Filtrbox MPI, hadice příhřevu
Filtrbox MPI, hadice příhřevu
já sem tu hadici sundal a absolutně nepoznám rozdíl mezi tím jestli tam je nebo není, motor se ohřeje úplně stejně rychle a to jsem jeste udelal "tuning" v airboxu že jsem přivázal tu klapku k tělu airboxu aby to sálo jen vzduch z nárazníku...navíc tím že si to bere studenej vzduch tím by se ho víc mělo do motoru dostat ne?
Re: Hadica k air boxu
teoreticky s tím studeným vzduchem máš pravdu, ale jestli si dobře pamatuju co nám říkal učitel tak pak z toho studenýho vzduchu kondenzuje na stěnách válce voda, porušuje olejovej film a to už je blbý..taky nevim jestli se studenym vzduchem směs prohoří jak má..proto existuje nějaká optimální teplota vzduchu kterou hlídá ta klapka cos "tuningově" přivázalNávštěvník píše:já sem tu hadici sundal a absolutně nepoznám rozdíl mezi tím jestli tam je nebo není, motor se ohřeje úplně stejně rychle a to jsem jeste udelal "tuning" v airboxu že jsem přivázal tu klapku k tělu airboxu aby to sálo jen vzduch z nárazníku...navíc tím že si to bere studenej vzduch tím by se ho víc mělo do motoru dostat ne?
Re: Hadica k air boxu
Abdul: je to rok výroby 2001 myslíš že už tám nějaký bordel bude a hlavně kde bude, jestli bvy to bylo dobré rozebrat .
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: pát 09. kvě 2008 15:30:48
- Bydliště: Orlová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
peleech:
teoreticky s tím studeným vzduchem máš pravdu, ale jestli si dobře pamatuju co nám říkal učitel tak pak z toho studenýho vzduchu kondenzuje na stěnách válce voda, porušuje olejovej film a to už je blbý..taky nevim jestli se studenym vzduchem směs prohoří jak má..proto existuje nějaká optimální teplota vzduchu kterou hlídá ta klapka cos "tuningově" přivázal[/quote]
Cím je vzduch studenejsi, tim se ho tam vic vleze, cim vic vzduchu tim vic kysliku a cim vic kysliku tim to lepe pojede. U vsech novych aut co se vyrabi uz to neni a saje to jen studeny vzduch.... A motor se zahriva stejne rychle tak i tak..... A jak jsem to kdysi privazal aby to salo jen z narazniku tak se mi zdalo ze to lepe tahlo ten motor....
teoreticky s tím studeným vzduchem máš pravdu, ale jestli si dobře pamatuju co nám říkal učitel tak pak z toho studenýho vzduchu kondenzuje na stěnách válce voda, porušuje olejovej film a to už je blbý..taky nevim jestli se studenym vzduchem směs prohoří jak má..proto existuje nějaká optimální teplota vzduchu kterou hlídá ta klapka cos "tuningově" přivázal[/quote]
Cím je vzduch studenejsi, tim se ho tam vic vleze, cim vic vzduchu tim vic kysliku a cim vic kysliku tim to lepe pojede. U vsech novych aut co se vyrabi uz to neni a saje to jen studeny vzduch.... A motor se zahriva stejne rychle tak i tak..... A jak jsem to kdysi privazal aby to salo jen z narazniku tak se mi zdalo ze to lepe tahlo ten motor....
1.3MPI Hlava, vacka, jednotka = M-E
http://www.youtube.com/watch?v=MBOo6SJHLN0
http://www.youtube.com/watch?v=MBOo6SJHLN0
Re: Hadica k air boxu
Když už se tady o tom předehřevu sání motoru něco píše... :
Bez předehřevu sání může zamzrat škrtící klapka tak kolem venkovní teploty 0°+.
Bez předehřevu sání může zamzrat škrtící klapka tak kolem venkovní teploty 0°+.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: pát 09. kvě 2008 15:30:48
- Bydliště: Orlová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
Muze to nejak ublizit te klapce ???
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 25. dub 2011 13:57:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
1.3MPI Hlava, vacka, jednotka = M-E
http://www.youtube.com/watch?v=MBOo6SJHLN0
http://www.youtube.com/watch?v=MBOo6SJHLN0
Re: Hadica k air boxu
Led v klapce asi samotnou klapku nepoškodí, ale ovlivní to chod motoru. Při daném sešlápnutí plynu motor táhne míň, kolísá volnoběh, někdy motor při volnoběhu zdechá.
Já bych tam to přisávání vzduchu od výfuku nechal.
Já bych tam to přisávání vzduchu od výfuku nechal.
Re: Hadica k air boxu
kdyby tam ta hadice nemusela bejt tak verim ze ji tam ve Skodovce nedavaji...ale ja sundal ten plech uplne, byl stejne uhnilej, sundal tu hadici a vytunil air box aby sál jen studenej vzduch (měl jsem to i v zimě) a rozdíl jsem opravdu nepocítil, auto se chová naprosto stejně, navíc se mi zdá že se motor ohřeje ještě dřív jak předtím a jede se s tím líp...ne že by tam skočilo 20 koní navíc ale víc jde za plynem (hned co se překoná ta šílená prodleva )...tohle doporučuju těm co si chtěj dát kónus sice to tak nevypadá ale je to funkčnější
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
ono taky jsem přemejšlel nad tím jelikož mám vyndanej airbox a mám tam konus tak ten plech nad vejfukem dát pryč a v létě až tam pudou svody z fáčka tak ten pelch tam nedávat a ty svody omotat tou páskou na svody jak je ochlazuje a tím se líp odváděj splodiny z válců.já vím že ta páska nemrazí ale ikdyž jsou ty svody o pár stupňů chladnější tak tím líp.takhle to budu dělat já ale až v letě teď spíš hledám práci
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Re: Hadica k air boxu
já myslel že ta páska se pouziva kvuli tomu aby naopak to teplo izolovala a pokud mě mysl neklame tak na starým foru snad i dedla psal ze ten horkej vzduch by se ve svodech (nebo obecne vyfuku?) mel udrzet co nejdele a proto i logicky jsou lepsi delsi svody
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
tak v tom případě si rád počkám až to někdo vysvětlí.by mě zajímalo jak to teda je.a ty delší svody jsme myslel že je to kvůli tomu že se líp a hlavně rychlejc odváděj ty plyny z válců plus ještě k tomu když je na nich ta páska.otázka je jestli teda ta páska izoluje teplo ale asi máš pravdu.
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Re: Hadica k air boxu
myslím že by se to dalo zjednodušit - "co jde do motoru je potřeba chladný, co jde ven horký" mohl by nám to tu dedla trošku vysvětlit jestli uvažujem správně
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: pát 09. kvě 2008 15:30:48
- Bydliště: Orlová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
Tak jsem dneska vyzkousel ten regulator teploty, jak jsem to privazal tak se mi zda ze to jde lepe za plynem a rychleji to reaguje s tim studenym vzduchem a ten termostat je uplne studeny, jak sem to dal zpet na teply, tak to ohreje cely air box a pak se to taky zavre na studeny a termostat je teply a saje to uz teply vzduch a jak pridam plyn tak se tomu moc nechce nekdy....
1.3MPI Hlava, vacka, jednotka = M-E
http://www.youtube.com/watch?v=MBOo6SJHLN0
http://www.youtube.com/watch?v=MBOo6SJHLN0
- Jura_Favorit
- Příspěvky: 2421
- Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
Využiju tohoto tématu k novému dotazu...
Neví někdo, v čem se liší airbox na 1.3MPi a 1.6MPi? Měl jsem za to, že samotné "krabice" jsou stejné, stejně jako vedení vzduchu a liší se až dekly na škrtící klapce, ale koukám do Etky, že tam je to u obou motorizací rozlišeno (koncové písmenko)
Neví někdo, v čem se liší airbox na 1.3MPi a 1.6MPi? Měl jsem za to, že samotné "krabice" jsou stejné, stejně jako vedení vzduchu a liší se až dekly na škrtící klapce, ale koukám do Etky, že tam je to u obou motorizací rozlišeno (koncové písmenko)
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
Jura - ak toto rozlúštiš tak mi pvoedz v čom je rozdiel
jediné čo ma napadá že 1,6 má sanie teplého vzduchu inak nasmerované ako 1,3 a aj ten násos vyzerá inak a pri škodovke je všetko možné
jediné čo ma napadá že 1,6 má sanie teplého vzduchu inak nasmerované ako 1,3 a aj ten násos vyzerá inak a pri škodovke je všetko možné
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hadica k air boxu
To přisávání vzduchu od výfuku je pro období chladna až mrazu.Po nastartování a zahřátí výfuku se nasáváným vzduchem přepne termostatické klapka v prostoru filtru a toto sací potrubí uzavře a saje se vzduch od přední masky.Takže, jestliže se vyndá tato hadice se celkem nic neděje,jenom,že se nasává studený vzduch z prostoru motoru a pokud teplota u motoru nepřekročí určitou teplotu tak to ani nepřepne .
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon 15. bře 2010 18:04:58
Demontáž airboxu MPI
Mám problém s demontáží airboxu.. konkréntně spodní části.. v dílenský příručce jsou jediný dva šrouby u tý klapky nebo co to je a zbytek nevypadá jako šrouby... jak ho vyjmout? Díky.
http://www.skodaautoklub.cz <- Prezentuj a diskutuj o svojí škodovce..
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11169
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž airboxu
Box je zasunutej do boku do aretačních děr a dole přichycenej plastovýma matkam na výstupky podběhu. Zpravidla dvěma.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon 15. bře 2010 18:04:58
Re: Demontáž airboxu MPI
A ty aretační šrouby do nich se to jen zasazuje nebo se to musí někde šroubovat?
http://www.skodaautoklub.cz <- Prezentuj a diskutuj o svojí škodovce..
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11169
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž airboxu MPI
Povolíš ty plastové matky, nadzvedneš, aby oka byly nad těma šteftama a box vysuneš směrem k motoru, čili do prava. Je tam pouze zasunutej v dírach a je to vymezený gumou, aby to nedrnčelo. Za ta léta to může být i přilepené teplem.
Re: Filtrbox MPI, hadice příhřevu
Ahoj, prosím vás někoho o radu jestli do Felicie 1.3 MPi jde tohle sání.
http://www.simota.cz/simota/eshop/5-1-U ... iversal-77
Popř. co je pro to potřeba udělat, upravit, odstranit, apod.
Díky
http://www.simota.cz/simota/eshop/5-1-U ... iversal-77
Popř. co je pro to potřeba udělat, upravit, odstranit, apod.
Díky
Re: Filtrbox MPI, hadice příhřevu
dneska jsem vrátil airbox na místo, kde jsem měl asi cca rok otevřené sání s konusem. mám dvě věci:
1/ nemám tu hadici co vede teplý vzduch do airboxu. podle toho co jsem četl výše to evidentně nevadí. je třeba tu díru něčím ucpat? zalepit? nebo tak něco? nebo je to jedno?
2/ už jsem nenašel matky, které drží airbox u kastle na těch šteftech. dal jsem to na silikon, snad to bude držet. nebude to nějak vadit, že je to jenom na silikon?
1/ nemám tu hadici co vede teplý vzduch do airboxu. podle toho co jsem četl výše to evidentně nevadí. je třeba tu díru něčím ucpat? zalepit? nebo tak něco? nebo je to jedno?
2/ už jsem nenašel matky, které drží airbox u kastle na těch šteftech. dal jsem to na silikon, snad to bude držet. nebude to nějak vadit, že je to jenom na silikon?
Re: Filtrbox MPI, hadice příhřevu
Ahoj, neviete niekto kde by sa prosím dali dohľadať hodnoty pre tú klapku vo filterboxe? Teda pri akej teplote začína otvárať, kedy je úplne otvorená a podobne? Mám stiahnutú dielenskú príručku (snáď kompletnú), prešiel som aj tri knihy o Felícii a nikde som tieto hodnoty nedohľadal. Díky.