Přestavba na 1.4 MPi

Simos 2P
135M, 136M
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Čekal jsem jak dlouho Ti bude trvat než zareaguješ :D Ano měl bych tam jet buď v pátek nebo v sobotu brzo ráno , máme tam oslavu 50 tin v rodině ale chvilku bych si určitě našel ;)
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Snehulak - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Snehulak - FK »

nu 5 minut to jde.
snad ti motor bude fungovat a dorazíš. kdyžtak pošli sz jak jsi na tom, ju :P
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Takže máme čtvrtek a s největší pravděpodobností jsem oběvil závadu, která způsobovala přehřívání motoru, byla to taková prkotina, že bych si za to nejraději nafackoval a přišel jsem na ní díky svému 5 ti letému synovi. :D
Ještě to musím ověřit zítra v provozu, ale myslím si, že to bude ono. Asi by Vás zajimalo oco šlo, věřte, že to byl ventilátor chladiče, který byl zapojený obráceně a tudíš foukal vzduch z motorového prostoru proti chladiči ven, místo dovnitř a vzhledem k tomu, že mám ventilátor z 1.6ky, tak průvan z něj je tak silný, že nápor vzduchu z venku jej nemohl přetlačit ani omylem, tudíš chladič nebyl chlazen, ale mohl být paradoxně i ohříván teplým vzduchem od motoru. A většina z vás ví jak teplý tam ten vzduch může i být zvlášť když přehříváte motor a teplota se drží na 110°C plus ještě teplo od výfuku. A nejlepší na tom je, že se všechny vylepšení co mám obrátili proti mě, kromě silnýho ventílátoru, tam mám ještě saharu, která znemožnila, aby proud vzduchu chladil lespoň kousek chladiče jak by tomu bylo u seriového ventilátoru a navíc ještě mám čidlo na chladiči, které spíná mnohem dřív než seriové a to právě proto, abych předešel přehřívání nového motoru a ventilátor jej začal chladit mnohem dřív, než bude teplota moc vysoká.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Zdenda19895 »

A jak to syn odhalil? :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Maty »

Zdenda19895 píše:A jak to syn odhalil? :)


Jaký otec, takový syn .. nedalo mu to tak se na to pořádně kouknul né? :D :D :lol:
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Dedla »

favo píše: věřte, že to byl ventilátor chladiče, který byl zapojený obráceně

Ty seš ale wůl! :lol: ;)
A já si myslel,že takovýhle školácký chyby dělaj pouze lidi kteří si říkaj závodníci... :)
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Dedla píše:Ty seš ale wůl! :lol: ;)
A já si myslel,že takovýhle školácký chyby dělaj pouze lidi kteří si říkaj závodníci... :)


Máš recht jsem vůl, protože jediný co jsem udělal bylo, že jsem jen zkontroloval, zda se ventilátor točí, ale kam ... to už mě nezajímalo. :D Co k tomu říc , dával jsem si tak bacha abych někde nenechal v motoru smítko a vše řádně dotáhl a utěsnil, ale nad takovou kravinou jsem se vůbec nepozastavoval :D

Syn na to nepřišel, ale chtěl vědět jak moc to fouká když se to zapne a tak jsem šel a zapnul jej a bylo mi divný proč to vůbec nefouká a hned mě trklo tak jsem strčil ruku před auto a tam byl průvan jako prase. Dnes mám za sebou první jízdu se správně zapojeným ventilátorem a motor se kupodivu vůbec nehřeje nebo spíš jen v koloně a to jen slyším jak sepne ventilátor a po pár vteřinách zase vypne. Je to zajimavý, ale do včerejška se mi motor na volnoběh při stání chladil a dnes už se přehříval :D :D :D
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Zdenda19895 »

Tak to je bomba. :lol: :lol: Snad už to bude dobrý. :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Uživatelský avatar
TIW
Příspěvky: 2784
Registrován: úte 25. zář 2007 18:20:50
Bydliště: Valašské Mezi?í?í
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od TIW »

To nas...štve :shock: holt i mistr tesař si někdy něco utne :)
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Tak motor má za sebou prvních 1110 km a šlape jak švícarské hodinky , s narůstajícíma kilometrama je cítit jak motor sílí a má chuť do života. Už jsem ho i párkrát protáhnul a můžu říci, že jde docela pěkně za plynem a větší obsah je nejvíc cítit na třetím a čtvrtým stupni po prudkém přidání plynu, ale pětka taky nezůstává pozadu. ;) Ještě je to takový nedochůdče , v plánu je ještě spoustu úprav, které by mu měli něco málo přidat , počínaje úpravou hlavy, změnou výfuku, úpravou palivového systému, další úprava na sání a možná i lehčí setrvačník a jiná vačka ,ale to budu ještě hodně ale hodně zvažovat. Ale zatím jsem spokojený a kdyby někdo nevěděl co volným časem a penězy, mohu jen doporučit. ;)
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Maty »

Může se zeptat na kolik tě to všechno vyšlo ??
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Snehulak - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Snehulak - FK »

favo píše:Tak to zhrnu motor mě celkem vyšel na 23500,-
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Maty »

Snehulak píše:
favo píše:Tak to zhrnu motor mě celkem vyšel na 23500,-


sry jsem asi překouknul :oops:
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Samozřejmě je to částka jen za materiál a práci na něm. Nepočítal jsem do toho ježdění zařizování poštovné a podobný drobnosti a svoji práci , ta byla grátis ;) .

Jinak je to cena i s novou spojkou , novým prvním dílem výfuku který se musel měnit a hlavně i s novým katalizátorem, takže samotný motor vyšel o něco levněji, ale jsou to díly který by stejně každý rozumně uvažující mechanik vyměnil když už je motor venku.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
gtiw12 - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od gtiw12 - FK »

zdar,kde si prosim te vzal ty plna silentbloky na motor?
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Tomas6 »

Favo chtěl bych se tě zeptat.Cena 23500 je vcelku fajn na go motoru.Koukal jsem na stránky Engitec a tam jsem našel jen kliku a písty.A teď ta otázka.Klika je stejná s fabií ne? Hrnky by měly být teoreticky stejné s feldou.Ojnice a šály taky...Ne bo je tam nějaký jiný dost podstatný rozdíl.Dochází mi motor a než kupovat něco z vraku co může za půl roku zkapat taky to ho radši udělám.A teď se rozmýšlím jestli jít do něčeho podobného nebo ne.Mám i motor ze zánovní fabie.Zkoušel ho někdo pásnout do feldy?Myslím polomotor.Teoreticky by to jít mělo.Teď se bavím o mechanické části.ŘJ atd budu řešit kdyžtak potom.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Tak popořadě. Tvrdý silentbloky jsem kupoval před cca 8mi lety od Roberta Šenkýře ještě do svého favoritu ale nějak se mi je tam nechtělo dávat a čekalo to až do teď do ramen jsem je sehnal od Dedly ale prý byly zaručeně poslední v republice.

Co se týkám motoru tak klikovka je z fábie 1.4 MPi označení motoru je AQW ale je na ní nutná úprava ,šály se musí použít origo pro feldu , axiální ložisko taky pro feldu , u ojnic vím že se dají použít z feldy ale opět je na ních nutné provézt menší úpravu proto je jednodušší použít ojnice přímo z fábie a šály se musí použít fábiácký protože ojnice z fábie mají posunutý zámky šálů proti feldě. Písty se musí použít opět z fábie protože kvůli většímu zdvihu mají proti felicii posunutý otvor pro ojniční čep. Dále je nutná úprava setrvačníku a to převrtání na šest šroubů proti původním čtyřem. No a to je asi tak vše , ostatní díly se dají použít původní z feldy a nebo ještě se dají použít i vložky válců z fábie, ale tady je to fuk páč jsou úplně stejný.

Co se týká použití celého motoru z fábie tak tady nastává pár problémů ale ani ty nejsou neřešitelné , první je že fábie proti felicii má jinak uložený motor přes vodní pumpu čili se musí použít z feldy a zde začínají problémy protože u feldy je řemenice dál od motoru jak u fábie čili se musí podložit vhodně řemenice na klice aby se posunula dál od motoru , dál se musí vyřešit posunutí alternátoru do stejné roviny jako vodní pumpa a řemenice na klice. Pak už zbývá jen zakrytování setrvačníku ve spodní části ve spoji s motorem. Musí se použít setrvák z feldy který se opět musí upravit na šest otvorů a pozor nelze je vyvrtat jak se zachce protože MPi je závyslí na setrváku kvůli horní úvrati a pokud se díry vyvrtají blbě motor nepojede.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Tomas6 »

Jo takhle to je.Jen se zeptám.Všechno je mi jasné.Jen ta úprava kliky z fabule spočívá v čem?Ve vyřešení té řemenice?Asi se možná přikloním k té druhé variantě.Ne že bych se nepustil do úpravy původního motoru,ale šoupnout tam motor kus za kus mi přijde schůdnější.Řemenici není problém nechat vyrobit jako kus,takže žádné podkládání nehrozí.a ten setrvák jsi řešil ty osobně jak?Engitec ho v nabídce nemá.Popřípadě jakou vačku?Jezdím převážně na lpg,takže úprava ŘJ není tak akutní a pokud se nemýlím tak u podtlaku by to bylo jen o seřízení...Ten ŘJ nemá.Navíc mámBMM tak je to zas o něco jednodušší.Jinak díky za info.Tom
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Co mám informace tak se klika z fabule upravuje kvůli tomu že je konstrukčně řešená tak že axiální vůle se u ní vymezují na středovém ložisku kdežto u feldy se vymezují na každém konci kliky takže myslím že se musí upravit tyto plochy a potom se tuším upravuje strana na které jsou nasunuty rozvody ty jsou u fabule krapet jiný tuším že jde právě i oto aby se řemenice dostala do polohy kde má u feldy být. Jinak co se týká toho co Engitec má v nabídce a co je opravdu schopný nabídnout je nejlepší pořešit přímo s Ing. Chovancem mohu jen říci že je možný domluvit takřka vše co se na takovíchto motorech běžně dělá tedy krom toho všeho co mám dělají i úpravy hlavy , tuším byli schopni dodat i titanové ojnice v H profilu a tuším snad i kované klikové hřídele ale toto už je vše o individuální dohodě s majitelem. Já mám popravdě to štěstí že si vymyslím co bych chtěl pošlu polotovar svému kamarádovi který se osobně zná s Ing. Chovancem ten s ním dořeší vše potřebné a já na konci jen zaplatím popřípadě si pro upravené díly někam přijedu.
Jinak je jasný že druhá verze je o něco snadnější, ale .......... nelegální tedy s možnými problémy na STK a s policií, kdežto v mém případě ..... ....vše je v původním bloku a nezjistitelné, před pár dny jsem byl dokonce na STK a Emisích a vše prošlo bez problémů. Dokonce emise byly tak nízké jako nikdy před tím co feldu mám a to mám i ostrou vačku a jiný soft.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Tomas6 »

Tak nelegální.Máš pravdu.Na stk by problém být mohl.Samozřejmě žě číslo a typ motoru se musí změnit.Jinak poliajt nikdy na cestě nezjistí nebo nedokáže zjistit jestli to tak má být nebo ne.On v případě jakékoliv pochybnosti by ti měl sebrat malý techničák a poslat tě na stk...A až tam příslušný technik zkontroluje jestli má pravdu nebo ne.Ale to je tak se vším.I se světlama,kolama atd...A na stk problém není.Tam ho zas zajímají jen čísla.Nikdo znich není z právního hlediska posoudit jestli to tak může a nebo nemůže být.Takže asi tak.Jinak řešení tohodle motoru bude promne z finančního hlediska taky běh na dlouhou trať,takže minimálně rok až dva.Ale každopádně díky za info a hlavně za toho brouka v hlavě co jsi mi tam zasadil.Dneska jsem tu 1,4 už obhlížel,takže je to na dobré cestě.Možná... :D
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Za brouka se omlouvám ale já sním žiji už 12 let co jsem se začal motat kolem aut a dá se to přežít. Jinak číslo motoru měnit nemusíš stačí udělat výmaz čísla z techničáku jediný problém nastává s typem motoru a to bohužel nezměniš a navíc feldy měli značení 135-136 B nebo M kdež to fábie už mají značení AQW a AQV apod. takže tady už nikoho na STK bohužel neoblbneš a typ kontrolují vždy. Ale koho trápí STK v době kdy se dá bez problémů známka koupit.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Tomas6 »

No hrabání kolem aut a motorů je taky něco pro mne.Ikdyž já byl dřív spíš na ty větší auta. Hlavně tatry byly moje.Nádherná práce.Jinak motor z 1,4 mám ovapovaný,na ponku a hned jak nastane příhodná chvíle tak šup tam s ním.Kupovat známky nebudu.Klepnu číslo i typ a ať mi každý políbí šos.Ostatně tak jako pokaždé...Ještě jakou bys mi doporučil vačku?Já se v těch úpravách nějak nevyznám...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Já tam mám kopii vačky ME a myslím že dost podobnou néli skoro stejnou má v nabídce i Engitec jako 265°/265° myslím si že na normální ježděšní je dostačující.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
smazany clen - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od smazany clen - FK »

hlavně neberte přebrus, po 15 tis už je problém s nastavením vůle ventilů ;)
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Dedla »

Ondras83 :
Řekl bych to jinak - U nekvalitního přebrusu sériové vačky může být problém...
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
bitmap - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od bitmap - FK »

favo: z ceho mas spinac vetraku na chladici, resp. pri jake teplote ti spina?
Termostat mas puvodni feliciacky/fabiacky?
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Termostat mám původní originál felicie a čidlo mám na feldu ale s nižšíma hodnotama je tam 85/80. Jen je napojený přes 30A relé kvůli výkonějšímu ventilátoru chladiče.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Tak dnes dostala felda první a druhý díl výfuku z favorita a mohu potvrdit že je to změna k lepšímu. Vzhledem k tomu že mohu porovnávat , měl jsem na autě jak serii s katem , tak kat ven a místo toho jen trubka tak tohle řešení je jednoznačně za tyto peníze nejlepší. Je to sice jen provizorní řešení než se podaří dotáhnout do konce laděné svody ala ME ale i tak to není žádná chudá náhražka. Prostě to funguje a všichni co si myslí že nejlepší je holá středová trubka popřípadě s dinamizérem doporučuji objetovat těch 1000,- kč a tuto variantu vyzkoušet. ;) A proč to říkám ? Protože nikdy vám výfuk nebude fungovat jak má pokud jsou první větve spojeny v jednu trubku už po cca 20ti centimetrech.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Ponman
Příspěvky: 2282
Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Ponman »

favo-kam si dal lambdu na tom vyfuku?
uz jsem si odpovedel ;) viewtopic.php?f=34&t=6684
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
smazany clen - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od smazany clen - FK »

Mně by zajímalo kolik ten motor daný do felicie žere?
Lidem co to mají ve Fabce to žere okolo 8 litrů.
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Stony já teď jezdil za 9,1 :mrgreen: Ale mám od 18ti vadu pravé nohy je prostě moc těžká. Jen bych ale upřesnil že já nemám motor z fábie ale jen klikovku ,ojnice a písty. Vše ostatní je originál pro feldu, ale stačí si to přečíst už jsem to rozepisoval výše. Jinak když jsem motor postavil a snažil jsem se ho šetřit tak jsem jezdil bez problému do 6,5 .
A pro všechny koho to zajimá ,u původních svodů je lambda 24cm ok kraje přiruby a na svody z fáva jsem jí dal 22 cm od kraje.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Dedla »

Favo: Tebe to nějak vzalo...! ;)
Ponman: A foto máš tady: viewtopic.php?f=52&t=4026
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
smazany clen - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od smazany clen - FK »

favo: Já to četl celé, ale v motorehc se nevyznám a moc nechápu co si s tím dělal :lol:
Tak za 6,5 L, ale za jakou cenu. Já s těžkou nohou a rychlýmy rozjezdy to mám teď za šest. Totiž jsem se ty zběsilé prvky naučil v určité fázi jízdy vynhradit. A tak se mi drží spotřeba nízko.
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Tak já věřím že až dospěju a dostanu rozum tak budu mít taky spotřebu nízko :D A co se týká ceny , tak tu já neřeším , tenhle motor jsem chtěl tak jsem si ho postavil. Nějak nevím proč ale mám u aut averzi vůči všemu seriovému. Ale věř že kdyby jsi měl rozjezdy rychlý jako já a plynový pedál držel na podlaze i v zatáčkách tak to za 6.5 určitě nebude. Jen pro pobavení pokud máte kdokoliv pocit že jezdíte rychle tak se podívejte jak často měníte gumy na autě. Já je měním každou sezonu a to né proto že bych chtěl ale proto že musím a to při rozjezdech zbytečně nehrabu a brzdím tak aby kola nešli do smyku a gumy mí pískají jen když jedu zatáčkou. A každý kdo má HP ví jak rychle se dají jet zatáčky aniž by gumy pískali. ;)
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Snehulak - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Snehulak - FK »

až dospěješ tak si pořídíš naftu abys měl malou spotřebu :lol: :lol: :lol:
jinak s těma HPčkama máš pravdu, zatáčky s nima jdou jezdit hodně rychle
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Jo Sněhuláku , nafta je v plánu, ale zatím není peníz i když by to nebyl neřešitelný problém, ale v plánu je větší byt a tak auto musí ještě (zase) počkat.
Jinak dnes jsem absolvoval první ostrý kilometry s novým výfukem a mohu odpřísáhnout, že to je znát a řekl bych, že dost. Ještě musím dořešit pár detailů kolem tlaku paliva a nejspíš nechám přes vánoce nebo po nich udělat hlavu a potom bych s tím zajel na brzdu, ze zvědavosti. ;)
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od jirkaf »

rikas ze komplet favo vejfuk s delsima svodama je tak znat? ... tos menil misto origo vejfuku z feldy s katem? dokazal bys to porovnat s svodama 4-1 ? jestli to tak funguje tak je to velice dobre a levne reseni pro ty co nemaji nebo nechteji davat tolik za ladene svody.
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Bohužel porovnat se svodama to nemůžu, protože jsem ještě neměl tu čest kočírovat feldu se svodama. Jel jsem jen ve fávu 1.5 s výfukem ME, ale to vedle mě seděl majitel a je skoro o hlavu větší, tak jsem se nemohl moc odvázat :D Ale opravdu mohu říct, že proti originál výfuku s katem to je poznat a jak píšeš za pár korun. Jinak mám v plánu dávat na feldu svody, ale 4-2-1 ,takže až je jednoho krásnýho dne budu mít, tak mohu udělat porovnání a podělit se. Nejlepší by bylo asi zajet na brzdu a změřit výkon s původním výfukem a potom s výfuke z fáva, tam by se vše ukázalo, ale to by cena za měření musela být aspoň poloviční, abych do toho šel. A abych nezapoměl výfuk z fáva je o dost tišší než původní bez katu (trubka místo katu)
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
snb-rider - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od snb-rider - FK »

vici je velikej no, to je fakt :D
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Jj velikej ale dobrák mouše by neublížil :D Ale neboj o celou hlavu větší není takže bych se třeba ubránil :D :D :D
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Snehulak - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Snehulak - FK »

ale jak dlouho :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Já bych řekl že asi tak dlouho dokud bychom se neožrali :D
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
eddie.ber - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od eddie.ber - FK »

Zdravim Te! Jsou nejake nove poznatky kolem tohoto motoru? Kolik uz mas na nem najeto a jak to slape? Tez se mi zacal delat podobny problem s tim prehrivanim, jak u Tebe.. uz jsem vsechno vymenil az na vodni pumpu... teplota vyleze tak 105-110 a nasledne rychle klesne na 90... termostat rovnou vyloucim(funguje jak ma)! tlak v nadobce skoro zadny... takze uz asi jen ta pumpa... A uz jsi s tim byl na brzde?
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Co se týká motoru, tak když elektronika nezlobí (což je málo kdy) tak motor šlape až neskutečně na to že je to jen 1.4 . S přehříváním je konec od chvíle, co jsem správně zapojil ventilátor :oops: . U tebe bych problém viděl spíš v tom termostatu, když musí teplota stoupnout až na 105°C aby pak následně klesla.
Jinak nejto můžu mít tak cca 6000 km a už mi ani nepříjde, že tam je něco silnějšího, bohužel už by to zase chtělo změnu :) Jinak na brzdu se zatím nechystám, jednak je důvod cena, zvlášť když uvážím, že za ty prachy nic nedostanu, ale hlavní důvod je ten, že mám nyní docela problémy s elektronikou nebo klapkou (zatím nezjištěno) a zatím to nijak aktivně neřeším, přes zimu na mě vždy nastoupí taková depka kdy o autě nechci ani slyšet a věnují se (strkám prachy) do jiných koníčků a nebo do synů. Každopádně si myslím, že tento motor ještě neukázal vše co umí, protože mám podezření i na nízký tlak v palivovém potrubí (opět neřeším aktivně, ale čerpadlo už je koupený) a další problém je v množství nasátého vzduchu, budu muset ještě vše řádně proměřit a doladit protože jsem též přesvědčený, že motor nedostává tolik vzduchu kolik by potřeboval (opět zatím neřeším protože když není dost benzínu není potřeba ani víc vzduchu). Tak jako tak uvažuji že půjdu do ostřejší vačky 270°/278° a možná do lehčího setrváku a konečně úpravy hlavy. Ale to je opět otázka toho kolik se mi podaří ulít peněz před rodinou (ženou) :D Jinak je ještě v plánu na jaro komplet GO karoserie, včetně nových blatníků a všech dveří , vyvaření jednoho podběhu a rámu předního okna (jinde zatím nic, naštěstí) kotouče na zadní nápravu a při té příležitosti i tvrdší uložení zadní nápravy (když může být předek tak zadek taky ;) ) No a zvažuji i výměnu předních opěradel za výrobky pana Švejdy z Mladé Boleslavy, už jsem je od něj měl ve fávu a spokojenost, takže do feldy je chci taky, no a aby to nebylo málo (hlavně aby to nebylo moc levný) tak ještě chci dělat folie na okna kvůli dětem. No a nakonec komplet odhlučnění celýho auta (1.4 o sobě dává až moc vědět hlavně v tvrdém uložení). No a na úplný konec konečně namontovat lepší repo do předních dvěří, ale to bude pro mě oříšek, protože jsem moc náročný. Takže při tom všem co mám v plánu bude zase záležet čemu dám přednost a co bude muset zase počkat, takže kdo ví jak motor nakonec dopadne.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
eddie.ber - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od eddie.ber - FK »

teeeda... hezky ses rozepsal... tu vacku mam (278°/270°) a zatim naprosto bez problemu, takze muzu doporucit. Hlavu mam snizenou na maximum a pisty 77mm... jen me ted zacina zlobit ta teplota a pri ty prilezitosti, jak se to zahreje, malinko kolisaji otacky a pod 1tis otacek poblikava kontrolka mazani, takze urcite to musim jeste poradne prostudovat a sladovat dohromady! Mam to navic na motoru BMM, tak stale nevim, jak tomu doprat dostatek paliva... a taky jsem si ze zacatku rikal co to je, vzdyt to vubec nejede, ale ono se to pomalinku zacina ozivovat... Zatim mam na motoru najeto neco kolem 600km a porad lehka noha :lol: uz se nemuzu dockat, az ji pustim k zemi :lol:
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Tak pokud začne blikat kontrolka mazání pod 1000 ot/min a motor má najeto teprve 600km tak bych hledal problém někde v motoru. Každopádně vyšší teplota jde ruku v ruce i se snížením hlavy a vyšší kompresí takže možná bych Ti i doporučil se poohlédnout po sahaře z feldy 1.6 i s ventilátorem a chladiči z feldy 1,3 s klimou . S touto kombinací nebudeš mít problém motor nikdy uchladit. Ale tak jako tak když má motor vysokou teplotu a ještě problikává mazání při volnoběhu tak je buď někde problém a nebo máš hodně řídký olej a po ohřátí na vyšší tepltou už ho čerpadlo nestačí nasávat protože je moc řidký.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
eddie.ber - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od eddie.ber - FK »

Ten olej nevim nevim, nejprve tam byla plna syntetika, ted je tam polo! Kazdopadne je tam neco na hovno a pricina zatim neznama... ale ten chladic mam urcite v planu... musi se to dat do kupy, nebot mi to uz leze na mozek a trha nervy :(
eddie.ber - FK

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od eddie.ber - FK »

jinak dneska jsem vyhodil uplne termostat a motor komplet studenej i po 30-ti km...takze tak
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od favo »

Jo ještě bych zkusil nechat změřit tlak olejového čerpadla pokud se ukáže, že je nízký tak bych to řešil co nejdřív pokud bude tlak OK tak bych vyměnil čidlo klidně může blbnout ale to přehřívání no je pravda že u nových motorů se to stávat může přeci jen vše je nové a ještě není vše sedlý a větším třením vzniká i větší teplo a pokud má hlavu sníženou na max což je popravdě nic neříkající údaj ale pokud je to max co doporučuje výrobce tak to se hýbe v řádu 0,8-1 mm a to už je celkem dost. Ale vodní pumpa to být taky klidně může ale taky nemusí. Jak velký přesahy máš udělaný na válcích. Je klidně možný jak mi psal kdysi Dedla že ti prostě profukují výfukový plyny přes těsnění pod hlavou.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 MPi felicie

Příspěvek od Dedla »

eddie.ber píše: jak se to zahreje a pod 1tis otacek poblikava kontrolka mazani

Bordel/nečistoty,netěsnost redukčního ventilu (kuličky) sacího koše oil čerpadla.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Odpovědět