Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Jelikož tady nikde není žádný ucelený návod jak tento typ imobilizéru odpojit, rozhodl jsem po tom co jsem ho úspěšně odpojil (samozdřejmě bych to nedokázal bez lidí tady na foru ), že by se pro zbytek uživatelů, kterým už také tento imo dosluhuje nebo je prostě otravuje strkat tam pořád ten obdelník , mohl hodit návod jak imo vyřadit z provozu.
Základem je sundání přístrojové desky. Tu drží pět šroubů viz obr. dále po odšroubování je desku nutné trochu vypáčit. Nic hrozného.
Z desky odpojíte všechny kabely. Nejhúře jde asi dostat náhon rychloměru. Nevím bohužel jak to je u desek v otáčkoměrem. Já ho tam nemám, takže nevím jak ten je tam připojen.
Poté co sundáte přístrojovku se Vám ukáže spínací skřínka. Samotná jednotka imobilizéru je na pravo pod kaslíkem. Ta nás ale tolik zajímat nebude. Z jednotky Imo jde celkem 10 kabelů. viz. obrázek
Jen podoktnu, že tohle je moje první schéma, tak aby někdo nekritizoval
1. Plochý největší kablík do čtečky imo.
Dalších 9 kabelů jde ke spínací skříňce.
2. a 3. jdou kolem skříňky dál podel svazku kabelů k levým předním dveřím. Zde je třeba lehčí silou odstranit práh, který vede kolem dveří. Je pouze zacvaknut. Není třeba šroubovat. Nevybírame ho ovšem celý, ale jen lehce odchylujeme, abychom se dostali ke šroubu pod ním, který drží plast vedoucí od prahu k palubní desce. Tento plast odstraníme a pod ním bychom měli najít dva kabely z jednotky imo. Jeden je spojený v mém případě s červeným drátem vedoucím ze svazku drátů. Druhý černý drát je připojen do konektoru na místo kde byl původně připojen červený drát. Dráty rozpojíme, černý drát vyškubneme ( nevím jestli se to dá i jinak) a zapojíme červený drát do konektoru místo černého.
4. je ukostřena na volantové tyči
5. napojená někde na zdroj energie.V mém případě na červený kablík vedoucí do spínačky
6. zapojený do spínací skřínky na jeden konektor
7. a 8. zapojeny do jednoho konektoru na spínačce
9. zapojeny na původní černý drát
10. jeden černý z jednotky imo napojený na dva žluté
Dráty 6. až 10. odpojíme a původní dráty tedy žluté a černý napojíme do spínací skríňky nasledujícím způsobem
Červený - 30ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Žlutý - 50ka na spínačce (2 vodiče)
Černý - 15ka na spínačce (1 vodič )
Bílý - 16ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Mělo by se vám podařit nastartovat bez klíčenky. Pokud vám auto startuje bez klíče nebo vám jede vše jako v pozici 1 klíče, máte jeden z kablíku napojený na P a máte to špatně . Pokud na poloze 1 startér točí a na poloze 2 točí a přitom chytne motor, ale po puštění klíčku, který se vrátí na polohu 1 motor zhasne, ale startér se točí dál, máte kablíky obráceně ( můj případ )
Snažil jsem se to napsat tak, aby to pochopilo i naprostý technický analfabet ( což je i můj případ ) A poznámka na závěr. Každý imobilizér může být zapojený jinak a v jiném místě. Ale tento způsob jako jsem to měl já nebo jyrgen je asi nejběžnější. Jinak kabely 4 až 10 jsou většinou někde za spínací skříňkou.
Jinak veliké díky patří Jyrgenovi za původní návod, Mildacasovi za tip na palivové čerpadlo a hlavně Ivarekovi za to, že to semnou dotáhl až do konce
Základem je sundání přístrojové desky. Tu drží pět šroubů viz obr. dále po odšroubování je desku nutné trochu vypáčit. Nic hrozného.
Z desky odpojíte všechny kabely. Nejhúře jde asi dostat náhon rychloměru. Nevím bohužel jak to je u desek v otáčkoměrem. Já ho tam nemám, takže nevím jak ten je tam připojen.
Poté co sundáte přístrojovku se Vám ukáže spínací skřínka. Samotná jednotka imobilizéru je na pravo pod kaslíkem. Ta nás ale tolik zajímat nebude. Z jednotky Imo jde celkem 10 kabelů. viz. obrázek
Jen podoktnu, že tohle je moje první schéma, tak aby někdo nekritizoval
1. Plochý největší kablík do čtečky imo.
Dalších 9 kabelů jde ke spínací skříňce.
2. a 3. jdou kolem skříňky dál podel svazku kabelů k levým předním dveřím. Zde je třeba lehčí silou odstranit práh, který vede kolem dveří. Je pouze zacvaknut. Není třeba šroubovat. Nevybírame ho ovšem celý, ale jen lehce odchylujeme, abychom se dostali ke šroubu pod ním, který drží plast vedoucí od prahu k palubní desce. Tento plast odstraníme a pod ním bychom měli najít dva kabely z jednotky imo. Jeden je spojený v mém případě s červeným drátem vedoucím ze svazku drátů. Druhý černý drát je připojen do konektoru na místo kde byl původně připojen červený drát. Dráty rozpojíme, černý drát vyškubneme ( nevím jestli se to dá i jinak) a zapojíme červený drát do konektoru místo černého.
4. je ukostřena na volantové tyči
5. napojená někde na zdroj energie.V mém případě na červený kablík vedoucí do spínačky
6. zapojený do spínací skřínky na jeden konektor
7. a 8. zapojeny do jednoho konektoru na spínačce
9. zapojeny na původní černý drát
10. jeden černý z jednotky imo napojený na dva žluté
Dráty 6. až 10. odpojíme a původní dráty tedy žluté a černý napojíme do spínací skríňky nasledujícím způsobem
Červený - 30ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Žlutý - 50ka na spínačce (2 vodiče)
Černý - 15ka na spínačce (1 vodič )
Bílý - 16ka na spínačce (2 vodiče) měl by být zapojen
Mělo by se vám podařit nastartovat bez klíčenky. Pokud vám auto startuje bez klíče nebo vám jede vše jako v pozici 1 klíče, máte jeden z kablíku napojený na P a máte to špatně . Pokud na poloze 1 startér točí a na poloze 2 točí a přitom chytne motor, ale po puštění klíčku, který se vrátí na polohu 1 motor zhasne, ale startér se točí dál, máte kablíky obráceně ( můj případ )
Snažil jsem se to napsat tak, aby to pochopilo i naprostý technický analfabet ( což je i můj případ ) A poznámka na závěr. Každý imobilizér může být zapojený jinak a v jiném místě. Ale tento způsob jako jsem to měl já nebo jyrgen je asi nejběžnější. Jinak kabely 4 až 10 jsou většinou někde za spínací skříňkou.
Jinak veliké díky patří Jyrgenovi za původní návod, Mildacasovi za tip na palivové čerpadlo a hlavně Ivarekovi za to, že to semnou dotáhl až do konce
Naposledy upravil(a) Ivarek dne stř 18. bře 2009 20:46:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Pěknej udělanej návod,označeno jako důležité,určitě se to bude někomu ještě hodit.
Důvod: Pěknej udělanej návod,označeno jako důležité,určitě se to bude někomu ještě hodit.
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Pekne udelany navod.Navrhuji hodit do rad a navodu,tedy jestli uz to nekdo neudelal.
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Souhlasím, pokud by byl zájem, předělal bych schémátko "10ti- kabelů" (kdyžtak mi hoď do vzkazu ICQ jestli máš..). Jinak super návod. "Můj" automechanik si s tím nevěděl rady...
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Jj,schematko by bylo lepsi i s ocislovanymi kabely pro prehlednost.Jinak dobry.
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Ještě plánujeme lehký update ... nové schéma od Suitce a já mám ještě pár nápadu co zlepšit, aby to bylo líp pochopitelný a připraví vás to na úskalí, které můžou nastat. Ale více méně se bude jednat jen o kosmetické změny Stejně myslím, že je málo takových co to budou dělat venku při 3 stupních když jim na hlavu sněží jako jsem to dělal já
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
preco idu 4 kabliky od imo pod kapotu (k motoru) moze to byt sposobene tym ze mam auto aj na LPG ale znacka imo je tiez Meta typ M36
Prosim o skoru odpoved
Prosim o skoru odpoved
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Ahoj pánové, jako druhé auto mám Felicii 1.6i nedám na ní dopustit dlouho stála a tak jsem někde prokaučoval klíče .
Dá se nějak obejít or.imobilizér co je v klíčku,spínačku bych nějak předělal,ale imobilizer? nevim?
Poradí někdo.
Dá se nějak obejít or.imobilizér co je v klíčku,spínačku bych nějak předělal,ale imobilizer? nevim?
Poradí někdo.
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
ale co když mám všechny kabely od imobilizéru černé barvy?
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
ja len dodám mal som presne tento typ immo avšak jeden zásadný montážny rozdiel nemal som prerušený vodič nad ľavým prahom dverí, ale asi 20cm od poistkovej skrinky prerušený čierny vodič z konektoru AA (myslím z pozície 10 ale neviem určite) medzi tento rozcvaknutý vodič boli vložené dva vodiče z jednotky imobilizeru. Ostatné vodiče boli zapojené tak ako je v popise vyššie. A ďakujem za návod konečne štartujem o niečo pohodlnejšie.
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Díky za prima postup jak imo odpojit.Chtěl jsem se o to taky už dříve pokusit,ale nikdy jsem se do toho neodvážil.Elektrika neni zzrovna mujdžob,tak z toho vždy sešlo.Nyní se o toale pokusim.Pak sem hodim jak jsem dopadl.
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Zdravim, odpojil jsem imo a kabely pripojil do spinacky dle navodu. Nicmene kdyz pripojim ten cerveny automaticky se zapne zhaveni a kdyz nastartuji, motor bezi i po vyndani klicku, prosim o radu.
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
mas to na spinacce zapojene spatne...
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Mockrát Děkuju,
Trvalo mi to všechno přez 8 hodin jelikož jsem nepochopil o těch vodičích u levých dveří (jestli mam spojit oba páry vodiču nebo jen jeden) ale spojil jsem jeden pár a to červené vodiče a funguje to (nemohl jsem je dostat bez specialnich kleštiček ven z konektoru tak jsem je uštípl a dal tam jednu čokoladku oblepil ele.izolepou a bylo ,Dále jsem take udelal chyby se spínačkou měl jsem všechny konektory objednu posunutý ((TO ZNAMENALO ZE JSEM JEN ZAPOJIL BATERII A AUTO BEZ KLIČKU STARTOVALO )) a myslel jsem si ,že to mam spravně TU SPÍNACÍ SKŘÍNKU takže jsem hledal chyby pořad jinde ale nakonec správně zapojeno a už jezdim zatim bez problemu (ujel jsem teda zatim cca 30km )
Trvalo mi to všechno přez 8 hodin jelikož jsem nepochopil o těch vodičích u levých dveří (jestli mam spojit oba páry vodiču nebo jen jeden) ale spojil jsem jeden pár a to červené vodiče a funguje to (nemohl jsem je dostat bez specialnich kleštiček ven z konektoru tak jsem je uštípl a dal tam jednu čokoladku oblepil ele.izolepou a bylo ,Dále jsem take udelal chyby se spínačkou měl jsem všechny konektory objednu posunutý ((TO ZNAMENALO ZE JSEM JEN ZAPOJIL BATERII A AUTO BEZ KLIČKU STARTOVALO )) a myslel jsem si ,že to mam spravně TU SPÍNACÍ SKŘÍNKU takže jsem hledal chyby pořad jinde ale nakonec správně zapojeno a už jezdim zatim bez problemu (ujel jsem teda zatim cca 30km )
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Parada funguje to,,, len dost zložito to je napísane trochu to potrvalo kim mi doplo čo mam spravit,, ale ide to dík za návod :lol: :D
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Ahoj dneska jsem zdárně odpojil imobilizér felda šla nastartovat bez problémů ale jakmile jsem otočil klíčkem tak se rozsvítily 3 kontrolky od ABS pak vykřičník a potom cosi s airbagem kterej ani v autě není :D a když dám pravý blinkr tak bliká ta kontrolka s airbagem a když dám levý tak nebliká žádná ale jinak všechno funguje... nevíte co s tím?
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
sice je tvůj dotaz starší ale mě toto ty kontrolky dělali když jsem měl některou patici zapojenou špatně (špatněj kontakt)
a nebo jsi je někde prohodil
a nebo jsi je někde prohodil
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
paticí myslím ten konektor, svorkovnici co se připojují 3 do desky
jeden jsem zapomněl připojit a tyto kontrolky mi svítili a směrovka neblikala
zkus to zkouknout a napiš prosím zda ti to pomohlo
jeden jsem zapomněl připojit a tyto kontrolky mi svítili a směrovka neblikala
zkus to zkouknout a napiš prosím zda ti to pomohlo
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned 26. led 2014 15:19:37
- Bydliště: chotyně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Ahoj chlapi nemohl by prosím někdo reuploadnout ty schémata (obrázky) chystám se ten nesmysl vyhodit z auta o víkendu. Budu vděčný za každou inspiraci děkuji.
Nebo popřípadě zaslat na Email PILALMC@SEZNAM.CZ předem děkuji
Nebo popřípadě zaslat na Email PILALMC@SEZNAM.CZ předem děkuji
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Ja by som tiez potreboval tu foto dokumentaciu fotky uz pristupne nie su.
dakujem Vasho2211@hotmail.com
dakujem Vasho2211@hotmail.com
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Nazdar, podařilo se někomu ještě najít nějaký schémátka?
Mě se ulomil jeden z kontaktu v zástrčce a už mě přestává bavit snažit se to před startem vždy spojovat kancelářskou sponkou - lidi na mě vždy koukaj jak kdybych to auto kradl :)
Mě se ulomil jeden z kontaktu v zástrčce a už mě přestává bavit snažit se to před startem vždy spojovat kancelářskou sponkou - lidi na mě vždy koukaj jak kdybych to auto kradl :)
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Nazdárek,tak jsem vylovil z útrob mé felinky návod na odpojení USB klíčenky.Je to stáhnuté z tohoto fora,tak mě tvůrci snad prominete,že to tu znovu zveřejňuji.Snad to pomůže.
http://issuu.com/jardatucnak/docs/demont_____kl____enky_usb
http://issuu.com/jardatucnak/docs/demont_____kl____enky_usb
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Dík czscorpio za znovu zveřejnění tohoto návodu. Moje felicie z roku 1996 teď startuje bez problémů.
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Dobry den, prosim o aktualizaci fotek děkuji
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
chce to číst všechno a né jen první příspěvek....
czscorpio píše:Nazdárek,tak jsem vylovil z útrob mé felinky návod na odpojení USB klíčenky.Je to stáhnuté z tohoto fora,tak mě tvůrci snad prominete,že to tu znovu zveřejňuji.Snad to pomůže.
http://issuu.com/jardatucnak/docs/demon ... __enky_usb
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Návod na odpojení META imobilizéru (USB klíčenka)
Dobrý den a nestačí ty dva draty co vedou do ctecky spojit ?