Olej pro motory 1.3
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
To by musel být jetý fakt extrémně aby měl problémy s 10W.....já už skoro 180 tis a na měrce ubyde snad ani ne milimetr za 10 000km-víčko oleje otevřu jenom při výměně a na měrku kouknu občas spíš z hecu než že by to bylo potřeba.....kontrolka i v -20 zhasne téměř okamžitě
Re: Olej pro motory 1.3
Právě se říká že by se nemělo přecházet z horšího na lepší (např,15W-40 na 10W-40),chtěl bych se zeptat jakou používate značku olejového filtru? Na ten VIKA jsem moc chvály tady neslyšel,tak jaký byste doporučili
FELICIA GLXi 1.3 BMM r.v.1996 červená solitaire metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
To určitě ne,ale všude co jsem zatím měl možnost prostudovat se píše 10W 40....15W 40 mám předepsaný pro 120L,ten motor má z výroby větší tolerance než 1,3 MPi
Re: Olej pro motory 1.3
filtr kup MANN, koupil sem ho za 130kč na aukru a je asi nejlepší co tam můžeš dat
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Právě že nikoliv, to ti potvrdí nejeden z nás. Já měl najeto 130 tis. a při parných letních dnech mi kontrolka problikávala.Rambo-x píše:To by musel být jetý fakt extrémně aby měl problémy s 10W.....
Re: Olej pro motory 1.3
Tak že teda nemám přecházet z 15 na 10 ? Ale značku můžu ne?
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Značku změnit můžeš, ale pro jistotu zkontrolus specifikace oleje ( api, gl atd )
Co se týče filtrů tak si myslím že je to skoro jedno pro jaký se rozhodnete, já léta beru nejlevnější za 36 kč
a nikdy jsem neměl problém. Hlavní je jeho výměna. Když budeš jezdit na humus a dáš tam značkovej filtr tak je to stejně k prdu ne?
Mimochodem Mogul Felicia byl taky 15W-40 jestli se to ještě dělá
Co se týče filtrů tak si myslím že je to skoro jedno pro jaký se rozhodnete, já léta beru nejlevnější za 36 kč
a nikdy jsem neměl problém. Hlavní je jeho výměna. Když budeš jezdit na humus a dáš tam značkovej filtr tak je to stejně k prdu ne?
Mimochodem Mogul Felicia byl taky 15W-40 jestli se to ještě dělá
Re: Olej pro motory 1.3
Tak paráda, Jj děla ale pod jinym názvem.
- a13sh
- Příspěvky: 2071
- Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Filtr je zaklad. Co znamena u tebe "beru ho leta"? A kolik jsi tady na tehle filtrech nefiltrech najezdil? Kdo ma v planu mit feldu jeste par roku,tak na filtru nesetri a koupi Mann popr. Bosch.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
mněl jsem něco napsáno ale kikslo mi to tu , už to psát celý nebudu , 103457 má pravdu ,
i na filtru záleží , ty levný nemaj klapku a po optřebení čerpadla následuje velice rychlé opotřebení motoru
jednoduše : číslo před W je třída hustoty pod nulou číslo za lomítkem třída hustoty při 100°C
dobrá je knížka automobilové kapaliny
přejít můžeš zlepší se čerpatelnost pod -xx°C
pokud víš že bude vyšší zatížení motoru v létě dej xxW/50
já dávám mogul optimal 10W/40
na nějaký uvolňování usazenin zapomeň pokud byl olej/filtr správně měněnej , (zmiňovanej problémovej přřechod z m6ad je mýtus protože už i ten obsahoval aditiva , "a ve fel b y se neměl vyskytnout" psáno v uvozovkách páč i tací v rámci šetření a dostupnosti se najdou , ale je to jen letní olej , pokud takovej problém byl tak proto že se neměnilo )
i na filtru záleží , ty levný nemaj klapku a po optřebení čerpadla následuje velice rychlé opotřebení motoru
jednoduše : číslo před W je třída hustoty pod nulou číslo za lomítkem třída hustoty při 100°C
dobrá je knížka automobilové kapaliny
přejít můžeš zlepší se čerpatelnost pod -xx°C
pokud víš že bude vyšší zatížení motoru v létě dej xxW/50
já dávám mogul optimal 10W/40
na nějaký uvolňování usazenin zapomeň pokud byl olej/filtr správně měněnej , (zmiňovanej problémovej přřechod z m6ad je mýtus protože už i ten obsahoval aditiva , "a ve fel b y se neměl vyskytnout" psáno v uvozovkách páč i tací v rámci šetření a dostupnosti se najdou , ale je to jen letní olej , pokud takovej problém byl tak proto že se neměnilo )
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Na filtrech nefiltrech jsem na felicii najel přes půl mega, na favoritu cca 300 tis km, na sieře 450 tis. km atd.....a13sh píše:Filtr je zaklad. Co znamena u tebe "beru ho leta"? A kolik jsi tady na tehle filtrech nefiltrech najezdil? Kdo ma v planu mit feldu jeste par roku,tak na filtru nesetri a koupi Mann popr. Bosch.
Známý dělá ve výzkumáku a zkoušel různý filtr se zpětným ventilem i bez něj a i stejný výrobce měl velký rozdíly
ve funkci zpětnýho ventilu....
Takže to nehrotím a dávám tam co mi přijde pod ruku, ale nikomo to nevnucuju, kupte si co sami uznáte za vhodné.
Edit: a nebo si myslíte že v číně nebo turecku nebo polsku odkud ty filtry jsou ty jidi v autech zadírají motory každých 14 dní???
- a13sh
- Příspěvky: 2071
- Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Pekna pohadka K cemu podle tebe teda ti koumaci v automobilkach ty filtry vubec navrhujou?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
hoši nehádejte se , ty lůevný filtry bez klapky jsou na p.. nic , poznal jsem to na svý 1203 jelikož to bylo pošťácký auto tak má něco najeto a tudíž je hlavní olejový kanál nětěsný , a tak stekl olej z kanálů do vany díky filtru bez klapky , a po nastartování dlouho svítila kontrolka cca 5-7sec , po výměně filtru vše ok
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Já přeci nepíšu že je filtr k ničemu. Já jen konstatuju že i když je " značkovej " že to nic neznamená.
Filtr se zpětným ventilem ( na tomto foru je to klapka, hm ) je lepší to je jasný, teda pokud ten ventil funguje. By mě zajímalo jestli expert vůbec někdy ten ventil viděl jak vypadá
Filtr se zpětným ventilem ( na tomto foru je to klapka, hm ) je lepší to je jasný, teda pokud ten ventil funguje. By mě zajímalo jestli expert vůbec někdy ten ventil viděl jak vypadá
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Hodím to sem od kluka co to dělal ve výzkumáku, filtry byly určený pro sierru 2.0 DOHC ale to je fuk.
Autor: PKod, snad se neurazí že to použiju. Třeba to někomu pomůže a někdo se nad tím aspoň zamyslí
Dneska jsem se hrabal ve filtrech, ktere tu mam po vymenach oleju ze sirek a skopku. Cast je z mych aut, neco od znamych. takze ruzni vyrobci.
Chtel jsem je pred vyhozenim vyzkouset a overit, jak u nich funguji zpetne ventily. Do teto doby jsem predpokladal, ze pokud na filtru zpetny ventil je, bude i fungovat.Ale pekne jsem se spletl.
Zpetny ventil maji vsechny filtry, ktere jsem mel. Ovsem funkci na 100% plnij jenom jeden.
Takze konkretne:
Filtron OP532/1 - Je novy, mel jsem dva kusy. U jednoho z nich netesnila gumova membrana zpetneho ventilu, u druheho sice tesnil ventil ale nebyl tesne pribodovan nosny plech ventilu. Takze z celkoveho pohledu netesnil taky.
Purolator L17200 - Pouzity. Zpetny ventil je resen jinak nez u ostatnich filtru a netesnil vubec. Totalni propadak z tohoto pohledu.
Champion C102 - pouzity. Jeden z nejmensich uniku. Ztrata tlaku malinka kolem svaru nosneho plechu ventilu.
Ufi 2312702 - dva pouzite kusy, U jednoho vysledek stejny jako u filtru Champion, tedy malinka netesnost kolem svaru. Druhy kus bezchybny a tesny.
Champion C148 - pouzity. Zpetny ventil netesni pri malem tlaku. Takze je vlastne nefunkcni, protoze pri zastaveni motoru tlak klesne a ventil povoli.
Pokud bych filtry resp. funkcnost ventilu mel oznamkovat jako ve skole, bylo by to takhle:
Filtron OP532/1: 2 a 4-
Purolator L17200: 5
Champion C102: 1-
UFI 2312702: 1- a 1
Champion C148: 4
Subjektivne nejpoctiveji zpracovany vypada UFI a Champion.
Jaky je zaver? Pokud namontujete spatny filtr, u ktereho nebude fungovat zpetny ventil, po zastaveni motoru postupne olej stece do vany. olej vytece z velke casti i z filtru a kanalku. S oleje se z filtru vyplavuje i bordel zpatky do olejoveho cerpadla. Olej se po startu musi doplnit a po tuto dobu muzou klepat hydrostely, hur se maze motor...
Nejhorsi na tom celem je, ze ani od jednoho vyrobce nejsou vsechny filtry stejne kvalitni. Meril jsem stare i nove filtry, ale netusim, jak budou nove fungovat po pouziti.
Filtry jsem zkousel tlakovym vzduchem o ruznych tlacich (do 0.5Bar), unik jsem kontroloval ponorenim filtru do vody, pokud nebylo zjevne misto uniku.
Autor: PKod, snad se neurazí že to použiju. Třeba to někomu pomůže a někdo se nad tím aspoň zamyslí
Dneska jsem se hrabal ve filtrech, ktere tu mam po vymenach oleju ze sirek a skopku. Cast je z mych aut, neco od znamych. takze ruzni vyrobci.
Chtel jsem je pred vyhozenim vyzkouset a overit, jak u nich funguji zpetne ventily. Do teto doby jsem predpokladal, ze pokud na filtru zpetny ventil je, bude i fungovat.Ale pekne jsem se spletl.
Zpetny ventil maji vsechny filtry, ktere jsem mel. Ovsem funkci na 100% plnij jenom jeden.
Takze konkretne:
Filtron OP532/1 - Je novy, mel jsem dva kusy. U jednoho z nich netesnila gumova membrana zpetneho ventilu, u druheho sice tesnil ventil ale nebyl tesne pribodovan nosny plech ventilu. Takze z celkoveho pohledu netesnil taky.
Purolator L17200 - Pouzity. Zpetny ventil je resen jinak nez u ostatnich filtru a netesnil vubec. Totalni propadak z tohoto pohledu.
Champion C102 - pouzity. Jeden z nejmensich uniku. Ztrata tlaku malinka kolem svaru nosneho plechu ventilu.
Ufi 2312702 - dva pouzite kusy, U jednoho vysledek stejny jako u filtru Champion, tedy malinka netesnost kolem svaru. Druhy kus bezchybny a tesny.
Champion C148 - pouzity. Zpetny ventil netesni pri malem tlaku. Takze je vlastne nefunkcni, protoze pri zastaveni motoru tlak klesne a ventil povoli.
Pokud bych filtry resp. funkcnost ventilu mel oznamkovat jako ve skole, bylo by to takhle:
Filtron OP532/1: 2 a 4-
Purolator L17200: 5
Champion C102: 1-
UFI 2312702: 1- a 1
Champion C148: 4
Subjektivne nejpoctiveji zpracovany vypada UFI a Champion.
Jaky je zaver? Pokud namontujete spatny filtr, u ktereho nebude fungovat zpetny ventil, po zastaveni motoru postupne olej stece do vany. olej vytece z velke casti i z filtru a kanalku. S oleje se z filtru vyplavuje i bordel zpatky do olejoveho cerpadla. Olej se po startu musi doplnit a po tuto dobu muzou klepat hydrostely, hur se maze motor...
Nejhorsi na tom celem je, ze ani od jednoho vyrobce nejsou vsechny filtry stejne kvalitni. Meril jsem stare i nove filtry, ale netusim, jak budou nove fungovat po pouziti.
Filtry jsem zkousel tlakovym vzduchem o ruznych tlacich (do 0.5Bar), unik jsem kontroloval ponorenim filtru do vody, pokud nebylo zjevne misto uniku.
Re: Olej pro motory 1.3
Dobrý filtr je duležitý,to je jasné,ale co třeba přecházení z oleje 15W40 na 10W40 to namůže uškodit?
FELICIA GLXi 1.3 BMM r.v.1996 červená solitaire metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Ne neuškodí ...
...osobně budu přecházet z 15W-40 na 10W-40 (cca 500-600km) a pak na 10W-60 a ten tam pak už zůstane co bude felda jezdit
...osobně budu přecházet z 15W-40 na 10W-40 (cca 500-600km) a pak na 10W-60 a ten tam pak už zůstane co bude felda jezdit
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Já kdysi proplachoval 742.12X naftou, akorát ta rozpustila všechny kladné úsady, z motoru byla olejnička a po zahřátí problikávala kontrolka. Zahřát, vypustit olej, nalít tam 4l nafty, nechat tak minutu dvě na volnoběh probublat, vypustit, vyměnit filtr, dát nový olej. Tento postup si dobře zapamatujte a hlavně ho nepoužívejte! Dnes už za a) není nafta naftou (pojeb.ná EU), b) si tím doděláte motor . Dle mých zkušeností z dnešní doby si myslím, že není potřeba motor proplachovat, pokud je výměna včasná, je víceméně jedno jaký olej tomu motoru dáváte. Mazání zhasíná hned také na italském filtru 4F, pak na evropských značkách, které si nepamatuji (byla tam UFI), nejpozději mi zhasínalo na čínských a tureckých šmejdech.
Re: Olej pro motory 1.3
Mám takové dilema, nevím který si vybrat.... pomůžete?
http://www.skoda-dily.cz/eshop/99900045 ... 5w-40.html
nebo
http://www.skoda-dily.cz/eshop/99900043 ... 10w40.html
http://www.skoda-dily.cz/eshop/99900045 ... 5w-40.html
nebo
http://www.skoda-dily.cz/eshop/99900043 ... 10w40.html
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Za mě ten druhý....ale svůj názor nikomu nenutím
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Já bych taky volil raději modrej 10W/40
Re: Olej pro motory 1.3
Děkuju taky víc uvažuju o něm
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
do toho červenýho bych 100% nešel , už jsme ho zkoušeli , po zahřátí u staršího motoru šíleně řídkej
Re: Olej pro motory 1.3
Docela je předraženej
Re: Olej pro motory 1.3
Zdravím. Podle servisky by mi stacilo pry menit olej pry az ve 110tis.,ale loni po koupi mi ho menili a auto melo 97,5tis. a ted mam presne 108,5tis.,takze ho vymenim uz ted (myslel jsem, ze interval je 10tis.). Jde mi o to, ze predchozi majitel tam mel 15w40 a tak jestli by byl problem prejit na10w40 ? Jakze ted tam byl taky 15w40 a v zime nebyl zadny problem. Ale chci si to vynenit sam, protoze tam dali nejkej no name filtr a nikde ani nenapsali, co tom je za olej, jen vizkozitu
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Olej pro motory 1.3
Správně pro motory 1.3 se má používat olej 10-40W,výměna co 15tis.km,nebo jednou ročně. Pokud tam však máš olej 15-40W ten je myslím jen na 10tis.km. Olejový filtr nekupuj VIKA je to šmejd připlat a kup nějaký lepší. Já jsem si ted při výměně dal Champion(100kč)a zatím dobrý.
FELICIA GLXi 1.3 BMM r.v.1996 červená solitaire metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Interval výměn je v 15, 20, i 25 tis. km, záleží na druhu oleje nebo 1 rok, podle toho co přijde dřív. Takže klidně olej vyměň, motoru nemůžeš uškodit, klidně tam dej i tu polosyntetiku, kdyby se ti stávalo v létě, že ti to nebude na volnoběh mazat, tak dáš zase minerál a bude to OK. Hlavně vždy nový olejový filtr.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
25 tis??...to teda nevím jak by to ten olej amotor vydržel....měním po 10 tis(10W 40)a už ten olej je více hnědší než žlutý....nedokážu si představit ještě 1,5 x tolik
O dnešních experimentech typu long-life radši ani nemluvit,to je ta největší sviňárna páchaná na motorech za účelem zisku
O dnešních experimentech typu long-life radši ani nemluvit,to je ta největší sviňárna páchaná na motorech za účelem zisku
Re: Olej pro motory 1.3
Já jsem si nemohl vzpomenout na tu znacku, a je to ta zminena VIKA. A olej koupit jakej cena/vykon? Filtr asi champion, mann nebo bosch. Brzdovy desky jsem vzal taky bosche, ikdyz asi prezijou cely auto
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Tak si zkus občas i něco přečíst o prodloužených intervalech výměny olejů.Rambo-x píše:25 tis??...to teda nevím jak by to ten olej amotor vydržel....měním po 10 tis(10W 40)a už ten olej je více hnědší než žlutý....nedokážu si představit ještě 1,5 x tolik
O dnešních experimentech typu long-life radši ani nemluvit,to je ta největší sviňárna páchaná na motorech za účelem zisku
Na kvalitních motorech a kvalitních motorových olejích koncern WV jako interval výměn doporučuje toto:
a) od poslední servisní prohlídky bylo ujeto max. 30.000 km u vozidel se zážehovým motorem nebo max. 50.000 km u vozů se vznětovým motorem,
b) od poslední servisní prohlídky uběhly 2 roky,
c) bylo dosaženo mezního provozního stavu motoru, stanoveného elektronickou řídicí jednotkou na základě údajů o zatížení motorového oleje.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Nevím no,ať si koncern píše co chce,moc se mi nechce věřit tomu že by olej v motoru vydržel 50 tis(pouhá dedukce).....no co,jejich starost,já si vyměním olej zavčas
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Jasně, já dávám kvalitní plnou syntetiku a taky ji měním po 10 tis. Já jen, aby jsi nezavrhoval hned všechno, když nejsi obeznámen s problematikou.
- panjawa
- Příspěvky: 37
- Registrován: stř 25. bře 2009 20:47:55
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
S těma výměnama oilu se to má asi takto, když se bude s felinkou courat jen po městě kde zařadím maximálně 4 tak bych měnil už po 10 000km, možná i dřív, když budu jezdit dálkovou tak když přešvyhnu 15 000km a to třeba i o 2 000km nebo i o 3 000km, tak bych si moc starostí nedělal, ona má felinka dost velkou olejovou náplň na svůj objem. Zajímavý by bylo dát do motoru počítadlo motohodin, ale nevím kolik by jich měl natočit od výměny k výměně, vý to někdo? Myslím že je tady dost znalích a chytrých aby to dokázali zjistit a nebo spočítat, zatím čus.
RIDE TO LIVE - LIVE TO RIDE
Re: Olej pro motory 1.3
No je to šílené,kolega má Oktávku TDi a tam je taky výměna co 30tis km. Jinak známý co měl Ford Mondeo povídal že v převodovce se nedá vyměnit olej,protože je to trvalá nápln . Kolega v práci zasae říkal,že nové MANY mají výměnu oleje v motoru stanovenou až na 100tis km,ale to už nevím jestli si nedělal srandu.
FELICIA GLXi 1.3 BMM r.v.1996 červená solitaire metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
- panjawa
- Příspěvky: 37
- Registrován: stř 25. bře 2009 20:47:55
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Trvalá olejová náplň v převodovce je blbost i v tom Fordu.Že je trválá to napíše do manuálu a do servisního plánu tak možná fabrika aby měla zajištěn odbyt, ale každej poctivej servisák ať je firemní nebo nezávislej tak tě řekne měnit, někde po 60 000km, někde po 100 000 někde ještě po víc, ale je potřeba měnit, měnit a zase měnit i v té převodovce a pokud tvoje auto vlastní dyferák tak i tam.
RIDE TO LIVE - LIVE TO RIDE
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
OK, díky všem za příspěvky, konec tlachů, budeme se držet tématu topicu OK ?
Olej pro motory 1.3 (mysleno motory Felicia)
Olej pro motory 1.3 (mysleno motory Felicia)
Re: Olej pro motory 1.3
Za dobrý peníz je Mogul GX-FE
http://www.oleje.cz/p/mogul-gx-fe-10w-4 ... vany--2769
Nebo stojí za to si připlatit?
http://www.oleje.cz/p/mogul-gx-fe-10w-4 ... vany--2769
Nebo stojí za to si připlatit?
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- panjawa
- Příspěvky: 37
- Registrován: stř 25. bře 2009 20:47:55
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Za tu cenu luxusní olej a do Felinky akorát, odběrný místo je v Brně a ty jsi taky z Brna, tak není o čem uvažovat.
RIDE TO LIVE - LIVE TO RIDE
Re: Olej pro motory 1.3
Jo, vzal jsem to i s filtrama (olejový, vzduchový a i palivový - ten nevím, jak je starej a já jsem ho neměnil, tak radši)
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- panjawa
- Příspěvky: 37
- Registrován: stř 25. bře 2009 20:47:55
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
S tím palivákem jsi udělal určitě dobře, protože řada lidí o jeho existenci nemá ani tušení, natož aby ho aspoň nechala při servisce vyměnit.
RIDE TO LIVE - LIVE TO RIDE
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
ten mogul je dobrej olej, jezdím Mogul Extreme 10w-40 a měním po 10tkm a už se blížím k natočenejm 250tkm a motor běhá stále výborně a tiše.v zimě mi přišlo že nějak začíná hůř jet, ale to bylo zimním lpg a chladným počasím, teď jak se oteplilo a začali lejt do benzínek letní lpg tak už zase lítá a tahá od spoda parádně. na Mogul nedám dopustit
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Re: Olej pro motory 1.3
Spíš se trošku bojím výměny toho palivového filtru, koukám, že to nebude takový "lambáda". Koukám, že tam je dost špatnej přístup.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Olej pro motory 1.3
u felicie je to 15 000km v případě 1.9D 7500km viskozita daná nejni pouze norma vw 505.01103457 píše:Interval výměn je v 15, 20, i 25 tis. km, záleží na druhu motoru a oleje nebo 1 - 2 roky, podle toho co přijde dřív.
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Sádra klidně se jeb hlavou o stěnu, já jsem nenapsal, že to platí pro felicii.
Dotaz byl, zda může vyměnit olej dřív, jelikož neví co tam předchozí majitel nalil za olej. Zbytek mého příspěvku, kterého si jen část citoval o tom pojednává.
Ale uznávám, že to bylo OT i ta ostatní obecná diskuze a nepatří to sem do tohoto topicu.
Dotaz byl, zda může vyměnit olej dřív, jelikož neví co tam předchozí majitel nalil za olej. Zbytek mého příspěvku, kterého si jen část citoval o tom pojednává.
Ale uznávám, že to bylo OT i ta ostatní obecná diskuze a nepatří to sem do tohoto topicu.
Re: Olej pro motory 1.3
Dneska jsem měl v plánu po práci vyměnit ten olej (předchozí majitel objektu měl asi autoservis, tak je tady jama), ale nekoupil jsem nový výpustný šroub. Mám to radši nechat na jindy a ještě ho koupit nebo tam dát ten stejný za předpokladu, že ho loni v servisu měnili? Díky.
EDIT: Olejový filtr se naplní po nastartování nebo se má plnit "manuálně" ?
EDIT: Olejový filtr se naplní po nastartování nebo se má plnit "manuálně" ?
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Pokud není výpustný šroub poškozený, tak jej není třeba měnit, maximálně novou podložku.
Olejový filtr se neplní před montáží, jen se lehce navlhčí těsnění motorovým olejem, aby při dotahování klouzlo a nežvejklo se.
Olejový filtr se neplní před montáží, jen se lehce navlhčí těsnění motorovým olejem, aby při dotahování klouzlo a nežvejklo se.
Re: Olej pro motory 1.3
Tak slo to rychle, jen jsem to asi trosku prelil.. Nalil jsem tam 4 litry (v knize je 4,5L kdyz ee meni i filtr) a je to kousek nad max. Co ted, upustit nebo vypustit a znovu nalit mene? Diky (jsem jelito, ze jsem to nelil postupne).
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- 00Inferno00
- Příspěvky: 1728
- Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
- Bydliště: Dolní BenešoVW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pro motory 1.3
Tu trošku odsaj
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogboneVici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio