Nefunkční ventilátor topení
Re: Topení
Jak říká Johnyy, mrkni se na větrák, buďto špatný kontakt od přepínače, nebo špatný motorek ventilátoru. Nejjednodušší je proměřit kontakty k ventilátoru. Když tak š'táva jde, je chyba ve ventilátoru, když nejde, tak bude problém nejspíš na cestě od přepínače.
Re: Topení
Nejlepsi je to ele rozdelat a mrnout se na uhliky na rotoru co tam jsou nekdy uz sou hodne maly ja sem to mel maly a jen sem to ocistil od bordelu z uhliku a rotor sem ocistil ty drazky de se dotykaji uhliky aby se nedotykali navzajem ty panelky. a ted je to v pohode uhliky nyvym jak vymenit byli tam priletovany
Re: Topení
měl jsem ten samej problém vždy po zimě když auto nejezdilo a v mým případě byl viník oxidace komutátoru to je to po čem jezděj uhlíky tak sem to vžy prosřík a rukou protočil a makalo to...ale v provozu to asi neztihne zoxidovat...
Ovládání topení
Mám takový docela problémek s ovládáním ventilátoru u topení. Rychlosti nějak moc nefungují, ventilátor jede asi tak na jedničku, možná na dvojku i když to přepnu až na čtverku. Nevím v čem by mohl být problém, když na ten ovladač lehce přitlačím v poloze jedna, tak ventilátor chytne otáčky jak na čtverce. Mám doma ještě jedno topení, tak jsem vyměnil ten ovladač rychlosti a s druhým to dělá úplně to samé. Vyměnil bych celé topením, ale mám tam LPG a demontáž topení je tím velmi zkoplikovaná, bo tam zavazejí hadice. Přemýšlím co s tím udělat bez demontáže topení.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání topení
Jako prvni bych sae zameril na predradny odpory pro 1az3 polohu. Najdes to u motoru tam kde je baterie vedou tam draty do topeni tak to staci jen vytahnout/vycvaknout z topeni a vysunes to ven a vykouknou na tebe odpory a spinaci plosky a vetsinou je problem v tech spinach ploskach - oxidace tak vycisti a uvidis. Je to nejejdnodusi a nejrychlejsi postup a jako prvni byc hse zameril na toto.Skus a uvidis.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání topení
Když to reaguje na přitlačení spínače, tak to asi předřadným odporem nebude.
Spínač jde vyměnit samostatně, nemusíš měnit celý panel a už vůbec ne topení.
Spínač jde vyměnit samostatně, nemusíš měnit celý panel a už vůbec ne topení.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání topení
Jenze on ho uz vymenil a stejny. A kdyz pritlaci tak mu to stejne nejede tak jak ma ale naplno.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání topení
Aha, zase jsem nečetl pořádně.
To je zase divná závada, kterou vyřeší asi jenom měřením.
To je zase divná závada, kterou vyřeší asi jenom měřením.
Re: Ovládání topení
Tak tak, divná závada, začal jsem to proměřovat, byl špatný ovladač, spadla mi do něj podložka a nejšpíš to byla ta příčina, nic méně ani po výměně se to k ničemu nemělo, ale aspoň už šla šťáva k ventilátoru. Nakonec měl brácha dobrý záblesk a zkusili jsme kostru přímo z baterky a bylo po problému. Takže výsledek je takový, že krom špatného ovladače se mi někde ztrácela kostra
Re: Ovládání topení
ahoj mam nejaky podobny problem a to vtom ze mi nejde prave 2-3 poloha ventilatora,dneska uz bolo dost zle poccasie tak to dost chyba zahmlievaju sa okna a tak ...,kde presne su tie predradne odpory v kurenii?
Re: Ovládání topení
JJ z boku topeni od baterky jsou tam privod asi 4 silny draty. Je to tam jen zacvakly. Neni ani treba nic odpojovat apod.
Re: Ovládání topení
Tak tak, do těch předřadných odporů je vlastně připojený ten konektor, se čtyřma drátama, což jsou vlastně ony 4 kvalty. Docela blbě se to vytahuje, bo tam zavazejí hadice vedoucí k samotnému topení. Těžko říct, v čem je u tebe závada, zkusil bych to proměřit ať víš, kam ti šťáva jde a kam už ne.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Vycvakáš spony co drží vrchní kryt topení, sundáš vrchní kryt, vycvakáš spony do drží kryty vrtulí, sundáš kryty vrtulí, vyšroubuješ ten jeden šroub co motor drží a motor vyndáš i vrtulema.
Ventilátor topení
Zdravím, mám problém s ventilátorem topení, když je nastavený na 1 tak píská, při vyšších rychlostech je to beproblémů. Tak jsem vydělal celý motor a ložiska promázl wdčkem, i když jsem ho protočil ve svislé poloze, tak to tam nejspíš pořádně neprotekloale za dva dny to píská zase . Nedělalo to někomu to stejný, nebo nevíte co s tím jinýho?
Re: Ventilátor topení
Před měsícem sem měl podobný problém, promazal jsem to obyč. motorovým olejem (byl po ruce), od té doby najeto přes 4 000 km a zatím nepíská.
Nefunkční ventilátor topení
Zdravim, vcera se mi v aute pokazilo topeni, jiz predtim topeni fungovalo pouze na 2 rychlosti.... vcera vsak jiz dofungovalo koukal jsem na predradnej odpor a zjistil jsem, ze se to cele odpalilo, konkretne 1. a 3. stupen.. konektor je taky celej propalenej... chci ted vyzkouset jetli nahodou nezhorel i samotnej vetrak.. staci kdyz na nejaky vyvod toho predradneho odporu privedu plus z baterky ??? nebo je to jinak.. fakt diky za kazdou radu.. venku zacina celkem prituhovat
Re: předřadný odpor topení
veď na dvojku by to malo ísť, navyše štvorka je priamo bez odporu, takže keď nejde štvorka je v háji aj čosi iné
Re: předřadný odpor topení
Když přivedeš +12V z baterie na pin 4 konektoru u předřadných odporů (zelený drát), tak by měl ventilátor topení jít na max.otáčky, stejně jako když je přepínač v poloze 4.
Pokud ventilátor nejde, je závada v přívodu k motorku ventilátoru nebo v samotném motorku. Zkus rozpojit konektor pro motorek ventilátoru (dvojpólový konektor poblíž konektoru u předřadných odporů), jestli je tam +12V (zelený drát) a kostra (hnědý drát). Jestli je napětí v pořádku, sundat vrchní díl topení, vyndat ventilátor s motorkem a podívat se na uhlíky a komutátor. Možná bude stačit očistit, uvlonit uhlíky, komutátor očistit jemným šmirglem a proškrábnout drážky mezi lamelami.
Pokud ventilátor nejde, je závada v přívodu k motorku ventilátoru nebo v samotném motorku. Zkus rozpojit konektor pro motorek ventilátoru (dvojpólový konektor poblíž konektoru u předřadných odporů), jestli je tam +12V (zelený drát) a kostra (hnědý drát). Jestli je napětí v pořádku, sundat vrchní díl topení, vyndat ventilátor s motorkem a podívat se na uhlíky a komutátor. Možná bude stačit očistit, uvlonit uhlíky, komutátor očistit jemným šmirglem a proškrábnout drážky mezi lamelami.
Re: Topení
Já taky, lezu po tom a byla jen vadná pojistka. Na první pohled ale vypadala v pořádku. Byla pouze uhnilá.
Predradny odpor ventilatoru topeni
Ahoj, odesel mi predradny odpor ventilatoru (Felicia 1.6 Combi), koupil jsem si novy, kde jej prosim najdu?
Da se vymenit jednoduse?
Diky moc
Da se vymenit jednoduse?
Diky moc
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predradny odpor ventilatoru topeni
Na topení ze strany co je baterka.
předřadný odpor
zdravím, přestal mi fungovat 1.-3. stupeň ventilátoru vytápění takže buď nejede vůbec nebo jede až na 4. stupeň ... tady z fóra jsem zjistil, že závada bude nejspíše v předřadném odporu ventilátoru - jenže já ho nemůžu v autě najít - mám verzi s klimatizací a na levé straně bloku topení jsou jen trubky a nevidím tam nic co by šlo vytáhnout. Můžete mě někdo navést.
p.s. kolik tak asi stojí nový předřadný odpor ?
p.s. kolik tak asi stojí nový předřadný odpor ?
Re: předřadný odpor
stojí cca 850,- a měl by být na tý straně topení u baterky jak tam vedou dráty k ventilátoru
Re: předřadný odpor
jak jsem psal - na straně baterky mi žádné kabely nevedou - jen trubky klimy a hadička - zřejmě od klapky uzavírajícího vnitřní cirkulaci vzduchu ... na druhé straně je konektor mohlo by to být ono ?
Naposledy upravil(a) Maty dne čtv 02. dub 2009 8:04:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
Re: předřadný odpor
přesně tak ten konektor je k tomu odporu
Re: předřadný odpor
aha - takže musím rozebrat celé topení abych se k tomu dostal ?
Naposledy upravil(a) Maty dne čtv 02. dub 2009 8:20:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
Re: předřadný odpor
já ho měl normálně tam konektor- ten vytáhneš a pak musíš roztáhnout dvě packy a vytáhneš to tělo z toho topení normál... zkus a uvidíš
Re: předřadný odpor
na klimě je to na levé straně, taky jsem to nemohl najít.. ale je to normálně nalevo jako u normoš topení a vytáhnout to jde.. a jinak 850 je teda pálka, to jsem to radši pořádně vyčistil a zas to chodí jak má.. problém je většinou v tom, že se zanese ten kontakt na bimetalu (jakoby tepelná pojistka) a pak větroň jde jen na čtyřku.
Re: předřadný odpor
náhodou fotku nemáš? - mě nalevo (u baterky) fakt žádné kabely nevedou a nechci tam zase poskakovat hodinku okolo auta a hledat a hledat a nenacházet
Naposledy upravil(a) Maty dne čtv 02. dub 2009 12:55:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
Re: předřadný odpor
já myslel nalevo jako z pohledu řidiče... tam co je motorek stěračů a nádoba s uhlím... fotku někde vyhrabu, není moje ale zkusím to najít
edit: tak nic, už je smazaná... ale když přijdeš k autu zepředu, je to po pravý straně topení (u řídiče ) a vede tam několik drátů, je nemožný to minout a je to tam jen zacvaklý, vytáhneš to jako celek klidně i s konektorem
edit: tak nic, už je smazaná... ale když přijdeš k autu zepředu, je to po pravý straně topení (u řídiče ) a vede tam několik drátů, je nemožný to minout a je to tam jen zacvaklý, vytáhneš to jako celek klidně i s konektorem
Re: předřadný odpor
aha .. už asi vím .. ten konektor jsem vytažený měl .... takže no zkusím si s tím pohrát .....
Naposledy upravil(a) Maty dne čtv 02. dub 2009 13:12:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
Důvod: viz. pravidlo č. 4 .. předchozí citace
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: předřadný odpor
Felda bez klimatizace má odpor na pravé straně na tělese topení.
Felda s klimatizací má odpor na levé straně. Je na boku kousek pod gumovým chobotem co vede šikmo od nasávacího otvoru.
Pravá strana auta je ta co sedí spolujezdec. Levá je ta co sedí řidič.
Felda s klimatizací má odpor na levé straně. Je na boku kousek pod gumovým chobotem co vede šikmo od nasávacího otvoru.
Pravá strana auta je ta co sedí spolujezdec. Levá je ta co sedí řidič.
Re: předřadný odpor
díky za rady .. už jsem to rozdělal, vyčistil a přihl jeden plíšek a hle ... funguje
Re: předřadný odpor
ten plíšek je ta tepelná pojistka, jestli myslíš ten uprostřed mezi spirálami odporů... je to napružený tak akorát aby to vypínalo při určité teplotě. Takže to možná už vypínat nebude vůbec Ale taky jsem neshořel O:-)
Re: předřadný odpor
já koupil za cca 100 na vrakáči odpor, ještě jsem k tomu bral plasty do interieru a jen sem vše procákal pořádně kontaktolem a už taky funguju...
Nefunkční ventilátor
U Felicie combi 1,3 MPI mi jede ventilátor větrání jen na max. ostatní polohy jsou mrtvé. co s tím?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční ventilátor
Vymontovat předřadný odpor, opravit, nebo dát nový.
Předřadný odpor je na tělese topení na straně baterie.
viewtopic.php?f=17&t=10718&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=p%C5%99ed%C5%99adn%C3%BD+odpor
Předřadný odpor je na tělese topení na straně baterie.
viewtopic.php?f=17&t=10718&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=p%C5%99ed%C5%99adn%C3%BD+odpor
Re: Nefunkční ventilátor
predradne odpory z boku na skrini kurenia pod kapotou. Ak nemas klimu, staci odklopit dve zapadky a vytiahnut. Bud zoxidovane konektory alebo preruseny odpor.
Re: Nefunkční ventilátor
Tak jsem to rozdělal a má roztavený konektor. Jeden kontakt měl nejspíš špatný dotek a roztavil se i s kablem. Prozatimně jsem to očistil a budu muset vyměnit konektor i s kablem . Nevíte někdo jaký tam má téct proud? Jestli to nemá moc velký odběr.
Re: Nefunkční ventilátor
ak je motor 200 W tak podla P=U*I cca 15 Amper na 4 stupen. Na nizsie stupne (mensia rychlost) sa vykon umerne "strati" - premeni na teplo na predradnom odpore. Preto je vlozeny do prudu vzduchu, aby sa ochladzoval.
Nefunguje ventilátor topení
Ahoj,
ve feldě mi z ničeho nic (v okamžiku kdy jel naplno) přestal fungovat ventilátor topení.
Teďka se prostě netočí. Zkušel jsem motorek a ten se při přímém připojení na baterku točí.
Pojistka je ok. Takže problém je mezi spínačem a motorem.
Ale jak zjistit kde? A dá se nějak vymontovat to ovládání topení bez vymontování celé palubky?
Díky za pomoc.
ve feldě mi z ničeho nic (v okamžiku kdy jel naplno) přestal fungovat ventilátor topení.
Teďka se prostě netočí. Zkušel jsem motorek a ten se při přímém připojení na baterku točí.
Pojistka je ok. Takže problém je mezi spínačem a motorem.
Ale jak zjistit kde? A dá se nějak vymontovat to ovládání topení bez vymontování celé palubky?
Díky za pomoc.
Re: Nefunguje ventilátor topení
Zdar,zkus ještě omrknůt předřadný odpor ventilátoru,je tam i tepelná pojistka,bývá to tam dost zarezlé tak to bude chtět třeba jenom očistit.
Felicie 1.3 BMM 50kw,romantická červená
Re: Nefunguje ventilátor topení
Ahoj,
Včera jsem se dostal k tomu, že jsem vymontoval předřadný odpor ventilátoru. Na první pohled vypadá v pohodě.
Nic zpečené, nic přetrhané. Jak by do toho mělo jít napětí - chtěl bych to zkusit proměřit ? Může být problém ještě
někde jinde? Už jsem zkusil hledat v diskuzi, ale tohle už jsem nenašel.. Díky.
Včera jsem se dostal k tomu, že jsem vymontoval předřadný odpor ventilátoru. Na první pohled vypadá v pohodě.
Nic zpečené, nic přetrhané. Jak by do toho mělo jít napětí - chtěl bych to zkusit proměřit ? Může být problém ještě
někde jinde? Už jsem zkusil hledat v diskuzi, ale tohle už jsem nenašel.. Díky.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunguje ventilátor topení
Když budeš měřit v konektoru, co jsi z odporu sundal, tak na drátech bude napětí podle polohy přepínače rychlosti větráku. Vždy na jednom pinu bude 12V.
Na čtyřku ti musí větrák běžet i s odpojeným, konektorem z odporu. Jestli se na čtyřku netočí, tak je chyba jinde.
Na čtyřku ti musí větrák běžet i s odpojeným, konektorem z odporu. Jestli se na čtyřku netočí, tak je chyba jinde.
Re: Nefunguje ventilátor topení
Napětí na topení jde z pojistky č. 3, na svorkovnici pojistkovky BA, (3.pozice zleva, = 7. pozice zprava) pin č. 4, červený drát. Ten jde do třípinové svorkovnice T3b, co je vpravo za přístrojovkou. Z ní jde červený drát na 7-mi pinovou svorkovnici ovladače topení, pin 5
Z ovladače z pinu č. 4 (zelený drát) jde 12V při poloze max. otáček. V kabelovém svazku ventilátoru topení se k němu přidává zelený drát od předřadných odporů, z pinu č. 4. Drát pak jde na konektor motorku ventilátoru.
Kostra je z konektoru motorku ventilátoru vedena hnědým drátem na třípinovou svorkovnici T3b za přístrojovkou, z ní pak hnědým drátem na šroub kostry na sloupku volantu.
Na prostřední pin č. 2 svorkovnice T3b za přístrojovkou je přivedeno šedozeleným drátem napětí na podsvícení ovládání topení, z T3b pokračuje fialový drát na svorkovnici ovladače topení, pin 7. Ukostření žároviček je napojeno na hnědý drát kostry mezi motorkem a svorkovnicí T3b.
Z ovladače z pinu č. 4 (zelený drát) jde 12V při poloze max. otáček. V kabelovém svazku ventilátoru topení se k němu přidává zelený drát od předřadných odporů, z pinu č. 4. Drát pak jde na konektor motorku ventilátoru.
Kostra je z konektoru motorku ventilátoru vedena hnědým drátem na třípinovou svorkovnici T3b za přístrojovkou, z ní pak hnědým drátem na šroub kostry na sloupku volantu.
Na prostřední pin č. 2 svorkovnice T3b za přístrojovkou je přivedeno šedozeleným drátem napětí na podsvícení ovládání topení, z T3b pokračuje fialový drát na svorkovnici ovladače topení, pin 7. Ukostření žároviček je napojeno na hnědý drát kostry mezi motorkem a svorkovnicí T3b.
Re: Nefunguje ventilátor topení
mikka:
Super. To je naprosto vyčerpávající. Děkuju moc. O víkendu se na to podívám (teda pokud nebude lejt, protože nemám gáráž.. ) Zatím jen vím, že chyba je někde na cestě, protože na předřadný odpor ani do ventilátoru nejde žádná šťáva.
Jen ještě otázečku. Tu super odpověď jsi našel v nějaké příručce / manuálu nebo to máš tak najetý? V obou případech bych to chtěl mít taky..
Super. To je naprosto vyčerpávající. Děkuju moc. O víkendu se na to podívám (teda pokud nebude lejt, protože nemám gáráž.. ) Zatím jen vím, že chyba je někde na cestě, protože na předřadný odpor ani do ventilátoru nejde žádná šťáva.
Jen ještě otázečku. Tu super odpověď jsi našel v nějaké příručce / manuálu nebo to máš tak najetý? V obou případech bych to chtěl mít taky..
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunguje ventilátor topení
Začni pomačkáním konektrorů na horní hraně pojistkové desky.