Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Sigy - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Sigy - FK »

Zbysek píše:
Sigy píše:
hehe, už vím proč mi felda brzdí lépe, než co jsem předtím zkoušel :D Já tam totiž ty omezovače nemám :lol:


No ještě aby jsi tam měl ventilky. Na ropáčkovi by jsi měl mít vzadu zátěžák pouze.


Že ja vůl něco psal, zase jsem si udělal trapas :lol:
Host

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Host »

Dedla píše:Vyhodit u Feldy omezovací ventilky,nebo zátěžový regulátor je rozhodně příjemná záležitost.
A navíc to odlehčí poddimenzovaným předkům.
A co se týká zadku,tak ten přebržděnej neni.
A co je důležitý: Nestojí to nic,pouze výměnu brzdovky a auto je lehčí zas o další nepotřebnej díl! :lol:

Už jsem to kdysi psal ma starém fóru,ale lidi si nedají a nedají poradit a vymejšlej jiný ptákoviny...

Tak takhle to vypadá po demontáži omezovačů u Favorita. U Felicie je to míň pracnější a jednodušší.



Nemáš náhodou foto jak to vypadá na felině?
Jinak jak ohnou ty trubky, aby se nezlomily a zůstal jejich vnitřní průmer stejný?
Díky za rady.
luke.bean - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od luke.bean - FK »

je to skoro stejný a trubky opatrně naohýbáš ve větší délce aby se nezlomili nebo nezplácli.. jde to v pohodě a nic složitýho ani záludnýho na tom opravdu není
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

Ale je to trocha na zabití ne? Ten zadek musí jít hafo do smyku ne?
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Jurka:Zdenda to tak má a na zabití to není.Já je budu vyhazovat v pátek
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

No přes léto možná ne, ale v zimě to musí dost ujíždět třeba na sněhu...asi jako když zatáhneš ručku třeb v mírné zatáčce.... jinak jak to teda brzdí bez těch omezovačů je to poznat? Jo a taky se ty bubny musí fest hřát
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Nevím.Je to odzkoušený jak od Dedly tak ještě myslím od někoho.Myslím že to nebude zas tak extrémní rozdíl.Zkusím to a uvidím
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

kejzi1 píše:Nevím.Je to odzkoušený jak od Dedly tak ještě myslím od někoho.Myslím že to nebude zas tak extrémní rozdíl.Zkusím to a uvidím

Tak pak dej vědět jak to dopadlo a jak to brzdí
Ondrass

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Ondrass »

Jurka píše:No přes léto možná ne, ale v zimě to musí dost ujíždět třeba na sněhu...asi jako když zatáhneš ručku třeb v mírné zatáčce.... jinak jak to teda brzdí bez těch omezovačů je to poznat? Jo a taky se ty bubny musí fest hřát

Ber to asi tak. Teď se zahřívají pouze předky potom se to rozdělí. Je to blbé přirovnání, ale je to tak. Pokud chceš jezdit sportovněji dej tam kotouče. Na normální ježdění, když máš zatížené auto nákladem si myslím, že to pomůže. Máš pravdu v tom, že člověk neví jak se to bude na sněhu chovat, ale na druhou stranu kotouče budou vždy brzdit líp než bubny, teď je otázka jak moc se poměrově rozloží brzdný účinek, když se dají pryč ty omezovací ventilky.
Nevím, zatím to nemám, ale udělám to. Napřed to zkusím někde na parkoviští po dešti ať nikoho neohrozím, pokud to bude dobré nechám to tak. Potom udělám ještě jeden test v zimě na sněhu. Ono není nad vlastní zkušenost. ;) :)
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

kejzi1 píše:Nevím.Je to odzkoušený jak od Dedly tak ještě myslím od někoho.Myslím že to nebude zas tak extrémní rozdíl.Zkusím to a uvidím

Už to tady taky má i Zdenda19895 .
Považuju za samozřejmý nějakej rozumnej matroš na předku a né nějakou "stlačenou tmu" místo destiček.
Fakt se toho nikdo nebojte,je to super a hlavně to docela dost ulehčí i těm poddimenzovaným předkům... ;)
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Host

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Host »

Dedla píše: Už to tady taky má i Zdenda19895 .
Považuju za samozřejmý nějakej rozumnej matroš na předku a né nějakou "stlačenou tmu" místo destiček.
Fakt se toho nikdo nebojte,je to super a hlavně to docela dost ulehčí i těm poddimenzovaným předkům... ;)

Na rozhodnutí stačí asi jediná otázka.
Jak se to chová v zimě?
Je to stejné jako před výměnou nebo se to chová jinak?
Když brzdíš v zatáčce na sněhu neustřeluje ti zadek?
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

to podle mě musí ustřelovat i na mokru při brždění v zatáčkách... no a na sněhu otom ani nemluvím... zabrzdíš v zatáčce a deš do hodin...
Radek1
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 19. říj 2006 22:38:19
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Radek1 »

Už to tak mám druhej rok a nikdy jsem nepozoroval v zimě nebo na mokru že by to chtělo někam ulítnout-spíš začínám přemýšlet dát do zadu kotouče aby to brzdilo opravdu dobře.
Uživatelský avatar
pepan
Příspěvky: 814
Registrován: čtv 02. srp 2007 22:35:12
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od pepan »

Dneska jsme s kamarádem praktikovali tuhle úpavu na jeho fele,takže teď se toho nemůžem nabažit jak je to znát. ;)
Jinak si myslim,že ty obavy z toho že bude ustřelovat zadek na mokru nejsou na místě.Jelikož tu lehce sprchlo,tak jsem mu to pořádně ozkoušel na mejch oblíbenechj RZtkách :twisted: a nezpozoroval jsem,že by to někde v zatáčce ustřelilo a to jsem to několikrát schválně zašlápnu víc v tý zatáčce než je zdrávo abych si ověřil zda jsou vyše obavy na místě nebo ne.
Takže já doporučuji. ;)
Ale ruku na srdce.Kdyby to nebyla bezpečná úprava,tak pochybuji že by jí tady Dedla doporučoval. ;)
Jinak,já v zatáčkách nebrzdím :twisted:
HÜBNERMotorsportrally
SHERLOGRacing
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

Sakra, že bych do toho taky šel? Ale na technickou to musí asi zpět co? A musí se obě kola odvdušnit co? No ještě si to musím rozmyslet
Uživatelský avatar
pepan
Příspěvky: 814
Registrován: čtv 02. srp 2007 22:35:12
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od pepan »

Já si myslim,že by si toho na technický nemuseli všimnout.
Jj,odvzdušnit to musíš,ale já jsem mu vyměnil brzdovku za novou,stará byla jak bláto. :lol:
HÜBNERMotorsportrally
SHERLOGRacing
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Ještě jeden hloupej dotaz, jde to i na combíku? Ten prý ty ventilky nemá a má na zadní nápravě zátěžák. Nemohli by jste sem hodit foto? Já to u sebe kontroloval podle toho fota z fáva, co je tady u tý diskuse a mám to úplně jiný. Mám r.v. 97, 1,6-ku
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

Já mám taky 1.6ku kombi rok 97 a normálně mám u HBV ty omezovače a žádnej zátěžovej regulátor tam nemám....
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Zátěžák máš pod autem na zadní nápravě.
Tak mi vyfoť co se vlastně vyndavá :? Já tam mám klimu, tak moc toho není vidět.
Jurka - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Jurka - FK »

stojíš čelem k motoru zepředu...mrkneš na brzdovej válec a vedou do něho 4 trubky ty dvě trubky zleva sou k předním kolům a ty zprava jsou k zadním no a u těhle dvou by měl být ještě namontovaný takový tlustší váleček mezi trubkou a válcem a ten je třeba vyndat a trubky přišroubovat přímo na brzdovej válec...
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Já tam nic nemám :( teď nevím, jestli to je dobře nebo ne. :P
ObrázekObrázek ObrázekObrázek
Zbysek - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zbysek - FK »

Nemáš no. Takže máš buď auto s regulátorem vzadu, nebo už je někdo vyndal dříve. A nemáš abs?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

abs nemám, mám zátěžák na zadní nápravě.
Uživatelský avatar
DJ.Mara
Příspěvky: 634
Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
Bydliště: Velké Svato?ovice TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od DJ.Mara »

Ví někdo přesně jak se dá ten zátěžák vyndat?? Jestli mi k tomu stačí koupit ty krátký hadičky a spojit ty trubičky přímo nebo to není tak jednoduchý?? Taky jsem dlouho váhal jestli ho vyndat nebo ne ale rozhodl jsem se po jedný zkušenosti. Jel jsem sám v autě a za sebou na vleku 5 metráků cementu. Zadní náprava tedy nebyla moc zatížená. Jel jsem z prudkýho kopce po úzké cestě cca 30km/h. A najednou ze zatáčky vyjelo auto. Řídil to takovej děda, šáp na brzdu a stál hned. Já jsem taky dupnul na brzdu a přední kola stály, dělalo to strašnej kraval, ale auto nezpomalovalo. Tak jsem rychle zatáh za ručku co to jen šlo a ejhle auto začalo zpomalovat a zastavil jsem tak metr od toho dědy. Docela jsem se lek. Takže zátěžák půjde určitě ven.
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw ;-)
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

pepan:Zítra jdou taky ven tak jsem na to zvědavej.Nabral jsem plnou nádrž tak budu testovat :-) Jinak já budu taky měnit brzdovku,protože tohle je humus co tam mám.Takže zítra sdělím první pocity.

Jinak do zatáček se samozřejmě nebrzdí :lol:
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

DJ.Mára píše:Ví někdo přesně jak se dá ten zátěžák vyndat?? Jestli mi k tomu stačí koupit ty krátký hadičky a spojit ty trubičky přímo

Spojit hadičkama taky řešení - asi nejjednodušší. Nějak tam ty hadičky potom přichyť třeba nějakejma "zrhovacíma" páskama...
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

pepan píše:Jinak,já v zatáčkách nebrzdím :twisted:

V zatáčkách se přece jezdí s levou nohou na brzdě. :) ;)
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Dedla:No jezdí,ale já se to pořád nějak nemůžu pořádně naučit :(Musím trénovat :lol:
Uživatelský avatar
DJ.Mara
Příspěvky: 634
Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
Bydliště: Velké Svato?ovice TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od DJ.Mara »

kejzi1 píše:Dedla:No jezdí,ale já se to pořád nějak nemůžu pořádně naučit :(Musím trénovat :lol:

Moje řeč. Vždycky zkouším šlapat na brzdu levou abych dostal ten cit a když příjde ta zatačka tak na tu brzdu tou levou dupnu stejně jak na spojku. :D
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw ;-)
Uživatelský avatar
DJ.Mara
Příspěvky: 634
Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
Bydliště: Velké Svato?ovice TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od DJ.Mara »

Dedla píše: Spojit hadičkama taky řešení - asi nejjednodušší. Nějak tam ty hadičky potom přichyť třeba nějakejma "zrhovacíma" páskama...

Díky, o víkendu se na to vrhu. Doufám, že tam ty hadičky půjdou našroubovat.
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw ;-)
Uživatelský avatar
xmorfeuz
Příspěvky: 1038
Registrován: ned 10. čer 2007 13:49:03
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od xmorfeuz »

pepan píše:Takže já doporučuji. ;)
Ale ruku na srdce.Kdyby to nebyla bezpečná úprava,tak pochybuji že by jí tady Dedla doporučoval. ;)
Jinak,já v zatáčkách nebrzdím :twisted:


Protože tuto úpravu má už asi pět lidí a všichni přispívají...tzn. že se nikdo nezabil. :lol: Tak do toho jdu též, ať si užiju zimu plnou DRIFTU :twisted: :)
bitmap - FK

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od bitmap - FK »

Ja se hlasim, ze taky jeste ziju a tendenci zadku chovat se jakkoli estandartne zatim nepozoruju, a to ani na podzimne oslizenych dlazebnich kostkach :)
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Jurka píše:to podle mě musí ustřelovat i na mokru při brždění v zatáčkách... no a na sněhu otom ani nemluvím... zabrzdíš v zatáčce a deš do hodin...

Pokud budeš brzdit na sněhu v zatáčkách bez citu, tak ti to ustřelí vždycky. :) Jestli máš omezovače nebo ne. Já se snažím na sněhu jezdit předvídavě abych moc brzdit nemusel.(Téměř milion Km bez nehody) Jinak, při brzdění na mokré cestě se to chová stejně jako s omezovači, jen to zastaví dřív. :D :D A vůbec nemám strach ze zimy. Přední kotouče vždy budou brzdit víc než zadní bubny. :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od kejzi1 »

Takže omezováky jsou venku.Pocity z prvních testů jsou tady viewtopic.php?f=16&t=42
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Dedla píše: Spojit hadičkama taky řešení - asi nejjednodušší. Nějak tam ty hadičky potom přichyť třeba nějakejma "zrhovacíma" páskama...


A co ten zátěžák naštelovat tak, že bude při prázdném autě naštelovaný, jako, kdyby auto bylo plný. Myslím posunout na té spirále, ale nevím, jestli prodloužit nebo zkrátit chod té páky zátěžáku.
Potom by to mohlo brzdit víc ne?
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

103457:
Když já ten zátěžák nemám rád...
Samozřejně je to taky řešení posounout to na přepákování,to taky trochu pomůže,ale to mě nikdy moc nenadchlo. Protože téměř každý druhý zátěžák nefunguje ať se snažíš jak chceš.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Dedla
Díky za radu, zkusím teda sehnat ty hadičky a něco vymyslet.
Jinak vás pozdravujou Nápravníci. ;)
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

103457 píše:zkusím teda sehnat ty hadičky a něco vymyslet.

Inteligentní a krásný řešení: Vypreparovat nějakej starej zátěžák a použít jeho duralovej základ se standartním uchycením. Tak jednoduchý jako napsat to není,ale jde to. Takhle bych to volil já.
Další řešení by bylo taky dozadu natáhnout brzdové trubky ze správný verze.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Ivarek »

A jak je to u ABS kombíků?Je tam ten regulátor nebo nejni?
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

Ivarek:
Není.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Dedla píše: Inteligentní a krásný řešení: Vypreparovat nějakej starej zátěžák a použít jeho duralovej základ se standartním uchycením. Tak jednoduchý jako napsat to není,ale jde to. Takhle bych to volil já.
Další řešení by bylo taky dozadu natáhnout brzdové trubky ze správný verze.

Jo, to by bylo krásný :)
Nevíte, jak to chodí vevnitř :?: :?: :?: Nějaká kulička, pružinka ap? To by se dalo celkem snadno zprůchodnit, pokud je to rozebíratelný.
KOUPÍM ZÁTĚŽÁK nemáte někdo :?: :?: :P
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Myslím že kdyby se to propojilo hadičkama tak by to bylo pro STK moc okaté. Bylo by to vidět že to jde mimo zátěžák, ne? :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Zdenda19895
To ano, pochopitelně na STK by se to muselo vrátit do normálu.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Zdenda19895 »

Takže lepší je zátěžák vykuchat, nebo ho dát úplně pryč a pokud trubky nesedí tak dát jiné. :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Museli by se dát trubky z krátký feldy, ale určitě na STK vědí, že kombajny mají zátěžák, tak by jim to asi bylo hned jasný, kor, když by viděli lesklý brzdový trubky.
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Dedla »

103457 píše:pokud je to rozebíratelný.
KOUPÍM ZÁTĚŽÁK nemáte někdo :?: :?: :P

Je to téměř nerozebíratelný.
Ty jsi taková plačka že pro tebe snad něco najdu. Někde se mi možná povaluje nějakej ten vykrochanec - základ na propojku...

Ty hadičky tam fakt vypadají blbě,ale je to funkční. S jejich použitím bych ten zátěžák stejně demontoval...
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Uživatelský avatar
DJ.Mara
Příspěvky: 634
Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
Bydliště: Velké Svato?ovice TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od DJ.Mara »

To je dobrej nápad vykuchat ten zátěžák. Na STK nic nepoznaj. Tak do toho jdu taky.
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw ;-)
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od 103457 »

Tak jsem to zatím vyřešil na radu Koviho takto:
PA252633.JPG

PA252635.JPG

Ujel jsem s tím zatím asi 30 km a zlepšený brzdný účinek je dost znát, takhle mi felda ještě nebrzdila :P
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Dneska jsem schválně dělal pokus.
Felda 1.6 kombajn se zátěžákem.

Když jedu a zatáhnu ručku, tak se mi zadní kola zablokujou (černé čáry, kouř).
Tak jsem zahamtnul nožní a zatáhnul ručku. Flekovalo to všema čtyřma. Zkusil jsem zahamtnout nožní bez ručky a rozdíl v brzdném účinku jsem nepozoroval. Brzda s ručkou byla trochu jedovatější, ale účinek při brždění na maximum nebyl citelný.

Největší paradox je, že manželky Felda s ABS brzdí fakt lepší než ta moje (jedovatější brzdy), ale přitom ruční brzda jí sotva udrží i na mírném kopečku a o nějakém flekování při zatažení za jízdy se vůbec nedá uvažovat.

Nic jsem neměřil, je to jenom o pocitech.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?

Příspěvek od Atnarfus »

Ještě se zeptám. Netušíte někdo, jak poznat průměr hlavního brzdového válce? Písty na předku jsou stejné, ale hlavní brzdový válec se dělá ve třech průměrech. Samozřejmě čím menší, tím lépe to na předku bude brzdit.
Prasátka (zadní válečky) se dělají také troje a vždy se snad dává stejný průměr jako má hlavní válec. Výsledek je takový, že na zadku je síla stále stejná, ale na předku se podle průměru hlavního válce liší až o třetinu.

Menší píst hlavního válce = větší tlak = větší síla na předních brzdách.
Odpovědět