Kompresory klimatizace

Papi - FK

Kompresory klimatizace

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 17:30:22, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Basic
Příspěvky: 67
Registrován: pát 29. led 2016 13:57:03
Bydliště: Spišská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresory klimatizace

Příspěvek od Basic »

Tož, myslel som, že sa niekto nájde, kto by ti pomohol. Ja mám totiž klímu, ale motor 1.6 MPi. Ja by som ti to aj celé pomeral a nafotil ako by si len chcel, len neviem, či by ti to bolo k niečomu. :(
Uživatelský avatar
Vasek
Příspěvky: 1196
Registrován: úte 19. srp 2008 14:12:32
Bydliště: Mladá boleslav/ Žatec

Re: Kompresory klimatizace

Příspěvek od Vasek »

Odpovím ve zkratce, detailnější info, až si sám utřídím informace:

Kompresory 1.6 a 1.3 jsou rozdílné a nejsou záměnné. Mají jiné uchycení a jiné pracovní objemy. Oba dva jsou výkonově neřízené, mají tedy magnetickou spojku, jedou pořád na 100% (do teploty 2°C na výparníku) a nemají tlakový řídící ventil, jak je zmíněno výše. Mají jen přetlakový ventil. To je ale pro "nouzový" stav, aby nepraskl klima okruh. Co se týká řemenice, respektive spojky, tak myslím, že také nejsou záměnné. To ale ještě ověřím.

EDIT:dodavatel kompresorů pro feldy do prvomontáže je sanden, pro 1.3 mají označení AD7H13, číslo modelu je 7340.

Druhovýroba -Alex, Molpir, Diavia- (nejspíš jen různé názvy, ale stejná technika) používají jiné skříně, trubky, kompresory, výparníky, kondenzátory, chladiče i elektroniku. V podstatě nic není záměnné. Škodovkou nikdy neschválené k montáži.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat ;-)
Papi - FK

Re: Kompresory klimatizace

Příspěvek od Papi - FK »

.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 17:30:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Vasek
Příspěvky: 1196
Registrován: úte 19. srp 2008 14:12:32
Bydliště: Mladá boleslav/ Žatec

Re: Kompresory klimatizace

Příspěvek od Vasek »

Výše uvedené informace mám přímo od zdroje.
Označení kompresoru pro 1.3 jsem opsal z kompresoru vymontovaného z tovární zástavby z feldy. Je možný, že existoval i jinej, modifikovanej typ. Dle dílenské příručky z 4/99 je pro 1.3 kompresor s označením SD7H13, pro 1.6 je kompresor s označením SD7E10 nebo SD7B10. Zkusím to ještě zjistit, ale už je to skoro 25 let a tak to možná už ani nepůjde dohledat.
Fakt, že nacházíš pouze kompresory SD7B10 je způsobený tím, že 1.6 s klimou bylo řádově více. Sehnat díly na klimu pro 1.3 je docela problém. Vím o tom své.

To že je Ti divné, že má 1.3 výkonější kompresor je možné, ale skutečně tomu tak je. Důvod je ten, že felda 1.6 má silnější ventilátor na kondenzátoru a má jiné převodové poměry na řemenicích. A protože to výkonově nevycházelo, musel se montovat kompresor výkonější (=větší).
Proto kompresory pro 1.3 nejsou záměnné. Nevím, zda mají j jinak umístěné trubky, ale mají hlavně jiný držák. Jelikož jsem je nikdy vedle sebe neporovnával, nedokážu říct, zda by kompresor pro 1.6 šel upravit na držák 1.3. Myslím si ale, že jednoduše to nepůjde.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat ;-)
Odpovědět