Ti chudáci z 4cc.eu jsou nová definice pro "lže jako když tiskne"
Z jejich FAQ:
Bod 6: Zničím si motor, když natankuji E85 do vozu bez konverze?
Ne. Ale zničíte si náladu a budete na E85 dlouho nadávat. Pokud nebudete na E85 jezdit stále dále, a dotankujete příště benzín, možná že u některých motorů vlastně ani nic škodlivého nepoznáte. Nejspíš se vám však rozsvítí výstražná kontrolka motoru -
spalovaná směs bude totiž chudá, tedy zdánlivě -
E85 sníží zplodiny natolik, že lambda sonda, zvyklá na pořádné hladiny emisí ve výfuku, vyšle varovný signál do řídící jednotky - ve skutečnosti sice budou výfukové plyny v pořádku (díky ekovlastnostem E85), ale zmatek v počítači vozu odstraníte až dotankováním klasického ropného benzínuTakže lambda sonda je vlastně takovej měřák emisí a ne množství kyslíku ve výfukových plynech - tak na co tam vůbec je? Pryč s ní!

Bod 10. Spotřeba vozu velmi vzroste
Ne. Je pravda, že bez úprav je spotřeba vyšší,
pokud však proběhne konverze se vší důsledností, pak se spotřeba nemění, u mnohých řidičů, kteří umí jezdit hospodárně, se dokonce sníží. K sadě na konverzi je ovšem zároveň zapotřebí i vysoce propustný vzduchový filtr a jiné svíčky, nejlépe tzv. pulzní svíčky nové generace.
Jak to ti kluci šikovní dělají, když "konverze" funguje na principu prodloužení vstřiku, aby se dohnala menší energetická hodnota lihu oproti benzínu
11. Líh hoří studeně, výkon vozu nestojí za nic...
Ne. Tedy pokud máte motor upravený na spalování E85. Jinak je možné všechno.
Samotný E85 má vysoké oktanové číslo - 101 oktanů a více. Tím se zvyšuje kroutící moment, který přebytkem síly více než kompenzuje případné nedostatky líhu. Více se dočtete i v odkazech na našich stránkách.
Jasně, čím víc oktanů, tím víc síly a jede to "vocpoda" - a čím víc proužků, tím víc Adidas!
15. A co tedy je lepší - E85 nebo LPG?
Zde je každá rada dobrá - toto rozhodnutí záleží na individuálním stanovisku. Finančně je přechod na E85 (montáž řídící jednotky) oproti LPG až 3x levnější - i tak ale záleží na stavu, stáří a hodnotě vozidla. U E85 není potřeba montáž přídavné nádrže, odpadá tím její pravidelná zákonná revize. Distribuční síť zase hovoří pro plyn - nicméně čerpacích stanic s E85 přibývá a situace začíná být podobná jako byla s LPG na jeho počátku - poptávka tu je a nabídka bujně roste. V zahraničí je situace obdobná, v mnoha zemích nás už dokonce o několik let předběhli.
V provozu pak vykazuje LPG i E85 stejné náklady - ceny paliva jsou na stejné úrovni, spotřeba je srovnatelná...Jednu výhodu ještě E85 má - vůni z výfuku - spalovaný líh má svoje (příjemné) aroma, a každý milovník domácí pálenky ihned pozná, že někde v okolí otevřeli kotel. Váš vůz bude vonět jako flambovaná tequila...
O RLY? Jestli jsou ceny E85 a LPG na stejné úrovni, tak asi zajdu zítra na oční
