Stránka 1 z 2

Ostrá vačka - obecné info

Napsal: stř 10. bře 2010 18:23:16
od Almond
Zdravím,
vím, že je toho tady na fóru o ostrých vačkách napsáno opravdu dost, ale je to všechno tak nějak roztahané, útržek informace tam, kousek tady.... Kdyby někdo mohl OBECNĚ shrnout výhody/nevýhody ostré vačky, byl bych vděčný ;) Předpokládejme nějaký kvalitně vyrobený kousek... Úmyslně jsem to nezařadil k žádné konkrétní motorizaci... Jde mi hlavně o tohle:
- vliv na životnost motoru a ostatních dílů
- vliv na spotřebu
- vliv na chování motoru - dá se to poznat pouze na výkonu, nebo ovlivňuje i jiné záležitosti (volnoběh, ....) Je jasné, že záleží na konkrétním kusu (parametrech), ale obecně se dá určitě taky něco vyvodit.
- co na to krouťák?

Podotýkám, že jsem prolezl nějakých těch 16 nebo kolik stran, které mi po vyhledání vypadly, na něco jsem občas nalezl odpověď, na něco tak polovičatě a na něco vůbec. Díky za reakce ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: sob 13. bře 2010 16:09:58
od mause
myslím že výhoda je jasná ve vyšších otáčkách to jede :-)

nevíhoda.-. možná rychlejší opotřebení...

ja mám vačici od ME.. takže u této vačky si myslím že by spotřeba i klesla ale ja se pohybuju kolem 7 litrů a to jezdim jako :pig:

nějaká nevýhody jsem nespozoroval, možná se mi trošku pohupuje volnoběh.. ale neznatelná záležitost...

krouták? dle mého trošku stoupl.. zdá se mi že auto má větší sílu i v niších otáčkách... ale nad 3000 je to prostě bomba :_) :cat:

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 14. bře 2010 21:25:08
od Drahoš
lehce houpavý volnoběh potvrzuju. Ale pozitiva převažují :thumright: Měl jsem taky ME.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 14. bře 2010 21:30:03
od Mexikan
Někdy se mi stane, že to hůř chytá při zahřátém motoru. Ale je to tak 1 z 50 startů. Volnoběh se lehce rozladil, Soieta chytla lepší zvuk a zdá se, že je to v nízkých otáčkách lehce línější. Teď přes zimu mám spotřebu tak 8 - 9 l. Negativa žádné nevidím. 8-)
Vačka a chip od ME.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 20:30:03
od Almond
Díky za reakce, zkušenosti... konečně se to tu trochu rozjelo :thumright:

O vačce jsem přemýšlel už dřív, ale po víkendové cestě s plně naloženým autem po okreskách o ní uvažuju hodně intenzivně, aneb předjíždění kamionů na převážně klikatých cestách za hustého deště, místy sněžení (prostě snížené viditelnosti) se 4mi lidmi uvnitř opravdu nic moc....
Vačka by tomuhle snad mohla pomoct, právě se snažím zjistit negativa.. Kolísavý volnoběh - ok, ten bych snad skousnul... Co ta životnost? nerasí se tím něco? konkrétně?

mause: 7l mám teď se sérií, resp. pouze s čipem... :? tak nevím, co by s tím udělala vačka, trochu se bojim, že by to šlo ještě výš..

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 20:35:22
od mause
almond: mě zůstala spotřeba stejná....+-

možná se trochu zvedla ale taky jsem začal častěji navštěvovat rozsach otáček do 5500... :D

tam se totiš vačka nejvíce projevuje ale asi trošku papá... ale nelze tak jezdit furt že....

závěrem jsem šel max o 0,5 litru hore a možná ani to ne...

na životnosti... můj laickej názor je cca 20 000km... prostě zanedbatelně... tyto motory su nesmrtelný :D :cat:

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 20:47:34
od Dedla
Správně zvolená kompatibilní vačka se zbytkem "železa",elektronikou a systémem plnění motoru apod. je jedině přínosem.
Negativní vliv na životnost tam nevidím žádnej.
Vlasně jeden ano: Když je člověk trochu sportovního duchu,tak musí počítat nějaký brzdný,gumný a možná i fuelní navíc.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 20:58:52
od Almond
Dedla: díky, to jsem potřeboval slyšet :thumleft:

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 21:33:41
od Kristensen - FK
Co se týče mě tak zastávám názor že je důležité aby jednotka a vačka byly sladěný k sobě, protože pokud ti někdo dá jednotku no name a druhej vačku třeba ME tak nikde není zaručeno že si polepšíš nebo že na tom zůstaneš alespoň stejně, nevhodná kombinace by mohla naopak nějakej výkon sebrat než přidat.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 21:58:29
od Almond
O tom vím, chip mám Cimbu, tam jsem se chtěl taky obrátit jako první... Snad se s p. Jandou nějak dohodnem ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 22:02:43
od Dedla
Do MPI 1,3 Jedině nějakou "moderní" vačku něco jako 265!
Nějaká 278 tam už nepatří.
Viz : jak dopadl Jirkaf viewtopic.php?f=16&t=36&start=0

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 22:04:39
od Dedla
Almond píše: Cimbu, tam jsem se chtěl taky obrátit jako první...

Tak proč se jako první obracíš sem na FK?

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 15. bře 2010 23:24:06
od Almond
Jaj, já dost dlouho váhal, jestli to tady před Tebou mám zveřejňovat :D

Na FK jsem se obrátil s prosbou o rady, co se týkají obecně ostrých vaček - šlo mi o rozhodnutí jestli vačku ano nebo ne, chtěl jsem obecné info, názory více lidí, pokud možno nijak nezaujatých a nečmuchajících možný kšeft ;) Na Cimbu se obrátim až v případě, že budu rozhodnutej vačku dát

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 19. dub 2010 19:30:09
od Almond
Dovolte mi ještě jeden lamí dotaz - dočetl jsem se, že ostřejší vačka může způsobit i pokles výkonu/krouťáku v nízkých otáčkách oproti sérii. Co je na tom pravdy, co si o tom myslíte? Díky za trpělivost... :)

PS: Mexikan bohužel potvrzuje moji domněnku, mause tu naopak píše, že i v nízkejch otáčkách mu krouťák subjektivně stoupl... Z toho důvodu, mohlo by se vyjádřit pls víc lidí a případně oba jmenovaní napsat, co považují za nízké otáčky? Budu všem zavázán, rozhoduju o ne zrovna nejmenší investici ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: úte 20. dub 2010 19:26:07
od Kristensen - FK
záleží na konstrukci té vačky, může být sportovní vačka která bude makat v nízkejch a středních otáčkách a pak taky vačka na kterou ten motor bude do 4tis otáček totálně mrtvej asi jako trabant a ve čtyřech to nakopne a potáhne klidně až do 7000,

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 8:36:53
od Martin_Happy - FK
tak já sem si dloudo říkal, že to je zbytečnost, ale stačilo když sem se párkrát potkal s jezkem a je jasno.
seženu vačka a cip od ME.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 8:46:38
od URNA
já mám vačku i s čipem a jako eště jsem s tim nejel nic delšího ale první co je fakt dobrý je krouták :)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 19:15:53
od 00Inferno00
Almond píše:jirkaf: že jo? Taky jsem se nad tim zamejšlel... Co to přesně znamená asi nikdo jednoznačně nevysvětlí... V učebnici autoškoly jsem měl definici, podle které to je vlastně poměr spáleného paliva a výkonu, takže v podstatě taková efektivita spalování - to už mi přijde jako hodně extrémní vysvětlení...


http://www.tuning.cz/a87:vykon-motoru-v ... -moment-1/
http://www.tuning.cz/a88:vykon-motoru-v ... -moment-2/


Jinak si myslim, ze z ty vacky uz delate moc velkou kovbojku :salut:

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 19:18:59
od URNA
no velká kovbojka je to spíš nahodit na auto :D

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 19:22:21
od tom.kranych - FK
taky jeden blbej dotaz.koupil jsem 280 vačku a chci se zeptat jestli jsou třeba tvrdý ventilový pružiny a popř.kde je seženu?

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 19:24:10
od URNA
pobavil mě tvůj nick :D:D
A myslim že neni potřeba ale dávaj se tam z bavoráka.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:10:38
od Mexikan
Pod 2k ještě víc mrtvé než série, ale to je jaksi OT, protože tam se stejně nejezdí.
2k - 3k je to + - jako série
3k-4k už jde znát zvýšený výkon
4k je kopanec
a 4k až omezovač to zrychluje jako při 2,5k-3,5k v sérii(oproti mrtvé sérii,která už jen řvala)

Je to ale o hovnu to takhle popisovat, chce to projet....

mám 265/258 + chip @ ME

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:13:26
od URNA
jestli můžu tak mexikan má pravdu ale příjde mi to trošku lepší jak série u mě do těch 2.5 tis...Ale to může bejt jenom zdání :) ;)
ale jak řiká che to projet! :)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:15:37
od bitmap - FK
Ja mam taky 115Nm uz ve 2000 otackach, tak jestli to Mexikan nema nejaky rozbity.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:20:50
od Mexikan
No jo, jenže ty máš 1.4 s ultra topeňovým turbem a já jen zdechlou herku.

PS: nechce se někdo přijet svézt na oplátku za svezení s Feldou bez vačky a chipu? Potřebuju porovnání, zdá se mi, že to jede čím dál tím míň.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:21:46
od tom.kranych - FK
280 je prej do seriovýho motoru strop

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:23:44
od 00Inferno00
280 je do serie na prd, jirkaf by ti mohl povidat :salut:

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:25:17
od tom.kranych - FK
takže 265 je lepší?

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:26:38
od 00Inferno00
Pokud to budes delat na MPicku, tak urcite. Na karbecu by se ta 280ka dala poladit, aby to fungovalo

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:30:36
od bitmap - FK
Mexikan: to je hodnota z pred roku a pul, kdy jsem tam jeste vetsinu tech prasaren vubec nemel.

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:34:45
od Mexikan
Tyjo, 115Nm už takhle dóóle jo? Ale né že bych nevěřil, možné je všechno.
Kolik to má špičku a při kolika?

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 26. dub 2010 20:35:25
od Sadra17
ono taky nejni vačka jako vačka i když má stejný "čísla" :P

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 03. kvě 2010 17:51:46
od Jenik11 - FK
tom.kranych píše:mě by vačka+chip+hlava vyšla na cca 9000kč


Ahoj muzete mi rict v jake firme nabo kde a za tu cenu tó sezenu????? nebo jetli jste si to delali sami?

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 03. kvě 2010 21:04:54
od URNA
čip a vačka tě vyjde nevim kolem 6-7 tisíc ;) záleží jakej máš typ motoru .A vyčku si tam musíš dát sám ;) jenak já to mám od Motor Exel..A kdyby jsi k tomu chtěl hlavu tak to nevim kolik vyjde ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: stř 05. kvě 2010 19:04:58
od URNA
No vačka jako ono se to nezdá ale je to na dýl a je to taková piplačka :D a hlavně to musíš udělat pořádně aby ti nikde netelk olej..

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: čtv 06. kvě 2010 7:55:34
od 00Inferno00
URNA píše:No vačka jako ono se to nezdá ale je to na dýl a je to taková piplačka :D a hlavně to musíš udělat pořádně aby ti nikde netelk olej..

On ma 1.6ku, to je OHC, tam to bude jednodussi nez u nas s OHV ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: stř 26. kvě 2010 9:31:07
od MaxKiller
Čau chlapy už jsem byl téměř rozhodnutý si udělat vačici+chip (asi ME) ale krize je krize a jelikož najezdím strašně moc kilometrů rozhodl jsem se předělat mou felis na plyn s plynem jezdím už půl roku a mám na tom nalítáno přes 8 000km. Má cenu dělat vačku+chip když jezdím na plyn? Máte to tak někdo? (LPG+vačka+chip) Vím že tady bylo téme chip na LPG ale vačku sem nikdě nenašel. Díky za věškére info. :D

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: čtv 03. čer 2010 10:33:59
od Honza_t
Vačka na sporáku? :D Já myslím, že bez problému. ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: čtv 03. čer 2010 10:36:12
od URNA
Podle mě je to zbytečný..Ten plyn máš na to aby jsi jezdil za mín ne? tak na co tam dávat todl ;) a myslim že ten plyn s tou vačkou by si nemusel rozumět..jenom můj názor ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: čtv 09. zář 2010 14:57:17
od masa40
potrebuji radu dal sem prave vacku u feldi 1.3 mpi otacky houpou to chapu musim je zvednout na 1300-1500 ALE NEVIM ZDA CHCE VICE SMESI COZ JDE RESIT VSTRIKAMA OCTAVIA 1.8 T KTERE MAM A PASUJOU SICE PAPA ALE VIC JDE OD SPODA NEBO TO NEVADI A PROBLEM JSOU ROZVODY SOU VYTAHANE ALE MOTOR MA OD VYBRUSU A KOMPLET GO NAJ.6000 ROZVODY JSOU POLSKE TAKZE SPATNE CESKE JSOU LEPSI A DRZI POTREBUJI RADU ZDA SERIOVE STRIKY VACCE KTERA JE 300-300 NEVADI

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 24. říj 2010 17:09:31
od comrade - FK
cau kluci, chtel by sem udelat asi zaroven nekdy v unoru RJ a vacku, ale mam par nejasnosti, ktery nikde nemuzu najit..nepotrebuju zadnou vacku na zavodeni, jen tak na normalni jizdu..
-za prve sem se chtel zeptat jak je to s emisema a s STK jestli se vlezu do stejnycho hodnot jako v serii
-za druhe premyslim kterou vacku pouzit aby to zabiralo uz nejak kolem 2,5k-3k ot.
-za treti nenasel by se nekdo kdo by byl ochotnej mi to popr. namontovat.? montaz u ME vychazi zhruba na dalsi 3k
-za crtvte je tu nekdo pobliz me, kdo by me svezl at vim jak vypada 1,3MPi po uprave.?
-za pate trosku OT: URNA jestli jsem Te nejak urazil, ze mi neodpovidas, tak se omlouvam..

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 24. říj 2010 18:05:03
od jezek
Pokud nemas vyhozeny katalyzator tak emise nejsou problem. Mel jsem hodnoty CO 0,018 z povolenych 0,5 a ve zvysenych otackach 0,022 z povolenych 0,3 ;)
Pouzij spravnou vacku :mrgreen: M-E
Svezu te, ale mam hlavu k tomu udelanou a nejsem pobliz :lol: (ale dalo by se na srazu podzimnim)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 24. říj 2010 18:28:32
od Suri
určite to ide horšie , prečo by asi niečo upravoval aby to šlo horšie? síce viem ako chodí len vačka a jednotka M-E a aj to je luxus

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 31. říj 2010 13:51:39
od Almond
URNA píše:Podle mě je to zbytečný..Ten plyn máš na to aby jsi jezdil za mín ne? tak na co tam dávat todl ;) a myslim že ten plyn s tou vačkou by si nemusel rozumět..jenom můj názor ;)

za min penez vic muziky :)
Osobne zacinam tohle taky resit. Mam cip, vacku a uvazuju o LPG. Duvod: casto hrkam po Praze, stojim v kolonach apod. a toho benzinu, co protece, je mi vylozene lito :D Muj pozadavek pri montazi plynu by bylo manualni prepinani benal/LPG, abych si moh na nejakou sviznejsi jizdu treba po okreskach prepnout na benzin, naopak na Prahu bych zapinal LPG. Financne by se mi to stale vyplatilo. Co vy na to? nebude s vackou problem? jak by se projevilo pripadne nasledne snizeni hlavy? :)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 31. říj 2010 19:13:54
od URNA
asi ti to řeknu takhle. Bylo teda zbyteční si tam dávat čip a vačku ;) jenom můj názor :)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: ned 31. říj 2010 21:17:18
od Almond
URNA: tak porad nejsem rozhodnutej na 100% a i kdyby, tak porad mam 2 moznosti, kam to LPG narvat :) kazdopadne mne by to prislo celkem prakticky... hrkat za levno po meste, pri vyjezdu z mesta a volny silnici prepnout na benzin, zacit prozkoumavat vysoky otacky a uzit si jizdu... ;) Moje jezdeni je zhruba tak 50% Praha, 50% mimopraha (okresky, dalnice, .... ;)) a najedu cca 30 000km rocne...

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 01. lis 2010 7:57:14
od URNA
No tak do jedný dej LPG (bílá) no a pak normálně červenou si nech na to svižnější svezení. Co co ušetříš na bílý tak pak můžeš na červený zabejčit ;) Já osobně do tý přečipovaný a s tou ostřejší vačkou nedával plyn ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: pon 08. lis 2010 11:12:50
od lukydm
Ako tak citam, tak tu vsetci pisete znalosti, co mate 1,3 ;) Co viem, tak kristensen ma 1,6tku 8)
A tu je moja otazka, nech napise nazor niekto kto ma 1,6+ME vacku, lebo o nej uvazujem.
Dakujem ;)

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: čtv 09. čer 2011 23:08:46
od drobek - FK
jake casovani ma ostra vacka od ME ci CIMBU na 1.6 nevite prosim nekdo?

Re: Ostrá vačka - obecné info

Napsal: úte 20. zář 2011 12:25:20
od straca
máte někdo na 1.3mpi vačku 265/265?v kombinaci s cimbu čipem?