Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Chtěl bych vám položit celkem banální otázku: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Všiml sem si na voltmetru, že když stojím na křižovatce s rozsvícenými světly tak mi celkem klesá napětí...
Chci se tedy zeptat jestli je možné že pokud budu stát dostatečně dlouho, tak se mi baterka tak vybije, že by mi chcípl motor??
Díky za odpověď
Všiml sem si na voltmetru, že když stojím na křižovatce s rozsvícenými světly tak mi celkem klesá napětí...
Chci se tedy zeptat jestli je možné že pokud budu stát dostatečně dlouho, tak se mi baterka tak vybije, že by mi chcípl motor??
Díky za odpověď
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
co znamená celkem klesá napětí ?
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Volt meter mám připojený na spínačku takže nevím jak moc je skutečné napětí zkresleno..
normálně zajízdy mi to ukazuje 13,1-13,4V ...na neutrál při zaplých světlech jde napětí od 12,2V dolů...už to někdy spadlo až pod 11V
normálně zajízdy mi to ukazuje 13,1-13,4V ...na neutrál při zaplých světlech jde napětí od 12,2V dolů...už to někdy spadlo až pod 11V
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
to ti to moc nedobíjí .... resp vůbec při volnoběhu
na volnoběh se máš pohybovat někde 13,5V minimálně ... já dobíjím při volnoběhu 14,2V se světlama 14,1V (altík bosch)
Vyřeš dobíjení a pak řeš nějaké chcípání
na volnoběh se máš pohybovat někde 13,5V minimálně ... já dobíjím při volnoběhu 14,2V se světlama 14,1V (altík bosch)
Vyřeš dobíjení a pak řeš nějaké chcípání
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 18:29:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
To nevím... jeden mechanik mi řekl že altík dobíjí tak tak na nejnižší normální hranici a druhý mi řekl že dobíjí dobře, tak nevím kdo je vůl.
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Asi ten druhý za normálna by ti měl altík dávat (Magneton neb Bosch) na volnoběh a při světlech cca 13,5 - 14,0 Volt, takže vyřeš dobíjení jak ti píše Maty a poa to ostatní, dle mého názoru je altík v háji ale spíše to bude můstek.
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Takže pokud tomu rozumím...když nastartuju, zapnu veškerou elektriku, tak by mi mělo napětí baterky držet nějak na 13,5V+ a nemělo by klesat ano??
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Ano ... rozhodně by nemělo klesnout tam kam ti to teĎka klesá ....
pokud si naměřil pod 12V tak to opravdu nedobíj a v tu chvíli ti to tahá jen a pouze za baterky ... která by měla mát minimálně 12V ....
pokud si naměřil pod 12V tak to opravdu nedobíj a v tu chvíli ti to tahá jen a pouze za baterky ... která by měla mát minimálně 12V ....
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Tak sem zjistil že při vyplém elektronice mi napětí drží na 14V a při plné zátěži 11,6V což je asi problém :/
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Ano při slabém napětí Ti může auto chcípnout.
A napětí na baterce by mělo být minimálně 12,5 V nebo více, ideální stav je kolem 12,8 V. (samozřejmě bez běžícího motoru)
A napětí na baterce by mělo být minimálně 12,5 V nebo více, ideální stav je kolem 12,8 V. (samozřejmě bez běžícího motoru)
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
Dneska sem byl u mechanika, který mi to proměřil...
Jeho názor je že to dobíjí dobře ale baterka stojí za hovno. Je ovšem půl roku stará
Jeho názor je že to dobíjí dobře ale baterka stojí za hovno. Je ovšem půl roku stará
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
žádnej štres , dej si do zasuvky zapalovače voltmetr , stojí pár desítek korun , sleduj ho ,
ono totiž , závada nemusí být stálá , tj. zkouším to funguje to , jedu v nějakých otáčkách a najednou začne napětí padat - např špatně dosedající uhlíky , při ohřátí - někde studeňák ,
přijeď vyřešíme to
edit: koukám že měřák používáš ,
předpokládám že máš magneton , na jeho repasi mám svůj názor
ono totiž , závada nemusí být stálá , tj. zkouším to funguje to , jedu v nějakých otáčkách a najednou začne napětí padat - např špatně dosedající uhlíky , při ohřátí - někde studeňák ,
přijeď vyřešíme to
edit: koukám že měřák používáš ,
předpokládám že máš magneton , na jeho repasi mám svůj názor
Re: Může motor chcípnout z nedostatečného dobíjení??
ZDE JE MOJE VIDEO
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e7lqpwEF2s8[/youtube]
Volnoběh na zahřátý motor nejdříve bez spotřebičů potom přidávám světla, mlhovky, vyhřívání, větrák naplno...pak vše postupně vypínám.
Multimetr za sklem je napojený přímo na baterku a voltmetr mezi sedačkama na spínačku.
Před nastartováním měl motor 12,4V
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e7lqpwEF2s8[/youtube]
Volnoběh na zahřátý motor nejdříve bez spotřebičů potom přidávám světla, mlhovky, vyhřívání, větrák naplno...pak vše postupně vypínám.
Multimetr za sklem je napojený přímo na baterku a voltmetr mezi sedačkama na spínačku.
Před nastartováním měl motor 12,4V