Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Napsal: stř 18. bře 2009 20:33:22
Jelikož tady nikde není žádný ucelený návod jak tento typ imobilizéru odpojit, rozhodl jsem po tom co jsem ho úspěšně odpojil (samozdřejmě bych to nedokázal bez lidí tady na foru ), že by se pro zbytek uživatelů, kterým už také tento imo dosluhuje nebo je prostě otravuje strkat tam pořád ten obdelník , mohl hodit návod jak imo vyřadit z provozu.
Základem je sundání přístrojové desky. Tu drží pět šroubů viz obr. dále po odšroubování je desku nutné trochu vypáčit. Nic hrozného.
Z desky odpojíte všechny kabely. Nejhúře jde asi dostat náhon rychloměru. Nevím bohužel jak to je u desek v otáčkoměrem. Já ho tam nemám, takže nevím jak ten je tam připojen.
Poté co sundáte přístrojovku se Vám ukáže spínací skřínka. Samotná jednotka imobilizéru je na pravo pod kaslíkem. Ta nás ale tolik zajímat nebude. Z jednotky Imo jde celkem 10 kabelů. viz. obrázek
Jen podoktnu, že tohle je moje první schéma, tak aby někdo nekritizoval
1. Plochý největší kablík do čtečky imo.
Dalších 9 kabelů jde ke spínací skříňce.
2. a 3. jdou kolem skříňky dál podel svazku kabelů k levým předním dveřím. Zde je třeba lehčí silou odstranit práh, který vede kolem dveří. Je pouze zacvaknut. Není třeba šroubovat. Nevybírame ho ovšem celý, ale jen lehce odchylujeme, abychom se dostali ke šroubu pod ním, který drží plast vedoucí od prahu k palubní desce. Tento plast odstraníme a pod ním bychom měli najít dva kabely z jednotky imo. Jeden je spojený v mém případě s červeným drátem vedoucím ze svazku drátů. Druhý černý drát je připojen do konektoru na místo kde byl původně připojen červený drát. Dráty rozpojíme, černý drát vyškubneme ( nevím jestli se to dá i jinak) a zapojíme červený drát do konektoru místo černého.
4. je ukostřena na volantové tyči
5. napojená někde na zdroj energie.V mém případě na červený kablík vedoucí do spínačky
6. zapojený do spínací skřínky na jeden konektor
7. a 8. zapojeny do jednoho konektoru na spínačce
9. zapojeny na původní černý drát
10. jeden černý z jednotky imo napojený na dva žluté
Dráty 6. až 10. odpojíme a původní dráty tedy žluté a černý napojíme do spínací skríňky nasledujícím způsobem
Červený - 30ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Žlutý - 50ka na spínačce (2 vodiče)
Černý - 15ka na spínačce (1 vodič )
Bílý - 16ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Mělo by se vám podařit nastartovat bez klíčenky. Pokud vám auto startuje bez klíče nebo vám jede vše jako v pozici 1 klíče, máte jeden z kablíku napojený na P a máte to špatně . Pokud na poloze 1 startér točí a na poloze 2 točí a přitom chytne motor, ale po puštění klíčku, který se vrátí na polohu 1 motor zhasne, ale startér se točí dál, máte kablíky obráceně ( můj případ )
Snažil jsem se to napsat tak, aby to pochopilo i naprostý technický analfabet ( což je i můj případ ) A poznámka na závěr. Každý imobilizér může být zapojený jinak a v jiném místě. Ale tento způsob jako jsem to měl já nebo jyrgen je asi nejběžnější. Jinak kabely 4 až 10 jsou většinou někde za spínací skříňkou.
Jinak veliké díky patří Jyrgenovi za původní návod, Mildacasovi za tip na palivové čerpadlo a hlavně Ivarekovi za to, že to semnou dotáhl až do konce
Základem je sundání přístrojové desky. Tu drží pět šroubů viz obr. dále po odšroubování je desku nutné trochu vypáčit. Nic hrozného.
Z desky odpojíte všechny kabely. Nejhúře jde asi dostat náhon rychloměru. Nevím bohužel jak to je u desek v otáčkoměrem. Já ho tam nemám, takže nevím jak ten je tam připojen.
Poté co sundáte přístrojovku se Vám ukáže spínací skřínka. Samotná jednotka imobilizéru je na pravo pod kaslíkem. Ta nás ale tolik zajímat nebude. Z jednotky Imo jde celkem 10 kabelů. viz. obrázek
Jen podoktnu, že tohle je moje první schéma, tak aby někdo nekritizoval
1. Plochý největší kablík do čtečky imo.
Dalších 9 kabelů jde ke spínací skříňce.
2. a 3. jdou kolem skříňky dál podel svazku kabelů k levým předním dveřím. Zde je třeba lehčí silou odstranit práh, který vede kolem dveří. Je pouze zacvaknut. Není třeba šroubovat. Nevybírame ho ovšem celý, ale jen lehce odchylujeme, abychom se dostali ke šroubu pod ním, který drží plast vedoucí od prahu k palubní desce. Tento plast odstraníme a pod ním bychom měli najít dva kabely z jednotky imo. Jeden je spojený v mém případě s červeným drátem vedoucím ze svazku drátů. Druhý černý drát je připojen do konektoru na místo kde byl původně připojen červený drát. Dráty rozpojíme, černý drát vyškubneme ( nevím jestli se to dá i jinak) a zapojíme červený drát do konektoru místo černého.
4. je ukostřena na volantové tyči
5. napojená někde na zdroj energie.V mém případě na červený kablík vedoucí do spínačky
6. zapojený do spínací skřínky na jeden konektor
7. a 8. zapojeny do jednoho konektoru na spínačce
9. zapojeny na původní černý drát
10. jeden černý z jednotky imo napojený na dva žluté
Dráty 6. až 10. odpojíme a původní dráty tedy žluté a černý napojíme do spínací skríňky nasledujícím způsobem
Červený - 30ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Žlutý - 50ka na spínačce (2 vodiče)
Černý - 15ka na spínačce (1 vodič )
Bílý - 16ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Mělo by se vám podařit nastartovat bez klíčenky. Pokud vám auto startuje bez klíče nebo vám jede vše jako v pozici 1 klíče, máte jeden z kablíku napojený na P a máte to špatně . Pokud na poloze 1 startér točí a na poloze 2 točí a přitom chytne motor, ale po puštění klíčku, který se vrátí na polohu 1 motor zhasne, ale startér se točí dál, máte kablíky obráceně ( můj případ )
Snažil jsem se to napsat tak, aby to pochopilo i naprostý technický analfabet ( což je i můj případ ) A poznámka na závěr. Každý imobilizér může být zapojený jinak a v jiném místě. Ale tento způsob jako jsem to měl já nebo jyrgen je asi nejběžnější. Jinak kabely 4 až 10 jsou většinou někde za spínací skříňkou.
Jinak veliké díky patří Jyrgenovi za původní návod, Mildacasovi za tip na palivové čerpadlo a hlavně Ivarekovi za to, že to semnou dotáhl až do konce