Topení při zapnutém zapalování
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon 18. črc 2016 21:35:16
- Bydliště: Brandýs nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Topení při zapnutém zapalování
Zdravím,
Je nějaký způsob jak topit v autě bez toho, abych musel mít puštěný motor? Občas plánuji v autě přespat a nemůžu mít celou dobu puštěný motor. Se zapnutým zapalováním Felda netopí.
Je nějaký způsob jak topit v autě bez toho, abych musel mít puštěný motor? Občas plánuji v autě přespat a nemůžu mít celou dobu puštěný motor. Se zapnutým zapalováním Felda netopí.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
Jestli tím myslíš, že ti nefunguje větrák ve ventilaci při vypnutém motoru, tak je něco špatně, standardně má fungovat i při vypnutém motoru.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon 18. črc 2016 21:35:16
- Bydliště: Brandýs nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
Větrák funguje, jen to fouká studený vzduch a já bych rád teplý
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: sob 26. úno 2011 12:41:00
- Bydliště: Svatoslav ( Brno venkov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
Tak pokud vypneš motor , tak to bude chvili foukat teplý vzduch.Ale nepočitej stím že to bude foukat celou noc.jen po dobu než se to ochladí.To bys musel mít nastartovano, nebo mít nejaky nezavislý topení.Snad jsem pochopil tvůj dotaz správně.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon 18. črc 2016 21:35:16
- Bydliště: Brandýs nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
Pochopil, to jsem potřeboval vědět. No v tom případě tak leda ohřát a pak doufat, že mám dobře utěsněný dveře
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
motor kým úplne schladne tak uvolní dosť tepla. a voda by teplo predala radiatoru, ale bolo by treba zabezpečiť obeh vody, napr. elektrické čerpadielko. alebo tak niečo
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
řešíte kraviny. Víš proč se nezávislému topení říká nezávislé?? Protože není závislé na chodu motoru.
Když ti motor poběží, budeš topit. Pokud nepoběží topit nebudeš.
Musel by jsi si pořídit nezávislé topení, lidově bufík.
Když ti motor poběží, budeš topit. Pokud nepoběží topit nebudeš.
Musel by jsi si pořídit nezávislé topení, lidově bufík.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
I kdyby jsi zajistil že chladící kapalina bude obíhat i po vypnutí motoru,což by bylo trošku komplikované kvůi termostatu který by se po chvíli zavřel a stejně by ti obíhala jenom ta troška co je v motoru,tak ti to stejně bude topit jenom chvilku. Radiátorek je vlastně chladič,odebírá teplo chladící kapalině a pouští je do kabiny,když ti tam bude obíhat voda tak než schladne to je maximálně 10 minut.
Bez motoru zkrátka topit nejde,leda že by jsi si tam rozdělal oheň,radiátor potřebuje odpadní teplo z činosti motoru. Můžeš si vestavět nezávislé topení,ale jako to by jsi si slušně poplatil
Bez motoru zkrátka topit nejde,leda že by jsi si tam rozdělal oheň,radiátor potřebuje odpadní teplo z činosti motoru. Můžeš si vestavět nezávislé topení,ale jako to by jsi si slušně poplatil
Re: Topení při zapnutém zapalování
No.
Pokud to máš naftový, tak se to docela dá řešit. Plno koncernových aut má příhřev motoru (Transporter, Sharan...), který se dá celkem bez problémů zapojit jako vodní topení. Benzínový jsou taky, ale špatně se shánějí a bývaj drahý. Čerpadlo vody bývá mnohdy součástí toho topení a když ne, tak se dá dát ven. Však si zadej na aukru "webasto" nebo "eberspacher".
Vodní topení má ale celkem zásadní vadu. Dost to bere baterku, musí jet dmychadlo v topení, čerpadlo, větrák... no prostě z baterky to utáhneš pár hodin. Jiný kafe je horkovzdušný topení, to ale nemám představu, jak by se nechalo do feldy vestavět. Je to ale celkem fičák, jak efektem, tak cenou.. vodníka pořídíš se štěstím za 2 litry, horkovzduch z kamionu (na 24V, na měnič k notebooku jede) se pod 6 dostaneš jen velikou náhodou. No a 12V benzínový je vesmír...
Pokud to máš naftový, tak se to docela dá řešit. Plno koncernových aut má příhřev motoru (Transporter, Sharan...), který se dá celkem bez problémů zapojit jako vodní topení. Benzínový jsou taky, ale špatně se shánějí a bývaj drahý. Čerpadlo vody bývá mnohdy součástí toho topení a když ne, tak se dá dát ven. Však si zadej na aukru "webasto" nebo "eberspacher".
Vodní topení má ale celkem zásadní vadu. Dost to bere baterku, musí jet dmychadlo v topení, čerpadlo, větrák... no prostě z baterky to utáhneš pár hodin. Jiný kafe je horkovzdušný topení, to ale nemám představu, jak by se nechalo do feldy vestavět. Je to ale celkem fičák, jak efektem, tak cenou.. vodníka pořídíš se štěstím za 2 litry, horkovzduch z kamionu (na 24V, na měnič k notebooku jede) se pod 6 dostaneš jen velikou náhodou. No a 12V benzínový je vesmír...
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení při zapnutém zapalování
Vodní topení má ale celkem zásadní vadu. Dost to bere baterku, musí jet dmychadlo v topení, čerpadlo, větrák... no prostě z baterky to utáhneš pár hodin ,
není pravda , el spotřeba je podobná , je vcelku jedno jestli vodní nebo teplovzdušný ,
u teplovzdušnýho musíš dělat díru do kabiny ,
rozmysli si co od toho očekáváš a kolik do toho chceš vrazit ,
není pravda , el spotřeba je podobná , je vcelku jedno jestli vodní nebo teplovzdušný ,
u teplovzdušnýho musíš dělat díru do kabiny ,
rozmysli si co od toho očekáváš a kolik do toho chceš vrazit ,
Re: Topení při zapnutém zapalování
Tak počítej. Horkovzduch bere za chodu (po nastartování) 1-2A z baterky, podle toho jak moc topíš. Vodník D3WZ bere 1,5A, čerpadlo bere kolem 0,75A, ventilátor kolem 2A aby to trochu foukalo a bufík se ti nevypínal, spíš víc. Takže jseš na (odhadem) 4-5A. To je asi tak, jako když necháš svítit obrysovky. A když je necháš svítit přes noc, odjedeš? Další věc je to, jak rychle začneš topit. Vzducháč asi do minuty. Voda tak za 15, leda že bys to zapojil na vodě tak, že nebudeš hřát motor. Pak to ale bude furt vypínat.
Mám obojí (Transporter...), vodník je dobrej, když chceš vytopit auto před jízdou. Protože si u toho ohřeješ i motor. Jinak vzducháč, i za cenu díry.Ale určite to půjde i bez ní, třeba se s tím horkým vzduchem nakutit do topení za větrák. Pak akorát zavřeš klapku sání z venku a jedeš...
Mám obojí (Transporter...), vodník je dobrej, když chceš vytopit auto před jízdou. Protože si u toho ohřeješ i motor. Jinak vzducháč, i za cenu díry.Ale určite to půjde i bez ní, třeba se s tím horkým vzduchem nakutit do topení za větrák. Pak akorát zavřeš klapku sání z venku a jedeš...