přehřívá se 1,6
přehřívá se 1,6
Čus škodováci, mam taková problém s Feldou 1,6, a to ten, že se ručička teploty na teploměru pohybuje mezi prostřední a vrchní čárkou tj tušim 110 stupnu, ale do červenýho nikdy nejde, protože zapne sahara při 110. Mimo město je podle mě teplota vyšší než bývávala dřív, ale jakmile vjedu do města a jedu třeba na 3jku a nebo ještě hůř popojíždím 1 a 2, tak teplota jde ke 110 a až pak zapne sahara. Leckdy se stane, že teplota je 110 ještě 3km za městem. Topení topí jako šílený a auto výkon neztrácí ani trochu. Když jedu mých klasických 20km a po jízdě otevřu kapotu a začnu pomalu otevírat expanzku, začne odfukovat (je vidět že je tam tlak) a potom v ní začne bublat a nakonec se začně voda valit ven. Občas se stane, že voda v expanzce po jízdě ani není (nebo hrozně málo) a postupně se přilévá z hadic, až se naplní. Takže prosím vás čím to je a jak to řešit. Děkuju
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívá se 1,6
Termostat.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívá se 1,6
Vymontuj termostat. Když se to bez něj neohřeje, voda mizet nebude, tak je to termostatem.
Re: přehřívá se 1,6
Termostat jsem vymenil, teplota mimo mesto drzi,takze zlepseni,, pokud zajedu do mesta, pomalinku stoupa az ke 110, fakt hrozne pomalu. Potom se tam chvilku drzi a po nejake dobe zapne sahara. Ta ochladi hrozne malo a zase vypne. Pokud do mesta zapnu topeni, samozrejme se nic nehreje. Souhlasite, ze mam vymenit cidlo na spinani ventilatoru v chladici??
Re: přehřívá se 1,6
V prvom príspevku píšeš: "Občas se stane, že voda v expanzce po jízdě ani není (nebo hrozně málo) a postupně se přilévá z hadic, až se naplní."
Tento stav snáď ani nemôže nastať. Po jazde je v expanzke tlak, spôsobený tým, že chladivo sa zahrialo, preto zväčšilo svoj objem a tlačí sa do expanzky. Po jazde môže byť prázdna jedine preto, že niekde zo systému uniklo chladivo. Ale potom by si musel dolievať. No Tebe sa expanzka znova naplní prilievaním z hadíc, to predsa nieje možné. Inak povedané, keď Ti raz počas jazdy klesne hladina chladiva v expanzke, hladina stúpne len po doliati ďalšieho chladiva. Skús svoj problém popísať znova.
Tento stav snáď ani nemôže nastať. Po jazde je v expanzke tlak, spôsobený tým, že chladivo sa zahrialo, preto zväčšilo svoj objem a tlačí sa do expanzky. Po jazde môže byť prázdna jedine preto, že niekde zo systému uniklo chladivo. Ale potom by si musel dolievať. No Tebe sa expanzka znova naplní prilievaním z hadíc, to predsa nieje možné. Inak povedané, keď Ti raz počas jazdy klesne hladina chladiva v expanzke, hladina stúpne len po doliati ďalšieho chladiva. Skús svoj problém popísať znova.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívá se 1,6
NE , čidlo na chladiči neměň , podívej se do víčka termostatu jestli není prsklá / propíchlá přička o kterou se opírá termostat (po těch letech už zcela běžná nemoc)
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívá se 1,6
To je naprosto běžné u felicie, přetlak naplní hadice a topení, jakmile přetlak klesne, voda se vrátí. Zkus si povolit víčko a jet s tím delší dobu, uvidíš, že ti to pod 3000 ot. nebude topit.pavol52 píše:V prvom príspevku píšeš: "Občas se stane, že voda v expanzce po jízdě ani není (nebo hrozně málo) a postupně se přilévá z hadic, až se naplní."
Tento stav snáď ani nemôže nastať.
Re: přehřívá se 1,6
Termostat jsem menil pouze telisko, plast je ok a je meneny par mesicu zpet. Voda se jeden cas skutecne tlacila do hadic, ale uz to nedela. Po nynejsi vymene termostatu se teplota mimo mesto drzi tak jak ma tzn kousicek nad prostredni carku. Kdyz jedu do mesta a popojizdim, tak se teplota pomalinku zveda a zveda az ke 110. Chvilku se pod 110 zastavi a pak po nejaky dobe se zase zveda az na samotnych 110 a az pak sepne ventilator a schodi hrozne malo a teplota jde opet nahoru. Jinak tlak v expanzce je ok pokud ma motor spravnou teplotu a zastavim a jdu se podivat tak trochu odfoukne a to je vse. Pokud je tam 110 a jdu se podivat pod kapotu, tak strasne pomalu odpoustim vzduch z expanzky a najednou se zacne odnekud brat vzduch a zacne v ni bublat, docela dlouho. Potom to prestane a expanzka se muze otevrit. Jinak v mistech kde sahara drive spinala, dnes stoji a z toho soudim, ze je to cidlo na chladici. Problem prehrivani zatim resim tak, ze si ve meste pustim topeni a teplota je jak ma byt.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívá se 1,6
To, že je příruba měněná před pár měsící neznamená, že je dobrá. Musíš jí dobře prohlídnout jestli není přepážka naprasklá nebo propíchnuté dno. Je také možné, že termostat otevírá málo a voda nestačí dostatečně rychle proudit z chladiče, proto tam je rozdíl v těch teplotách při spouštění termospínače. Ty totiž na budíku vidíš teplotu na termostatu, nikoliv teplotu v chladiči v místě termospínače.
To, že se ti po povolení víčka expanzky začne voda v expanzce vařit je také naprosto normální fyzikální jev. Voda v funkčním přetlakovém systému automobilu vře při ± 115°C (dle typu přetlakového okruhu a hustotě chladící kapaliny ). Ovšem ty jsi povolením víčka expanzky porušil přetlakový systém a tudíž voda vře při běžných 100°C ( v naší nadmořské výšce)
To, že se ti po povolení víčka expanzky začne voda v expanzce vařit je také naprosto normální fyzikální jev. Voda v funkčním přetlakovém systému automobilu vře při ± 115°C (dle typu přetlakového okruhu a hustotě chladící kapaliny ). Ovšem ty jsi povolením víčka expanzky porušil přetlakový systém a tudíž voda vře při běžných 100°C ( v naší nadmořské výšce)
Re: přehřívá se 1,6
Ju..ja jen ze oktavka nase 2.0tdi to nedela no...a kdyz jsme u toho tak ani moje sade 120. No ten plastovej protikus nemam spatnej na 90 procent. Letmo jsem to prohlidnul kdyz jsem tam daval novej termostat. Je sance ze je spatny tesneni pod hlavou podle toho co pisu?? A dale vadilo by kdybych ho pres zimu nedelal kdyz se to uchladi a ve meste poradne zatopim? Co by se s tim mohlo stat?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: přehřívá se 1,6
Není, kdyby jsi měl špatný těsnění pod hlavou, tak to topením neuchladíš a vře ti to pořád.
Chyba je na 99% v termostatu nebo přepážce.
Chyba je na 99% v termostatu nebo přepážce.