1. díl výfuku na 1.3 MPI
1. díl výfuku na 1.3 MPI
Ahoj, pomalu mě čeká výměna 1. dílu výfuku na 1.3 MPI. Začíná prorezat u příruby před katem a celkově vypadá nevábně.
Zatím jsem viděl první díl od Starline cca 600, což je fajn, ale nevim jak s kvalitou.
Od Bosalu je za 1700, což mi zas za 2 svařené trubky připadá dost.
Jakého byste mi doporučili výrobce? Můžu risknout ten Starline, nebo existuje nějaká zlatá střední cesta?
Zatím jsem viděl první díl od Starline cca 600, což je fajn, ale nevim jak s kvalitou.
Od Bosalu je za 1700, což mi zas za 2 svařené trubky připadá dost.
Jakého byste mi doporučili výrobce? Můžu risknout ten Starline, nebo existuje nějaká zlatá střední cesta?
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
- Bydliště: Nová Role
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
brnkni tomuto pánovi já u něj občas nakupuju a nestěžuju si http://www.autodilyroman.ic.cz/kontakt.html
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Díky za tipy.
Ještě než se do toho pustím. Je při téhle opravě něco, na co bych si měl dát pozor? Budu ten díl sundavat po 10 letech.
Co třeba ty šrouby a matky, které drží trubky na svodech. Existuje nebezpečí, že tam při povolování něco urvu nebo prasknou ty závrtné šrouby? Jak jde povolit lambda sonda?
Mažete při montáži nového dílu něčím závity šroubů a lambdu?
Ještě než se do toho pustím. Je při téhle opravě něco, na co bych si měl dát pozor? Budu ten díl sundavat po 10 letech.
Co třeba ty šrouby a matky, které drží trubky na svodech. Existuje nebezpečí, že tam při povolování něco urvu nebo prasknou ty závrtné šrouby? Jak jde povolit lambda sonda?
Mažete při montáži nového dílu něčím závity šroubů a lambdu?
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
- Bydliště: Nová Role
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
počítej s tim že něco urveš i když mě se to povedlo povolit vše a známej dva števty urval jen se na ně kouk co se týče tý lamdy tak stou sem měl těžkej boj nakonec pomohla půlmetrová trubka ale odnes to závit.při zpětný montáži sem šrouby posypal suchym grafitem dal nový těsnění který sem pro jistotu potřel pastou na spoje výfukú od bosalu.neni to práce na púl hodky tak at se daří
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Abych nezekládal nové téma; Budu měnit 1.díl, a chci se zeptat jestli mám dát mezi litinové paroží a 1.díl výfuku nějakou těsnící hmotu, teda kromě toho těsnění, co tam patří . Nebo jestli bude stačit jen to těsnění
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
- Bydliště: Nová Role
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
já mažu spoje i těsnění pastou na spoje výfuků od BOSALU
http://www.vapol.cz/cz/produkt/vyfpasta ... roducers=1
http://www.vapol.cz/cz/produkt/vyfpasta ... roducers=1
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Tak už mně ta spodní část příchytky upadla taky
To v pravo dole. Tak budu muset měnit. Už se těším na povolování lambdy
Jaké díly budu potřebovat?
- první část výfuku
- těsnění mezi svody a první část
- tu pastu tedy
A co dál k prvnímu dílu?
Nějaké silentbloky a úchyty vyměním při jednom taky.
PS:Zatím jsem to přídrátoval, tak to neupadne a jezdit se dá. Ale v nižších otáčkách to pekně řinčí.
To v pravo dole. Tak budu muset měnit. Už se těším na povolování lambdy
Jaké díly budu potřebovat?
- první část výfuku
- těsnění mezi svody a první část
- tu pastu tedy
A co dál k prvnímu dílu?
Nějaké silentbloky a úchyty vyměním při jednom taky.
PS:Zatím jsem to přídrátoval, tak to neupadne a jezdit se dá. Ale v nižších otáčkách to pekně řinčí.
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Já to měnil v práci předevčírem a svody z paroží bez nahřívání matek nešly.Bych je ukroutil.A lambda to samý.Toho kdo dá pastu mezi paroží a svody bych asi naliskal.Nezlobte se kluci ale kdo to má pak čistit?Těsnítko bohatě stačí a závity mažu měděnou pastou.Jak na lambdě tak na parohách.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
ano mazat jedině měděnou pastou nebo grafitem ne grafitovou vazelínou
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
A ja se taky zeptam:co jste davali mezi svody a katalyzator?mate tam dratenku nebo grafit?ted jsem tam daval dratenku a nove srouby s novymi pery a fuci to...nejradsi bych urizl obe priruby a hodil tam vlnovec
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
jestli si dával novej první díl tak se občas stane že navaří přírubu dál a pak se opírá trubka o trubku a těsnění je tam na parádu
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
ja deb*l jsem si myslel jak udelam "milackovi"strasne dobre kdyz ho trochu pretesnim(daval jsem mu novou reakcni vzperu motoru)a jak jsem tak mlatil hlavou o katak tak si rikam ...hele brouku srouby na pokraji smrti u priruby dam ti nove tesneni a pekny srouby i pruziny....byl tam grafit ten sel do kose i s puvodnimy "jako srouby...co bylo doma bylo....asi"...dam dratenku a ted to brouka ale jen za jizdy kdyz stoji tak je ticho
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Tak u nás v prodejně měli nakonec neorigo první díl výfuku za 350 kč. Tedy s věcma okolo to stálo cca 500 kč. Tak jsem to risknul.
To jsem zvědavý jak to tam bude pasovat.
To jsem zvědavý jak to tam bude pasovat.
- jirkaf
- Příspěvky: 4539
- Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
nic nicím nemazat ... když se použijou origo měděný štefty a matky tak to pujde vždy povolit. těsnění taky bohatě stačí, mazání je jako náplat ... hnus a bordel co tam nemá co dělat.
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Mezi první dílem a katem jsem dával novej grafit - v autodílech říkal že to je kvalitnější (pevnější) než ta drátěnka - rozdíl v ceně byl minimální. tak sem vzal grafit. A nový šrouby na KAT (kde jsem musel navařovat nový matky páč ty starý měly strženej závit Když sem si (nechutně dlouho ) hrál s výfukem tak se mi ten starej grafitovej kroužek rozpadnul na několik částí.
Radší bych měl svařenou trubku od parohů až na konec
Radší bych měl svařenou trubku od parohů až na konec
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Tak mně nejde povolit lambda ani náhodou. A to jsem na to měl nový klíč. Klíč vydržel, ale matka na lambdě to jaksi neunesla.
Takže než to odvařovat a platit někomu 1000 kč za práci a výměnu prvního dílu. To si raději koupím novou lambdu a vyměním první díl i s tou lambdou.
Co se dá dělat.
No dala by se ještě přivařit ta upadlá koncovka k první části výfuku znovu. No uvidím.
Takže než to odvařovat a platit někomu 1000 kč za práci a výměnu prvního dílu. To si raději koupím novou lambdu a vyměním první díl i s tou lambdou.
Co se dá dělat.
No dala by se ještě přivařit ta upadlá koncovka k první části výfuku znovu. No uvidím.
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
dej lambdu do svěráku a dothni co to de a pak zaber za první díl já jí takhle povolil
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
- jirkaf
- Příspěvky: 4539
- Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Svody do svěráku a skus to hasákem, velkym
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Tak jsem si sehnal pootevřený očkový klíč. Nasadil a v pohodě povolil lambdu.
Ale taky se mi urval jeden šroub při výměně. Jeden ze dvou co spojují první díl s katalyzátorem. Ovšem to nebyl problém. Stačilo to provrtat na velikost o něco větší než je závit a pak z druhé strany dát novou matku.
Takže opraveno a vyšel jsem z toho celkem dobře. Ale 3 hodiny práce. Ovšem když vemu kolik jsem ušetřil za servis, tak jsem si v podstatě touhle práci vydělal cca 1500 kč minimálně. A protože 500 kč na hodinu nevydělám, pořád se mi to vyplatí opravovat si to sám.
Ale taky se mi urval jeden šroub při výměně. Jeden ze dvou co spojují první díl s katalyzátorem. Ovšem to nebyl problém. Stačilo to provrtat na velikost o něco větší než je závit a pak z druhé strany dát novou matku.
Takže opraveno a vyšel jsem z toho celkem dobře. Ale 3 hodiny práce. Ovšem když vemu kolik jsem ušetřil za servis, tak jsem si v podstatě touhle práci vydělal cca 1500 kč minimálně. A protože 500 kč na hodinu nevydělám, pořád se mi to vyplatí opravovat si to sám.
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
a ted si vem když studuješ tak tvuj čas je prakticky bezcennej
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Výfuk 1.část
Zdravím potřeboval bych poradit jak provést demontáž 1.dílu výfuku, uhnil mi dole u příruby a urval se, na katu je příruba dobrá. Dočetl jsem se, že šrouby jsou v tom litinovém dílu na pevno takže to je trochu problém. Kdo jste to už demontoval prosím poraďte jak to oddělat bez velkých problémů a jak je to s Lambdou ?
Re: Výfuk 1.část
Sundáš to v pohodě, šrouby tam sice sou ale sou v litině,1.díl drží matičky,myslím že to sou na 13tku ořech,sou tam čtyři matky. lambdu si normalně odpoj z konektoru a až budeš mit potrubí venku tak ji vymontuj.Pořádně to nastříkej WDčkem nebo něčím takovým.
Re: Výfuk 1.část
jako odrezovač používám KONKOR
takže u toho motoru s te litiny by to mělo jít v pohodě sundat ?
takže u toho motoru s te litiny by to mělo jít v pohodě sundat ?
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne pát 26. lis 2010 20:30:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Výfuk 1.část
Blazo : to sice neznám ale prostě to musí být na bázi WDčka, jo v pohodě,hlavně to dělej ráčnou s kvalitníma ořechama. Když sem se to snažil sundat na favoritu normál klíčem tak sem si strhl hrany a pak už to nešlo ani ráčnou.
Re: Výfuk 1.část
dobre diky jestli to dobře dopadne zítra tak budu rád no a tu Lambdu je teda lepší odělat a vymontovat až je to venku i s tou trubkou ?
Re: Výfuk 1.část
nějak se k tomu nedostalo když jsem viděl v sobotu ten sníh tak to asi nechám až bude pomalu roztávat
jezdím cca 4měsíce takže v zimně bych toho stejně moc nenajezdil protože než bych to před panelákem odházel abych vyjel mi výjde rychleji MHD takže oprava se nechává na někdy jindy
jezdím cca 4měsíce takže v zimně bych toho stejně moc nenajezdil protože než bych to před panelákem odházel abych vyjel mi výjde rychleji MHD takže oprava se nechává na někdy jindy
Re: Výfuk 1.část
Tak dneska jsem se do toho pustil a nic nešlo lehce. Dole u příruby to nešlo povolit, ale po nahřátí to povolilo. Větší problém mám u hlavy motoru kde jsou šrouby v tom litinovém dílu. Dočetl jsem se že to je matka 13´ jenže nasadím na to 12´a to je volná a 11´na to nenarvu takže nevím jak to sundat.
Takže bych se chtěl zeptat kdybych to neoddělával a dole to nějak zavařil u toho katu, ale nevím jak, aby to chodilo a nebylo to napevno, aby to neprasklo hned. Jestli jste to někdo svařoval tak jestli ohněm nebo elektrodama. Nebo jestli vyhodit kat a navařit tam trubku. Nevím co s tím a do servisu to dávat nechci.
Takže bych se chtěl zeptat kdybych to neoddělával a dole to nějak zavařil u toho katu, ale nevím jak, aby to chodilo a nebylo to napevno, aby to neprasklo hned. Jestli jste to někdo svařoval tak jestli ohněm nebo elektrodama. Nebo jestli vyhodit kat a navařit tam trubku. Nevím co s tím a do servisu to dávat nechci.
Re: Výfuk 1.část
Hele, já sem si ty šrouby už asi týden předem průběžně prostříkával takovým sprejem, protože sem z toho měl panickou hrůzu, když sem viděl ten "závit" ( nebylo to 13 let sundaný), pak sem je ještě trošku poklepal, hodil auto na rampu a zespoda nasadil ořech 13", dlouhej nástavec a povolil sem je všechny. Taky sem měl nakoupený nový ty štefty, ale nakonec sem vyměnil jen jeden, protože ten mi vyjel i s matkou. No a pak tam přišly favo svody a to je hned jiná
Re: Výfuk 1.část
elktrodou to nezavaříš,ale upálíš.Je tam špatný přístup od podlahy a o rzi ani nemluvím.Minulý měsíc se mi stalo to samé.Nějak jsem to zagrcal ceočkem,ale bez zvedáku,jenom na kolech a dokola to šlo.Jenom pod podlahou na vrchu příruby zůstalo trochu nezavařeného,protože jsem se tam nemohl dostat s hubicí.Jinak se celý výfuk pohnul dozadu,protože je trubka ze svodů na přírubě zastrčená skrz,ale to jsem neřešil,držely to silentbloky.
Re: Výfuk 1.část
Blazo : tim ze to bylo volny,tak to je asi tim ze to mas silene orezly a "jakoby se to rozdrolilo"mel sem to stejny na favoritu kdyz sem menil prvni dil vyfuku.Ohledne toho vareni to nevim,treba ti poradi nekdo jinej...
Re: Výfuk 1.část
Nj jenže ty matky jsou totálně orezle a třináctku na to nedám a dělám to na zvedákách v garáži nevím jak to sundat nebo to nějak provizorně tak na rok co mám ještě technickou zavařit jenže nemám tu přírubu ale tu bych si nechal vypálit, ale vyřit to CO2 to je zas malo místa od podlahy právě a nechat tam díru tak by to celkem fučelo a řvalo. Ještě jsem slyšel že existuje nějaká izolační páska přímo na výfuky.
Re: Výfuk 1.část
Izolační páska na výfuk by se mi taky hodila, kdyby si našel něco kloudného, tak dej vědět . Jinak já ty šrouby měl taky na srá* rezatý a už ani neměli kloudnej závit, ale prostě sem za ně zabral a bylo. Ale dělat to s autem jen na zvedákách, to bych se na to ... vařit se ti to tam ale asi bude blbě, od podlahy tam totiž není moc místa.
Re: Výfuk 1.část
Ještě jsem se chtěl zeptat jestli nevíte rozměry.
Vnější rozměr trubky přední části a vnitřní průměr trubky do katylyzátoru.
Vnější rozměr trubky přední části a vnitřní průměr trubky do katylyzátoru.
Re: Výfuk 1.část
tak jsem si sehnal samostatnou přírubu a zkusim ji navařit na ten první díl ta trubka je celkem v pohodě
co bych měl na autě vypojit abych neusmažil nějaké kabely nebo ne dej bože zaskratoval je mi jasne že asi odpojit baterku a kostru při tom svařování dát co nejbíž u svařovaného místa protože demontovat to nejde ty šrouby u motoru jsou zrezavěne o 1,5 čisla puvodně 13ky a nepasuje tam ani 12ka abi 11ka takže to přivařím a kdyby to někdo pak fučelo tak bych zkusil tu grafitovou těsnící pásku a přitlačit to k tomu svaru ještě objímkou o víkendu se na to pustím tak snad to nějak výjde
co bych měl na autě vypojit abych neusmažil nějaké kabely nebo ne dej bože zaskratoval je mi jasne že asi odpojit baterku a kostru při tom svařování dát co nejbíž u svařovaného místa protože demontovat to nejde ty šrouby u motoru jsou zrezavěne o 1,5 čisla puvodně 13ky a nepasuje tam ani 12ka abi 11ka takže to přivařím a kdyby to někdo pak fučelo tak bych zkusil tu grafitovou těsnící pásku a přitlačit to k tomu svaru ještě objímkou o víkendu se na to pustím tak snad to nějak výjde
Re: Výfuk 1.část
Hm, no nevím jestli ti pomůže odpojit baterku, když tam máš dalších X čidel co vedou do řídicí jednotky. Já bych pro klid duše oddělal aspon lambdu a vypojil alternátor... aspoň u traktoru ho vypojuju, když tam vařím obyč. elektrikou.
Re: Výfuk 1.část
baterku, altík a asi bych i vycvaknul jednotku je to na chvilku, radši to udělej a máš jistotu že nebudeš schánět jiný díly
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Re: Výfuk 1.část
tak všem bych chtěl poděkovat za objektivní rady a nápady, ale nakonec jsem to udělal podle svého
Na samostatnou přírubu jsem navařil tři plíšky ze spodu a z boku a připevnil k prvnímu dílu výfuku sponama
příruby jsem spojil klasickýma šroubama co tam patří
mezi příruby jsem vložil těsnění takovou tu drátěnku
a výsledek z výfuku to sice trošku více čmoudí než před tím, ale za to to má zvuk jak s turbem na volnoběh jinak to je v pohodě pro představu fotka
Na samostatnou přírubu jsem navařil tři plíšky ze spodu a z boku a připevnil k prvnímu dílu výfuku sponama
příruby jsem spojil klasickýma šroubama co tam patří
mezi příruby jsem vložil těsnění takovou tu drátěnku
a výsledek z výfuku to sice trošku více čmoudí než před tím, ale za to to má zvuk jak s turbem na volnoběh jinak to je v pohodě pro představu fotka
Re: Výfuk 1.část
to těsnění- drátěnku tam máš obráceně
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Re: Výfuk 1.část
ta zkosena strana je ve směru jízdy což by mělo být dobře
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne ned 13. bře 2011 15:34:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: citace odstraněna, viz pravidlo č.4
Důvod: citace odstraněna, viz pravidlo č.4
Re: Výfuk 1.část
zkosená jde dozadu, proto je tam taková "prohlubeň" v katalizátoru
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Re: Výfuk 1.část
tak to už se v tom někdo hrabal taky protože ja mam na katu rovnou přirubu a tu s prohlubni jsem dokoupil zvlášť a udělal to tak jak udělal
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Custe budu kupovat cely vyfuk az po kat jaku znacku doporucite nebo mam dat origo TYLL ? dík
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Tyll má od originálu veľmi ďaleko. Mal som zadný diel, od počiatku bol hlučný, auto išlo "ťažšie" do vyšších otáčok a keď som ho po cca 1,5 roku menil, tak už "hrkal". Z môjho pohľadu šmejd.
Po výmene za Bosal (komplet) auto stíchlo a ožilo, ale vydržalo mu to tak cca 1,5 roka. Takže životnosť tiež slabšia.
Teraz mám komplet MTS a zatiaľ je to najlepší výfuk po origináli. Môžem odporúčať.
Po výmene za Bosal (komplet) auto stíchlo a ožilo, ale vydržalo mu to tak cca 1,5 roka. Takže životnosť tiež slabšia.
Teraz mám komplet MTS a zatiaľ je to najlepší výfuk po origináli. Môžem odporúčať.
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
karsit
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Ahoj , trochu to tu oživím , vyměnil jsem 1. díl výfuku , koupil jsem něco polského z aukra , celkem se ho i povedlo vyměnit , ale při podřazení , nebo rozjezdu na zpátečku teď výfuk bouchá buď přírubou do nápravnice , nebo do konzole , co drží řízení , nestalo se to taky někomu ??
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
mi takhle po vymene tloukl posledni dil do taznyho zarizeni. Doslo tehdy na nejake srouby skrz...
Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI
Ahoj, potřebuju sehnat první díl výfuku na BMM. standartně mi upadla příruba na katalyzátor. Který tedy bude pasovat nejlépe. Zbytek výfuku mám nový v garáži je to tyll. dík
http://www.m-c.cz - Elektro dodávky pro výstavbu a provoz budov