Nefunkční ventilátor topení
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
jestli máš obyč topení , tak v motorovém prostoru demontovat rozpěrnou tyč (jeli ) na bedně topení jsou po obvodu plechový sponky , opatrně je šroubovákem vypáčit , pozor pěkně vystřelujou , zvedneš to a jsi tam ,
a jestli nevíš jestli tam je tak koukni přes mřížku
a jestli nevíš jestli tam je tak koukni přes mřížku
Re: Nefunkční ventilátor topení
Čau, taky mi nešel větrák, vyměnil jsem pojistku, ted jde na 2,3,4 na 1 nejde, může to bejt taky tim předřadnym odporem ?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
jo je to zoxidovaný / zarezlý
Re: Nefunkční ventilátor topení
jestli je to tohle http://2i.cz/b3144963b0 tak to jsem měl venku, ale nijak zrezlý to nebylo, možná to bude nějakej ten kabel, ale dík za radu.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
jo to je vono , podívej se pořádně na kontakty jak na tom odporu tak ve svorkovnici
Re: Nefunkční ventilátor topení
Prosím o radu,nejedou polohy 1,2,3,..a 4 stupeň funguje,díval jsem se na konektory a je spálený.Nevíte jak ho vyměním a kde v případě koupím?Děkuju za odpověď
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
vrátit se na začátek tohoto vlákna a přečíst si ho znova a celé
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
spálený ? co je spálený ? konektor u spínače/přepínače ? kabely ? konektor u odporů ? odpory ? motor ?
Re: Nefunkční ventilátor topení
vidělal jsem baterku abych měl k tomu dobrý přístup a vysunul jsem bílý a černý k sobě spojený konektor a ten bílý je spálený,zkoušel jsem ho rozdělat ale bohužel.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
co máš za auto ? jaký topení ?
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
možná to sem nepatří ale moc prosím o radu.
v návodu píšou že u feldy by mělo na spínači topení to rozmezí mezi 0 a 1 fungovat jako plynule měnitelná rychlost (reostat).
funguje to tak vůbec někomu?
díky moc za rady.
v návodu píšou že u feldy by mělo na spínači topení to rozmezí mezi 0 a 1 fungovat jako plynule měnitelná rychlost (reostat).
funguje to tak vůbec někomu?
díky moc za rady.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
nevím kde jsi to četl , ale v návodu je ..bla bla ..mezi polohami 0-I lze přívod vzduchu plynule regulovat .... ventilátor pracuje na nejnižší stupeň ......... bla bla ..........
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
Ovšem nejedná se o regulaci elektrickou - ventilátoru, nýbrž o regulaci mechanickou klapky.
Nebo alespoň, tak by to mělo být, pokud dáš polohu 0, tak by jsi měl úplně uzavřít přívod vzduchu do kabiny. Je to být z důvodu, když projíždíš nějakým zakouřeným či zaprášeným prostředím. Ovšem, zda to tak funguje nevím, nemohu říct, já mám klimu a tam je topení jiné.
Nebo alespoň, tak by to mělo být, pokud dáš polohu 0, tak by jsi měl úplně uzavřít přívod vzduchu do kabiny. Je to být z důvodu, když projíždíš nějakým zakouřeným či zaprášeným prostředím. Ovšem, zda to tak funguje nevím, nemohu říct, já mám klimu a tam je topení jiné.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
no tak mě nefakčí ani ta klapka, když chci aby to při vypnutym větráku na mě přestalo foukat, musím zavřít tu klapku za horními mřížkami, a stejně ten smrad z venku jde krz výdechy na okno.
Re: Nefunkční ventilátor topení
Levý přepínač rychlosti motorku topení v poloze 0 má vypnutý ventilátor a uzavřenou klapku přívodu vzducho do topení.
Mezi polohami 0 a 1 se plynule otevírá klapka přívodu vzduchu do topení, ale ventilátor stojí.
V poloze 1 je klapka přívodu vzduchu do topení plně otevřená a sepne se ventilátor topení na nejnižší otáčky.
Bovden ovládání klapky vede od přepínače rychlosti motorku topení na levou stranu topení (ve směru jízdy), kde tahá za páčku na hřídeli klapky. Při přepínání mezi polohami 0 a 1 je vidět, jestli se klapka plně otevírá a zavírá.
Mezi polohami 0 a 1 se plynule otevírá klapka přívodu vzduchu do topení, ale ventilátor stojí.
V poloze 1 je klapka přívodu vzduchu do topení plně otevřená a sepne se ventilátor topení na nejnižší otáčky.
Bovden ovládání klapky vede od přepínače rychlosti motorku topení na levou stranu topení (ve směru jízdy), kde tahá za páčku na hřídeli klapky. Při přepínání mezi polohami 0 a 1 je vidět, jestli se klapka plně otevírá a zavírá.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
po pootočení spínače o cca 0,5 - 1 cm z polohy 0 se spustí ventilátor při tom se současně otevírá klapka až do jejího úplného otevření v poloze I
pokud ti ventilátor neběží chyba je buď v odporu , nebo spínači
pokud ti ventilátor neběží chyba je buď v odporu , nebo spínači
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
ventilátor běží na půl mezi jedničkou a nulou (teda myslím mě)
ale žádná klapka nikde nic, když je ventilátor na nule a jedu proti větru tak to na mě fouká teplej vzduch i bez větráku
ale žádná klapka nikde nic, když je ventilátor na nule a jedu proti větru tak to na mě fouká teplej vzduch i bez větráku
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
Já vím co s tím je, je to rozbitý.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
žel dělá mi to na obou feldách.
obě 1.3 lxi r.v. 95
obě 1.3 lxi r.v. 95
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
po těch letech musej být táhla a bowdeny suchý, takže ti nedoléhaj klapky.
Mě šlo hrozně ztěžka přepnout foukání na nohy, komplet jsem to rozebral, vyčistil, promazal a nyní to jde lehounce dvouma prstíkama.
Mě šlo hrozně ztěžka přepnout foukání na nohy, komplet jsem to rozebral, vyčistil, promazal a nyní to jde lehounce dvouma prstíkama.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
tak to přepínání mi chodí lehonce
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
To neznamená, že ti dovíraj klapky. A podle toho, co jsi napsal určitě nedovíraj.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
tak nijak mě to v ničem neomezuje, ptám se spíš ze zvědavosti, momentálně mám přeraženou převodovku, takže mě čeká jinčí prácička.
Re: Nefunkční ventilátor topení
Tiež mi ide vetrák len na 4 naplno.Čaká ma prečistenie bimetalu.
Mezi tým ma napadlo urobiť plynulú regulaciu ,alebo automatickú cez čidlo.
Použil by som modelársky regulator, ktorý sa da zohnať za babku,lebo už sú v móde striedavé reglery.Vyrábali sa aj 50 amperové.
Dal by sa riadiť poťákom premenlivými impulzami alebo termistorom automatiky,ktorý by v zime najprv fúkal silno a potom len podla potreby.
To je len zatial nápad ,lebo neviem či budem mať na to čas dotahnuť to do konca.Ale možno to niekto urobí a môže sa o to s nami podeliť.
Mezi tým ma napadlo urobiť plynulú regulaciu ,alebo automatickú cez čidlo.
Použil by som modelársky regulator, ktorý sa da zohnať za babku,lebo už sú v móde striedavé reglery.Vyrábali sa aj 50 amperové.
Dal by sa riadiť poťákom premenlivými impulzami alebo termistorom automatiky,ktorý by v zime najprv fúkal silno a potom len podla potreby.
To je len zatial nápad ,lebo neviem či budem mať na to čas dotahnuť to do konca.Ale možno to niekto urobí a môže sa o to s nami podeliť.
Re: Nefunkční ventilátor topení
Ahoj, nechtělo se mi zakládat nové téma. Mám škodu felicii 1.3 MPI rok 97. Špatně mi fouká topení, na 2 mi to fouká jako na 1 a když chci aby to alespon trochu foukalo tak to musim mít na 4ce jinak to skoro vůbec nefouká. Nevim cim to je zdá se že ventilátor pouští málo vzduchu do kabiny. Děkuji za pomoc
Re: Nefunkční ventilátor topení
Ahojte, mám stejnej problem, nefouka mi ventilator topeni, ale stalo se to pri jizde z niceho nic, nereaguje to ani na jednu polohu ovladace, pojistka je O.K. zkusim jeste jak bude hezky pocasi vydelat topeni a procistim to. Nebo jestli mate nejaky jiny napad tak dejte prosím vedet. Dekuji
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
topení ? jaký ? s klimou ? nebo bez ?
bez klimy > proměřit jestli jde proud do odporu > z odporu do motoru , pokiud ne hledat závadu v dodávce energie , pokud ano je v háji motor > opravit/vyměnit
s klimou > to samý , u motorku může být zrezlá-prasklá pružina uhlíku s úspěchem se dá použít pružina z rozdělovače š1203/š105/120/fa-karb
bez klimy > proměřit jestli jde proud do odporu > z odporu do motoru , pokiud ne hledat závadu v dodávce energie , pokud ano je v háji motor > opravit/vyměnit
s klimou > to samý , u motorku může být zrezlá-prasklá pružina uhlíku s úspěchem se dá použít pružina z rozdělovače š1203/š105/120/fa-karb
Re: Nefunkční ventilátor topení
Zdravím,
dneska jsem měl takovou divnou příhodu. Jedu do města, ventilátor jsem měl na 1. stupeň a všechno OK. Při příjezdu k parkovišti začal ventilátor foukat na maximum hroznej smrad a spíš foukal teplý vzduch než studený. V autě se během pár vteřin zakouřilo, tak se bojím, jestli nebude problém ještě někde jinde (vodu mám OK a teplota byla někde mezi 80-90°, nechal jsem to vyběhnout na vyšší a pak se normálně sepl chladič). Od té doby když jen trošku otočím regulací ventilátoru (třeba na tu první polohu, kdy by to nemělo nějak moc foukat), tak fučí jak splašenej a smrdí. To stejné ještě i v poloze 1. Na 2. stupeň už fouká normálně a 3. a 4. se zdá taky v pohodě. Po čem jít? Díky.
dneska jsem měl takovou divnou příhodu. Jedu do města, ventilátor jsem měl na 1. stupeň a všechno OK. Při příjezdu k parkovišti začal ventilátor foukat na maximum hroznej smrad a spíš foukal teplý vzduch než studený. V autě se během pár vteřin zakouřilo, tak se bojím, jestli nebude problém ještě někde jinde (vodu mám OK a teplota byla někde mezi 80-90°, nechal jsem to vyběhnout na vyšší a pak se normálně sepl chladič). Od té doby když jen trošku otočím regulací ventilátoru (třeba na tu první polohu, kdy by to nemělo nějak moc foukat), tak fučí jak splašenej a smrdí. To stejné ještě i v poloze 1. Na 2. stupeň už fouká normálně a 3. a 4. se zdá taky v pohodě. Po čem jít? Díky.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
odpor topení
Re: Nefunkční ventilátor topení
Já jsem moc nepochopil, kde je ten předřadný odpor schovaný. Je to tam vlevo od baterky, kam se schází nějaká kabeláž a je to překryté tou gumovou prachovkou? Nebo jestli by mi to někdo zakroužkoval na nějaké fotce, tak bych byl moc vděčný. Díky.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
jj je to přesně tam .
foto odporu je na této stránce asi pátý přispěveh ze zhora od ( Martin5 » stř 26. zář 2012 18:12 )
foto odporu je na této stránce asi pátý přispěveh ze zhora od ( Martin5 » stř 26. zář 2012 18:12 )
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Nefunkční ventilátor topení
Jenom se ještě zeptám, jestli musím povolit tento šroub?
Zkusil jsem to vytáhnout za ty kabely, ale nešlo to. Sice to teď funguje, ale když jsem za to zatáhl poprvé, tak přestaly fungovat všechny stupně ventilátoru, krom 4., takže tam bude asi fakt nějaký uhnilý pin na kabelu nebo něco.
Zkusil jsem to vytáhnout za ty kabely, ale nešlo to. Sice to teď funguje, ale když jsem za to zatáhl poprvé, tak přestaly fungovat všechny stupně ventilátoru, krom 4., takže tam bude asi fakt nějaký uhnilý pin na kabelu nebo něco.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
To za co taháš je svazek kabelů co vede do pojistkové skříně a na druhou stranu k altíku a světlům .... ten nemá s topením nic společného !
A ten šroub co chceš povolit drží palubku pokud se nepletu
Odpor je na tělesu topení (velká černá krabice pod oknem) vedou do něho 4(možná5) drátů s konektorem ...
A ten šroub co chceš povolit drží palubku pokud se nepletu
Odpor je na tělesu topení (velká černá krabice pod oknem) vedou do něho 4(možná5) drátů s konektorem ...
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
helej někde je to tu napsaný , už několikrát , a polopaticky , taže znova
topení bez klimy : ve směru jízdy je to vpravo , při pohledu do motorového prostoru vlevo na skříni topení cca v urovni akumulátoru
s klimou : ve směru jízdy je to vlevo , při pohledu do motprostoru je to vpravo vedou k tomu dráty od ventilátoru topení
topení bez klimy : ve směru jízdy je to vpravo , při pohledu do motorového prostoru vlevo na skříni topení cca v urovni akumulátoru
s klimou : ve směru jízdy je to vlevo , při pohledu do motprostoru je to vpravo vedou k tomu dráty od ventilátoru topení
Re: Nefunkční ventilátor topení
No žádný učený z nebe nespadl, tak díky za rady.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Nefunkční ventilátor topení
Jasně,jak píše "Ferdamravenec" je to tu všechno popsáno,a to v některých případech fakt perfektně :thumleft:
Tak jsem to taky naštudoval,neb jsem také prošel peklem zvaným:NEFUNKČNÍ VENTILÁTOR TOPENÍ.
Ventilátor nešel ani na IV. stupeň
Začal jsem prozvoněním pojistky multimetrem-OK.Svorkovnice-OK.Kabely-OK.Ale napětí nikde!
Do přívodu k ventilátoru jsem naprudko připojil kabel přímo z + akumulátoru,a jede.Fajn.Tak zase od začátku :hlava:
Věřte,nebo ne,vyměnil jsem pojistku za 30ti Ampérovou,a ventilátor se rozjel na IV.stupeň!Heuréka!
Dále už to šlo samo.Bimetal zlobil,tak jsem kontakty sprostě přihnul,a jedou všechny stupně.(Hasičák pro jistotu vozím již delší dobu. :lol: )
A k té pojistce.Byla šluslá.Mrc_a jedna,když nebyla zatížena proudově,vedla.Pokud jí protékal větší proud,prostě se asi vzniklým teplem nepatrně rozpojila a pak tedy nevedla!
Příště tedy radši vyměním kus za kus,než se zdržovat měřením. :salut:
Pro všechny kdo mají problém s nefunkčním ventilátorem:Nebuďte smutní,je to banální závada a její odstranění je jednodušší než to vypadá. ;)
Tak jsem to taky naštudoval,neb jsem také prošel peklem zvaným:NEFUNKČNÍ VENTILÁTOR TOPENÍ.
Ventilátor nešel ani na IV. stupeň
Začal jsem prozvoněním pojistky multimetrem-OK.Svorkovnice-OK.Kabely-OK.Ale napětí nikde!
Do přívodu k ventilátoru jsem naprudko připojil kabel přímo z + akumulátoru,a jede.Fajn.Tak zase od začátku :hlava:
Věřte,nebo ne,vyměnil jsem pojistku za 30ti Ampérovou,a ventilátor se rozjel na IV.stupeň!Heuréka!
Dále už to šlo samo.Bimetal zlobil,tak jsem kontakty sprostě přihnul,a jedou všechny stupně.(Hasičák pro jistotu vozím již delší dobu. :lol: )
A k té pojistce.Byla šluslá.Mrc_a jedna,když nebyla zatížena proudově,vedla.Pokud jí protékal větší proud,prostě se asi vzniklým teplem nepatrně rozpojila a pak tedy nevedla!
Příště tedy radši vyměním kus za kus,než se zdržovat měřením. :salut:
Pro všechny kdo mají problém s nefunkčním ventilátorem:Nebuďte smutní,je to banální závada a její odstranění je jednodušší než to vypadá. ;)
Re: Nefunkční ventilátor topení
Čau, chci se zeptat, je nějaký specifický název pro ten konektor (svorkovnice), který vede k ventilátoru topení? Abych to našel někde na netu. Mám ho úplně prohnilej, začal se drolit a nefunguj zase všechny stupně. A ještě se zeptám, co je tam za konce? CO jsem tak viděl na tom rozpadlým konektoru, tak to vypadalo na vidličky nebo faston, což mi přišlo do konektoru divný, ale abych věděl.
Kdyby to někdo nepochopil z popisku, tak tenhle konektor
konektor ventilátoru
Dík.
Kdyby to někdo nepochopil z popisku, tak tenhle konektor
konektor ventilátoru
Dík.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
zkus škoda salon , nebo od někoho z vraku
Re: Nefunkční ventilátor topení
No já jsem si vzpomněl, že kousek od bytu mám prodejnu s díly na šípy - http://www.apssramek.cz/, tak to zkusím tam. Co jsem se díval, tak tam mají odpor topení za 210kč.
Jinak jsem jednou zajel do škoda salonu, tuším Auto Ros, a když jsem přišel k přepážce servisu a řekl, že potřebuju čidlo teploty chlad. kapaliny na Felicii, tak mi řekl: "Felicie? To mi ani neříkejte, takovej veterán". Tak jsem se slovy "to bych chtěl vidět, co máte za auto vy" odešel přyč (bych chtěl vidět, jak si takovej blbeček na přepážce ve škodovce jezdí v nějkým superbu, ale asi potřeboval pohonit EGO).
Jinak jsem jednou zajel do škoda salonu, tuším Auto Ros, a když jsem přišel k přepážce servisu a řekl, že potřebuju čidlo teploty chlad. kapaliny na Felicii, tak mi řekl: "Felicie? To mi ani neříkejte, takovej veterán". Tak jsem se slovy "to bych chtěl vidět, co máte za auto vy" odešel přyč (bych chtěl vidět, jak si takovej blbeček na přepážce ve škodovce jezdí v nějkým superbu, ale asi potřeboval pohonit EGO).
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Nefunkční ventilátor topení
Tak problém byl odhalen. Snad bude fungovat ten odpor (dal jsem ho do lázně s isopropylalkoholem), nakoupil nový konektory a piny a zítra to jdu zkusit rozchodit.
Taky by mě zajímalo, jestli někdo zkoušel ten neorigo odpor (vika?) ? Jestli je lepší sehnat jetej origo nebo tu čínu?
Taky by mě zajímalo, jestli někdo zkoušel ten neorigo odpor (vika?) ? Jestli je lepší sehnat jetej origo nebo tu čínu?
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Nefunkční ventilátor topení
Tak naštěstí je odpor v pohodě, takže taková rychlooprava bez výměny kabeláže proběhla včera.
(ta poslední úprava je trošku prasečina, ale chtěl jsem předejít tomu, aby mi ty konektory zase prohnily, jen jsem asi zvolil špatný smršťovky)
O příspěvek výš je stav před a teď teda po..
(ta poslední úprava je trošku prasečina, ale chtěl jsem předejít tomu, aby mi ty konektory zase prohnily, jen jsem asi zvolil špatný smršťovky)
O příspěvek výš je stav před a teď teda po..
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Nefunkční ventilátor topení
Zdravím, jaké je pořadí kabelů ve 4 pinové svorkovnici odporu topení. Nějak jsem si to zapomněl poznačit a teď mě ventilátor fouká víc na jedničku než na dvojku, trojka a čtyřka jsou v pořádku. Díky
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
kukni do schémy, tam je to a aj na svorkovnici su čísla
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
Před více než 2 lety jsem nechal u Felicie 1.6MPI vyměnit ventilátor topení za cca 1200kč (Škoda) a je to pár týdnů,co to zas začalo zlobit.Když zapnu zap. tak na 1,2,3 stupeň nic, až na 4 se roztočí a je cítit chvíli zápach,jako když se něco pálí,když přepnu na nižší stupně,tak větrák jde,ale dost kolísá (při jízdě).Pokud někde na chvilku zastavím,tak při rozjezdu zas na chvilku zasmrdí,zřídka rovněž zapíská.
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
100% to tady je už někde napsaný ....
odpor v topení co má na starosti otáčky motoru šel pápá....
odpor v topení co má na starosti otáčky motoru šel pápá....
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
A to že většinou při studeném rozjezdu topení zasmrdí,je taky při tomto problému běžné?
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor topení
postupně odchází
Pokud máš problém s tim, že funguje pouze na 4° tak to je odpor
nejlepší bude když sundáš vrchní kryt topení a podíváš se přímno na ten motorek a zkusíš si s nim zatočit .. pokud drhne tak ho vyměnň .. pokud se bude točil volně tak odpor.
A pokud drhne a funguje pouze na 4° a pak teda i na menší tak ten odpor bude stejně načatej tím jak ho přetěžuje zadrblej motor
Pokud máš problém s tim, že funguje pouze na 4° tak to je odpor
nejlepší bude když sundáš vrchní kryt topení a podíváš se přímno na ten motorek a zkusíš si s nim zatočit .. pokud drhne tak ho vyměnň .. pokud se bude točil volně tak odpor.
A pokud drhne a funguje pouze na 4° a pak teda i na menší tak ten odpor bude stejně načatej tím jak ho přetěžuje zadrblej motor
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: nefunkční topení
Docela silný proud ? No, je to věc názoru, ale těch +- 10 A, kolik to reálně žere se mi jako vysoká zátěž nezdá ...Kuladmin píše:Hmm tak jestli ty vypadly defakto sami tak opravdu v tom by mohl byt ten problem mely a musi tam drzet poradne pac tam tece docela silny proud. Bohuzel foto dratu apod nemam - nestoji ti felda nekde popliz s majitelem ze by te nechal nahlednou.
.:: JIM ::.
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Re: Nefunkční ventilátor topení
Hmm, tak tu pojistku radši vyměň za pořádnou, ale stejné hodnoty, jako byla původní. Jestli máš silnější, v případě poruchy ti shoří buď ten odpor topení, nebo kabely a pojistka bude samozřejmě v pohodě...harrypotter píše:Jasně,jak píše "Ferdamravenec" je to tu všechno popsáno,a to v některých případech fakt perfektně
Tak jsem to taky naštudoval,neb jsem také prošel peklem zvaným:NEFUNKČNÍ VENTILÁTOR TOPENÍ.
Ventilátor nešel ani na IV. stupeň
Začal jsem prozvoněním pojistky multimetrem-OK.Svorkovnice-OK.Kabely-OK.Ale napětí nikde!
Do přívodu k ventilátoru jsem naprudko připojil kabel přímo z + akumulátoru,a jede.Fajn.Tak zase od začátku
Věřte,nebo ne,vyměnil jsem pojistku za 30ti Ampérovou,a ventilátor se rozjel na IV.stupeň!Heuréka!
Dále už to šlo samo.Bimetal zlobil,tak jsem kontakty sprostě přihnul,a jedou všechny stupně.(Hasičák pro jistotu vozím již delší dobu. )
A k té pojistce.Byla šluslá.Mrc_a jedna,když nebyla zatížena proudově,vedla.Pokud jí protékal větší proud,prostě se asi vzniklým teplem nepatrně rozpojila a pak tedy nevedla!
Příště tedy radši vyměním kus za kus,než se zdržovat měřením.
Pro všechny kdo mají problém s nefunkčním ventilátorem:Nebuďte smutní,je to banální závada a její odstranění je jednodušší než to vypadá.
Pokud ti to pojede jenom s vyšší a s jinou o původní hodnotě nikoliv, hledej vadu v přechodových odporech mezi kontakty - takže očistit, stříknout kontaktolem. Stejně tak může být zatuhlý motor ventilátoru, čímž se zvýší jeho spotřeba. Takže opět kontaktol do motorku a jestli nepomůže ani jedno, zkontroluj ložiska ...
.:: JIM ::.
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma