Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

Nemůžu nastartovat. Nádrž plná, baterka plná, předtím žádný problém nebyl normálně jsem auto dovezl do garáže a vypnul.
Jediné, co jsem udělal a co by mohlo na závadu mít vliv, že jsem včera pootočil klíčkem do polohy, kdy se odemkne zámek volantu a klíček v této poloze zapomněl přes noc.
Teď když otočím klíčkem, tak se startér točí, ale motor nenastartuje. Z prostoru někde od místa řidiče směrem do motorového prostoru se ozývá takový chraplavý zvuk. Podotýkám ale, že nevím jestli ten zvuk tam nebyl už předtím, protože logicky když sedím na sedadle a startuji, tak nemůžu poslouchat co je slyšet pod kapotou motoru.

Čím to může být, že nejde nastartovat? Mohla odejít spínací skříňka? Neměla by porucha spínací skříňky se projevit tím, že startér se vůbec nepohne a po otočení klíčku je ticho? Takovou poruchu jsem už dříve víckrát měl.
Nebo je to jiná poruch spínací skříňky? Nebo je porucha někde jinde? Kde?
Poraďte.
zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

Hele, chtěl bych vyzkoušet jestli je ta zadní část spínací skříňky kaput. Často se to stává. Mám jednu starou tady rozmontovanou a je to obrovský šunt.
Na přiloženém obrázku je zadní část rozmontované staré spínací skřínky.
Mezi vodiči na svorkách 30 a 15 je napětí baterie. Skřínka obě svorky propojí v poloze klíčku "napájení zapnuto", kdy se rozsvítí budíky.
Když vodiče svorek 30 a 15 propojím ručně, tak se rozsvítí budíky. To je pochopitelné.

Na svorce 50 jsou dva žluté vodiče, které jdou nejspíše ke startéru.
Teď mne zajímá jestli když k propojeným vodičům na svorkách 30 a 15 připojím ještě dva žluté vodiče ze svorky 50 (startér), jestli za normálních okolností by měl motor nastartovat?
Jestli ano a u mne nenastartuje, tak závada nebude ve spínací skřínce. Je to tak?

Ta rozmontovaná zadní část spínací skřínky mně poslouží k ručnímu spojení zmiňovaných vodičů. Z vnitřní strany rozmontovaného víčka skřínky příslušné svorky drátem spojím natvrdo
no a když na svorky připojím vodiče od auta (vodiče od startéru připojím jako poslední, respektive jenom je na chvíli přiložím), mělo by to startovat. Je to tak?
Žádný imobilizér ve staré Felicii nemám.

Obrázek
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od Ivarek »

Jo je to tak jak píšeš.
A jinak Felicie měli imobilizéry orginál, tzn čip v klíčku a kolem spínačky čtecí cívka do řj imobilzéru a ten v komunikaci s řj motoru.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od ferdamravenec »

zkus se připíchnout přes kabely kjinýmu autu a nastartuj , pokud to půjde je v háji baterka
zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

UPDATE: koupil jsem novou baterku a pořád nestartuje. Ta stará byla ještě dobrá, trochu slabší. No nevadí. Využiji obě.

Tak teď nevím, co dál.
- Čerpadlo benzínu slyším po otočení klíčku. Zdálo se mi, že svíčky jsou mokré, takže benzín asi vstřikuje (ale pro jistotu, kde to zjistit???)
- Na přívod zapalovací cívky jde napětí 12V po otočení klíčkem, takže nějaké pojistky v elektrice asi špatné být nemohou.
- Ve víčku rozdělovače jsou některé kontakty trochu "vyškrábané", středový uhlík se zdá být vpořádku.Nevím jak tohle vyzkoušet, když nemám zkoušečku na svíčky, tj. jestli svíčky házejí jiskru.
- Cívku (jestli dává vysoké napětí) a svíčky nemám jak vyzkoušet. Elektroda některých svíček je hodně zkorodovaná, takže je možné, že některá nehází jiskru. Ale, že by neházeli všechny čtyři je nepravděpodobné, takže svíčkami to asi nebude.
- Hallův snímač otáček. Všude píšou, že bez něj motor nestartuje. Je to pravda, nestartuje vůbec? Vyzkoušet se to asi nedá, že? Zase ale píšou, že se snímač moc nekazí. Je originál. Nezdá se mi, že by se pokazil přes noc, když auto stálo v klidu a před tím nebyl nejmenší problém.

Takže teď rychle objednám novou zapalovací cívku, nové svíčky, hallův snímač otáček a nové víčko rozdělovače.
Ale co dál, co když ani potom se nic nezmění a nebude startovat? Slyším sice benzínové čerpadlo, ale potřebuji vědět, kde zjistit zda stříká benzín ke svíčce?

Co jiného doporučujete zkontrolovat?

Ještě jsem si přečetl,. že v pojistkové skřínce je relé vstřikování BMM. Jak zjistit, že toto relé je vpořádku? A co vlastně toto relé na vstřikování spíná?


Blíží se vánoce a může vypuknout tuhá zima. Nevhodná doba mít auto nepojízdné v garáži.
zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

A ještě doplňuji, že zadní část spínací skřínky jsem měl rozebranou, zkoušel jsem startovat sepnutím kabelů a výsledek je stejný. Nestartuje. Spínací skřínkou to tedy není.
zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

A ještě jeden update. Odmontoval jsem startér a připojil ho naprázdno. Točí se jako hadimrška. Myslím, že tady problém být nemůže. Tak jsem ho aspoň zvenčí pěkně umyl. Originál výroba Kroměříž. Jsou tam praskliny v kovu kolem těch čtyř šroubů na čele, co jde do motoru. A je také naprasklý bakelit na cívce. Na funkčnost to nemůže mít žádný vliv, to je prostě kvalita výroby z 80. let minulého století.
zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

Tak je to přesně tak jak jsem se včera obával. Felicia nestartuje, startér se normálně točí.
Baterka je nová, víčko rozdělovače nové, svíčky nové, zapalovací cívka nová, hallův snímač otáček také nový.
Nic nepomůže. Motor se točí, ale nechce naskočit.
Poraďte, co mám ještě vyzkoušet?
Někde přeci musí být nějaká závada.
zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

Další update. Zkoušel jsem startovat s těma novýma svíčkama a jednu jsem měl vyndanou. Přes dvoje rukavice mne to koplo, když jsem držel v ruce zapalovací kabel. Jiskru to hází.
Takže, kde je problém? Když otočím klíčkem, slyším krátce benzínové čerpadlo a když po startování vyndám svíčku, je vlhká. Alespoň se mně to zdá, že je vlhká.
Tak proč motor nenastartuje? Před několika dny vše fungovalo bez problémů. Nalil mne někdo vodu do nádrže?
Poraďte prosím.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od ferdamravenec »

pořád nemáš napsáno odkud jsi , třeba je někdo ochotný na blízku ,
řekněme do 50km přijedu , nebo to dotáhni ke mně díly na zkoušení tu mám

podívej se do palce zdola do díry co se dává na hřídel rozdělovače je tam výstupekco má zabránit protáčení na hřídeli ,
už jsem ho viděl několikrát úplně proseknutej a pak to háže jiskru jinde
zdenek2
Příspěvky: 14
Registrován: úte 03. pro 2019 16:22:59

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od zdenek2 »

Je po Vánocích a závada se startováním je zdá se vyřešena.

Ještě jednou napíšu, co tomu předcházelo, jak jsem nemohl nastartovat Felicii BMM a co jsem všechno vyzkoušel.


Zapomněl jsem 12. prosince přes noc klíček v zapalování otočený do první polohy, kdy je odemknutý volant. Druhý den auto přestalo startovat. Startér se při startování točí, motor ale nenaskočí. Po otočení klíčkem do polohy zapnutá elektrika slyším zvuk čerpadla paliva v nádrži.

Ta první poloha klíčku přeci nic elektricky nespíná, jenom mechanicky odemkne volant, tady se přeci nic nemohlo za tu noc spálit ani pokazit.


Imobilizér nemám. Asi před 14 dny jsem si nechal v zámečnictví udělat nový klíček za 70 korun a od té doby s ním bez problémů startoval a jezdil. Až do toho dne, kdy jsem v noci nechal klíček v první poloze odemknutý volant. Kdybych měl imobilizér, nemůžu s takovým klíčkem jezdit. Když se závada objevila, rozmontoval jsem spínací skříňku a žádný detekční kroužek (cívka) tam není. Takže imobilizér mít nemůžu. Zkoušel jsem startovat sepnutím kabelů a startovalo to stejně jako s klíčkem, čili nenastartovalo. Kdybych měl imobilizér, musel by motor nejprve nastartovat a pak chcípnout jak píšou v internetu.


Abych vyloučil závadu v jednotlivých částech zapalování, koupil jsem novou autobaterii, novou startovací cívku, nové víčko rozdělovače, nové svíčky, nový hallův snímač otáček a všechno to vyměnil. Zapalovací kabely jsou zapojeny 1,3,4,2.

Přesto s těmito novými součástkami motor nenastartuje. Zkoušel jsem jeden kabel se svíčkou odpojit z motoru a při startování klíčkem mne to koplo ač jsem měl dvoje rukavice a držel kabel se svíčkou v ruce za izolační gumu. Jiskru na svíčce jsem jasně viděl. Takže jiskra tam do motoru určitě jde. Když jsem svíčku vytáhl z motoru po předchozím pokusu o startování, byla vlhká.


Nová autobaterie je plně nabitá, kontakty baterie jsou dotažené. Jak píši dále, startér se točí, čili přívod elektriky od baterie nemůže být přerušen. Ale pozor. Píši na konci, že jakési znečištění uvnitř koncovek kabelů jsem ignoroval, protože startér se točil a mně se zdálo že to na nastartování stačit musí. Rovněž jsem nezkoušel pohnout kabely od baterie jestli nejsou nějak porušené.


Startér jsem zkoušel vyjmutý, naprázdno se točí pod napětím autobaterie v autě velmi rychle.


Palec rozdělovače se točí, vypadá zachovale, i ten hrot palce vypadá zachovale, neměnil jsem. Jiskru do svíčky, kterou jsem zkoušel, to dává, takže palec vadný být nemůže.


Pojistky v pojistkové skřínce jsem prohlédl. Ty, které se týkají vstřikování BMM byly v pořádku. Ostatní jsou také v pořádku.


Relé BMM tuším označené R5 (to je relé palivového čerpadla) ve spínací skřínce jsem zaměnil s relé světel. Světla předtím i nyní po přehození relé fungují.


Pod řídící jednotkou (ECU) v motorovém prostoru ani nikde kolem nejsou žádné pojistky ani další relé. Jenom tam jdou kabely do řídící jednotky. Jediné pojistky a relé jsou v pojistkové skřínce u sedadla spolujezdce, která je zachovalá, voda tam neteče.


Zástrčka na diagnostiku VAG je dole u nohou spolujezdce kousek od pojistkové skřínky. Nemám ten software, ale jak tu někdo píše, stejně to u tohoto starého auta velmi málo napíše.


Zkoušel jsem startovat s vytaženým hallovým snímačem a motor vydával zvuky, které byly mnohem vyšší než když jsem dal hallův snímač do převodovky zpátky tak zvuky z motoru byly při startování o poznání hlubší. Z toho usuzuji, že řídící jednotka hallův snímač otáček registruje a upravuje podle toho vstřikování.


Odpojil jsem přívodní hadici paliva u vstřikovací jednotky a zkoušel zapnout klíček v zapalování. Čerpadlo stříká palivo proudem, který teče z hadice pod úhlem asi 45 stupňů. To by mělo na nastartování stačit.

Vstřikovací ventil po připojení napětí 12V cvaká.

Palivový filtr jsem neměnil. Jestliže je proud paliva do vstřikovací jednotky dostatečně silný, nemůže to na nastartování mít vliv.


Celé mi ten problém připadá divný, protože si myslím, že auto je v pořádku, že ten problém bude nějaká hloupost a myslím i na tu možnost, že se někdo v noci do garáže podíval a provedl nějakou lumpárnu, třeba nalil vodu do nádrže? Klíček od nádrže je schovaný v autě a v noci bylo jistě dost času na to něco takového provést.

Kdysi před dvaceti lety se nám do garáže vloupal zloděj. Od té doby je tam pořád taková ta stará fabka, kterou je možné otevřít velmi snadno bez viditelného poškození zámku (ono kromě 30 let staré Felicie tam totiž v garáži nic cenného není).

Myslím na tuto možnost i proto, že když jsem ráno zjistil tu poruchu se startováním, tak na střeše auta byla v jednom místě na hromádce napadaná bílá omítka ze stropu. Ze stropu na auto mi ale nikdy omítka nepadá a když se podívám na strop nad autem, žádná opadaná omítka tam není. Takže ji tam někdo musel záměrně dát??


Nakonec jsem tedy provedl dvě věci. Odpojil jsem hadičku benzínu od motoru a odpustil do kanystru asi 3 litry.

Ihned potom ale auto pořád nestartovalo tak jsem se podíval na kontakt koncovek kabelů od baterie. Trochu jsem je zevnitř vyčistil smirkovým papírem, byla tam místy trochu taková černá špína. Také jsem zkoušel s kabely trochu hýbat.


No a pak světe div se, zkoušel jsem startovat a po asi deseti sekundách urputného startování motor naskočil.


Dnes jsem to zkoušel znovu a motor naskočil již normálně.


Takže, kde byl problém? Já to vlastně nevím. Mohla být nějaká voda na dně nádrže a mohlo to být zašpinění koncovek kabelů z baterie (taky mohl koncovky někdo záměrně zevnitř něčím natřít).

I když jak říkám, startér se vždy předtím rychle točil a nenastartovalo to. Možná to mělo kvůli těm koncovkám malý proud. Bez změření startovacího proudu se to nedá rozhodnout. Stejně tak nezjistím jestli benzín ze dna nádrže je nějaký vodnatý sajrajt. Na pohled je to jenom žlutá kapalina.

Pokud někdo víte jak poznat, že odpuštěný benzín je tekutina, se kterou má problém motor nastartovat, prosím napište to sem. Já ho nejspíše po čase naliju zpátky do nádrže.
Uživatelský avatar
a13sh
Příspěvky: 2071
Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia nestartuje, startér se točí, baterie plná...

Příspěvek od a13sh »

Jak starý ten benzín byl?
Odpovědět