestalo po odpojení EGR, vyhození trumpetek a vyčistění sání. Co z toho to odstranilo nevím, ale už asi 4 měsíce to necuká a jezdí mnohem lépe.
Zakyy

Re: trhanie motora

Příspěvek od Zakyy »

Zdravím všechny příznivce dieslových Felin. Já mám r.v. 2000, naj. 130000km. Už si nevím rady :? , pročetl jsem skoro celé fórun o dieslech a problém s cukáním motoru není vyřešen. Motor cuká :oops: jak je popisováno výše, na jakýkoliv rychlostní stupeň, ale jen když chci udržet stálou rychlost. Když přidávám plyn a rozjíždím se, tak je to O.K. a to platí když tzv. brzdím motorem.
Už jsem komletně vyčistil síní, odstranil trumpetky, zaslepil EGR ventil. vyměnil vzduchový i palivový filtr, nové čidlo teploty chladící kapaliny, vstřiky jsem měl přehozené z druhého auta, pootáčel jsem potenciometrem, ale ať jsem ho natočil do leva nebo do prava , bylo to jen horší. A jinak škube a škube. Nafta je snad O.K. - mám ještědruhé auto, kde jezdím na stejnou naftu- Passata B4- TDi a ten je bez problémů.
Rozvody jsou nastavené dobře, jen mě napadá, jestli by to nemohl dělat předvstřik. Zdá se mi, že motor má tvrdší zvuk. Auto jede dobře, jen spotřeba bude vyšší cca +-7l. Jestli né víc.
Nebo špatný potenciometr??? Jak jsem se dočetl, že by mohl být prošoupaný? A dá se zkontrolovat? Dají se povolit jen ty dva šroubky a vytáhnout a zkontrolovat?
A ta třetí asi nejhorší varianta, že je špatné čerpadlo....., nevím. Jak jste dořešili cukání motoru Vy?
Ještě jsem neřešil VAG? Není tady někdo z okolí Olomouce? Odborníci v servisech (dvou) mi tvrdily, že to nic neukáže ( adresa 41 jim nic neříkala :evil: ). Tak jsem po nich radši nic nechtěl....
Předem Díky za rady.
Zbysek - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od Zbysek - FK »

Takže zaprvé ti servisáci museli být opravdu odborníci jak říkáš :D . Samozřejmě přes Vag zjistíš veškeré závady ale co tě hlavně zajímá je to, že zjistíš chybu na potenciometru. Ten samozřejmě špatný být může, ale pokud je nájezd tvých kilometrů na tom autě reálný, ještě by měl být v pořádku.
To že jsou rozvody nastavené správně znamená jen to, že jsou na rysky, což není že jsou správně, ale že jsou podle výrobce. Správně budou až bude motor chodit v jakémkoli režimu v pořádku. Jak už jsi i sám napsal, jedná se o nsatvení předvstřiku přímo na rozvodech (na čerpadle), čímž cukání definitivně odstraníš. Ladění potenciometrem to dokáže vyřešit jen v malé míře a u tebe tedy ne. Nastvení čerpadla to vyřeší vždy.
zakky

Re: trhanie motora

Příspěvek od zakky »

Díky Zbyšku, jak už jsem četl, že si nastavit čerpadlo můžeš i sám, ale musí se označit původní poloha. Teď jaký tři šrouby se musí povolit. Na řemenici jsou tři 13ky po obvodu a středová 19ka, nebo ty tř 13ky pod žemenicí - dá se k nim dostat dírama v řemenici :) . Popř. O kolik se má pohnout čerpadlem? Potom asi samozřemě napnout rozvoďák napínací kladkou.
Nebo to mám nechat na odborníkovy? :evil: . Jo a ten jeden odborník, co říkal že Vag na dieslu nic neukáže, tak byl z autoriz. servisu Škoda.......
Samozřekmě, kdyby měl někdo z okolí Olomouce VAG, tak dejte vědět. Díkes
smazany clen - FK

Nepravidelný běh _škubání motoru

Příspěvek od smazany clen - FK »

čau všichni ropáci mám feldu 1,9 která má najeto 48000km !!! chytá perfektne jak zastudena tak za tepla,ale než se motor zahřeje na 90tak do1500 otáček motor škube.Filtry nové sání ok trumpetky taky ok.Motor nekouří.Po elektr.stránce vše ok.
sitič funkční.Prosím o radu dik.
nebulus - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od nebulus - FK »

Predvstrek? Potenciometer? O tom sa tu dosť píše. Vadný potenciometer odhalí VAG.
nebulus - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od nebulus - FK »

emilio52: Podľa Teba má vadnú indukčnú sviečku? Alebo zapalovaciu lištu? :lol:
Zbysek - FK

Re: trhanie motora

Příspěvek od Zbysek - FK »

zakky píše:Díky Zbyšku, jak už jsem četl, že si nastavit čerpadlo můžeš i sám, ale musí se označit původní poloha. Teď jaký tři šrouby se musí povolit. Na řemenici jsou tři 13ky po obvodu a středová 19ka, nebo ty tř 13ky pod žemenicí - dá se k nim dostat dírama v řemenici :) . Popř. O kolik se má pohnout čerpadlem? Potom asi samozřemě napnout rozvoďák napínací kladkou.
Nebo to mám nechat na odborníkovy? :evil: . Jo a ten jeden odborník, co říkal že Vag na dieslu nic neukáže, tak byl z autoriz. servisu Škoda.......
Samozřekmě, kdyby měl někdo z okolí Olomouce VAG, tak dejte vědět. Díkes


Povolit musíš ty tři třináctky co jsou přímo na kole čerpadla. Když je povolíš, tak kolo a rozvody necháš stát a hýběš jen jemně s hřídelí čerpadla. Samozřejmě předtím co nejlépe označit, ať to můžeš vrátit, pokud to přeženeš. Když je to povolené, jde tím hýbat lehce. Já to vždy nastavuju pak třeba šroubovákem, protože jsou tam takové osazení na hřídeli, o které se pěkně zapírá a jde tím jemně pohybovat.

keny píše:čau všichni ropáci mám feldu 1,9 která má najeto 48000km !!! chytá perfektne jak zastudena tak za tepla,ale než se motor zahřeje na 90tak do1500 otáček motor škube.Filtry nové sání ok trumpetky taky ok.Motor nekouří.Po elektr.stránce vše ok.
sitič funkční.Prosím o radu dik.


Jemně doladit lze potenciometrem, lépe nastavení čerpadla na rozvodech. Samozřejmě nejprve je ideální zkontrolovat i řídící jednotku na vagu, aby to jen nejezdilo v nouzáku.
zakyy

Re: škubání motoru

Příspěvek od zakyy »

Zdravím, skočil na mě nějakej moribundus a tak jsem ležel v posteli, místo , abych experimentoval se svojí feldou. Až dnes mi bylo líp, tak jsem konečně mohl zkusit doštelovat předvstřik na čerpadle- jak psal Zbyšek ( povol 3 šrouby na kole čerpadla....) Po zaslepení EGR ventilu, výměně filtrů, vyčištění sacího potrubí, odstranění trumpetek, zkouška jiných vstřiků, je snad konečně závada odstraněna. Pomohlo až nastavení předvstřiku, :D :D :D ale byla to pěkná prdlačka.... 1mmm sem 1,5mm zpět :geek: ale udělal jsem zkušební jízdu a zatím O.K. a jede to i líp. Ještě uvidím, jaká bude spotřeba. Jak auto cukalo, tak se mi zdála spotřeba vyšší. Uvidíme. Ještě jednou díky Zbyškovi :idea: a snad tento postup pomůže i ostatním.
smazany clen - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tvůj problém cukání jsem taky poznal a u mě pomohlo nastavení potenciometru. I když jsem před tím taky zkusil všechno možný.
A taky si myslím, že o problematice naftovejch felin ví nejvíc Zbysek. (ostatní odborníci SORY)
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání motoru

Příspěvek od Kovi »

Sorry, kdyžtak :lol: Jinak Zbyšku, doufám,že si červenej až na prdeli, taková pocta :D
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od Zbysek - FK »

Sakra chlapi, se budu fakt červenat jak píše Kovi :D
Lars1 - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od Lars1 - FK »

kastr píše:Tvůj problém cukání jsem taky poznal a u mě pomohlo nastavení potenciometru. I když jsem před tím taky zkusil všechno možný.
A taky si myslím, že o problematice naftovejch felin ví nejvíc Zbysek. (ostatní odborníci SORY)

Pravdu máš předsedo. Ať se Zbysek červená jak chce myslím že problematiku naftovejch Felicii mám v malíku. A proto se ptám i když to tu na foru možná někde je ale já to nenašel. Když jedu řekněme na půl plynu ale je jedno jaka rychlost tam je zařazena tak jsem si všiml že občas jako by si motor sám přidal - je to způsobeno potenciometrem nebo něčím jiným?
Zbysek - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od Zbysek - FK »

Půl plynu a občasné samovolné přidání je příznak lehce vyběhané oblasti v čerpadle.
Lars1 - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od Lars1 - FK »

Děkují předsedo, abych pomalé šetřil na čerpadlo
Zbysek - FK

Re: škubání motoru

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pokud to dělá opravdu jen v té jedné oblasti (nejčastěji samozřejmě v té nejpoužívanější poloze plynu, kde se s tím pořád hrká), tak to není tak tragické. Horší je když už si to pak přidává celkově jak chce a celé čerpadlo už je vyběhané. Přinejhorším tam hodíš nějakého Boscháka, které se dají sehnat všude za pár kaček.
Odpovědět