Změna volnoběhu

MPi 1AV
AEE
vitanek-best - FK

Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

Zdravím.

Chci se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenost se změnou volnoběhu? Třeba přes VAG? Nebo nějakej jinej fígl?? Dělat nějaký razantní změny (pájení) v ŘJ se mi vůbec nechce. Tak jen, jestli s tím nemáte zkušenost?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Atnarfus »

Nejde. Je jediná možnost a to úprava software řídící jednotky motoru. Tzv. chiptunning. To ti ale těžko někdo na přání bude dělat. WAGem, šroubovákem, pájkou... to neuděláš.

Podomácky jedna omezená možnost je. Když namluvíš řídící jednotce, že máš zapnutou klimatizaci, tak přidá volnoběh asi o 200 otáček. Je to jenom záležitost připojení drátu k jednomu pinu v konektoru řídící jednotky.
Mám ale obavy, že jestli ti blbne volnoběh, tak se pouštíš zcela nesprávným směrem. Lepší bude oprava, aby to fungovalo jak má, než nějaké pokusy.
vitanek-best - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

Heh, zajímavá metoda :)

Volnoběh frčí normálně, s tím není problém. Jen ho chci trošku pošťouchnout víc :) Proč tam nemůže bejt plynový lanko, jako u fáčka ?? :-D
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Atnarfus »

Ty tam nemáš plynové lanko? To máš nějaký exotický motor.

Přidávat volnoběh přišponováním lanka ale není nejlepší způsob. Jestli ti bude stačit necelých 1000 otáček, tak tam zapoj ten drát a máš to naprosto čistě provedené po technické stránce.
Uživatelský avatar
lukydm
Příspěvky: 940
Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od lukydm »

no a ked by si naspanoval bowden lanka plynu???je tam zavlacka,ktoru mozes posuvat...ja som mal to mal volne a klapka sa mi otvarala len na 85°,cize motor nesiel na 100% :D...mozno by to slo aj prispanovat...treba vyskusat,ja to uz robit nebudem,ked to ide ako ma 8-)
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
breta1 - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od breta1 - FK »

Já bych to lanko nezkracoval, ŘJ potřebuje signál od mikrospínače klapky, že je puštěn pedál a je volnoběh. Mimo jiné "odstavuje" vstřikování při puštění plynového pedálu při vyšších otáčkách (jízda z kopce).
vitanek-best - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

jo, tak možná tam lanko je :-D

a tak jako dobrá metoda. Ale jak to provést? Můžete mi prosím říct jakej drátek připojit kam?? Děkuji
RadekN70 - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od RadekN70 - FK »

Nebádejte nad blbostma a nechte to tak jak to je....
drv.Astor - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od drv.Astor - FK »

Jde ten volnobeh zvysit pomoci pripojeni toho dratku na klimu i na 1.3?
Uživatelský avatar
lukydm
Příspěvky: 940
Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od lukydm »

ja mam volnobeh 500ot/min a bezproblemov sa pohnem bez plynu aj do mierneho kopca...motor nekape 8-)
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Atnarfus »

Teď se mi to nechce hledat, ale o víkendu projedu schema klimatizace jak na 1.6ku, tak i na 1.3ku.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Atnarfus »

lukydm píše:ja mam volnobeh 500ot/min a bezproblemov sa pohnem bez plynu aj do mierneho kopca...motor nekape 8-)


Jak můžeš mít 500 otáček na Feldě po faceliftu? Ty mají všechny stejně 770 otáček. Jestli to bereš podle otáčkoměru, tak ten ber s rezervou. Mě to ukazuje tak 650 otáček a realita je 770 jak má být.
drv.Astor - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od drv.Astor - FK »

Atnarfus: to bys byl hodny, kdybys to prosel... docela by me to zajimalo jestli jde takhle obalamutit i 1.3. Kdybych se zvysily otacky volnobehu, tak mi zmizi z interieru duneni od ladaku :shock:
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Atnarfus »

Projeď tohle téma.
viewtopic.php?f=21&t=2088
Alf naládoval klimu z 1.6ky do 1.3ky a určitě ti řekne jestli 1.3 taky zvedne volnoběh. Určitě i ví kam to na řídící jednotku připojoval.
vitanek-best - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

mám od Alfa luxusní podrobnej návod na zvýšení volnoběhu pomocí klimy. Tak jestli chcete, dám ho sem :o)
drv.Astor - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od drv.Astor - FK »

hod ho sem :-)
Uživatelský avatar
lukydm
Příspěvky: 940
Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od lukydm »

Atnarfus: ved mam druhu RJ z roku 1997,cize pred faceliftom...nemam zlych slov na tie otacky...
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
vitanek-best - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

Mám tu tedy od Alfa návod na změnu volnoběhu pomocí očůrání ŘJ :-D



1) musíš zvážit jestli to chceš mít zapojené na pořád, nebo přes vypínač.
Osobně bych to udělal přes vypínač, alespoň kvůli měření emisí.

2) musíš zavolat nebo zajít do škoda salonu a objednat a koupit pin do
svorkovnice na řj motoru, nad tím pinem je taková těsnící guma, tu můžeš
koupit taky - různé barvy podle průměru drátu.
Musíš mít kus vodiče, průřez ne moc velký tak 0,5 , 0,75 , 1 s větším by se
blbě dělalo ve svorkovnici.
Musíš někam umístit vypínač. Nejlépe do nějakého dílu, který můžeš při
prodeji auta vyměnit. Třeba nějaký malý vypínač namontovat do panelu na
ovládání sklonu světel. ( s drátem by jsi se mohl dostat s hadičkou co je ne
regulaci sklonu )


3) odpojíš baterku

4) vyndáš konektor z řídící jednotky motoru a odděláš krytku. Potom najdeš
pozici 33 a narovnanou kancelářskou sponkou vytlačíš gumovou záslepku. Shora
naklapneš pin s kusem vodiče a složíš to zpět. Bude se hodit kousek černé
izolačky a stahovací pásek.
Piny jsou číslované na krajích tak si to musíš
dopočítat. Číslo pinu je pro motor 1.6 !!!!

5) pokud na ten drát přivedeš +12V tak si bude řj motoru myslet, že je
zapnutá klima a zvýší volnoběh na cca 1000 ot/min.
6) těch 12V by mělo být za pojistkou, teď mně nenapadá kam to připojit,
pokud ten vodič potáhneš někde kolem plechu tak doporučuji nějakou izilaci,
ať se ti to časem nezkratne.

Jinak já to mám na 1.3 MPI.
U 1.3 BMM to asi nejde pokud nemáš řídící jednotku motoru přímo pro verzi s
klimou.
U 1.6 by to mělo jít na každé.
Uživatelský avatar
Alf
Příspěvky: 637
Registrován: ned 24. pro 2006 11:10:17
Bydliště: Prostějov

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Alf »

Jelikož se mně víc lidí ptá jak zvýšit volnoběh tak doplním verzi pro 1.3 MPI

Odesláno: Ned 06. Pro 2009 11:44
od Alf

včera se mně na stejnou věc kdosi ptal přes e-mail.
Montoval jsem klimu do 1.3 MPI.
Volnoběh můžeš zvýšit signálem, že se zapnula klimatizace, ikdyž klimu nemáš.
Funguje to u motorů 1.3 BMM za předpokladu, že máš řj pro verzi s klimou, nebo na jakémkoliv 1.3 MPI, nebo 1.6.

Abych to nemusel všechno datlovat znova, tak to sem nakopíruju z toho e-mailu a upravím to na tvůj motor 1.3MPI.

1) musíš zvážit jestli to chceš mít zapojené na pořád, nebo přes vypínač. Osobně bych to udělal přes vypínač, alespoň kvůli měření emisí.

2) musíš zavolat nebo zajít do škoda salonu a objednat a koupit pin do svorkovnice na řj motoru, nad tím pinem je taková těsnící guma, tu můžeš koupit taky - různé barvy podle průměru drátu.
Musíš mít kus vodiče, průřez ne moc velký tak 0,5 , 0,75 , 1 s větším by se blbě dělalo ve svorkovnici.
Musíš někam umístit vypínač. Nejlépe do nějakého dílu, který můžeš při prodeji auta vyměnit. Třeba nějaký malý vypínač namontovat do panelu na ovládání sklonu světel. ( s drátem by jsi se mohl dostat s hadičkou co je ne regulaci sklonu )


3) odpojíš baterku

4) vyndáš 52-pinový konektor z řídící jednotky motoru a odděláš krytku. Potom najdeš pozici 10 a narovnanou kancelářskou sponkou vytlačíš gumovou záslepku. Shora naklapneš pin s kusem vodiče a složíš to zpět. Bude se hodit kousek černé izolačky a stahovací pásek.
Piny jsou číslované na krajích tak si to musíš dopočítat. Číslo pinu je pro motor 1.3 MPI !!!!

5) pokud na ten drát přivedeš +12V tak si bude řj motoru myslet, že je zapnutá klima a zvýší volnoběh na cca 1000 ot/min.
6) těch 12V by mělo být za pojistkou, teď mně nenapadá kam to připojit, pokud ten vodič potáhneš někde kolem plechu tak doporučuji nějakou izolaci, ať se ti to časem nezkratne.

Vypínač bych dal dovnitř, potom nemá cenu tahat další drát z baterky dovnitř do kabiny.



Pokud budeš tahat od řj motoru vodič kolem hadiček s kapalinou na reglaci světel a vypínač dávat do panelu na regulaci světel tak nejbližší místo co mně napadá je svorkovnice na přepínači stěračů - 9-ti pinová svorkovnice pin 53a , měli by na něj jít dva černé vodiče - ten pin by měl jít vycvaknout a koupit nový, nejsem si jistý jestli do něj vlezou tři vodiče, ale mělo by to jít.



To místo je jištěné pojistkou S2 - 20A a je tam napětí po zapnutí klíčku ( ale ne během startu ) což splňuje požadavky pro připojení. Na baterce máš napětí pořád, ale ty to musíš brát až za klíčkem !



Jinak u auta s klimou je to jištěné pojistkou co je na ventilátor topení a tam je taky 20A. Z důvodu tohoto jištění stačí abys to natáhl vodičem o průřezu 1mm² a nemusíš přidávat žádnou pojistku, originál u auta s klimou není větší průřez.

Jinak doporučuji pracovat pečlivě, pokud nemáš možnost pin kvalitně zamáčknout tak doporučuji sletovat.

Ještě mně napadla věc, já jsem kapalinovou regulaci sklonu světel vyhodil a dal jsem si tam s fábie elektrickou, tudíž nám tu gumovou průchodku volnou, ty by jsi ti tam možná nějak natáhnul, ale když se mění ten kapalinový regulátor tak se komplet vyhodí a dá nový s tou průchodkou, kama bys to tahal, takže by jsi měl problém, musíš vykoumat jiné místo, ale asi bych to netahal přes celé auto, aby to mohlo jít pravou stranou. Zkus využít něco na straně řidiče.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,

Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
viewtopic.php?f=30&t=17731&start=150
vitanek-best - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

dobřéééé, pán to zjevně napsal líííp :-D :-D
jinak, to jsem se tě ptal já :-D
vitanek-best - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

tak jsem provedl připojení pinu č. 33 a dobrý. Hele funguje to :o) sice jsem se svou šikovností měl decentní obavy o ŘJ ale dobrý. Otáčky se držej něco kolem 960, takže ideál. Přijde mi, že má lepší reakci na plyn. Ale těžko soudit.
Pak je otázka spotřeby. Je možný, že to bude mít vtší spotřebu::::???
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Atnarfus »

Neobával bych se žádného extra nárůstu. Na samotný volnoběh to udělá pár desetin litru na hodinu chodu a za jízdy to nemá na nic vliv. I skutečná klima udělá sotva litr na 100km a že ten kompresor ubere pořádný kus výkonu.
Uživatelský avatar
Alf
Příspěvky: 637
Registrován: ned 24. pro 2006 11:10:17
Bydliště: Prostějov

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Alf »

A máš to přes vypínač, nebo jak jsi to provedl ?


vitanek-best píše:tak jsem provedl připojení pinu č. 33 a dobrý. Hele funguje to :o) sice jsem se svou šikovností měl decentní obavy o ŘJ ale dobrý. Otáčky se držej něco kolem 960, takže ideál. Přijde mi, že má lepší reakci na plyn. Ale těžko soudit.
Pak je otázka spotřeby. Je možný, že to bude mít vtší spotřebu::::???
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,

Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
viewtopic.php?f=30&t=17731&start=150
vitanek-best - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vitanek-best - FK »

Jojo, udělal jsem to přes vypínač. Natáhl jsem kablik ze zapalování, přes vypínač a šup do jednotky. Frčí to parádně :o) Děkuji
vojtam - FK

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od vojtam - FK »

Alf: Díky za dobrý nápad.

Mělo zvýšení volnoběhu vliv na spotřebu nebo nějaké negativa?

Přemýšlím taky o tom, že bych si zvýši volnoběh. Ten pin na svorkovnici RJ je stejný jako na ostatních svorkovnicích v autě?

Děkuji
Uživatelský avatar
Alf
Příspěvky: 637
Registrován: ned 24. pro 2006 11:10:17
Bydliště: Prostějov

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Alf »

Co se týče spotřeby, tak nemám tušení.

Mám dojem, že ten pin je menší, ale už si to nepamatuju. Ještě mám doma někde svorkovnici z ŘJ tak se podívám
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,

Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
viewtopic.php?f=30&t=17731&start=150
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od straca »

Když sem rozebíral palubku tak za ovladačema na topení byl žlutý kablík ,čuměl ze svazku nikam nepripojen s fastonem 6,3mm nevite k čemu je? myslim jesi není právě pro tu klimu když na něj privedu +12v nestli to nebude fungovat?
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od mikka »

Nebude. Je to sice připravené pro klimu, ale není to dál zapojené.
Ten žlutý kablík vede na třípinovou svorkovnici za nádobkou s aktivním uhlím pod kapotou, na pin č.1, odvod ze svorkovnice z pinu č.1 není u vozů bez klimy zapojený.
felicia1
Příspěvky: 358
Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
Bydliště: Kutnohorsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od felicia1 »

Zdravim, jelikou koukam ze uz to tema je 12 let stare rad bych se zeptal, zda se pin do svorkovnice rj pro 1.3 mpi 40kw da jeste sehnat. A funguje vubec tenhle klima figl u 40kw motoru? Potrebuji do nej privest proud od vyhrevu zadniho skla. mam potize s dobijenim na volnobehu a klapka uz se delala v 9ti servisech a zmen bylo spousta na chovani auta ale volnobeh porad nizky. Dekuji vsem

Edit: jeden tu pisete pin 10 a druhy 33 tak ktery to tedy je? Dekuji

Edit2 11:57 22.11.2021
Uživatelský avatar
Belo
Příspěvky: 60
Registrován: sob 15. dub 2017 17:43:06
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna volnoběhu

Příspěvek od Belo »

Otvoril som si schému klimatizácie k motoru 1.3 mpi Simos 2P (od roku 1999).
A tam vidím dva káble ktoré vedú do riadiacej jednotky..
Pin 18: z riadiacej jednotky klimatizácie (J301) do riadiacej jednotky Simos 2P (J361) do 52-pólovej svorkovnice na pin č. 18.
Pin 10: z relé ventilátora chladiacej kvapaliny 1. stupeň (J229) do riadiacej jednotky Simos 2P (J361) do 52-pólovej svorkovnice na pin č. 10.
Na pin č. 10 (ak som dobre vyčítal schému) by mal byť relátkom privedený zaporný pól (-).
Takže začal by som asi pinom číslo 10.

Edit: U 1.6 mpi je to dosť podobné tiež sú tam dva káble a to na piny 35 a 33. Do 35 z RJ klímy a do 33 z relátka ventilátora 1. stupeň.

Takže trúfnem si povedať že pin 10 je u simosu 2P
a 33 na 1.6 MPI.

Ideálne by bolo keby to tu niekto skúsenejší potvrdil alebo vyvrátil.
S pozdravom.

1.3 MPi 50kW r.v. 2001
Odpovědět