Ethanol 85

:)
Odpovědět
Xyz255
Příspěvky: 295
Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Xyz255 »

My si kdysi zjišťovali biosložky v palivu a jediní, kteří nám odpověděli, že nemají byla benzina s vervou 100 a pak odpovídali buď, že bio v benzínu mají (ömv) a nebo neodpověděli pro jistotu vůbec (shell)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

myslím, že tato paliva (VERVA100, V-POWER atd.) o 3-5 Kč na litru dražší těžko bude do feliny někdo tankovat, zvlášť ne ten, kdo trochu jezdí, protože by projezdil majlant. Při cenách ND na feldu to ani nemá smysl. Chudáci jsou majitelé novějších vozů, kde jsou implementovány natolik choulostivé technologie, na které se kolikrát stačí křivě podívat a už se, slušně řečeno, sypou. Tam by tato možnost (tankovat "čistý" benzín bez příměsi úžasné biosložky) byla na velkou zváženou...
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

Se souhlasem paní Sitkové ze společnosti Lugo Plus na Zaolží zveřejňuji její stanovisko po drobné kosmetické úpravě, kdy jsou odstraněny některé nepodstatné detaily z komunikace. Z odpovědi jasně vyplývá, že pumpaři v tomto směru stojí na straně majitelů vozidel a dělají vše pro to, aby ten pokálený líh v palivech vůbec nebyl. U nafty to možné je, u BA95 zatím nikoliv. Paní Sitkové děkuji za transparentní podání informací.

"Víte, co se týče debat a názoru ohledně přidávání biosložek do PHM jsou lidé rozdělení do dvou táborů a na diskuzních fórech se o své názory horlivě přou. Netuším, jaký vliv má používání biosložky na benzínový motor, jelikož osobně vlastním 15 letý dieselový motor, proto když tankuji naftu s biosložkou netvářím se u toho zrovna vesele, jelikož jak říkáte Vy, mám své auto ráda a také bych mu dopřála něco lepšího. Jak víte dodavatelé musí plnit bio-povinnost, proto jim nic jiného nezbývá, než PHM s bio prodávat. My díky tomu, že nakupujeme od firem, které bio-povinnost splňují můžeme mít palivo bez biosložky. Naftu pokud máme možnost nakupujeme ,,čistou,, ale u benzínu je tato možnost nereálná. Podle nám dostupných informací nakoupit BA95 bez biosložky je zcela nemožné. Jediný kdo má přístup k ,,čisté,, BA95 jsou společnosti vlastníci letadla s japonskými motory, malé letadla ultra-light apod. V příloze Vám přikládám atest z posledních závozů, kde se můžete dočíst kolik procent biosložky BA95 obsahuje.
Nicméně na začátku příštího roku by měl být uzákoněn vyšší podíl biosložky. Doufejme tedy, že tato možnost schválená nebude a budeme mít svobodnou volbu, tak jak to mají naši sousedé v Německu. Přání a spokojenost zákazníka jsou pro nás hodně důležité a rádi bychom Vám splnili možnost odběru BA95 bez biosložky, pokud to bude v budoucnu možné upřednostníme ji, tak jako u motorové nafty.

Uplatnění Biopaliv:
Míchání do PHM:
- 6% V/V FAME do MN
- 4,1% V/V Bioetanolu do BA95

Omezení podílu (zákonná maxima - pozn. Lugosyho):
- 7% do MN EN590
- 5% (10%) do BA95 EN228

Konkrétní hodnoty biosložky pro BA95 z posledních závozů na pumpy Lugo Plus v Bruntále a Neplachovicích - Zadkách:
dodavatel 1: ethanol: 4,1%, ETBE: 2,2%
dodavatel 2: ethanol: 3,5%, ETBE: 0,2%
dodavatel 3: ethanol: 2,0%, ETBE: 0,0%
"
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Honza_t »

Koukám že poslední příspěvěk ode mě už je víc než 2 roky starej, tak se podělím co se za tu dobu stalo ohledně E85. S přídavnou jednotkou jsem to nakonec naladil parádně, na čistej to startovalo i v -15°C jak na N95. To si můžou levný jednotky nechat zdát. Pak jsem začal honit výkony takže se nakonec koupila plně programovatelná jednotka která Simos úplně nahradila a samozřejmě jsem teda musel naladit úplně celý řízení motoru, ale kdo chce úpravy na který není čip, nemá jinou možnost. Tahle má možnost přepínání map jak palivových, tak předstihu. Tak teď jezdím na to palivo který je zrovna výhodný - v létě to byl E85, teď je N95 jasná volba. Ale každopádně můžu říct, že za tu dobu čerpadlo mám stále původní (bylo nějaký podezření že mu něco je, ještě v ranných dobách ladění na europeconflexu, dalo se čínský, nakonec se vrátilo zase původní a zjistilo se že mu nic není. Teda teď po 230tkm funguje stále líp než to čínský :D ). Jinak něco jako problémy s "rezatou klapkou", zrezlým potrubím, nebo já nevím co všechno za nesmysly koluje internetem... to fakt ne. Na E85 se po doladění jezdí úplně stejně jako na N95, jen pokud nemáte kat, tak podstatně méně smradlavě :) Spotřeba ale stále tak +20% oproti benzínu. Už jedině zvednout KP nad mez únosnou pro N95, ale to zase nechci.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

k tomu ethanolu můžu napsat jen jedno: vím, že mi totálně rozložil těsnění nahoře u čerpadla, vypadalo, jako kdyby ho někdo polil kyselinou, drolilo se, padaly z něj kousky - ze spodní části těsnění, které bylo ve styku s palivem. faktem je, že jsem vždy tankoval plnou a jezdil téměř na čistý E85. Problémy začaly až po chvíli provozu na E85, předtím nebyl žádný problém. A tak zasviněnej palivovej filtr jsem nikdy předtím ani potom neviděl - před provozem na E85 byl měněn mnou osobně. Možná pokud někdo E85 ředí benzínem ve vyšším poměru ve prospěch BA95, tak směs potom není tak agresivní, nicméně moje osobní zkušenosti s tímto palivem jsou veskrze špatné.
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Honza_t »

Tak ale to není ethanolem, ale tím že to těsnění byla srajda ;) Já jezdil jen na čistej a to těsnění je pořád jako nový (stále původní). A takhle vznikají ty fámy. To už začíná vypadat, že někdo brzo řekne že píchl kolo, tak za to může e85 :lol: Mě za celou dobu ethanol nic nezničil, ani nadměrně neopotřebil. A samotný vyjádření škodovky je, že na něj feldy jezdit můžou a jediný co to nemusí vydržet /mělo by se vyměnit za jinou alternativu/ je nějaký těsnění v regulátoru tlaku paliva na vstřikovací liště (i to mi zatím drží). Prostě lidi hážou na e85 všechno co odejde, nic bych za to nedal že stejný je to s čerpadlama a trubkama. Ono by to odešlo ve stejnou dobu i na benzín, ale bylo tam E85, tak je to zaručeně tím :thumleft:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

no nevím... o korozivních vlastnostech ethanolu a negativním vlivu na pryžové díly už byly popsány stohy papíru lidmi, kteří se palivy soustavně zabývají roky trochu na jiné úrovni, než my zde na FK. Nicméně nechci nikoho přesvědčovat, vycházím z daných faktů a vlastních zkušeností. pokud se události sejdou takto ve sledu těsně za sebou, je zde vysoká míra pravděpodobnosti hraničící s jistotou, že zde existují příčinné souvislosti. ještě pro ujasnění dodám, že felicia byla rv 2000, najeto 62 kkm, čerpadlo i těsnění původní, originál, žádná čína nebo druhovýroba. To že filtr byl zacpanej sajrajtem je přímý důsledek rozpadlého těsnění, nicméně i upevnění vložky ve filtru bylo zkorodovano tak že palivo šlo přes filtr jako lívanec do povidel, vložka tam normálně hrkala a vůbec nedržela, natož aby šlo palivo přes ni (pro hnidopichy nebyla to čína, ale MANN-HUMMEL). Nemluvě o tom, že mi při provozu na ethanol ve stejnou dobu odešla origo lambda NTK, stejně tak jako ještě jednomu mému známému. Nemyslím si, že je to jak píšeš: "Ono by to odešlo ve stejnou dobu i na benzín, ale bylo tam E85, tak je to zaručeně tím" . Lambda, čerpadlo, těsnění, filtr... při ca 62-65 kkm... to je trochu moc náhod najednou na mě. Zvlášť když do té doby při provozu na BA95 naprosto bez problémů. Ale kdoví, třeba v tu dobu na TANK-ONO zrovna měli po několik měsíců várku agresivního E85 který se nikde jinde nevyskytoval....
ferdamravenec
Příspěvky: 4178
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od ferdamravenec »

jenže když má má auto nějakých šedesát tisic najeto , a druhý o dvěstě tisíc víc , a přitom jsou stejně starý , neznamená to že vydrží vše stejný počet km , některý věci odcházejí stářím , ne najetými km , on i ten benzín je agresívní , ....................

je tam spousta otazníků , jezdilo denně ? bylo odstavováno , - na jak dlouho ? byla vždy plná nádrž ? .....? ....?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

... jezdilo denně, bez odstavování. tankována vždy plná nádrž, jak benzín předtím, tak E85 potom. jasně, že na stav těsnění u čerpadla bude mít větší vliv stáří než počet km. psal jsem to proto, aby bylo zřejmé, že vzhledem k počtu ujetých km nebylo do té doby vůbec nutné žádnou z vypsaných částí měnit nebo do toho hrabat a vše bylo originál. jsem přesvědčen, že na benzín to originál těsnění háklivé nebude, koneckonců na to bylo vyrobené a počítá se s tím, že do styku s benzínem přijde.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11171
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

OK, nemá cenu se dalších 10 stránek dohadovat. Rob a Lugosy jsou proti etanolu, své nám řekli, potažmo napsaly a je blbost se dál dohadovat. Stejně všechno budou jen dohady, nic podloženého u takto starých aut.
ferdamravenec
Příspěvky: 4178
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od ferdamravenec »

no jenže to těsnění se rozpadá i u aut který nikdy na E nejezdili , usazeniny sarjaty taktéž , a tím se zase vrátíme kus zpátky k čistotě paliva ..................................

jezdilo denně , na ten nájezd je to nějakých 15km na pracovní den (při provozu i o víkendu tj. každý den je to 10km)
tj jedna nádrž cca na dva měsíce .................dost prostoru a času na srážení vody /rozklad paliva , atd ........ , jsou to jen hrubý čísla , ...................

máš pravdu > OK, nemá cenu se dal...................viz výše
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

...nechci se zde pouštět do žabomyších sporů, které v důsledku stejně nic neřeší. posloupnost problémů tak jak chronologicky probíhaly mi dává logicky souvislost s používáním E85, i když přísně empiricky to podložené samozřejmě nemám. je určitě na vlastní odpovědnosti každého, jaké palivo si do svého auta zvolí, já mám v tomto jasno a pokud ostatní také, není vlastně co řešit.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

:ot: Jen tak technická ohledně významu fóra jako místa, kde je možno říct svůj názor, což rozhodně neznamená jej někomu vnucovat. To nedělal ani Lugosy ani Rob, jen jsme se za svůj názor v mezích slušného chování a komunikace bili jako Donové Quiottové. Příjde mi docela kontraproduktivní nazývat cizí názory vulgárně, či tečkovat vlastní názory, a podobně. Celkově má FK v poslední době docela malý tok příspěvků oproti době třeba před 4 lety či dříve a je to škoda, protože informační kvalita toho fóra je za roky jeho existence vysoká, a troufnu si tvrdit, že zde existoval i jakýsi samozřejmý nepsaný kodex slušného chování, což opět FK vyzdvihovalo oproti fórům jiných klubů, kde si klidně nadávali do pokálených lehkých žen, ženských přirození, apod. Kdo ví, zda snížený počet návštěvníků krom zániku mnoha felicií nesouvisí právě s oním občas ne moc diplomatickým přístupem.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

... chtělo by to tu trošku oživit diskuzi, koukám, že už sem skoro dva roky nikdo nepřispěl. jezdí ještě někdo na E85, nebo už všichni rezignovali? Tady v Jihlavě na tank-ono BA95 za 28,50 Kč, E85 za 22,90 Kč litr. Při energetické vydatnosti paliva E85, která je na cca 66,66 % vydatnosti BA95 to vychází, že by benzín musel stát 30,53 Kč, aby se náklady vyrovnaly, případně E85 by musel být za 21 Kč při současné ceně benzínu. Ovšem ani v tomto případě by se nejednalo o úsporu, ale pouze o srovnání nákladů v poměru s benzínovým provozem, pokud by mělo dojít k úspoře, musel by být benzín dražší/ethanol levnější než jsou uvedené ceny... ;-). Nicméně nejsou všude ceny jako v Jihlavě a někde to opravdu smysl dávat může...
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11171
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

Na těch 66,66 jsi přišel jak?
Na směs benzín / ethanol v poměru 1:1 jsem jezdil u 1,6ky se spotřebou o cca 0,5l vyšší než na čistý benzín. Výkonově jsem nijaký veliký rozdíl nepozoroval. V zimě to při studeném motoru špatně drželo volnoběžné otáčky, ale v létě to jezdilo lépe, čím větší vedro, tím lepší.
A to jsem jezdil solo jen do práce, ale i s karavanem na dovču. Tankuji jen u ONO, nevím, jestli je v ethanolu nějaký rozdíl s ohledem na čerpací stanici a značku.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

zjistil jsem to například zde: http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=496 . Komu by se nechtělo číst celý článek, ona pasáž je zde, cituji:
"výhřevnost lihu na jednotku hmotnosti je asi 63% výhřevnosti benzínu, ale ve směsi se vzduchem je výhřevnost téměř totožná, získá se téměř stejná energie. Dá se tedy dosáhnout téměř stejného výkonu, ale při rozdílných stechiometrických poměrech, což ale znamená rozdíl přes 50% na spotřebě paliva v neprospěch lihu. Na dosažení stejného výkonu motoru je tedy nutné přivést o tuto hodnotu větší množství paliva. Methyl je na tom ještě hůř… Pokud použijeme přesně stechiometrickou směs lihu a benzínu, bude na tom z hlediska využitelné energie, tedy dosažitelného výkonu motoru, o 2% lépe benzín. Obohacením směsi se tento poměr začíná výrazně měnit ve prospěch lihu."
případně zde: http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-vy ... repu-67787
dá se toho najít více...

bereš E85 furt, nebo jsi s tím přestal?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11171
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

Ty čísla to je teorie, chtělo by to změřit na brzdě, to by byly správný údaje.

Koupil jsem na práci diesla a benzínovou feldu má moje hezčí polovička a ta skoro nejezdí, takže Ečko už netankuji. V srpnu jsem byl s její feldou na STK a technik se divil, že za 2 roky felda najela jen 1500 km. Jezdí se s ní jen na noční a o víkendech, to u nás nejezděj busy.
Koupil jsem i jednotku na etanol, ale na montáž už nedošlo, nechce se mi s tím sr---, je totiž na 1,3ku a musel bych přepinovat konektory, když bych to chtěl použít na 1,6ku.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

Jj...sám s E85 mám zkušenost také, ale bohužel ne takovou, abych ho mohl někomu doporučit. Ty čísla ohledně spotřeby celkem sedí, na BA95 jsem měl 5.5 l/100km, na téměř čistej E85 bylo 8.5 l/100 km.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11171
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

Hele nehoupej nás, že jezdíš s 1,3 MPi za 5,5. To jezdím já, ale s dieslem.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

No bohužel už nejezdím. Mám LPG a toho mi to papá okolo 7 l/100 km. Nicméně nepovažuji spotřebu benzínu 5.5 l za nic výjimečného, jezdím povětšinou sám a delší trasy. Znám i lidí co jezdí za míň, namátkou například uživatel Lugosy, ten jezdil těsně okolo 5 l. A myslím že není takový sám,znám takových případů víc.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11171
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

To ale není jízda, když tě předjíždí i cyklisti. :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

Zas tak hrozný není ;-) ...ale přes 100 km/h často nejezdím,to je fakt. Ale že bych byl brzdou provozu, to se taky rozhodně říct nedá..
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

:ot: :D Za brzdu se nepovažuji, to rozhodně ne :D :D :D Ono vše souvisí se vším (motor 781.136M se zvýšením účinnosti snížením ztrát, pneu (mišelin 165/70r13), komponenty a technický stav, celková znalost auta) a pokud k tomu přidáš informaci z TC-6 (seřízeno na ukázaný dojezd 4km při dojití benzínu), plynulost a odebereš nutnost brzdit před zatáčkama s následným zvyšováním rychlosti (HP), pohyb v koloně jen s pomocí spojky a řazením kvaltů (pokud nejsi mamlas a máš auto ok, nechcípne to ani na čtyřku), to samé při parkování, omezení ultrakrátkých tras (bo na poštu dojdeš i pěšky), dá se v pohodě jezdit okolo 5 tady u nás v okolí Opavy a Ostravy. Často jsem býval i u Aše, Chebu, Varech a přilehlých oblastech NDR a NSR a nikdy jsem se nedostal ve Smrčinách / Fichtelgebirge přes 6 průměr. Nejmíň mimo dálnice jsem zajel na otočku Opava - Hradištko za 4,8 při průměru 70km/h, nejmíň po dálnicích Olomouc (CZ D1) - Stockstadt am Main (D A3) za 6,37 při průměru 108. U mé nynější oktávky 1.6 BFQ (HP+205/55R16 pirelli, zacpaný EGR a nesaje bordel z kliky do sání, VIF, Bishop, jinak série, MFA se při výpočtu průměrné spotřeby od mých výpočtů liší max o jednu desetinu) mám na 42572 ujetých km nakoupen benzín za 76074 Kč, průměr 1,787 Kč/km. Na ten motor nedám dopustit a pirelky tam šly poté, co mišeliny 195/65R15 moc pískaly v zatáčkách. S firemním dýzlem hjondé í30 stejšn 1.6crdi81kw jezdím za 5,4-5,9, když jsem opravdu jezdil jako brzda (50/90/110/130), tak byla i 4,8, ale v robotě se třeba hodně spěchá při nočních přesunech na poruchu, kdy např. z Opavy dojedu do centra Ostravy za necelých 20 minut, nebo při zapomenutém zdroji k důležitému přístroji z Litovle do Opavy a zpět i s vyzvednutím zdroje v Opavě za necelé dvě hoďky. Hodně též dělá studium různých technických materiálů o spalovacích motorech a souvisejících oblastech (oleje, benzíny, atp.). Jen jsem se vyjádřil a nyní raději jdu něco podělat kolem baráku, a nechám každému, co jeho jest :D

Přikládám pár odkazů
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... ni-felicie
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... svicky.php
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... motoru.php
Odpovědět