houpani na volnobeh

se sporákem místo motoru :D
Uživatelský avatar
matix737
Příspěvky: 49
Registrován: ned 15. úno 2015 7:32:46
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

houpani na volnobeh

Příspěvek od matix737 »

Zdravim mam feldu 1.3 mpi s lpg elpigaz uz delsi dobu pozoruju kolisani otacek volnobehu ale hlavne pri zahratem motoru podle vagu to lita neak mezi 786-836 je to sice malo ale je to neprijemne kdyz vsechno povibrovava a pred montazi lpg to nedelalo ted to dela na lpg i na benzin a kdyz vytahnu pojistku plynu tak abych plyn uplne vyradil z provozu tak se to vyrazne zlepsi v servise se k tomu moc nemaj uz uvazuju o reklamaci kterou chci na papir. Je tam nova klapka, svicky, lambda, snimac otacek, snimac mnozstvi nasavaneho vzduchu, vymena tesneni pod sanim. Nevite co s tim? Dekuji za rady
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

... elpigaz... to znamená, že máš sekvenci, nebo obyč podtlak? pokud bys měl podtlak a mix v sání, tak u mě stabilitě volnoběhu hodně pomohlo utěsnění silikonem mezi mixem a horním plastovým krytem sání. Dále by mohlo pomoci trochu obohatit volnoběh šroubem na reduktoru.
Uživatelský avatar
matix737
Příspěvky: 49
Registrován: ned 15. úno 2015 7:32:46
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od matix737 »

Mam sekvenci a tam se to vsechno steluje prez pocitac nebo se pletu?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

Se sekvencí nemám zkušenost, nicméně na reduktoru bude určitě minimálně štelování tlaku. Ale pár lidí zde na FK sekvenci u feldy má, tak třeba budou chytřejší. Pokud to ale zlobí i na benzín, není příliš pravděpodobné, že bude problém v plynové části. paměť závad ve VAGu je čistá?
Uživatelský avatar
matix737
Příspěvky: 49
Registrován: ned 15. úno 2015 7:32:46
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od matix737 »

Jo na vagu je to cisty. Na netu je fura programu na ten elpigaz ale vubec se nemuzu pripojit ze bych to zkusil stelovat prez pocitac
HOnzula
Příspěvky: 17
Registrován: stř 01. kvě 2013 21:19:48

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od HOnzula »

Ahoj, radu bohužel nemám, ale poslední dva dny pozoruji totéž. Kombinace Felda 1,3mpi+elpigaz sekvence, po zahřátí motoru..cca 20min běžné jízdy se mi po zastavení na semaforu auto rozvibruje a otáčky jsou cca 700-800. Na diagnostice jsem to ještě neměl. Jak ale píše kolega, pokud to samé dělá i na benzín, v plynové části problém nejspíš neni.
Uživatelský avatar
matix737
Příspěvky: 49
Registrován: ned 15. úno 2015 7:32:46
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od matix737 »

No zitra zkusim z jinej feldy zapalovaci listu. Jestli ani to nepomuze tak jim to zavezu do toho servisu at si s tim delaj co chtej kdyz to pred montazi nedelalo tak at to odstranej.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

Zdar, mám podobný problém u podtlaku. Dříve jsem ho víceméně neregistroval, protože jsem neměl otáčkoměr, který jsem instaloval minulý týden. Problém je v tom, že po vyřazení rychlosti spadnou otáčky někam k 650 ot/min, hned vyběhnou na cca 1000 ot/min. a pak to takto osciluje zhruba 3x až 5x než se usadí. Motor nezdechne, alespoň ne při těchto teplotách. Problém se projevuje jen při JÍZDĚ na neutrál, nikoliv při stání. To se otáčky zhoupnou 1x a pak drží. Ne že by mě to nějak extra vadilo, dokud to nechcípe tak je to víceméně OK, spíš by mě zajímalo, zda je tento stav normální. Mám podtlak stag 100, reduktor tomasetto AT 07, bez krokového motorku, odstraněná lambda, paměť závad kromě lambdy OK. Klapka vyčištěná, filtr LPG má ca 15 kkm, svíce zhruba taky tak. Štelování volnoběhu na reduktoru proběhlo s nulovým výsledkem. Provoz na benzín bez problémů. Díky předem za rady a názory..
minisec

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od minisec »

No já mám 1.3 mpi, podtlak tomasetto achyles, řj bingo m. Taktéž se teplá houpe na volnoběh. V servise mi ukazovali, že to běhá přesně podle lambdy, a že prostě to tak podle ní míchá bohatší a chudší směs, mám krokáč a prý je to tak normální a nic s tím nelze dělat. Lambda prý chodí krásně v hodnotách. Řekli mi to nezávisle na sobě oba mechanici. Mě to ale vadí, je to nepříjemné a nemá to vždy stejnou sílu to houpání. Když jsem řekl hodnotu spotřeby 6,8l LPG/100km, tak mi nectěli ani poštelovat směs, jak ji mám prý krásnou. Tak jsem zklamán.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

Hmm, takže to bude zřejmě vlastnost podtlaku obecně. Díky za odpověď. Jinak já krokáč nemám, myslím, že byly v ŘJ LPG blbě nastavené hodnoty otevírání krokového motorku zastudena a dusilo se mi to. Takže jsem ho vyndal a jezdím bez něj. Spotřeba dlouhodobě kolem 7,5/100 km, ale poslední ca 3 tankování okolo 8 l, i přes. tak nevím, zda nebudou načnuté membrány a neříkají si o výměnu. Spotřeba 6,8 je krásná, tu jsem taky míval ze začátku, když jsem jezdil dlouhé trasy a bylo teplo. Nedivím se, že ti do toho nechtějí hrabat, když to nechcípe nebo nedělá jiné problémy. Už bys takovou spotřebu nikdy nemusel docílit, jak ti to rozštelují...
minisec

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od minisec »

No tak se spotřebou jsem dosti spokojen, houpání mě štve, ale co. Mám LPG cca rok a půl, najeto 35 tis. km a teď se divím, že jsem tak dlouho před feldou jezdil dieselem. Toto je stokrát lepší. Jen musím vydržet posměchy okolí, že co jako to mám za kraksnu a normální člo ěk si to už dnes nekoupí a bla bla.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

myslím, že houpání je dost rozšířená bolest podtlakového systému LPG, jak jsem tady na FK v různých vláknech zjistil. Dokud nebude chcípat, neřeším. já jezdím na LPG ca 3,5 roku,najeto mám asi 70 kkm a jsem víceméně spokojen. Pár problémů se vyskytlo, ale beru to jako daň za to, že jezdím laciněji,než za benzín. Jo, závist je prevít, když holt někdo jezdí benzínovým autem za 2,5 Kč/km, asi mu moc nejde pod fousy, že někdo jezdí za 1,2 Kč/km :rendeer:
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Evzen »

minisec píše:No já mám 1.3 mpi, podtlak tomasetto achyles, řj bingo m. Taktéž se teplá houpe na volnoběh. V servise mi ukazovali, že to běhá přesně podle lambdy, a že prostě to tak podle ní míchá bohatší a chudší směs, mám krokáč a prý je to tak normální a nic s tím nelze dělat. Lambda prý chodí krásně v hodnotách. Řekli mi to nezávisle na sobě oba mechanici. Mě to ale vadí, je to nepříjemné a nemá to vždy stejnou sílu to houpání. Když jsem řekl hodnotu spotřeby 6,8l LPG/100km, tak mi nectěli ani poštelovat směs, jak ji mám prý krásnou. Tak jsem zklamán.


S tím kolísáním otáček mám úplně stejnou zkušenost, asi je to u LPG normální. I když poslední dobou mi drží volnoběh i na LPG úplně parádně.
Spotřebu máš krásnou, já se nedostanu na LPG pod 7,8 - 8,3 l. Když nás jede víc a s pár báglama, tak si Felda vezme i 10.
Ale i tak to nijak neřeším. Při cenách LPG proti benzínu. :) :)
Na LPG mám za těch 6 let najeto asi 90.000 km a od montáže na něj nikdo nešáhl. :) Jen jezdím každý rok na předepsanou revizi, která spočívá v kontrole těsnosti systému. Jinak jsem na tom nikdy žádnou údržbu nedělal.
Mám to nechat poštelovat?
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

Vypadá to, že kolísání bude víceménně normální vlastnost, jak to tak pozoruju. Což mě trochu uklidňuje. Jestli máš podtlak, mrkni, jestli máš utěsněný mix mezi plastovým víkem a klapkou, případně utěsni červeným silikonem. Mně to dost pomohlo, ale kolísání úplně nezmizelo. Jestli ti to jezdí dobře, tak bych do toho nehrabal. Máš krokový motorek, nebo jen škrťák? Možná by po 90 kkm nebylo od věci vyměnit filtr kapalného LPG, dle mého bude jako bota. Já měním zhruba po 30 kkm, předepsaný interval je 50 kkm. Filtr stojí okolo 30-50 Kč a výměna je otázkou 10 min. pohodové práce
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Evzen »

A teď jsi mne dostal! :) Já totiž o LPG nevím vůbec nic. Jaký mám systém, kde jsou jaký filtry, nic...do žádné údržby jsem se z nějakého respektu z plynu nikdy nechtěl sám pouštět, takže ohledně LPG je to u mě "ani obraz, ani zvuk" :)
Auto jelo vždycky dobře, takže ani servis jsem nevyhledával.
Jak zjistím jaký mám systém a kde najdu ty filtry? Je nebezpečné nebo složité tuhle údržbu udělat sám? Co je krokový motorek a kde ho najdu? :) To je ten bazmek na hadici, která vede od toho "zkapalňovače" už do sání?
Omlouvám se za ty výrazy, ale fakt jsem ohledně znalosti LPG úplně panensky čistej. :)
Ani si ho sám netankuju. Jednou jsem viděl jak mi ženská blbě nasadila hadici při tankování do Škůdky, ale to se děly věci. Skoro půlka zadního čela zmrzlá na kost, baba to nemohla odpojit, kolem hrdla pořád utíkalo, to co už bylo natankované v nádrži, no mazec.... Od tý doby mám z LPG ještě větší respekt. Nebezpečný i když nehoří. :)
V ostatních věcech a zbytku auta se občas vrtám rád, tedy pokud si troufnu a zvládám to, ale LPG je pro mě (zatím) tabu. :)
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

Jestli říkáš, že se rád v autě vrtáš, nebude pro tebe LPG nic složitého ani světoborného. Ale samozřejmě záleží na tobě, pokud z toho máš respekt, klidně to nech na povolanějších. Jen u toho servisu LPG platí to co u běžného - sám si uděláš pořádně a za zlomek nákladů, co dáš "odborníkům", kteří si také dovedou práci různě usnadnit, popřípadě ji vůbec neudělat a tvrdit, že je hotová. Jde o to, jaký máš systém LPG a jaký reduktor, podle toho zjistíš kde je uložený filtr LPG. Pokud půjdeš po přívodní trubičce LPG od nádrže k reduktoru, nemůžeš ho minout. Někdy to bývá zvlášť v nádobce před reduktorem, někdy přímo součást reduktoru, jako to mám já u svého: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG_3029.jpg
podrobný popis výměny je zde, abych se zbytečně neopakoval: viewtopic.php?f=61&t=31870&p=536831&hilit=v%C3%BDm%C4%9Bna+filtru#p536831
krokový motorek je na hadici od reduktoru k sání viz: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG_2961.jpg
jaký systém máš zjistíš z typového listu, který jsi dostal k montáži LPG a se kterým jezdíš na revize a dávají ti do něj razítka.
taky jsem si sám netankoval, vydrželo mi to zhruba půl roku, kdy jsem byl na tank ONO v Dolních Měcholupech, za mnou fronta jako kráva a obsluha prostě nefungovala. takže nouze naučila Dalibora housti... dnes si tankuju raději sám než od obsluhy, než se člověk dočká a někdo přijde a občas ty votrávený xichty nebo blbý kecy... to mám mezitím sám natankováno dvakrát.
jinak zde na fóru je dost problémů rozebranejch, případně není problém se zeptat a vyčkat odpovědi. jinak na výměně LPG filtru fakt nic není, myslím, že jednodušší úkon související s údržbou LPG systému neexistuje. hlavně pro jistotu nezapomeň vzadu u multiventilu na bombě zavřít plyn. po 90 kkm si myslím filtr výměnu zaslouží. jinak pokud ti to jezdí bez problémů, není třeba do toho dál hrabat a štelovat. takže tak nějak...
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Evzen »

Mám na tom lejstru napsáno Typ ELPIGAZ 01. Ale moudrej z toho teda nejsu. :oops:
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

hmmm... mám podezření, že budeš mít sekvenci.. přepne ti to na LPG ihned po startu po překonání např 2000 ot/min, nebo to přepíná v závislosti na teplotě motoru? i když to taky nemusí nic znamenat, takto jde nastavit i podtlak, akorát neznám nikoho, kdo to tak má. ideální by bylo sem vložit foto motorového prostoru, hlavně aby bylo dobře vidět LPG zařízení, bez toho se nehneme...
Uživatelský avatar
Evzen
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 28. led 2010 19:45:04

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Evzen »

Přepínám si to ručně. Původně jsem tam měl přepínač pouze s jedním tlačítkem, tím se ovládalo všechno přepínání podle toho kolikrát jsem jej zmáčknul. Ale ten mi nevahovoval a nějak blbnul.
Tak mi tam na moje přání dali ten se třema polohama:
1. "Automatický" provoz na benzín+LPG. Po zapnutí klíčku jede automaticky na benzín, při dosažení 3000ot. se automaticky přepne na LPG. Po jízdě na LPG když vypnu klíček a zase jej zapnu, tak je zase jede na benzín.
2. Provoz jen na LPG.
3. Provoz jen na benzín.
V závislosti na teplotě motoru mi to nepřepíná.
V praxi to používám tak, že to nechám trochu ohřát (hned jak se pohne ručička na teploměru a motor už po studeném startu jde dobře) a manuálně si to přepínám na LPG, abych ještě studený motor netočil zbytečně až do 3000. Za studena i v běžném provozu mi bohatě stačí kvedlat kvalty kolem 2500 ot. V běžném provozu mi stačí na 5 cca 2850ot, což je zhruba kolem 90 km/h. Ke 3000 a výš to točím až když už je auto rozpohybované, jsem rozjetý a motor teplý.
Nebo když někam zrovna spěchám, potřebuju rychle předjet, případně když se někdy nechám trochu unést a Felda se rozvášní po dálnici až někam za zelené pole :) což je rychlost asi 120 km/h a víc. To si někdy říkám, že je tahle převodovka zbytečně krátká, nebo alespoň 5, že mohla být o kus delší než je.... Klidně by to auto mohlo jezdit po dálnici předpisovou rychlostí 130 bez toto aby v tu chvíli byl v kabině takový řev, protože motor už točí tuším skoro 4000 nebo možná i víc.
Při 160 už točí 5000 a není to na dlouhou jízdu v těchto otáčkách. Ne kvůli pohodlí v kabině, ale je to na tohle auto už extrém a bojím se, že i tenhle v běžném provozu nezničitelný motor by šel do kytek.
Ale i ty 4000 ve 130 km/h už je podle mě na ten motor pro dlouhodobý provoz moc a nemělo by se s tím dlouhodobě takhle jezdit. Soudruzi v Mladé Boleslavi mohli dát Feldě trochu lepší převodovku pro normální cestování po dálnici rychlostí 130 km/h. Jednak aby člověk celodenní jídou po dálnici neuvařil motor a druhak aby posádka neohluchla. Jízdní vlastnosti ve 130 km/h jsou úplně v pohodě a bez problémů. Bát jsem se začínal až ve 160, i když ani v téhle rychlosti auto "neplavalo" a sedělo na silnici dobře. Ale to už jsem asi zase trochu :ot: že jo? :oops:

Já udělám nějaká fota toho mého zařízení LPG, třeba to podle nich poznáš a dokážeš identifikovat. :thumright:
Škoda Felicia II (2000), 1.3 MPi, 50kW
Obrázek
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od LPG.habartice »

hm, kdepak asi má podtlak čidlo na teplotu aby to podle ní mohl přepínat ????
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

zdar... to bude asi otázka na mě s tím čidlem. Já ho mám na reduktoru to teplotní čidlo. Odborníci, když si nevěděli rady jak vyštelovat systém aby nechcípal za studena, nastavili mi na ŘJ LPG přepínání na LPG při dosažení 2000 ot/min a teplotu přepnutí +30°C. Asi to nemají všechny podtlaky, resp. myslím, že většina jich to mít nebude, ale mně to tam soudruzi odborníci k mé nelibosti implementovali...

viz zde: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG_3029_1.jpg

a když už ses tady tak hezky vyskytl, co soudíš o kolísání otáček na volnoběh, je to normál, nebo to jde u podtlaku nějak eliminovat a vyladit, aby nekolísaly? zastudena je to OK, zatepla to po vyřazení osciluje mezi 600-1100 ot/min...

Evžen: podle toho co píšeš to bude podtlak. Doporučím ti, až zas pojedeš na revizi, nech si snížit otáčky přepnutí na 2000 ot/min, to bohatě stačí. 3000 je zbytečně moc. Klidně můžeš přepínat i v mrazu hned po startu na LPG, pokud máš dobře vyštelováno, nemělo by zdechat. Není důvod jezdit zbytečně na drahý benzín. Ale nedivím se ti, že nepřepínáš, točit 3000 hned po startu mi taky nepřijde košér.
Souhlasím s tebou, že felda mohla mít pětku delší. Ale protože na dálnici prakticky nejezdím, nevadí mi to. Ovšem byl jsem s feldou ca před 4 lety v Chorvatsku a jela ca 400 km v kuse 150 km/h a nezdá se mi, že by jí to nějak ublížilo. Nicméně souhlasím s tebou, že ten hluk uvnitř příliš příjemný nebyl.

Foto motorového prostoru klidně udělej, rád mrknu na to, jakej reduktor máš, krokáč atd... ale už teď je jasné, že máš podtlak..
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od LPG.habartice »

No vidím že borci jsou schopný udělat různý věci.
Ale k tomu houpání volnoběhu.
Nikdy se mi to nepovedlo vyladit aby to vůbec nedělalo. Oni karbecový motory s tím problém neměly,
on to houpání nedělá ani tak nastavení plynu jako spíš vstřikování, resp. klapka.
Když jsem tohle řešil na felicii 1.6 tak motor šel pěkně bez houpání volnoběhu ( a tendence chcípat až probliklo dobíjení )
jen po umrtvení škrtící klapky. Prostě klapka byla nastavená natvrdo jako u karbece tak to fungovalo super na plyn.
No na benzín to bylo v řiti :roll:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

.. myslíš, že kdyby se u 1,3 MPI odpojil kabelový svazek od klapky, že by to nedělalo? na benzín prakticky jen startuju a hned přepínám na LPG. popravdě řečeno, taky mě ta klapka napadla a chtěl jsem ji vyměnit za jinou, máme v rodině 3 felicie ;-). ale zřejmě bych si nepomohl, jak píšeš. tak díky, ušetřils mi práci ;-)
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od LPG.habartice »

Tak špatná klapka samozřejmě taky může houpat volnoběhem, ale to by dělalo i na benzín.
Ono kdyby se nějak podařilo udělat aby klapka po přepnutí na lpg zůstala přesně v tý nějaký určitý poloze a byl tam nějakej doraz
kterým by se dalo tu klapku přivírat a otvírat ( jako u některých karburátorů ) tak by to podle mě šlo vyladit k dokonalosti.
Možná by stačilo jen jí umrtvit ve volnoběžný poloze, otázka je co by na to řekla řj motoru, ale určitě by to na plyn fungovalo dobře. Kdyť při jízdě na lpg nic ze vstřikování nepotřebuješ, jen zapalování.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

ona klapka u 1,3 mpi doraz má, za kterej už nejde zavřít, právě kvůli tomu, aby byla alespoň minimálně otevřená a nezdechala na volnoběh. právě to by vyřešilo odpojení klapky od kabelového svazku, protože tím by byla ovládaná akorát akceleračním pedálem a nekecalo by do toho to servo, které ji na základě údajů z benz. ŘJ otevírá a přivírá. Nějak by to možná přes VAG šlo nastavit, to by bylo trochu elegantnější řešení, než odpojovat celej svazek. Ale to fakt nevím, jak udělat a asi se na to vykašlu, když to nechcípe a otáčky jen kolísají. Jsem rád, že vím, že to není jen můj problém a prakticky je to v reálu neřešitelné anebo velmi obtížně řešitelné. Možná časem zkusím klapku úplně odpojit, jestli to vůbec půjde potom nastartovat a nebude to dělat nějakej bordel. Ale přijde mi, že by to bylo moc krásné a jednoduché na to, aby to fakčilo.

Ještě se tě zeptám, za kolik prodáváš origo revizní set 3 ks membrány na reduktor tomasetto AT 07?
měly by to být tyto:
http://www.lpgprofi.cz/product/reduktor ... t_at0/1253
Mám najeto jen 72 kkm a začala mi zničehonic jít nahoru spotřeba. Sice mi to nechcípe, na ladící šrouby reaguje a i jinak se chová standardně, ale nejsem si jistej, jestli už nenadchází jejich čas.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od LPG.habartice »

Tahle sada se pohybuje okolo 350 kč, ono taky záleží jestli se sežene originál tomasetto nebo druhovýroba.
Nějaká spotřeba, já jezdim s fel 1.3 mpi 50 kw za 9 litrů lpg na brc bez krokáče a neřeším to :salut:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

Nojo, asi tomu dáváš trochu nakrmit, já jsem spořivej jezdec a na spotřebu koukám. Ale na druhou stranu, nějakej půllitr nahoru asi nic neřeší, když jinak vše funguje tak jak má. Kdyby se to furt zvyšovalo a šlo nahoru, asi by stálo za to se nad tím zamyslet a něco s tím udělat. Zatím jezdím do 8 l, takže to nechám ležet, dokud mi to nepůjde k 10 l/100 km, pak už by si to asi zasloužilo nějaký servisní zásah. 350,- Kč je pěkná cena, pokud to bude za origo tomasetto. až budu měnit, rád u tebe objednám. díky....
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

tak se podělím o zkušenosti s odpojením klapky. pouhé odpojení konektoru z klapky nepomohlo, respektive nebylo možné po startu přepnout na LPG sešlápnutím akceleračního pedálu. auto se při sešlápnutí na benzín dusilo. další problém byl, že na benzín i LPG po odpojení klapky držel volnoběh ca 1500 ot/min - u zahřátého motoru. zkusil jsem střihnout napájení klapky - bílý drát, na svorkovnici č.7. Otáčky na volnoběh LPG ca 1100 ot/min. ( nerozumím proč, klapka je uzavřená na minimum). Štelováním šroubu bohatosti na volnoběh na reduktoru se podařilo volnoběh snížit na ca 800-850 ot/min - zkusím o víkendu přesně změřit VAGem. Jinak musím dát za pravdu LPG.Habartice - volnoběh je zcela a úplně stabilní a to jak při stání, tak i při jízdě. Nemám teda ještě vyzkoušenou stabilitu volnoběhu u studeného motoru a zvlášť mám obavu ze zimního období. V tuto chvíli ale musím konstatovat spokojenost, uvidíme co přinesou brzké nízké ranní teploty.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od LPG.habartice »

No vidíš, mě se furt nechtělo s tím mrcasit, tak nakonec to udělá někdo za mě :D
Tam by chtělo udělat vypínání tý klapky podobně jako se dělá to odpojení benzínovýho čerpadla. Prostě aby ta klapka normálně
fungovala a jen při přepnutí na lpg se umrtvila. Ale dobrý no, koumej dál ;)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

...tak proběhla zkouška se studeným motorem... no, studeným.... relativně. venkovní teplota +12°C. start benzín OK, přepnutí na LPG ok, ovšem zde nastal zádrhel, který zřejmě ani relé na umrtvení klapky při provozu na LPG nevyřeší. Po přepnutí na LPG otáčky padly na 500 ot/min, sice stabilní, nekolísaly, bez tendence zhasínat, ale na tom otáčkoměru to vypadá hrůzostrašně. Neumím si představit co to udělá při -20°C, kteréžto teploty zde v zimě nejsou výjimkou. Po přidání plynu se otáčky ustálily kolem 800 ot/min, po rozjetí a vyřazení se držely kolem 1100 ot/min. Zřejmě to bude chtít ještě trochu laborovat, zřejmě to bude chtít trochu přitáhnout černým šroubem předpětí membrán a povolit mosazný obtokový šroub. Snad to nějak půjde vyladit, blbé je, že to prakticky potřebuji ladit oběma směry - zastudena obohatit a zatepla zase ubrat, aby nešly otáčky zbytečně vysoko. No snad to vyladím tak abych na to nemusel v zimě hrabat každej den a štelovat to furt podle počasí. jsem zvědav na reakci zejména od LPG.Habartice, protože naštelovat volnoběh na teplém motoru umím, ale toto je pro mě vyšší dívčí :D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od Rob »

...protože nestabilita volnoběhu může být způsobena i přisáváním falešného vzduchu, je vhodné provést pečlivě utěsnění mezi mixem a plastovým víkem klapky. Jelikož si mnoho plynařů práci ulehčuje a žádné těsnění zde nedává, původní těsnění vyhodí a ani nepoužije na utěsnění silikon, bývá tato netěsnost zdrojem různých nepříjemností, počínaje zhasínáním na volnoběh u studeného motoru a nestabilním volnoběhem s kolísajícími otáčkami konče. Nechci tvrdit, že se tímto nestabilita otáček odstraní zcela, nicméně zlepšení je znát a navíc oproti použití pouze silikonu toto řešení má tu výhodu, že není třeba silikon po každém čištění klapky odstraňovat a znovu aplikovat. Použil jsem původní těsnění mezi víkem a klapkou, jen jsem ho seřízl na sílu cca 3 mm, uložil na silikon seříznutou stranou do víka klapky a hladkou stranou přitáhl šrouby k mixu. viz fotky zde:
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173108.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173229.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173224.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173235.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173413.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173515.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173738.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 173742.jpg
ozak222

Re: houpani na volnobeh

Příspěvek od ozak222 »

[quote="Rob"]Hmm, takže to bude zřejmě vlastnost podtlaku obecně. Díky za odpověď. Jinak já krokáč nemám, myslím, že byly v ŘJ LPG blbě nastavené hodnoty otevírání krokového motorku zastudena a dusilo se mi to. Takže jsem ho vyndal a jezdím bez něj. Spotřeba dlouhodobě kolem 7,5/100 km, ale poslední ca 3 tankování okolo 8 l, i přes. tak nevím, zda nebudou načnuté membrány a neříkají si o výměnu. Spotřeba 6,8 je krásná, tu jsem taky míval ze začátku, když jsem jezdil dlouhé trasy a bylo teplo. Nedivím se, že ti do toho nechtějí hrabat, když to nechcípe nebo nedělá jiné problémy. Už bys takovou spotřebu nikdy nemusel docílit, jak ti to rozštelují...[/quote]
MAM STEJNI PROBLEM NAPIŠ MI PROSIM PROSIM NA @ MUJ JE vlach30@seznam.cz
prosim moc moc dekuji
Odpovědět