Myslím si, že čím méně je čerpadlo v provozu, tím lépe. Provozem ubývají jak uhlíky, tak komutátor. Čím víc je zanesený filtr, tím více vzrůstá výstupní odpor a motorek musí více tlačit. Uhlíky a komutátorem protéká vyšší proud a více ubývají. Čerpadlo jsem měl v autě, provozovaném na benzín, od výroby, takže v provozu bylo od 3.6.1997 do 26.2.2015 a do skonu najezdilo 272463 km. Po rozřezání motorku byla závada jasná, zcela vydřený komutátor a ojeté uhlíky už nestačily. Hlavním projevem bylo mírné až větší cukání, vrzavé zvuky studeného čerpadla, a někdy motor úplně vynechal. Po výměně čerpadla bez cukání, vrzání a vynechávání. Při startu čerpadla je špičkový proud asi 4 A, v provozu okolo 1 A, takže stačí 30 A relé, ale na druhou stranu čím silnější, tím větší rezerva na kontaktech, poněvadž jde o spínání indukční zátěže, takže špička v prvních pár milisekundách může dosahovat i desítek A.
K Robovi: funguje mu to skvěle, ideální by sice bylo spínání čerpadla třeba s 5 až 2 vteřinovým předstihem, aby naběhl plný tlak, poněvadž takto jde trošičku pocítit, že tlak paliva ještě asi vteřinu od přepnutí narůstá, motor však nezhasne. Na druhou stranu je to zbytečné, protože po přepnutí na plyn je auto ježděno až do zastavení jen na plyn. Tím, že je každý start na benzín, tak se čerpadlo pravidelně protáčí a nezatuhne. U montáže žádné svorkování, ale jedině pájení.

Paulie a Rob: Oba pánové jsou naprosto fajn chlápci, se kterými se dá příjemně povídat o autech dlouhé hodiny

Pánové, děkuji za poklony, potěšily

Četl jsem to večer a byl dojat natolik, že udělal tssss báječným jihlavským Ježkem
