Relátka

Sem vše ostatní co se nevejde jinam
PetrNovotny
Příspěvky: 9
Registrován: úte 17. kvě 2016 17:24:35

Relátka

Příspěvek od PetrNovotny »

Snažil jsem se neúspěšně na FB řešit nějaké problémy s relátkama bylo mi porazeno hledat zde a případně zeptat se taky zde.

1. Napadlo mě felda má ohřev zadního okna a zrcátek přes relé a to hřeje a hřeje a hřeje dokud to člověk nevypne že? Snad jsem si to dobře našel. No z minulého auta mi zbylo relátko, které bylo právě na ohřev zadního okna a zrcátek a po určité době samo vyplo. Takže mě napadlo co ho vyměnit v pojistkovce za to moje vypínací a jen upravit vypínač na spínač? Co si o tom myslíte?

2. Taková složitější úvaha a debata ohledně typu relátek na ostřik a setření předního skla. Našel jsem informaci, že prý bylo nějaké staré plechové pak byli typy AEV 2052 a 2062. No já mám v autě plastové s číslem AEV 2032 a 441.0.7905-115.6. Plus v motorovém prostoru další relátko pro ostřik světlometů jen po omezenou dobu (zapnu ostřik skla a ostřik světel běží jen chvíli pak se sám vypne). O to nejde. Jde o relátko v pojistkovce. Mohl by mi někdo poradit, říct k tomu víc? Je paměťové? Podle mě by snad mělo být. Jaký je rozdíl mezi dalšími typy 2052 a 2062 ví to někdo?

3. Jak funguje cyklovač pro zadní stěrač? Našel jsem relé: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6 ... -3453.html a zajímalo by mě jak se to ovládá. To je potřeba i vyměnit páčku?

Děkuji za snahu.

P.S. snažil jsem se hledat a pořád snažím není to jen jednoduché a rovnou bezduché vložení dotazu.
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka

Příspěvek od Maty »

Ad bod 3) ... cyklovač zadního stěrače se spustí krátkým stisknutím páčky do krajní pozice (ostřikovač zadního skla) .. vypíná se stejným způsobem). Interval tam je pevně nastavený a nelze ho nijak ovládat ...
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka

Příspěvek od Andy486 »

k Relé AEV2032 - má pamäť,dá sa nastaviť interval cyklu - mám ho v aute. Tie 2052 a 2062 by sa mali líšiť len počtom zotretí po ostreku skla (aspoň toľko som sa dočítal) interval je nastaviteľný vo všetkých troch od 5 do 60 sekúnd.
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
PetrNovotny
Příspěvky: 9
Registrován: úte 17. kvě 2016 17:24:35

Re: Relátka

Příspěvek od PetrNovotny »

Díky za snahu. Já jsem včera po dlouhém a útrpném čtení našel k relátkům stěračů s ostřiky toto:
od Zazi78 » čtv 05. čer 2014 11:25

Ahoj, včera jsem psal přímo do firmy AEV - výrobce cyklovačů pro škoda Felicia a žádal o porovnání cyklovačů 2032 a 2062 a zde je jejich vyjádření, snad někomu pomůže:

Dobrý den,

Oba uvedené cyklovače mají rozdílně zapojenou patici. V příloze Vám zasílám historické listy, AEV 2032 má stejné rozmístění vývodů jako AEV 2062, je to jejeho analogový předchůdce. Pro správnou funkci na místě AEV 2012 musíte přemístit původní vodič vedoucí na pozici“ 15“ na vývod „I“ (je to signál od páčky stěrače pozice Interval) a na pozici „15“ musíte přivést signál od klíčku zapalování pro napájení cyklovače. Pro funkci setření po ostřiku musíte zapojit ještě signál „T“ od motoru ostřikovače.

s přáním hezkého dne

Zdeněk Mlčák

Sice nevím jak to myslí analogový, ale budiž mám tedy v podstatě jeden z lepších modelů i když v historickém provedení.
PetrNovotny
Příspěvky: 9
Registrován: úte 17. kvě 2016 17:24:35

Re: Relátka

Příspěvek od PetrNovotny »

A k bodu 1. to tady vážně nikdo nechtěl ani to nikoho nenapadlo mít na výhřev skla a zrcátek časovač? Já kvůli tomu pořád přemýšlím. Už jsem našel i schéma toho relátka a teď se snažím luštit drátky který je kam a na co. Na tom časovacím je 5 kontaktů. Dva jsou jasné přívod z 30 a druhý směr sklo, ale zbytek mi hapruje. Po připojení na napětí se ozve cvaknutí v relátku, ale po odpojení taky a přitom je potřeba sepnout krajní a prostřední kontakt. Na houby totiž je, že i když ve schématu je relátko popsané s vývody (1 až 5) tak na samotném relátku nic není. Ale nevzdám se. Aspoň ne hned. Jen budu doufat, že mi neshoří auto :mrgreen:
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka

Příspěvek od pipo444 »

alebo skús relátko rozobrať a pokutrať :D inak jako vravíš, jedno bude 30 a druhé pre sklo, niečo by malo ísť na tlačítko zapínania ohrevu, možno dva káble a potom ešte asi na kontrolku. ale ktovie :D
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátka

Příspěvek od ferdamravenec »

ale řešilo , ................... spínač předělat na tlačítko a doplnit časovačem ...........
jenže pokaždý je potřeba rozdílná doba na rozmrazení

zapojení "tvého" relé , je jasný že tam bude plus(30? nebo 15?) , minus , výstup , a podmíněný kontakty
Odpovědět